Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

Lille Julie brukte å gå å synge, i full offentlighet, følgende knutsen og ludvigsen-tekst, i deres storhetstid

"det kommer en k u k i tunnelen, er det hannkjønn eller ikkje?"

Teksten er

"det kommer en ku i tunnelen, sammen med en liten bikkje"

Mamma prøvde fortvilet å få meg til å endre teksten, men det kunne jeg da ikke, for det var DET knutsen og ludvigsen sang, mente jeg..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Jeg hører at det påstås, og lurer da på hvor klappingen (som man gjør) kommer inn? :icon_confused: Og prikke med gullstikke, det høres helt pyton ut i mine musikkører. :wacko:

Jammen, hva vil du dyppe i fløte i din verson, da? :icon_confused: Den henger jo ikke på greip :lol: Det er helt naturlig å prikke kaker med gullstikker. Det gjøres rett som det er :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, hva vil du dyppe i fløte i din verson, da? :icon_confused: Den henger jo ikke på greip :lol: Det er helt naturlig å prikke kaker med gullstikker. Det gjøres rett som det er :baby:

Barnesanger skal jo ikke henge på greip! :rofl:

Og jeg mener at den" prikke med gullstikke" er satt inn av ett eller annet "hode" en gang i verden, for det passer overhodet ikke inn i melodien. Jeg kan til nøøød gå med på "bake kake" i stedet for klappe klappe :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last night I dreamt of sombreros...

Og ettersom vi er inne på temaet:

HAHA! Jeg trodde de sang "Stena Line" i sangen der, alltid trodd det. :icon_redface:

Ellers vet jeg ikke om noe jeg synger feil, men kanskje fordi jeg enda tror det er riktig. :D

Edit: Når jeg var liten sang jeg "My MAJONES" i Britneys sang, men hun synger selvsagt "My loneliness", det husker jeg, for mamma lo godt.

Og så husker jeg godt at jeg lenge var helt sikker på at når bestemor sang "Ole Lukkøye" for meg som liten, at hun sang om katten de den gang hadde, nemlig Ole. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Bra at denne tråden kom opp igjen, tenkte på den i går da jeg gikk og nynnet på "why do birds suddenly appear even though you are near"... også slo det meg at det kanskje ikke er helt riktig?

HAH! Måtte google! Det ER riktig! For en teit sangtekst!

Hm? Eg var då HEILT sikker på at det var "every time you are near". Men om det står noko anna på gugel, så må jo det stemme :ahappy: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne ta opp kake søte, som går slik:

Klappe klappe søte

Dyppe den i fløte.

Først i sukker, så i vann

Inn kom det en gammel mann

Som ville smake kake,

Som *fyll inn barnets navn* skulle bake.

Så kom jeg på småbarnskafe med allsang (grøss), og ******* brøt løs...

Og Titil, Tåtil, Tellerot, Neglfru, og Store gubben hesten.

For ikke å snakke om Tommeltott, slikkepott, langemann, gullebrand og lille petter spellemann.

Jeg er enig i klappe klappe søte - versjonen din - det var slik bestemor alltid sang den til meg (for sånn ca 20 år siden).

Men det heter jo: Titil, Totil, Tillerot, Store gubben, Hesten... Ikke no neglfru inni regelen hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd! En av mine favoritter som jeg leste om på nettet en gang:

Teksten «I'm blue da ba dee da ba die...» ble til «I'm blue and I believe I will die if I eat apple pie».

:lol:

I`m blue, i believe I will die, I`m in need of a diet, I believe I will die...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så gikk det opp for meg for et par år siden (i en alder av ca 23) at det var noe rart med navnene til brødretrioen i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummen.. Da jeg kjørte forbi E6'n og så skiltet Brummendal så gikk det plutslig opp et lys for meg :D

BrumUnddal ;) Rett skal være rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa dere at Bryan Adams EGENTLIG sang igjen..? "I've got my first real...."....? Six-string!???

Jeg har gått og trodd det der var en ordentlig grisesang jeg... med "sex dream"! :P

PS!

Litt googling avslører at "six string" ikke er en merkelig form for truse (!) men en type gitar med seks strenger.... Så var det avklart, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa dere at Bryan Adams EGENTLIG sang igjen..? "I've got my first real...."....? Six-string!???

Jeg har gått og trodd det der var en ordentlig grisesang jeg... med "sex dream"! :P

six-string? En gitar...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i klappe klappe søte - versjonen din - det var slik bestemor alltid sang den til meg (for sånn ca 20 år siden).

Men det heter jo: Titil, Totil, Tillerot, Store gubben, Hesten... Ikke no neglfru inni regelen hos meg :P

Joda, men det heter Megelfru (make no sense!)

Lillefingeren heter: Lille Petter Jensen, spillemann i Grensen. For tenk :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Litt googling avslører at "six string" ikke er en merkelig form for truse (!) men en type gitar med seks strenger.... Så var det avklart, da.

Prøver å se for meg en six-string-truse.. Fikser det ikke, ikke engang med min forholdsvis livlige fantasi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv...

Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn:

"Mama Mia - here we go again, Mama - HOCKYDORY SISTER" :aww:.

.... jeg var ganske voksen før jeg skjønte at det var "How can I resist her".... :icon_redface:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morosam tråd!

Eg syng begge versjonane av bro bro brille, det har eg ikkje tenkt over før eg såg denne tråden faktisk. I tillegg til blanda versjonar vil eg tru, for ser ut over land så sort som en brann, fare kari krigsmann etc, høyrest heller ikkje feil ut hjå meg. :P Skuldar det på at eg flytta mykje mellom aust og vest på den tida det er mest naturleg å synge slike sangar. :]

Dessutan trudde eg og at det var: Reach out and touch face, men googla no og det var visst ikkje rett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men en gang på fylla sa noen at Donkeyboy synger "Underneath there's a negro" og ikke "Underneath there's an eagle"... Nå greier jeg ikke høre orginalen :-P

Haha, hørte den på radio her om dagen, og jeg nekter å godta at de synger noe annet enn Negro :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med negro. :aww:

Og jeg var overbevist om at de sang "I'm covered in mayonnaise" på radioen her om dagen. Jeg aner ikke hva slags sang, så jeg vet ikke hva orginalen er. :lol:

Og da jeg var liten, så var jeg overbevist om at teksten til Roxette var "She's got what it takes to make ends meet
the eyes of a lover made Hitler weep"... :P Ikke "She's got what it takes to make ends meet
the eyes of a lover that hit like heat."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men en gang på fylla sa noen at Donkeyboy synger "Underneath there's a negro" og ikke "Underneath there's an eagle"... Nå greier jeg ikke høre orginalen :-P

Hæ? Det ER negro ikke sant? What? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn lærte vi en jødisk sang når vi var små... Sannsynligvis fordi begge mine foreldre alltid har vært veldig opptatt av religioner.

Slalom, slalom, slaloooooom bakkeeeeen..

Den går vist egentlig sånn her;

Shalom alechem malache ha-sharet malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Bo'achem le-shalom malache ha-shalom malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Barchuni le-shalom malache ha-shalom malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Tzet'chem le-shalom malache ha-shalom malache elyon,'mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Akkurat hvorfor vi sang slalom bakken er fortsatt uvisst, og mamma har alltid fundert på hvor i teksten det passet inn...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...