Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva må du se å få gjort?


SFX
 Share

Recommended Posts

.. Reise til Australia på flere mnds ferie med Thorstein

.. Reise på tur til Storbritania igjen

.. Reise på tur til USA og besøke Hanne samt roadtrippe litt :D

.. Besøke Harry Potter parken i USA!!!!

.. Trene masse blodspor igjen

.. Opperere Amiga

.. Amiga blir Nuch og norsk viltsporchampion

.. Issi blir Nuch og komme oss til Elite, samt begynne med bruks

.. Kjøpe Bil

.. Kjøpe Hus

Men alt avhenger at jeg blir bedre først, så det får være første prio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Begynne å drømme igjen..

Jeg hadde en sånn ting jeg måtte se å få gjort. Det var å tappe Cane og fryse ned sæden hans så jeg kunne få en sønn etter han etterhvert. Er det ting dere vil gjøre, og dere kan få det til - gjør

Vi MÅ se å få teke den bryllaupsreisa vår. Planen var å reise til Botswana vinteren etter bryllaupet (i fjor), men vart det tingja noko tur? Neeeeida. Så då skulle vi ta det denne vinteren i staden. M

Jeg fikk faktisk unna et sånt punkt på listen min i dag, det var

- sende inn skolesøknadspapirer sånn at jeg kan begynne veien til en ny utdannelse (IT viste seg å ikke være tingen for meg)

ellers så har jeg flere ting

- sende mail til fremtidige valpen min sin oppdretter, har så myyye jeg vil spørre om

- ringe legen og få lapp om at jeg kan bruke private sko på jobb på grunn av smerter av jobbskoene

- ringe bilselger og reklamere på en ting før 6mnd garantien går ut

- kontakte lånekassen for å utsette nedbetaling pga skole

det var noen av mine daglidagse ting jeg må få gjort, som jeg har tenkt å gjøre siden i sommer.... vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, jeg mente ting som dere virkelig kan styre selv, som dere kan ta tak i og gjøre en innsats for selv, som dere kan si etterpå at det fikk jeg gjort i løpet av livet, hvor ville dere guidet deres egen skjebne og hva slags opplevelser vil dere ha på veien?

Titler og championat og utstillingsresultat er bare ikke innunder den lista, fordi det avhenger av rett kondisjon på rett dag for rett dommer med rett konkurranse.

Ikke tenk så kortsiktig - hva vil dere på dødsleiet se tilbake på og være glad for at dere VALGTE å gjøre, hva ser dere for dere at må GJØRES for å leve livet til det fulle.

Jeg vil gjerne få BIS Oppdretterklasse på verdensvinneren bestående av en gruppe med fire individ fra fire kull som alle har internasjonale championat og tre verdensvinnertitler hver. Men det er ikke i min makt å få til på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg langsiktig har aller mest lyst til bare jeg får kicka ræva i gir er å ta en utdannelse som gir en greit nok betalt jobb som i tillegg byr på noen interessante opplevelser og utfordringer. Via dette håper jeg å en dag få råd til eget hus (ikke leilighet, rekkehus e.l., men et faktisk hus med hage og sånt) hvor jeg kan ha ørten schäfere løpende rundt.

Høres vanvittig kjedelig ut, og kan kanskje oppfattes som noe jeg ikke kan få til uten hjelp fra andre, men i det store og det hele hviler det på at jeg må få ut finger'n og begynne å jobbe for å forme fremtida mi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis jeg skal se langsiktig.

Jeg vil fortsette å jobbe hardt med alt jeg gjør innenfor den veien jeg har valgt, som er teatret.

Fortsette å jobbe med meg selv som skuespiller, både individuelt og i ensemble. Øve på å våge å dykke enda litt dypere i mine egne følelser. Gripe de sjansene jeg får på skolen og Bårdar. Drive regi, ta initiativ og ansvar. Alt dette gjør jeg, og det må jeg aldri slutte med. Jeg må også ta flere sjanser. Medelevene mine mener for eksempel at jeg bør synge en sang på skolens juleforestilling, men jeg føler meg ikke klar for det. Kanskje jeg tar feil der?

Fremover. Å, det er litt skummelt å tenke fremover! Plutselig er det ikke så lenge til.

Det er et år og noen måneder til jeg skal søke på teaterhøgskolen for første gang. Drømmen er å komme inn, men jeg har ingen ambisjoner om å komme inn på første forsøk. Målet mitt er vel å komme inn før tredje forsøk. Men jeg kommer ikke til å gi meg uansett. I sammenheng med dette er det også viktig å jobbe med monologer. Jeg har allerede to stykker jeg liker veldig godt, men leter stadig etter fler. (Så rop ut, om det skulle være noen skapteaternerder på sonen!)

En annen viktig ting er at jeg fortsetter å være aktiv ved institusjonsteatrene, da spesielt Det Norske Teatret. Få omvisninger, snakke med folk når jeg får muligheten, la dem få vite hvem jeg er. Lære manusene til forestillingene deres utenat og sånt. Helt normalt :aww:

Å, også jobbe med nynorsken!

Var det sånn du tenkte, SFX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IA: Tror hun mener ting som du helt kan bestemme selv. Altså, du kan ikke bestemme selv om du kommer inn på teaterhøyskolen, men for eksempel; Besøke teaterhøyskolen, hoppe i strikk, kjøre helikopter, dra til Hawaii osv. Ting du kan bestemme 100% selv, som ikke har innvirkninger på om du har gode nok karakterer, fine nok hunder osv.

Jeg selv vil gjerne:

Dra en tur til Maldivene før øyen forsvinner. Og helst skal det være bryllupsreisen til meg og Kenneth :heart:

Det er det eneste jeg kom på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ting jeg bare må få gjort, bare jeg får litt mer penger på kontoen :P Men de viktigste tingene er:

- få motorsykkel-lappen: oppvokst med en far som har "dilla", og har vært eksosrype siden jeg var ca 4 mnd gammel, og har vel arvet den dillaen, men har dessverre ikke fått gjort noe med den ennå.

- Kjøretur i Yukon, Canada: Dette er en tur vi (mamma, pappa, søsteren og jeg) har pratet om lenge, hvis alt klaffer skjer denne turen snart :D Er bare avhengig av at noen vil passe dyrehagen mens vi er borte.

- ridetur over Island: helt siden jeg fikk dilla på Island og islandshester i 10-årsalderen har dette vært en drøm.

- rundtur i Storbritannia med min søster: denne turen planla vi å gjøre sommeren 2008, men så ble jeg gravid, og vi måtte avlyse turen. Vi hadde virkelig lagt opp til en drømmetur, og vi bare må få gjort det en dag.

Ellers er det mange smådrømmer, men dette er de store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig ikke kalle det drømmer, for det er ting jeg virkelig har tenkt å få gjennomført.

Jeg jobber med det aller viktigste nå, dyrlegeutdanning. Hadde slått det fra meg når jeg gikk ungdomsskolen pga karakterer, men innså vel etterhvert at dette kom jeg til å angre på om jeg ikke gjorde noe med, derfor ble det Ungarn. :heart:

Ellers har jeg lyst å prøve meg som oppdretter, sånn ca når jeg blir 30-35 år og (forhåpentligvis) har fått meg et hus. Rasen blir med all sannsynlighet shiba.

Ellers er det mye jeg har lyst til: hoppe i paraglider utfor fløyfjellet, hoppe i strikk, se sakura-blomstring i Japan, lære meg å dykke, lære meg japansk... og litt andre småting. Men med unntak av blomstring av sakura så er det nok ingen av de tingene jeg kommer til å angre på at jeg ikke har fått gjort når jeg ligger på dødsleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få skrevet ferdig masteroppgaven min.

Jeg må få tatt lappen.

Jeg må få betalt ned gjeld.

Jeg må få kjøpt meg et eget sted å bo.

Jeg må få kjøpt meg slalåmutstyr.

Jeg må finne en hannhund til Imouto.

Jeg må få hoppa i fallskjerm.

Jeg må få lært meg å klatre.

Jeg må slutte å omgi meg med mennesker som suger ut livsgleden og lyset i meg.

Jeg må få gått på et unghundkurs med Imouto.

Jeg må få hjulpet han jeg deler leilighet med ut i jobb.

Edit:

Jeg må få kommet med i et vaksinasjonsprogram mot allergi.

Jeg må få operert øynene så fort synet stabiliserer seg (dersom det noengang skjer).

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppleve mye mer av verden, og ikke minst Norge.

Hoppe i strikk

Hoppe i fallskjerm

Sitte på i helikopter (dette blir kanskje med i fallskjermhoppinga)

Svømme med delfiner

Telttur i skogen

Ja, dette var noe av det jeg skal oppleve før jeg dør. Ellers er det jo mange andre "småting", eller større drømmer (som å bli helt frisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har en drøm som jeg gjerne skulle ha oppfylt å det er å svømme med delfiner i havet. Bortsett fra det, så har jeg det jeg ønsket meg i livet, som jeg faktisk kan påvirke: en flott mann, snille hunder, gode hester, småbruk og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise mer. Målet vil da kanskje være å ha vært minst to ganger i hver verdensdel (bortsett fra Antarktis). Før var målet mitt å ha vært i alle verdensdelene, men det gikk litt for fort å realisere (mangler bare en nå). Lært meg å dykke bedre. Lært meg å snakke spansk. Teste Kuma på jakt.. Hmm.. Det her var jeg ganske dårlig på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når utdannelsen er ferdig:

... hus på landet.

... flere mynder.

... katter.

... unger?

... eget bibliotek (helst i et tårn).

... fint kjøkken, så jeg kan lage masse god mat.

... ta jaktlappen.

... jakte.

... lage god mat ut av dyret jeg har jaktet.

... og skrive bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil:

-bli frisk

-reise på julemarked i Tyskland eller evt. Wien

-se Rockeulven (skal det i januar!)

-kjøpe ny leilighet som er større og nærmere marka

-kjøre opp

-fullføre utdannelsen

-svømme med delfiner

-pynte til jul (hihi)

Blant annet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å utdype hovedoppgaven noe særlig, utover det at jeg må slutte å være stuck. Enkelt og greit :P

Sånn ellers, så må jeg begynne å kjøpe julegaver snart. Sier alltid at "i år SKAL jeg begynne tidlig", men nå er det midten av november, og det kvalifiserer vel ikke som tidlig lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at det er flere som vil hoppe i fallskjerm, burde ta et sonen-hopp nesten! :)

Ellers kom jeg på at å få en stilling der jeg tjener nok til å leve godt resten av livet, samt trives og får nok utfordringer, er veldig viktig for meg. Om det betyr en utdannelse, så skal jeg fullføre den!

Reise ihvertfall en gang til tilbake til Mexico, se New York og Paris på en ordentlig måte (ikke bare mellomlanding på flyplass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli frisk - CHECK! :D

Alle reisemål jeg ønsket - check

Aktiviteter jeg ville oppleve - check

Fullføre utdanningen - check (til jul i allefall)

Få meg hund - check

Kjøpe leilighet - check

Men ting jeg ellers må se å få gjort så fort som mulig;

Male siste listene

Sy sammen refleksen til Kaizer

Og på lang sikt skal jeg:

Kjøpe meg hus med innegjerdet hage

Finne meg en mann

Få meg barn

Være fosterforelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...