Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Nå må vi forsøke å huske at årets blåsløyfe ikke er den samme som fjorårets blåsløyfe også, da.

Jeg heller melder aldri på i håp om å få en blå lenger, verken i år eller i fjor. Men det hender jeg melder på og antar vi vil få det, men mener jeg bør melde på likevel, fordi en simpelthen aldri vet sikkert hva som kan skje.

Jeg stiller valpene på alt jeg finner av valpeshow uansett hvordan de vokser og gror og er i rykk og napp-faser, fordi det er fin trening for dem. Selv om andre jeg vet om kun stiller valpen når den er "pen" og de kan håpe på gruppeplassering eller BIR eller hvor de velger å legge lista.

Om en ønsker utstillingstreningen med en junior, er vel resultatet ett fett? Det er hovedpoenget mitt i første kommentar.

Du har helt rett i det, jeg burde absolutt ikke være så redd for en blå når det uansett er trening i mitt hode.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

59 franske bulldoger på lørdag. Syntes egentlig det var litt mindre enn forventet, men spennende likevel! Jeg skal stille en unghund og en champion, begge tisper.. Og 6 campinghunder (aka amstaff)

Ha! Bæremeisen! Ask er et hav av tålmod i bæremeisen! Godt jeg kom på det denne mandagen og ikke neste... Ser dere en rødtopp i en rød bæremeis så er det gullet. Det lett rødsprengte og slitne ansikte

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn

Posted Images

Jeg skal stille en junior som har fått lite trening, han hopper og spretter, og vi risikerer faktisk KIP pga valpete oppførsel. Men jeg fikk gode råd om at det er bedre å ha en hund som er overlykkelig i ringen, og fremheve det, da må vi bare inn i ringen og ha det gøy. Det blir jo trening, men jeg skal ikke drive og terpe på det, men bare fortsette og fortsette. Vi får heldigvis en sjanse helgen før da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi forsøke å huske at årets blåsløyfe ikke er den samme som fjorårets blåsløyfe også, da.

Jeg heller melder aldri på i håp om å få en blå lenger, verken i år eller i fjor. Men det hender jeg melder på og antar vi vil få det, men mener jeg bør melde på likevel, fordi en simpelthen aldri vet sikkert hva som kan skje.

Jeg stiller valpene på alt jeg finner av valpeshow uansett hvordan de vokser og gror og er i rykk og napp-faser, fordi det er fin trening for dem. Selv om andre jeg vet om kun stiller valpen når den er "pen" og de kan håpe på gruppeplassering eller BIR eller hvor de velger å legge lista.

Om en ønsker utstillingstreningen med en junior, er vel resultatet ett fett? Det er hovedpoenget mitt i første kommentar.

Hvorfor diskuterer vi dette, egentlig? Jeg veit at de har oppgradert blå til "very good", men lista for å få blå er ikke akkurat forandret på min rase av den grunn, så det har ikke noe å si i praksis. De kunne kalt det "knallegod" for alt jeg hadde brydd meg, jeg stiller for å få rød og konkurrere om CK, og evt en plassering i beste tispe-klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og tenkte (uff, slutt med det! :fish: ) at det er jo kjedelig for Kuma å reise fra t/r Ungarn-Norge, for så å 14 dager senere reise samme turen igjen med en ekstra t/r Tromsø, blir jo mye flyging på guten.

Så det jeg da kom til å tenke på var om det er noen her som skal på D4A eller bare tilfeldigvis skal til Tromsø rundt da og har såpass få hunder at det ikke fyller opp et fly og dermed kanskje muligens kan ta med seg en liten rødtopp? Jeg tropper opp med han på flyplassen og modern vil hente han i Tromsø. Hadde vært kjempekjekt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor diskuterer vi dette, egentlig? Jeg veit at de har oppgradert blå til "very good", men lista for å få blå er ikke akkurat forandret på min rase av den grunn, så det har ikke noe å si i praksis. De kunne kalt det "knallegod" for alt jeg hadde brydd meg, jeg stiller for å få rød og konkurrere om CK, og evt en plassering i beste tispe-klasse.

Men Hapzen kan vel ikke ta hensyn til dine ambisjoner når Hapzen skal vurdere om hunden skal meldes på eller ei?

Poenget mitt var som sagt at om det er treningen som er målet, spiller ikke resultatet noen rolle. Og det er ikke flaut eller noen skam i å få en very good. At enkelte folk er bortskjemt og surmuler over det, er en helt annen sak.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært så veldig nervøs for å få en blå. Skal man uansett dit, har pengene og lyst, så ser jeg få grunner til å droppe det. Verden står til i morgen uansett liksom.

Påmeldingsfristen er i morgen? Da er det på tide å melde på da kanskje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille en junior som har fått lite trening, han hopper og spretter, og vi risikerer faktisk KIP pga valpete oppførsel. Men jeg fikk gode råd om at det er bedre å ha en hund som er overlykkelig i ringen, og fremheve det, da må vi bare inn i ringen og ha det gøy. Det blir jo trening, men jeg skal ikke drive og terpe på det, men bare fortsette og fortsette. Vi får heldigvis en sjanse helgen før da :)

Du får ikke KIP fordi hunden er valpete. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke KIP fordi hunden er valpete. :)

Hvordan tolker du da dette? (har uthevet poenget mitt, og naturligvis hentet informasjonen fra det nye regelverket).

12.6 KIP (kan ikke premieres)

Hund som vises i en slik tilstand at dommeren

ikke kan gjøre seg opp en oppfatning om

dens kvalitet, kan ved unntak tildeles KIP (kan

ikke premieres). Eksempel på det er om hunden

har åpenbare mangler i oppvisnings‐ og

ringkultur (slik som uvant med kobbel eller

valpete temperament) eller vises i dårlig

kondisjon (er overdrevent mager eller fet).

Det samme gjelder en hund som er så nylig

trimmet at dommeren ikke kan gjøre en sikker

bedømming av kvaliteten på hundens

hårlag. Videre kan en hund på grunn av skade

vise seg så dårlig at dens bevegelser er vanskelige

å bedømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tolker du da dette? (har uthevet poenget mitt, og naturligvis hentet informasjonen fra det nye regelverket).

12.6 KIP (kan ikke premieres)

Hund som vises i en slik tilstand at dommeren

ikke kan gjøre seg opp en oppfatning om

dens kvalitet, kan ved unntak tildeles KIP (kan

ikke premieres). Eksempel på det er om hunden

har åpenbare mangler i oppvisnings‐ og

ringkultur (slik som uvant med kobbel eller

valpete temperament) eller vises i dårlig

kondisjon (er overdrevent mager eller fet).

Det samme gjelder en hund som er så nylig

trimmet at dommeren ikke kan gjøre en sikker

bedømming av kvaliteten på hundens

hårlag. Videre kan en hund på grunn av skade

vise seg så dårlig at dens bevegelser er vanskelige

å bedømme.

Hehe, jeg er enig i at det ikke er så mye å TOLKE akkurat i det du uthever, nei. :P Men samtidig har jeg aldri noensinne sett en hund få KIP fordi den hopper og danser litt i ringen (det er stort sett halthet og dårlig kondisjon som blir belønna med det), og det er jo for å forhindre dette at vi trener, sant? De fleste dommere vil jo gjerne faktisk bedømme hundene de får inn.

Og det er forskjell på en hund som er litt lykkelig bompibjørn og en hund som nekter å gå, legger seg ned, har draleke med kobbelet hele veien rundt og som ikke lar seg bli håndtert (gjerne alt på en gang). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er enig i at det ikke er så mye å TOLKE akkurat i det du uthever, nei. :P Men samtidig har jeg aldri noensinne sett en hund få KIP fordi den hopper og danser litt i ringen (det er stort sett halthet og dårlig kondisjon som blir belønna med det), og det er jo for å forhindre dette at vi trener, sant? De fleste dommere vil jo gjerne faktisk bedømme hundene de får inn.

Og det er forskjell på en hund som er litt lykkelig bompibjørn og en hund som nekter å gå, legger seg ned, har draleke med kobbelet hele veien rundt og som ikke lar seg bli håndtert (gjerne alt på en gang). :)

Hihi det er jeg enig i, men med tanke på at han noen ganger kan hoppe bortover hele veien så går jeg inn med vissheten om at det kan dukke opp en KIP, bare for ikke å få håpet for høyt opp, for om Yaris går pent, er jeg ganske positiv til at vi kan få svært gode resultater.

Målet er selvfølgelig tittel, og gjerne mer :) Men vi gjør det aller mest for gøy, fordi jeg syntes det er morro å stille ut.

Vi får se hvordan det går helgen før, han kan jo overraske meg.. meeen jeg må ærlig innrømme at jeg med god grunn kunne trent mye mer, *pelle seg ut å ta en liten økt tror jeg*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tolker du da dette? (har uthevet poenget mitt, og naturligvis hentet informasjonen fra det nye regelverket).

12.6 KIP (kan ikke premieres)

Hund som vises i en slik tilstand at dommeren

ikke kan gjøre seg opp en oppfatning om

dens kvalitet, kan ved unntak tildeles KIP (kan

ikke premieres). Eksempel på det er om hunden

har åpenbare mangler i oppvisnings‐ og

ringkultur (slik som uvant med kobbel eller

valpete temperament) eller vises i dårlig

kondisjon (er overdrevent mager eller fet).

Det samme gjelder en hund som er så nylig

trimmet at dommeren ikke kan gjøre en sikker

bedømming av kvaliteten på hundens

hårlag. Videre kan en hund på grunn av skade

vise seg så dårlig at dens bevegelser er vanskelige

å bedømme.

Der har du min champion, etter tresiffret antall utstillinger :P

Hender noen dommere sier "du er champion, burde du ikke være over dette", så ler de ;)

Så lenge de får sett nok er ikke resten noe problem, bare et forstyrrende element for helheten.

Jeg har forresten overtalt en valpekjøper etter Arisen til å melde på - spennenende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å melde på begge jentene mine, selv om planen egentlig var å la Betty være hjemme.... inderst inne viste jeg vel at jeg aldri kom til å la snottfrøken være hjemme. Er det NV så er det NV, å egentlig er jeg dritspendt på hva dommeren sier om frøken-løken.

BV er egentlig for uferdig til å stilles, men det gjør godt med treningen, å hvem vet, når moren var like gammel ble hun NV for samme dommer, å de to ER like. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg håper at Lars ikke jobber eller svigerforeldrene mine kan ha Sophia. Kjenner at jeg ikke orker å dra henne med meg når det er bare snakk om å være her nede i to dager! Men uansett, Shabtay er meldt på, i åpen hannhundklasse for å vise seg der ihvertfall. Vi har et bittelite håp om at han da har gått over i championklasse, men samme hvordan det er så er det for å få visst han frem der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg håper at Lars ikke jobber eller svigerforeldrene mine kan ha Sophia. Kjenner at jeg ikke orker å dra henne med meg når det er bare snakk om å være her nede i to dager! Men uansett, Shabtay er meldt på, i åpen hannhundklasse for å vise seg der ihvertfall. Vi har et bittelite håp om at han da har gått over i championklasse, men samme hvordan det er så er det for å få visst han frem der :)

Jeg kan trille rundt på engleungen din altså! Når jeg har tid.. :lol:

Jeg er nysgjerrig på hvilken mynde jeg skal stille, Tøfflus :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...