Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
er det noen som har lest: de dødes båt og sneglemannen av Knut Nærum?

Jeg har lest de,og de var bob bob, men mye humor..

The Host av Meyer, er det en helt annen type bok?

En helt annen bok i forhold til Twilight, mener du?

Ja, det tror jeg den er. Denne er mer Science Fiction, om jeg har forstått riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at The Host skal være ganske lik Twilight, ihvertfall sånn i oppbygging (på en måte), men skal ikke si det for sikkert, har ikke lest den selv :lol:

Er det noen her som har lest "The Night Watch"? En venn av meg leser den nå og sier den er bra, og det jeg har lest om den virker lovende, men... uh, jeg vil bare vite om den er verdt å ta seg råd til (for den finnes ikke på biblioteker i nærheten så vidt jeg har sett) :lol: Tror det er en serie, men er ikke sikker på hvor mange og rekkefølgen (The Night Watch, The Day Watch, The Twilight Watch og The Last Watch, kanskje..?)

EDIT:

fikset en typo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste om The Host følte jeg at det var litt Animorphs:p Sånn uten morfing og sånn, mer om jerkene og menneskevertene deres (*knis* pinlig at jeg kan alt dette).

Godt at vi er fler i samme båt. :ahappy:

"Hapi Elvegudinnen" av Wilbur Smith. Anbefales på det varmeste. Fra det gamle Egypt. En av mine favorittbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste om The Host følte jeg at det var litt Animorphs:p Sånn uten morfing og sånn, mer om jerkene og menneskevertene deres (*knis* pinlig at jeg kan alt dette).

Jeg har "lest" (hørt) The Host, ikke noe høydare for meg. Men jeg er ikke noe glad i SF-sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet man er Twilight-fan når man hører "... stor gruppe menn har blitt store og kraftige i løpet av kort tid." på nyhetene og med en gang tenker

"VARULVER!"

:blush:

Legger ordet i spoiler siden dette kan avsløre noe om du ikke har lest første boka enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animorphs! :) *nostalgikick* Jeg leste bare til og med bok 14 jeg, tror jeg, de hadde ikke resten på biblioteket... Hmm, jeg får se etter en dag jeg er der! *notere på den stadig voksende boklista* ;)

Jeg har lest alle (og det er fryktelig mange ... Tror det er mellom 65 og 80 eller no), men de blir veldig merkelige etterhvert. Liker best de første når det er bare de fem som kjemper kampen sin. Jeg skulle ønske jeg kunne morfe.

Godt at vi er fler i samme båt. :)

"Hapi Elvegudinnen" av Wilbur Smith. Anbefales på det varmeste. Fra det gamle Egypt. En av mine favorittbøker...

Jepp, vi får ro sammen eller noe:p Ooh, den har jeg hørt masse om!

Jeg har "lest" (hørt) The Host, ikke noe høydare for meg. Men jeg er ikke noe glad i SF-sjangeren.

Ikke jeg heller ... Og SF og Fantasy er TOTALT forskjellige verdener ... Selv om mange ikke mener det. Fantasy er fortryllende, SF er bare ... nerdete:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller ... Og SF og Fantasy er TOTALT forskjellige verdener ... Selv om mange ikke mener det. Fantasy er fortryllende, SF er bare ... nerdete:p

SF er veldig nerdete, jeg har aldri fått taket på det egentlig. Alien som invaderer kropper o.l. HALLO liksom :) Det er nå bare demoner og onde ånder som kan gjøre slikt *ler*

Har nå endelig fått taket på "The blade itself", slet litt i begynnelsen og har brukt tid på å komme i gang. Har nå gått fra Twilight og The Name of the Wind som begge er i "I" form. Rart å lese i normal form igjen :P

Har bare kommet til side 115 og håper snart boken handler mer om Logan, jeg er fryktelig nyfiken på ham jeg :book:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn liten rapport fra Alagaësia.

Kommet meg litt over halvveis, og må si jeg har glemt hvor godt jeg likte Eragonbøkene :ahappy: De er kanskje ikke helt fantastiske, men det er ett eller annet ved dem som fenger meg. Er enig i at hoppingen fra person til person ikke er så ille i denne boka som i Den Eldste. :wub: Roran er egentlig ikke så værst han ( :D )

Holder også på med Anne Franks Dagbok, som jeg fikk til jul, og så var det det med sju norske bøker i løpet av året da. Har fått smaken på å lese på engelsk jeg nå! Men når jeg tenker meg om leste jeg vel to bøker av Haikerens Guide Til Galaksen og klarte vel i alle fall å bli ferdig med Ringenes Brorskap, så jeg er jo litt på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF er veldig nerdete, jeg har aldri fått taket på det egentlig. Alien som invaderer kropper o.l. HALLO liksom :icon_redface: Det er nå bare demoner og onde ånder som kan gjøre slikt *ler*

Har nå endelig fått taket på "The blade itself", slet litt i begynnelsen og har brukt tid på å komme i gang. Har nå gått fra Twilight og The Name of the Wind som begge er i "I" form. Rart å lese i normal form igjen :icon_confused:

Har bare kommet til side 115 og håper snart boken handler mer om Logan, jeg er fryktelig nyfiken på ham jeg :book:

Kommer mer Logan etterhvert! Så er jeg spent på om du blir overrasket eller ei om hvordan han ser ut.. Rar bok, for jeg syntes det var litt tråkt hver gang det ble introdusert nye mennesker, men så ble man litt fenget av dem allikevel.. men mine favoritter er definitivt Logan - og torturisten - kan liksom ikke la være å synes synd på det onde onde mennesket der..

Selv venter jeg fremdeles på bok 2.. nei.. bokkilden er teit altså, sender meg bok 3 liksom.. jeg må jo lese bok 2 først! Og så lurer jeg på om jeg blir like oppslukt når jeg endelig får bok 2. Kanskje man har lettere for å bli fasinert når man har ferie og tid til å lese. Som det er nå med jobb, lang reisevei og små bisker som skal ha sitt, har jeg ikke så mye lesetid :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mer Logan etterhvert! Så er jeg spent på om du blir overrasket eller ei om hvordan han ser ut.. Rar bok, for jeg syntes det var litt tråkt hver gang det ble introdusert nye mennesker, men så ble man litt fenget av dem allikevel.. men mine favoritter er definitivt Logan - og torturisten - kan liksom ikke la være å synes synd på det onde onde mennesket der..

Selv venter jeg fremdeles på bok 2.. nei.. bokkilden er teit altså, sender meg bok 3 liksom.. jeg må jo lese bok 2 først! Og så lurer jeg på om jeg blir like oppslukt når jeg endelig får bok 2. Kanskje man har lettere for å bli fasinert når man har ferie og tid til å lese. Som det er nå med jobb, lang reisevei og små bisker som skal ha sitt, har jeg ikke så mye lesetid :icon_confused:

:icon_confused: Tror jeg må ta meg tid til å lese mer skjønner jeg! Har ikke fått med meg enda.. annet enn den lille detaljen i starten da.

Går litt trekt i lesingen min nå også pga endel nye dvd'er i huset.. men nå ble jeg så nyfiken at jeg må lese på jobb i natt når det er pause.

*ler* det gikk fortere å bestille dem fra England liksom. Sikker billigere også ettersom det ikke er noe moms og ingen frakt heller fra play.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest "War and Peace" av Leo Tolstoy. Den fenget virkelig meg, og kan anbefales, om det er noen her som liker å lese andre ting enn fantasy da, hehe :icon_confused: Akkurat nå leser jeg "Cranford" av Elizabeth Gaskell. Koselig bok, men ikke superspennende. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet et Twilight forum

Fint for deg

...

Så langt i det nye året har jeg pløyet meg gjennom et par-tre kjedelige bøker. :) Akkurat nå leser jeg "Veien til verdens ende" av Sigurd Hoel, og foreløpig er den helt grei. Fint perspektiv og sånt, men den fenger ikke helt enda i alle fall. Når jeg er ferdig med denne skal jeg lese "The other land" av Chris Cleave. Jeg ble lokket av vaskeseddelen, som ikke sa noen verdens ting om bokas innhold, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det var spydig ment?

Neida, jeg er aldri spydig, jeg.

(Ja, det var spydig ment - jeg så ikke helt poenget med innlegget hennes. Hvem som helst kan vel google seg fram til et Twilight-forum om de har interesse av det, så om hun skulle ha skrevet et innlegg om at hun hadde funnet et Twilight-forum burde jo det være fordi hun anbefalte det særlig eller noe sånt - eller i alle fall komme med linken til de som eventuelt skulle være interessert i det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har bare avsluttet alle leseprosjekt jeg hadde (Isfolket, Abarat...) og "begynt på nytt". Nå skal jeg lese EN bok eller EN serie av gangen og ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig! Basta! *glo bestemt på seg selv*

Uh, uansett, så kjøpte jeg La Den Rette Komme Inn på torsdag, lest snart 150 sider (jeg veit jeg er treig, hysj nå). Er mye delte meninger om den som med så mye annet, selv syns jeg den er helt fantastisk! Folk har sammenlignet den med Twilight og jeg kan ikke fatte hvorfor! Joda, Twilight handler om ei jente som blir forelska i en vampyr, LDRKI handler om en gutt som blir forelska i en vampyr, men der stopper likhetene mener nå jeg! Jeg vil ikke kalle skrivestilen "lett", for det er den ikke, men boka er veldig lettlest da, om dere skjønner, og jeg har store problemer med å legge den fra meg når jeg først setter meg ned for å lese. Den er skikkelig fengende! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...