Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Har ikke du Eragon å lese på nå da? Eller du kan gjøre som meg, lese serien en gang til også bruke mange mnd på å "bli klar" for en ny bok *ler*

Ah, det minner meg på følelsen av å ha ventet i kanskje over et år, og plutselig sitte der med en ny Harry Potter bok i hånden. DEN følelsen skulle jeg gitt mye for å oppleve igjen. Får ikke det samme med Twilightbøkene heller, alle ble jo gitt ut før jeg oppdaget dem :icon_confused: Men de kunne blitt potensielle den følelsen bøker. Nei, fra nå av skal jeg tråle nettet etter potensielle nye serier, og oppdage dem FØR de har gitt ut alle bøkene :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
Har ikke du Eragon å lese på nå da? Eller du kan gjøre som meg, lese serien en gang til også bruke mange mnd på å "bli klar" for en ny bok *ler*

Jo, jeg kan begynne på Brisingr, men hodet mitt er helt i Twilight-modus. Tenker nesten ikke på annet jo. :icon_confused: Er nok ikke helt klar for Eragon enda, selv om jeg liken de bøkene kjempegodt også. Det er så lenge siden jeg har lest Eragon-bøker at det blir vanskelig å komme inn i Eragon-modus, om du skjønner. Måten å tenke på når man leser, liksom.

(ja, jeg er litt rar)

Men, duu? Du har vel ikke noen andre gode fantasybøker å anbefale vel? Siden Twilight slo så godt an, liksom? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det minner meg på følelsen av å ha ventet i kanskje over et år, og plutselig sitte der med en ny Harry Potter bok i hånden. DEN følelsen skulle jeg gitt mye for å oppleve igjen. Får ikke det samme med Twilightbøkene heller, alle ble jo gitt ut før jeg oppdaget dem :icon_confused: Men de kunne blitt potensielle den følelsen bøker. Nei, fra nå av skal jeg tråle nettet etter potensielle nye serier, og oppdage dem FØR de har gitt ut alle bøkene :closedeyes:

Åh, ja den følelsen er herlig. Etter å ha sjekket postkassa flere ganger daglig i kanskje en uke, hopper man av glede når den endelig ligger der i postkassa.  :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er bok-prat her nå, noen som annbefaler eragon? tenke og kjøpe den og lese. Men jeg har sett filmen'a ..

Men har også sett reklame for Twilight, og den har jeg lyst til å se - Er boka noe å annbefale?

evt. Twilight eller Eragon?

Heller Twilight enn Eragon vil jeg si, men Eragon er bra. Eragon kan være litt tyngre enn twilight å lese, kjenner mange som har lest 1/3 også lagt den fra seg pga. de ikke kom helt inn i den. Men så har begynnt på den etter et halvt år igjen og fullført den, og da elsker de den :rolleyes: Men første gangen kan den være litt tung, har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er bok-prat her nå, noen som annbefaler eragon? tenke og kjøpe den og lese. Men jeg har sett filmen'a ..

Men har også sett reklame for Twilight, og den har jeg lyst til å se - Er boka noe å annbefale?

evt. Twilight eller Eragon?

Begge  :icon_confused:

Begge er bøker jeg vil anbefale. Boka Eragon er mye bedre enn filmen.

Eragon er nok litt tyngre enn Twilight, men ikke så veldig tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det minner meg på følelsen av å ha ventet i kanskje over et år, og plutselig sitte der med en ny Harry Potter bok i hånden. DEN følelsen skulle jeg gitt mye for å oppleve igjen. Får ikke det samme med Twilightbøkene heller, alle ble jo gitt ut før jeg oppdaget dem :icon_confused: Men de kunne blitt potensielle den følelsen bøker. Nei, fra nå av skal jeg tråle nettet etter potensielle nye serier, og oppdage dem FØR de har gitt ut alle bøkene :closedeyes:

Jeg er litt omvendt der, jeg prøver å bare finne serier som er helt ferdig jeg. Det er HAT å vente, eller som serien "The Wheel of Time" der jeg leste alle 10 bøkene også var den en bok igjen som skulle avslutte serien, så får forfatteren kreft og går bort. Jeg satt igjen uten noen konklusjon på 5år med lesing liksom! <_<

Jo, jeg kan begynne på Brisingr, men hodet mitt er helt i Twilight-modus. Tenker nesten ikke på annet jo. :icon_redface: Er nok ikke helt klar for Eragon enda, selv om jeg liken de bøkene kjempegodt også. Det er så lenge siden jeg har lest Eragon-bøker at det blir vanskelig å komme inn i Eragon-modus, om du skjønner. Måten å tenke på når man leser, liksom.

(ja, jeg er litt rar)

Men, duu? Du har vel ikke noen andre gode fantasybøker å anbefale vel? Siden Twilight slo så godt an, liksom? *ler*

Nei jeg har ikke noen her og nå egentlig, siste året har jeg vært litt ute av lese bøker modus pga studier.. Jeg venter på serien til TonjeM. Imellomtiden leser jeg The Name of the Wind, som skal være en uferdig serie.... Har kommet til kapittel 7, så langt har den klart å holde interessen min. Den hopper litt rett inn i noe, så må man liksom vente å se hva man egentlig lurer på *ler* Jeg har kommet til dit jeg begynner få litt svar rundt karakterene og hva boken egentlig skal handle om.

Serier jeg har likt tidligere er bla Runelords serien, også bøker som Katharine Kerr har skrivi om Deverry and the westlands.

Heller Twilight enn Eragon vil jeg si, men Eragon er bra. Eragon kan være litt tyngre enn twilight å lese, kjenner mange som har lest 1/3 også lagt den fra seg pga. de ikke kom helt inn i den. Men så har begynnt på den etter et halvt år igjen og fullført den, og da elsker de den :rolleyes: Men første gangen kan den være litt tung, har jeg erfart.

Eragon er en tyngre og mørkere bok enn Twilight. Filmen, den knuser jo hele bilde av boken, ikke minst av karakterene i den.

Twilight kan folk som ikke er såå glad i å lese komme seg igjenom. Eragon serien krever mer leselyst og utholdenhet, men gir mye lese glede den også.

Putt penger på dem som liker å snakke om bøker liksom :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt omvendt der, jeg prøver å bare finne serier som er helt ferdig jeg. Det er HAT å vente, eller som serien "The Wheel of Time" der jeg leste alle 10 bøkene også var den en bok igjen som skulle avslutte serien, så får forfatteren kreft og går bort. Jeg satt igjen uten noen konklusjon på 5år med lesing liksom! <_<

Er det ikke 11-12 bøker i den serien da? I følge bruttern er det noen som holder på å skrive den siste boka. For å avslutte serien. Han har bøkene, og jeg tenkte å lese dem, men da må jeg jo vite om jeg får lese avslutningen først. :icon_confused:

TonjeM sin serie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det minner meg på følelsen av å ha ventet i kanskje over et år, og plutselig sitte der med en ny Harry Potter bok i hånden. DEN følelsen skulle jeg gitt mye for å oppleve igjen.

Blander meg inn litt jeg (:icon_redface:), men: IKKE SANT?! Og så syns jeg synd på dagens barn som bare får slengt alle 7 bøkene i fanget som det passer dem (ok, ikke helt, men dere skjønner), i motsetning til oss, som var med på releaseparties (selv var jeg med på et i London, da HBP kom, fantastisk fantastisk!) og gjerne telte ned måneder og år til neste bok etc. Man får et helt spesielt forhold til bøkene da! :icon_confused:

Nå hører jeg musikk og leser litt i boka "Max Manus: Film og virkelighet". Alltid hatt interesse for 2. verdenskrig, og etter at jeg og lillesøster så Max Manus lille julaften blusset liksom den interessen opp igjen :icon_redface: Bra film, god bok, og jeg håper pappa greier å finne igjen de bøkene han hadde som Max Manus har skrevet... Husker ikke helt hva de heter nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 11-12 bøker i den serien da? I følge bruttern er det noen som holder på å skrive den siste boka. For å avslutte serien. Han har bøkene, og jeg tenkte å lese dem, men da må jeg jo vite om jeg får lese avslutningen først. :icon_confused:

Jo det er noe slikt, husker ikke anntallet. Leste siste utgitte for 3 år siden tror jeg.. Det er også en frittstående i serien som er fra "før" serien startet på en måte.

Hadde vært morro om noen hadde skrivi den siste, det er liksom så kjedelig å følge folk så lenge uten å få svar. Men om noen syns Eragon er tung... ikke les Wheel Of time. Det er greit i starten, men det er mye å holde styr på etterhvert!

TonjeM sin serie?

Ja hun fikk til jul og klarte ikke legge fra seg. Husker ikke hva dem heter akkurat nå <_<

Fant! Sitat TonjeM:

Det er første bok i en trilogi av en Joe Abercrombie (aldri hørt om han fyren før jeg..). Trilogien heter First Law (og First Law er at man skal ikke klusse rundt med enkelte magiske krefter..). Den første boken heter "The Blade Itself". Den andre heter: "Before they are hanged" og den 3. boken heter.. uhm..fankern.. nå har jeg glemt det igjen. Har ihvertfall funnet alle 3 på bokkilden.no, nå skal jeg bare ha tak i passordet til gubben så skal jeg bestille de 2 bøkene jeg mangler.. Sukk.. den første boken var bare så hinsides fasinerende..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt omvendt der, jeg prøver å bare finne serier som er helt ferdig jeg. Det er HAT å vente, eller som serien "The Wheel of Time" der jeg leste alle 10 bøkene også var den en bok igjen som skulle avslutte serien, så får forfatteren kreft og går bort. Jeg satt igjen uten noen konklusjon på 5år med lesing liksom! <_<

Putt penger på dem som liker å snakke om bøker liksom :icon_confused:

:rolleyes: Det der ergret meg til døde også! Her leser man alle bøkene og så bikker Robert Jordan over! MAKAN! Etter det, har også jeg betsemt meg for kun å lese avsluttede serier! Men det finnes jo andre forhold også - Stephen King har en fantastisk serie som heter "The Dark Tower" (ikke alle liker den men.. sønnen min orka ikke lese den, men han er vildt begeistret for Malazaan liksom, det er hans yndlingsserie - den synes jeg var veldig tung å komme inn i - og jeg har ikke greid å henge med i den - hadde lest de første 3-4 bøkene, så var det opphold til neste bok kom - men den klarte jeg ikke å lese.. det var for lenge siden jeg hadde lest de foregående bøkene. The Dark Tower syntes jeg var kjempebra dog med en elendig slutt, men sønnen kommer bare til side 40 i første bok han..). Han hadde vel et opphold på over 10 år mellom nest siste og siste bok. I innledningen til den siste boken forteller han om den kreftsyke damen som skrev til han om han ikke kunne skynde seg å skrive ferdig serien så hun kunne få med seg siste bok før hun døde..

Er det ikke 11-12 bøker i den serien da? I følge bruttern er det noen som holder på å skrive den siste boka. For å avslutte serien. Han har bøkene, og jeg tenkte å lese dem, men da må jeg jo vite om jeg får lese avslutningen først. :icon_redface:

Uhmm.. blir det det samme da? Finne på en passende slutt kunne vi sikkert alle gjøre.. *litt skeptisk til å lese siste bok som er avsluttet av en annen liksom*

Det er artig med bok-diskusjonene her må jeg si - å finne andre mennesker som også leser fantasy! Er ikke mange av dem i min "face-to-face-omgangskrets".. (Nå leser jeg også hard core Scifi også da, samt krim - men de 3 genrene er også det eneste jeg leser - faller stortsett utenfor alle bok-diskusjoner ellers jeg.. ikke leser jeg norske forfattere, ikke leser jeg skjønnlitteratur, ikke leser jeg historiske romaner heller.. helt kulturell analfabet)

edit: gulp - "TonjeMs serie"? Fikk veldig prestasjonangst nesten her.. tenk om dere ikke liker den? Tenk om jeg lurer folk ut på galeien, at bøkene kanskje egentlig er dritdårlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er noe slikt, husker ikke anntallet. Leste siste utgitte for 3 år siden tror jeg.. Det er også en frittstående i serien som er fra "før" serien startet på en måte.

Hadde vært morro om noen hadde skrivi den siste, det er liksom så kjedelig å følge folk så lenge uten å få svar. Men om noen syns Eragon er tung... ikke les Wheel Of time. Det er greit i starten, men det er mye å holde styr på etterhvert!

Joda, i følge wikipedia kommer bok 12, A Memory of Light, til å bli gitt ut i løpet av høsten 09. Den bir fullført av Brandon Sanderson.

Kanskje skal jeg begynne på serien etter Brisingr.  :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Det der ergret meg til døde også! Her leser man alle bøkene og så bikker Robert Jordan over! MAKAN! Etter det, har også jeg betsemt meg for kun å lese avsluttede serier! Men det finnes jo andre forhold også - Stephen King har en fantastisk serie som heter "The Dark Tower" (ikke alle liker den men.. sønnen min orka ikke lese den, men han er vildt begeistret for Malazaan liksom, det er hans yndlingsserie - den synes jeg var veldig tung å komme inn i - og jeg har ikke greid å henge med i den - hadde lest de første 3-4 bøkene, så var det opphold til neste bok kom - men den klarte jeg ikke å lese.. det var for lenge siden jeg hadde lest de foregående bøkene. The Dark Tower syntes jeg var kjempebra dog med en elendig slutt, men sønnen kommer bare til side 40 i første bok han..). Han hadde vel et opphold på over 10 år mellom nest siste og siste bok. I innledningen til den siste boken forteller han om den kreftsyke damen som skrev til han om han ikke kunne skynde seg å skrive ferdig serien så hun kunne få med seg siste bok før hun døde..

Nesten så jeg fikk dårlig samvittighet når jeg ble små forbanna for at Robert Jordan tok kvelden liksom :icon_confused:

Av en eller annen grunn så har jeg, fra mine yngre dager, nektet å lese Stephen King. Jeg vet ikke hvorfor *ler* Kanskje det får bli mitt neste prosjekt. Men nå er Dark Tower serien ferdig?

Malazaan er satt trygt i bokhyllen min igjen, der får den stå til jeg skal ha ferie og ikke bare leser på sengen. Tur til Vietnam eller noe *ler*

Uhmm.. blir det det samme da? Finne på en passende slutt kunne vi sikkert alle gjøre.. *litt skeptisk til å lese siste bok som er avsluttet av en annen liksom*

Ja hmm er litt skeptisk. Men kommer jeg til å lese den om den kommer. Ja! :rolleyes:

Det er artig med bok-diskusjonene her må jeg si - å finne andre mennesker som også leser fantasy! Er ikke mange av dem i min "face-to-face-omgangskrets".. (Nå leser jeg også hard core Scifi også da, samt krim - men de 3 genrene er også det eneste jeg leser - faller stortsett utenfor alle bok-diskusjoner ellers jeg.. ikke leser jeg norske forfattere, ikke leser jeg skjønnlitteratur, ikke leser jeg historiske romaner heller.. helt kulturell analfabet)

Jeg er ganske ensporet egentlig. Jeg liker ikke lese virkelighet! Krim er heller ikke gøy, jeg fnyser av "Snømanne". *fnys*

edit: gulp - "TonjeMs serie"? Fikk veldig prestasjonangst nesten her.. tenk om dere ikke liker den? Tenk om jeg lurer folk ut på galeien, at bøkene kanskje egentlig er dritdårlige..

*ler* Er nå noen som ble sluffet av Twilight sagaen også da. Selv om jeg hadde ett intenst og lidenskapelig forhold til dem, ikke minst hvor forelsket jeg var :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Det der ergret meg til døde også! Her leser man alle bøkene og så bikker Robert Jordan over! MAKAN! Etter det, har også jeg betsemt meg for kun å lese avsluttede serier! Men det finnes jo andre forhold også - Stephen King har en fantastisk serie som heter "The Dark Tower" (ikke alle liker den men.. sønnen min orka ikke lese den, men han er vildt begeistret for Malazaan liksom, det er hans yndlingsserie - den synes jeg var veldig tung å komme inn i - og jeg har ikke greid å henge med i den - hadde lest de første 3-4 bøkene, så var det opphold til neste bok kom - men den klarte jeg ikke å lese.. det var for lenge siden jeg hadde lest de foregående bøkene. The Dark Tower syntes jeg var kjempebra dog med en elendig slutt, men sønnen kommer bare til side 40 i første bok han..). Han hadde vel et opphold på over 10 år mellom nest siste og siste bok. I innledningen til den siste boken forteller han om den kreftsyke damen som skrev til han om han ikke kunne skynde seg å skrive ferdig serien så hun kunne få med seg siste bok før hun døde..

Uhmm.. blir det det samme da? Finne på en passende slutt kunne vi sikkert alle gjøre.. *litt skeptisk til å lese siste bok som er avsluttet av en annen liksom*

Det er artig med bok-diskusjonene her må jeg si - å finne andre mennesker som også leser fantasy! Er ikke mange av dem i min "face-to-face-omgangskrets".. (Nå leser jeg også hard core Scifi også da, samt krim - men de 3 genrene er også det eneste jeg leser - faller stortsett utenfor alle bok-diskusjoner ellers jeg.. ikke leser jeg norske forfattere, ikke leser jeg skjønnlitteratur, ikke leser jeg historiske romaner heller.. helt kulturell analfabet)

edit: gulp - "TonjeMs serie"? Fikk veldig prestasjonangst nesten her.. tenk om dere ikke liker den? Tenk om jeg lurer folk ut på galeien, at bøkene kanskje egentlig er dritdårlige..

Det kan hende "Robert Jordan" allerede hadde planene klare for den siste boka da ... (Uten at jeg vet noe som helst om serien)

Ja, det er kjempegøy å diskutere bøker. Jeg har ingen bok/fantasy-frelste venner jeg kan snakke bøker med. En av venninnene mine tenker til og med "Æææsj, fantasy!". ÆSJ TIL FANTASY!? Jeg leser bare fantasy jeg. Virkeligheten blir for, eh, virkelig. Jeg liker å bruke fantasien min :icon_confused:

Har hørt The Dark Tower skal være bra, og vurderer å lese dem.

Edit: Vi skulle hatt en bokdiskusjonstråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk :icon_confused:

Akkurat nå, leser jeg på ei ny bok som jeg kjøpte i dag. Etter å ha gått forbi den i bokhandlere over alt, så måtte jeg bare se hva det var for noe. Den heter Gone/Forsvunnet og høres faktisk temmelig bra ut. Her står det om den: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=3123081

Har nettopp åpnet den, så har ikke gjort meg opp noen mening enda.

Noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke annet enn Fantasy og Science Fiction jeg. Liker å bruke fantasien :lol:

Har dere noen spesielle yndlingsbøker og -sjangere?

Leser i grunn bare det jeg også, men har lest shopaholiker-bøkene o.l. Også leser jeg alle Monsen sine bøker da :icon_redface:

Den har jeg så SINNSYKT lyst å lese!

Den er bra, men jeg er litt lettskremt :icon_redface:(Lurer på å legge Norge på langs turen min et stykke utenfor Otta, selv om det kanskje ville vært mer gunstig å legge den gjennom, bare pga. Fritt Vilt) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser "La den rette komme inn" for andre gang nå. Den er skambra skrevet og skikkelig uhyggelig lesning. :icon_redface:

Den er forresten kommet som film og jeg tror jeg vil se den. Det er ikke ofte filmer er like bra som boka, men denne må jeg nesten sjekke ut. :icon_redface:

Ooh, vampyrer!  :icon_confused:

Akkurat nå er det Twilight det går i for min del. Er snart ferdig med den fjerde og siste boka i serien, nemlig Breaking Dawn. 

Jeg likte Twilight veldig godt. Det er bøker i alle fall jeg har både ledd og fått tårer i øynene av. Liker figurene i boken veldig godt. Kanskje spesielt Alice og Emmet. Men hvem kan unngå å like Emmet, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...