Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Inntil nylig trodde jeg det var "hare hare krishna, døden skal du lide, den som kommer aller sist skal i den sorte gryte"... men så sa kollegaene mine i barnehagen at jeg sang den feil! :( Jeg har sunget den slik i 20 år (synger den ikke SÅ ofte da), så veldig vanskelig for meg å plutselig få ødelagt sangen på denne måten, jeg liker den bedre med hare krishna... tror heldigvis jeg har klart å lære endel barn min versjon før jeg ble opplyst da, så den lever videre :D

Uansett, vet jo at det ikke bare er jeg som har lært sangtekster litt feil, så få høre tulletekstene deres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

Jeg synes at Wedensday - som plutselig ble skrevet som WEDNESDAY - var rimelig guffent å lære etter 20 år :lol: Jeg har alltid fått 6 i Engelsk, men det er mulig at den bittelille skrivefeilen har unngått å blitt brukt i alle stilene jeg skrev. Ha ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ? Er det ikke hare hare krishna? Det beste er å høre igjen sanger som du alltid har sunget på. Jeg så mye på charmed da jeg var yngre, og jeg sang ALLTID med på introen. Nå så jeg igjennom teksten for et par måneder siden og fant ut at jeg ikke hadde ett eneste ord riktig. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått en "Her og nå"-reklame før (dukker opp nå og da) Der de synger "Heer og nååå",der sang jeg " I don`t knooow",fattet ikke sammenhengen,men sang det leeenge før jeg forstod det! :icon_redface:

I Gilde rreklamen sybger de " Gilde-Jul,det kjennes på smaken!". Jeg har alltid sunget "Julejul,det kjennes på smaken!"

Haha,jeg som egentlig er ganske god på å tyde tekster har klart å synge feil på noen så åpenlyse tekster,som i tillegg går på norsk. Doh! :pinch:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et par når jeg var lita som jeg får høre enda.

I en eller annen jesussang synger de "..med barnet lagt på strå", mens jeg trodde det var "..med barnet lagt på skrå".

Og i en annen sang synger de "Vi tar hverandres hender og setter oss i ring", mens jeg sang "Vi tar den andre sengen og setter oss i den" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en festlig tråd!

Min mor fortalte fra ønskekonsert-programmet i dansk radio, at der var det en som ønsket å høre "Sett deg Jensen, det er søndag" men mente egentlig "Seterjentens søndag" (som er et verk jeg aldri har hørt eller vet noe om.. men syntes sett deg jensen, det er søndag er en langt flottere tittel..)

Ellers så er det en vanlig misforståelse i salmen med "Gud, her kommer dine arme små" som gjerne blir til "Gud, her kommer dine armer små".

Selv slet jeg litt med en sang av en gruppe som het TLC eller noe slikt, de hadde en sang med "Jason faster than all" - trodde jeg - men det var visst egentlig "Don't go chasing waterfalls"

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ler :lol:

Trang fødsel har en sang som heter 'Drømmedame' der strevde jeg veldig med å høre hva de sang og slo meg til ro med at de ville ha en 'eplefjell og fin dame' mens de egentlig ville ha en effen og fjeng dame :P

... sånn som man kan se på kiiiino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatles har en sang som går sånn: Slafsu jejeje, slafsu jejeje

Hun dumme venninna mi påsto det var: Lassi jejeje, lassi jejeje

De sang: She loves you, yeah, yeah, yeah, men hvem bryr seg

Hahahaha :lol: slafsu!

"Mocka mocka phone!" :rofl:

Straight from the top of my door its a rock rock rock rock rocka microphone!

Bro bro brille,

klokka ringer elleve

Keiseren står på sitt høyeste slott

Så hvit som en and,

så sort som en brann

Fare, fare krigsmann!

Døden skal du lide

Den som kommer aller sist,

skal i den sorte gryte

:lol: And var bedre enn mann :D (for det er vel mann det egentlig er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bro bro brille,

klokka ringer elleve

Keiseren står på sitt høyeste slott

Så hvit som en and,

så sort som en brann

Fare, fare krigsmann!

Døden skal du lide

Den som kommer aller sist,

skal i den sorte gryte

Bro bro brille

klokka ringer elleve

keiseren står på sitt høyeste slott

ser ut over land

ser utover strand

fare fare krigsmann

døden skal du lide

den som kommer aller sist

skal i den sorte gryte

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bro bro brille

klokka ringer elleve

keiseren står på sitt høyeste slott

ser ut over land

ser utover strand

fare fare krigsmann

døden skal du lide

den som kommer aller sist

skal i den sorte gryte

Nei det er jo feil!

Bro bro brille

klokka ringer elleve

keiseren står på sitt høyeste slott

så hvit som en mann

så sort som en brann

hare hare krishna

døden skal du lide

den som kommer aller sist

skal i den sorte gryte

I følge wikipedia er den slik da:

Bro, bro brille. Klokka ringer ell've. Keiseren står på sitt høyeste slott, så hvit som en mann,[1] så sort som en brann.[2] Fare, fare krigsmann. [3] Døden skal du lide. Den som kommer aller sist skal i den sorte gry-y-y-y-y-te.

Men er visst forskjellige måter å synge den på, som dere skriver da:

  1. ^ Noen synger her «så hvit som en and...»
  2. ^ Mange synger her «ser ut over land, ser ut over vann ... »
  3. ^ Noen synger her «Kari, Kari Krigsmann ... »

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo feil!

Bro bro brille

klokka ringer elleve

keiseren står på sitt høyeste slott

så hvit som en mann

så sort som en brann

hare hare krishna

døden skal du lide

den som kommer aller sist

skal i den sorte gryte

I følge wikipedia er den slik da:

Bro, bro brille. Klokka ringer ell've. Keiseren står på sitt høyeste slott, så hvit som en mann,[1] så sort som en brann.[2] Fare, fare krigsmann. [3] Døden skal du lide. Den som kommer aller sist skal i den sorte gry-y-y-y-y-te.

Men er visst forskjellige måter å synge den på, som dere skriver da:

  1. ^ Noen synger her «så hvit som en and...»
  2. ^ Mange synger her «ser ut over land, ser ut over vann ... »
  3. ^ Noen synger her «Kari, Kari Krigsmann ... »

http://www.barnesanger.no/bro-bro-brille.html

Her står at begge versjoner er riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...