Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Noen synger også den sangen uten heveneu foran, ;) Kan hende det er der du har det fra? Vi sang den mye i kirka faktisk, på diverse gudstjenester oppigjennom. (Komf leir f.eks)

Helt sikkert, jeg husker nemlig bare slalombakke sangen, så møtte høre med mamma hvilken sang det egentlig er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

Jeg var kjempe redd for Gud da jeg var lita.

På søndags skolen sang vi en sang som går slik:

"MIN BÅT ER SÅ LITEN
Min båt er så liten og havet så stort, men Jesus har grepet min hånd.
Når han styrer båten, så går det så bra på veien til himmelens land.
Når han styrer båten, så går det så bra på veien til himmelens land."

Jeg trodde det var

"MIN BÅT ER SÅ LITEN
Min båt er så liten og havet så stort, men Jesus har drepet min hånd.
Når han styrer båten, så går det så bra på veien til himmelens land.
Når han styrer båten, så går det så bra på veien til himmelens land."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske her er jo Jimi Hendrix "Kiss the sky" - "Excuse me, while I kiss this guy". :lol:

Godeste Jimi hjalp ikke akkurat til med å oppklare misforståelsen heller da - har sett flere konsertopptak hvor han mimer at "vent litt, jeg skal bare kysse han fyren som står her og spiller sammen med meg" samtidig som han synger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1997 fikk jeg dra på min første konsert alene, som fjortenåring. Prodigy spilte, og Jeg og to venninner hadde det vanvittig gøy med å bare hoppe rundt og synge med. Vi hadde tydelig vis ikke fulgt helt med, for vi hoppet rundt og sang "snap my picture" i stedet for "smack my bitch up"...

lillebror likte veldig godt Bon Jovi da han var liten (jeg er 8 år eldre enn ham). Han spurte alltid om vi ikke kunne sette på Bjørn Jåvi og gaula med til Living on a Prayer: "åå ååå hima hama pwaya".

Og jeg og lillesøster, på biltur da vi var små ville alltid høre på The Travellin Wilburys og sangen Last Night. Der synger de "last night, thinking about last night" mens vi sang "bærums verk, tikketong bærums verk"

Og Freestyler ble "freestyler, wakka makka phow".

Denne tråden var morsom! :D

Jo! Jeg trodde helt ærlig frem til 2002 at FedEx var FredEx og tenkte det kunne være en forkortelse for Fred's Express... :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eye of the tiger?

Japp.

Da jeg var ganske liten, så digget jeg Kizz (garantert fordi de hadde malt seg i ansiktet, jeg var vel bare 3-4 år eller noe).

Og så satt jeg med en rød gitar og sang "A va smak fa lav ya baba, a va smak fa ya!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jul med din glede og barn viser lyst.

Jeg stusset på at en julesang kunne være så pervers i ganske mange år før deg gikk opp for meg at det ikke var helt det teksten sa :P

Apropos den sangen: jeg fant et gammelt, gammelt trykk av originalteksten her om dagen, og veit dere hvordan den opprinnelig er? "vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så gladelig, så gladelig"

Skal tro om det finnes et eneste menneske igjen i hele Norge som faktisk synger den riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den sangen. Jeg fant et gammelt, gammelt trykk av originalteksten her om dagen, og veit dere hvordan den opprinnelig er? "vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så gladelig, så gladelig"

Skal tro om det finnes et eneste menneske igjen i hele Norge som faktisk synger den riktig?

Nei. Det kan jeg aldri tenke meg at det er. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den sangen. Jeg fant et gammelt, gammelt trykk av originalteksten her om dagen, og veit dere hvordan den opprinnelig er? "vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så gladelig, så gladelig"

Skal tro om det finnes et eneste menneske igjen i hele Norge som faktisk synger den riktig?

HÆ! Er det ikke "glad er vi" ????? :shocked::shocked::shocked::shocked:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den sangen: jeg fant et gammelt, gammelt trykk av originalteksten her om dagen, og veit dere hvordan den opprinnelig er? "vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så gladelig, så gladelig"

Skal tro om det finnes et eneste menneske igjen i hele Norge som faktisk synger den riktig?

Hva om de som laget det gamle trykket hadde sitt eget hare hare krishna-moment? :icon_confused:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lillebror synes det er så trist

fryktelig trist, sikkert og visst

alle de andre har dratt avsted

og uten at han fikk bli med

men når de så kommer hjem igjen

ja, hvem er det da som kan helt slippe skjenn

Det kan bare Lillebror og bare bare han

Det er det bare Lillebror, og bare han som kan"

Eller "ja, hvem er det da som får helt sikkert skjenn" som jeg i lang tid trodde det var. Skjønte aldri helt hvorfor Lillebror fikk skjenn for å være igjen hjemme.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den sangen: jeg fant et gammelt, gammelt trykk av originalteksten her om dagen, og veit dere hvordan den opprinnelig er? "vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så gladelig, så gladelig"

Skal tro om det finnes et eneste menneske igjen i hele Norge som faktisk synger den riktig?

Min mormor sang den sånn. Vi sang den alle sånn der vi gikk rundt juletreet i Torvgaten 18 i Lillestrøm :heart: Der hadde vi koldtbord på julaften med svinehode, oksetungeog all verdens mystiske greier. Nellikspiker spilte en sentral rolle. Vi søsknene og fetterne og kusinene satt rundt barnebordet. Unntatt broren min for han var stor. Etter middag røkte alle de voksne og onkelen min ertet mormor for hun bare puffrøyka og da syns han det var noe tull at hun røkte. Fru Amundsen sto på kjøkkenet og vasket opp og hun var så tjukk at vi lurte på hvordan hun rakk fram til oppvaskkummen (fnisete, ekle unger). Min barndoms jul var sanderlig gledelig :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et klassisk stykke av Dvorak som heter Humoresque, som ofte blir skrevet Humoreske - og som jeg alltid har uttalt som humor eske. Det var ganske pinlig første gang jeg sa det høyt til en pianospiller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imagine Dragons "Radioactive" ble for meg "Honey you're rocking", mens mamma trodde det var "I need a vacum". Haha, jeg stusset fælt over at ID ikke hadde en sang som hadde "Honey you're rocking" når jeg søkte på den. Helt til jeg hørte den igjen, og bare... Ahhh!

Ellers sang jeg og venninne mine "Mamma Mia here we go a girl, mamaiii.." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...