Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Nå er jeg usikker på om jeg har tatt feil igjen! Det er muligens ikke fare, fare krigsmann heller! Kanskje er det Kari, kari krigsmann, eller kare, kare! Det er jo ingen som vet! Alle har sin egen versjon :S

Jeg ler så jeg holder på å dævve.... Bro bro brille er en skikkelig vanskelig sang..

En herlig tråd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

* ler* Jeg vet jeg har hatt mange sånne, men jeg husker ingen av de nå. Det jeg derimot husker er et intervju med Dave Navarro ( tror jeg, ev Flea ) som fortalte at han i mange år trodde Jimmy Hendrix var homofil...

'scuse me while I kiss the sky ble ' scuse me while I kiss this guy i hans hode * ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som trodde de sang "samba tila" - hva enn det er, og ikke "summer delight". Hun nekta å høre på at det var feil og :P

I Dharma & Greg synger jo Greg i en epiosde "I wanna rock and roll all night, and part of every day!" :lol: Og Dharma i en annen "I can see clearly now the rain is gone, I can see all the popsicles in my way" :P

Og forresten; selv tok det laaang tid før jeg hørte at hun sang "under my umbrella - ella - ella", jeg trodde det var "under my arms forevva - evva -evva" og syntes jo det var en mer enn merkelig sangtekst.. :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ler :lol:

Trang fødsel har en sang som heter 'Drømmedame' der strevde jeg veldig med å høre hva de sang og slo meg til ro med at de ville ha en 'eplefjell og fin dame' mens de egentlig ville ha en effen og fjeng dame :P

... sånn som man kan se på kiiiino

Jeg trodde de sang "eplekjekk og fin dame". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, så artig tråd! Jeg ler!

"Mocka mocka phone!" :rofl:

Jeg har alltid sunget "makka makka foh" :icon_redface:

Har dummet meg mange ganger ut på sangtekster, men husker selvfølgelig ikke dem nå. Eneste en sang kjæresten har sunget på ofte, og som har festa seg på hjernen. (Aldri hørt selve sangen, men ølsangen eller noe sånt kalles den)

".. og trappa var bratt

og æ datt og datt og datt og datt

og rullja" - noe sånt går teksten, men jeg synger alltid "så rulla viiii!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et par når jeg var lita som jeg får høre enda.

I en eller annen jesussang synger de "..med barnet lagt på strå", mens jeg trodde det var "..med barnet lagt på skrå".

Og i en annen sang synger de "Vi tar hverandres hender og setter oss i ring", mens jeg sang "Vi tar den andre sengen og setter oss i den" :P

hahahaha, vet ikke om jeg bare er overtrøtt, men den ler jeg høylytt av ennå :D

herlig tråd, og liker diskusjonen om brobrobrille. Vi sang forøvrig over land og vann. Land og strand er vel det samme? sånn eeegentlig ? :P hehe. Eller er jeg ute å kjører :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha, vet ikke om jeg bare er overtrøtt, men den ler jeg høylytt av ennå :D

herlig tråd, og liker diskusjonen om brobrobrille. Vi sang forøvrig over land og vann. Land og strand er vel det samme? sånn eeegentlig ? :P hehe. Eller er jeg ute å kjører :P?

I linken jeg la ut litt lengre oppe,så står det ihvertfall land og strand,det gjor det også på sangkortet (En eske full av kort med barnesang-tekster kjøpt på bokhandel) da jeg jobbet i barnehage.

Men det kommer sikkert an på hvor man bor å sånt,for det finnes tydeligvis veldig mange versjoner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd! Det er en Alan Jackson sang som heter "It's five o'clock somewhere", hvor jeg alltid begynner refrenget med å gaule "OOOOOh me something tall and strong". Det er egentlig pour me something tall and strong, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bro bro brille,

klokka ringer elleve

Keiseren står på sitt høyeste slott

Så hvit som en and,

så sort som en brann

Fare, fare krigsmann!

Døden skal du lide

Den som kommer aller sist,

skal i den sorte gryte

Jeg har alltid sunget den sånn:

Bro bro brille, klokken ringer elleve,

keiseren står på sitt høyeste slott,

ser ut over land,

ser ut over vann.

Fare, fare, krigsmann

døden skal du lide

den som kommer aller sist

skal i den sorte gryyyyyyte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I linken jeg la ut litt lengre oppe,så står det ihvertfall land og strand,det gjor det også på sangkortet (En eske full av kort med barnesang-tekster kjøpt på bokhandel) da jeg jobbet i barnehage.

Men det kommer sikkert an på hvor man bor å sånt,for det finnes tydeligvis veldig mange versjoner :P

hehe, er ikke lett, mye å holde styr på. kommer forøvrig på at jeg tror vi sang vann og strand kanskje.

Gleder meg til å lese flere artigheter i tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sang, men det er noe vi kjenner til helt siden vi var små, de fleste av oss.

Det er iskrem-merket HENNIG OLSEN! :blink:

Grunnen jeg sto på skalv under meg den dagen jeg oppdaget at det faktisk het Hennig, og ikke Henning....! Sånne ting man har gått og trodd hele livet liksom.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sang, men det er noe vi kjenner til helt siden vi var små, de fleste av oss.

Det er iskrem-merket HENNIG OLSEN! :blink:

Grunnen jeg sto på skalv under meg den dagen jeg oppdaget at det faktisk het Hennig, og ikke Henning....! Sånne ting man har gått og trodd hele livet liksom.

Samma her. Hvem heter Hennig, liksom :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Herlig tråd!

Men hallo - det er jo: fristayla, rakka makka fonn!

Vår kjære nasjonalsang er det jo mange som ikke kan. Furet værbitt over landet? Vannet?

Også husker jeg crazy little party girl med Aron Carter. Jeg sang "crazy little party girl, annalavher, pari ana rakki watchu mån tu dis". Det er nemlig sånn den er :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sang, men det er noe vi kjenner til helt siden vi var små, de fleste av oss.

Det er iskrem-merket HENNIG OLSEN! :blink:

Grunnen jeg sto på skalv under meg den dagen jeg oppdaget at det faktisk het Hennig, og ikke Henning....! Sånne ting man har gått og trodd hele livet liksom.

Wtf??? Trodde det het Henning Olsen frem til NÅ jeg? Hennig??

Jeg kom på en sang jeg elsket som liten og sang av full hals til min families store fornøyelse. Viii hæv jooi, Viii hæv føn, Viii hæv fisen in de søm!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...