Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Kjedelig med så mye spoiling her, går det ann å få vekk, sånn at en kan lese det???

Ellers sitter jeg med en bunke på seks hundebøker som skal gåes igjennom- hmf spennende men tungt.

Godt jeg har en skikkelig krim som belønning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
Kjedelig med så mye spoiling her, går det ann å få vekk, sånn at en kan lese det???

Sånn utover å markere teksten og lese det? :lol: Ja, du kan quote de innleggene som har spoiler, gå til skriv svar og lese de der - da har de ikke spoiler på seg.

Jeg er i gang med New Moon, men foreløpig fenger den ikke så innmari (har kommet til etter at hun har vært på kino med Jessica i Port Angeles, tror jeg). Jeg har vel egentlig ikke tatt meg tid til å lese i den den siste uka, så jeg lurer på om jeg skal pløye meg gjennom den nå eller om jeg skal begynne på noe annet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med så mye spoiling her, går det ann å få vekk, sånn at en kan lese det???

Ellers sitter jeg med en bunke på seks hundebøker som skal gåes igjennom- hmf spennende men tungt.

Godt jeg har en skikkelig krim som belønning..

Spoilingen er jo fordi at de som vil lese boka uten å vite noe som kan avsløre handlingen, skal få lov til det.

Hilsen en som learned the hard way

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg ei bok om House, men skal snart begynne på Mercy Thompson serien av Patricia Briggs (fikk de tre første bøkene i posten i dag) gleder meg! :lol:

Mercy Thompson serien er veldig bra synes jeg, artig og nytenkende fantasy. Gled deg masse :D

Selv holder jeg på med serien om Merrily Watkins av Phil Rickman, boken jeg leser heter "To dream of the dead". Serien handler en kvinnelig engelsk prest som er ansvarlig for eksorsisme i sitt sogn, helt grei, de første bøkene var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercy Thompson serien er veldig bra synes jeg, artig og nytenkende fantasy. Gled deg masse :lol:

Selv holder jeg på med serien om Merrily Watkins av Phil Rickman, boken jeg leser heter "To dream of the dead". Serien handler en kvinnelig engelsk prest som er ansvarlig for eksorsisme i sitt sogn, helt grei, de første bøkene var best.

Oh, supert :D Can't wait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Jonna

Leser nå The Children of Hürin.

Er fan av Tolkien så jeg var litt skeptisk til å lese den egentlig. (men altså jeg er ikke så blod-fan at jeg kan snakke språkene, husker alfabetet, sitater o.l.)

Boken er jo satt sammen av manuskripter som er funnet etter Tolkien sin død og sønnen, Christopher Tolkien, har satt dem sammen og evt fylt inn "mangler".

Men jeg er ikke skuffet, den er like fullt i Tolkien sin ånd. :yes: Man må følge med, det er mye som skjer, den er mørk, det er krig uten blodsøl over alt *love it*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser nå The Children of Hürin.

Er fan av Tolkien så jeg var litt skeptisk til å lese den egentlig. (men altså jeg er ikke så blod-fan at jeg kan snakke språkene, husker alfabetet, sitater o.l.)

Boken er jo satt sammen av manuskripter som er funnet etter Tolkien sin død og sønnen, Christopher Tolkien, har satt dem sammen og evt fylt inn "mangler".

Men jeg er ikke skuffet, den er like fullt i Tolkien sin ånd. :lol: Man må følge med, det er mye som skjer, den er mørk, det er krig uten blodsøl over alt *love it*

Ja, det er faktisk en bra bok det! Eller ganske bra, jeg er ingen Tolkien-fanatiker selv - det hender t.o.m. jeg irriterer meg over all alvespråk-prat ( :lol: ), men Tolkien var tross alt sånn språkforsker eller hva det heter, med spesiale i nordiske språk så det er ikke så rart at han har ganske mye fokus på det. Children of Hurin leste jeg for akkurat da hadde jeg ikke noe annet å lese på, jeg hadde regnet med at boka skulle være litt dum og annerledes siden det hørtes ut som den var laget av "oppsop funnet i gamle kasser på loftet" liksom - men som JeanetteH sier, den var faktisk ganske bra!

Akkurat nå leser jeg bare sånn tidtrøyte-bok jeg fant Narvesen her en dag jeg ventet på toget på Lillestrøm, går og lurer på om jeg skulle lese The Dark Tower serien av Stephen King igjen. Har bare lest den en gang, og den ble rimlig spennende etterhvert sånn at lesehastigheten og det var sikkert mye jeg ikke fikk med meg i første runde. Ellers så var det noen bokforslag ovenfor som hørtes ganske morsomme ut.. hmm.. blir vel til begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten "Det gyldne kompasset" på norsk av faren min i dag. Er den første boka i sagaen.

Noen som vet om den er noe bra?

Ble faktisk ferdig med den bok i går!

Skal lese de to andre også, men ikke før jeg blir ferdig med bøkene jeg har lånt.

Ble skikkelig skuffa av slutten. :lol:

Men jeg likte resten av boka. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en liten fantasypause, som jeg har fylt med "Boktyven" av Markus Zusak (veldig, veldig bra!), "Huset vet moskèen" av Kader Abdolah (bra den og, men jeg synes ikke den var SÅ fengende), "Idas dans", Gunhild Corwin, (god reality-roman om en mor som mister datteren sin i kreft, hjerteskjærende trist), "Min søsters vokter" av Jodi Picoult (ganske god, med en skikkelig twist på slutten) og "Kompani Orheim" av Tore Renberg, som innfridde til forventningene. Nå leser jeg Twilight igjen, skal lese gjennom hele serien en gang til, og så vil jeg lese "The curious incident of the dog in the night-time", som bare er verdens søteste bok om autistiske barn.

Ellers vil jeg si at jeg er blodfan av Twilight-sagaen, men jeg ble IKKE skuffet av filmen i det hele tatt, og jeg elsker "His Dark Materials"-serien, med "The golden compass" som første bok. Fiiineste serien:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Jonna

Jeg liker denne tråden jeg, så jeg drar den opp igjen. :flowers:

Etter å ha vært på jakt etter nr.1 av The Black Tower i en liten evighet så måtte jeg finne noe annet å lese på.

Jeg likte veldig godt Da Vinci-Koden når jeg fikk den til jul en gang i tiden (før filmen). Så nå når Engler og Demoner kom på kino så fant jeg ut at det var jo en billig bok å få på butikken akkurat nå.

Og jeg må si den er bedre enn Da Vinci-koden. Jeg er ikke ferdig enda, men du verden så spennende.

Jeg sverger jo egentlig til fantasi bøker, men dem bøkene har akkurat passe av det okulte til at den beholder min interesse og nysjerrighet på hva som blir det neste.

...anbefales. (ps: jeg kommer nok til å bli like skuffet over filmen etter å ha lest boken denne gangen også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne tråden jeg, så jeg drar den opp igjen. :flowers:

Etter å ha vært på jakt etter nr.1 av The Black Tower i en liten evighet så måtte jeg finne noe annet å lese på.

Jeg likte veldig godt Da Vinci-Koden når jeg fikk den til jul en gang i tiden (før filmen). Så nå når Engler og Demoner kom på kino så fant jeg ut at det var jo en billig bok å få på butikken akkurat nå.

Og jeg må si den er bedre enn Da Vinci-koden. Jeg er ikke ferdig enda, men du verden så spennende.

Jeg sverger jo egentlig til fantasi bøker, men dem bøkene har akkurat passe av det okulte til at den beholder min interesse og nysjerrighet på hva som blir det neste.

...anbefales. (ps: jeg kommer nok til å bli like skuffet over filmen etter å ha lest boken denne gangen også)

Du kommer nok til å bli veldig skuffet, mye som var utelatt og forandret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne tråden jeg, så jeg drar den opp igjen. :flowers:

Etter å ha vært på jakt etter nr.1 av The Black Tower i en liten evighet så måtte jeg finne noe annet å lese på.

Jeg likte veldig godt Da Vinci-Koden når jeg fikk den til jul en gang i tiden (før filmen). Så nå når Engler og Demoner kom på kino så fant jeg ut at det var jo en billig bok å få på butikken akkurat nå.

Og jeg må si den er bedre enn Da Vinci-koden. Jeg er ikke ferdig enda, men du verden så spennende.

Jeg sverger jo egentlig til fantasi bøker, men dem bøkene har akkurat passe av det okulte til at den beholder min interesse og nysjerrighet på hva som blir det neste.

...anbefales. (ps: jeg kommer nok til å bli like skuffet over filmen etter å ha lest boken denne gangen også)

Bra, hadde faktisk tenkt å dra opp tråden igjen jeg også :ahappy:

Jeg har sett begge filmene (Da Vinci-Koden og Angels and Demons), og tenkte jeg skulle lese bøkene. Anbefaler du begge, eller bare den siste? Bør man lese Da Vinci-Koden før Angels and Demons? Bør man lese de på engelsk, eller blir det for mye "fremmedord" til at man henger med?

Jeg har vært veldig skeptisk til å lese bøkene siden det ikke er fantasy og jeg syns Da Vinci-koden (filmen) ble litt for "mye"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, takk for at du dro opp denne tråden igjen, Jeanette! Jeg har lest alle Dan Brown-bøkene, og synes Engler og Demoner var den beste ... Likte også Da Vinci-koden (eeelsker konspirasjonsteorier jeg :flowers: ), men var ikke SÅ begeistret for Iskaldt bedrag og Den Digitale Festning. Anyhoo, nå har jeg akkurat hatt en re-reading av The Half-Blood Prince og Deathly Hallows, sånn før filmen kommer nå snart, og jeg har også begynt igjen på Den Eldste av C.P. (har den bare på norsk, de andre på engelsk, tåpelig opplegg). Jeg kjenner at ikke Eragon-serien er såå fengende etter å ha lest Deathly Hallows, men jeg må vel bare jobbe meg inn i det igjen.

Har også lyst til å lese "Hjemkomsten" av Victoria Hislop, jeg eeelsker Øya, men har hørt at ikke Hjemkomsten er like bra. Noen som har lest? Ellers trenger jeg forsåvidt en ny fantasyserie å fordype meg i tror jeg ... Selv om jeg også har planer om å lese igjen hele Kristin Lavransdatter-triologien snart, og det er lenge siden jeg har lest alle bøkene til Anne Karin Elstad også (fantasy er selvsagt aller, aller best, men jeg liker historiske bøker om mennesker og kjærlighet og jeg :ahappy: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt Da Vinci-Koden når jeg fikk den til jul en gang i tiden (før filmen). Så nå når Engler og Demoner kom på kino så fant jeg ut at det var jo en billig bok å få på butikken akkurat nå.

Og jeg må si den er bedre enn Da Vinci-koden. Jeg er ikke ferdig enda, men du verden så spennende.

Jeg sverger jo egentlig til fantasi bøker, men dem bøkene har akkurat passe av det okulte til at den beholder min interesse og nysjerrighet på hva som blir det neste.

Jeg synes også Engler og Demoner var bedre enn DaVinci-koden. De andre bøkene til Brown er spennende de og, men på langt nær så gode som de første to.

Nå for tida har jeg Harry Hole-pause (har bare Snømannen igjen, sparer den som premie til meg selv når jeg er ferdig med bacheloren om to uker :flowers: ) men har ikke greid å dy meg for å begynne på noe annet i mellomtiden. Leser Gert Nygårdshaugs Mengele Zoo, og den er forfriskende annerledes enn mange bøker jeg har lest. Trist og fæl historie selvfølgelig, men veldig bra bok. Er omtrent halvveis nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest ferdig eclipse.. Så nå skal jeg begynne på Breaking Dawn i kveld. Kjøpte den i går.. fy søren så tykk den var da! De bøkene blir tykkere og tykkere.. men dette er jo den siste.

Forøvrig så er jeg litt irritert på meg selv fordi jeg ble så hekta. Mest fordi jeg syns språkbruken er så ekstremt dårlig noen ganger, og tar meg selv i å irritere meg over det.

Historien derimot er veldig fengende.. sukk.. Lurer virkelig på hva som skjer i neste bok!

Takk skal du ha!

Jeg irriterer meg grenseløst over språket i de bøkene, og ble litt overrasket over at ingen har sagt noe om det tidligere?! Jeg begynte på Twiligt sist tirsdag og er ikke så imponert som jeg trodde jeg ville bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte akkurat på Ut og stjæle hester. Noen som har lest? Bra?

Ja! Det er en stund siden jeg leste den, så jeg husker ikke alt, jeg husker bare at den var bra. :flowers: Tror kanskje jeg vil finne den fram snart og lese den igjen - har gått og tenkt på det noen uker nå, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også de to første til Dan Brown var best... Kate Moss er bra bøker..

Gleder meg vilt til den nye boka til Hugh Laurie kommer- gosj er house fan på min hals..

Ang filmen, engler og demoner- ble vel ikke særlig imponert- men bedre enn DWK...

Jeg leser Brisinger nå, deilig tykk bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger fantasy igjen! Jeg leste "Menn som hater kvinner" i påska,og den likte jeg ikke. Før det begynte jeg på "De gales hus" som jeg aldri fullførte. Har lest førsteboka i Eragon-serien,men det stoppet liksom der.. Jeg vil ha en "ny" HP og Twilight serie jeg! Noen som har tips til meg?

Eller så har jeg lyst til å lese noe skikkelig kjærlighetskliss :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...