Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
Kommer mer Logan etterhvert! Så er jeg spent på om du blir overrasket eller ei om hvordan han ser ut..

*klippet litt tekst*

Jeg er i sjokk :lol:

Hadde laget meg ett helt eget bilde i hode jeg, han så IKKE slik ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i sjokk :)

Hadde laget meg ett helt eget bilde i hode jeg, han så IKKE slik ut!

Nemlig! Han var slets ikke slik jeg trodde overhodet heller... der han dukker opp som beskrevet av andre for første gang, skjønte ikke jeg at det var Logan liksom..

Men fankern så fort du leser - er jo ikke lenge siden du kun var på side 115 og så er du kommet så langt så fort!

Idag fikk jeg endelig bok 2, har begynt på den.. så etterlengtet.. så nå lurer jeg på om det er verdt all ventingen liksom.. kom til side 60 og hadde slets ingen problemer med å løsrive meg for å gå tur med tomsingen i møkkavær en gang.. nå er jeg kommet hjem fra tur, og har satt meg til PC-en istedenfor å styrte inn og kaste meg over boka. Hmm.. det er nedtur på en måte - på den annen side - jeg har ikke ferie nå så det ville passe særdeles dårlig å bli hekta på en bok igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Han var slets ikke slik jeg trodde overhodet heller... der han dukker opp som beskrevet av andre for første gang, skjønte ikke jeg at det var Logan liksom..

Forteller litt, Spoiler bak det svarte:

Altså jeg så for meg arr liksom, men en mindre mann, muskuløs og senete liksom. Ikke ett digert beist av an mann. Nå har jeg også en ting for navnet Logan! Dette er tredje gangen jeg leser om en person ved det navnet. Så om jeg noen gang får en hannbikkje i hus, da skal han hete Logan (eller kan jeg kalle en tispe det?)

Men fankern så fort du leser - er jo ikke lenge siden du kun var på side 115 og så er du kommet så langt så fort!

Jeg syns jeg har lest denne boken utrolig sakte jeg *ler*

Idag fikk jeg endelig bok 2, har begynt på den.. så etterlengtet.. så nå lurer jeg på om det er verdt all ventingen liksom.. kom til side 60 og hadde slets ingen problemer med å løsrive meg for å gå tur med tomsingen i møkkavær en gang.. nå er jeg kommet hjem fra tur, og har satt meg til PC-en istedenfor å styrte inn og kaste meg over boka. Hmm.. det er nedtur på en måte - på den annen side - jeg har ikke ferie nå så det ville passe særdeles dårlig å bli hekta på en bok igjen!

Hmm men det er ofte sånn med bøker. Eks så var ikke Eragon serien sin bok nr.2 så bra. Jeg syns også det var en av Twilight bøkene som ikke var helt hæla i taket liksom. Men det betyr jo da at man kan glede seg til bok 3 antagelivis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forteller litt, Spoiler bak det svarte:

Altså jeg så for meg arr liksom, men en mindre mann, muskuløs og senete liksom. Ikke ett digert beist av an mann. Nå har jeg også en ting for navnet Logan! Dette er tredje gangen jeg leser om en person ved det navnet. Så om jeg noen gang får en hannbikkje i hus, da skal han hete Logan (eller kan jeg kalle en tispe det?)

Just det! Var akkurat slik jeg forestilte meg han også; og så er han helt annerledes.. må vende meg til det! (Når det gjelder Logan som hundenavn - det er kjempefint - men jeg tenker alltid på Johnny Logan når jeg hører navnet Logan, og for de uinnvidde/yngre - J.L. vant MGP 2 ganger og er en fløtepus av dimensjoner - urk! Men jeg tror jeg skal snu assosiasjonene til Logan i The First Law. Ingen dårlig assosiasjon det, for Logan - selv om han neppe er noen hotty akkurat - så er han ihvertfall veldig interessant! Og ja - jeg tror absolutt at Logan kan gå for tispe også, tror Logan er sånn "tveegget" eller hva det heter)

Bok 2 begynner forøvrig å ta seg opp.. bl.a. vet jeg litt mer om hvorfor Ferro er som hun er med gule øyne og alt.. og Logan synes det er slitsomt å sitte til hest - han har kronisk balleklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just det! Var akkurat slik jeg forestilte meg han også; og så er han helt annerledes.. må vende meg til det! (Når det gjelder Logan som hundenavn - det er kjempefint - men jeg tenker alltid på Johnny Logan når jeg hører navnet Logan, og for de uinnvidde/yngre - J.L. vant MGP 2 ganger og er en fløtepus av dimensjoner - urk! Men jeg tror jeg skal snu assosiasjonene til Logan i The First Law. Ingen dårlig assosiasjon det, for Logan - selv om han neppe er noen hotty akkurat - så er han ihvertfall veldig interessant! Og ja - jeg tror absolutt at Logan kan gå for tispe også, tror Logan er sånn "tveegget" eller hva det heter)

Bok 2 begynner forøvrig å ta seg opp.. bl.a. vet jeg litt mer om hvorfor Ferro er som hun er med gule øyne og alt.. og Logan synes det er slitsomt å sitte til hest - han har kronisk balleklem!

*vrir meg i krampe latter på jobb* Stakkars Logan :ahappy: Men nå må du ikke fortelle mer før jeg har tatt deg igjen. Hvis det ikke blir noe action i natt så håper jeg at jeg blir ferdig med den og starter på bok nr.2 i morgen natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjort meg ferdig med "Kidnapped" av Robert Louis Stevenson. Nå har jeg begynt på "Dracula" av Bram Stoker. Vampyrbøker er jo så in i tiden, hehe :ahappy: Foreløpig er den kjempespennende :flowers: Vampyrene er kanskje ikke så snille i denne boken som i Twilight, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, jeg er inne på amazon, og der er det jo slik "recommended for you" ting. Det er noen bøker der som jeg syns ser morsomme/flotte/fine ut (litt forskjellig sjangrer). Lurer på om det er noen av dere som har lest disse bøkene, og om dere vil anbefale dem eller ikke (hvorfor?)

- "Fell" , "The Sight" og "Fire Bringer" skrevet av David Clement-Davies

- "The Named" serien skrevet av Clare Bell

- "It's Me or the Dog: How to Have the Perfect Pet" skrevet av Victoria Stilwell

- "Vampire Kisses" serien skrevet av Ellen Schreiber

- "The hunger Games" skrevet av Suzanne Collins

- "Anansi Boys" skrevet av Neil Gaiman

- "Mercy Thompson" serien skrevet av Patricia Briggs

- "Chosen by a Horse" skrevet av Susan Richards

- "House of Night" serien skrevet av P. C. Cast og Kristin Cast

Det var noen, kommer flere senere. :rolleyes:

Takker på forhånd. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg en av de bedre bøkene jeg har lest på lenge; Gödel, Escher & Bach - an eternal golden braid. Boken omhandler Gödels teorem og innlemmer klassisk musikk, kunst, programmering, kunstig intelligens og matematikk i forklaringen om dette fantastiske teoremet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg snart ferdig med 3. og siste bok i first law-serien. Den startet ut veldig fasinerende synes jeg, men nå blir jeg bare mer og mer irritert - bare slåssing og krigsbeskrivelser hele veien jo.. og det er gørr!

Er litt over halveis i bok nr.2 nå. Det er mye hår under arma og slå seg på brystet. :blink: Er ikke dårlig fortalt da, så jeg lese videre liksom!

Spoiler, ikke les med mindre du er ferdig med bok 2:

Prinsen har akkurat blitt dyttet utenfor av "Furious"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt over halveis i bok nr.2 nå. Det er mye hår under arma og slå seg på brystet. :D Er ikke dårlig fortalt da, så jeg lese videre liksom!

Spoiler, ikke les med mindre du er ferdig med bok 2:

Prinsen har akkurat blitt dyttet utenfor av "Furious"

And who can blame him? Vel, jeg er ferdig med bok 3 så nå bare venter jeg i spenning og forventning til du er ferdig, så kan vi diskutere slutten etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er inne på amazon, og der er det jo slik "recommended for you" ting. Det er noen bøker der som jeg syns ser morsomme/flotte/fine ut (litt forskjellig sjangrer). Lurer på om det er noen av dere som har lest disse bøkene, og om dere vil anbefale dem eller ikke (hvorfor?)

- "Fell" , "The Sight" og "Fire Bringer" skrevet av David Clement-Davies

- "The Named" serien skrevet av Clare Bell

- "It's Me or the Dog: How to Have the Perfect Pet" skrevet av Victoria Stilwell

- "Vampire Kisses" serien skrevet av Ellen Schreiber

- "The hunger Games" skrevet av Suzanne Collins

- "Anansi Boys" skrevet av Neil Gaiman

- "Mercy Thompson" serien skrevet av Patricia Briggs

- "Chosen by a Horse" skrevet av Susan Richards

- "House of Night" serien skrevet av P. C. Cast og Kristin Cast

Det var noen, kommer flere senere. :rolleyes:

Takker på forhånd. :D

Har ikke lest akkurat Anansi Boys, men har lest en del andre bøker av Neil Gaiman og han er en GUUUUD! Om det hjalp? ;)

Er fortsatt ikke ferdig med La Den Rette Komme Inn, den ble litt ekkel for meg, så prøver igjen senere... I mellomtiden leser jeg Darren Shan serien igjen! :D Akk, jeg vil de skal komme igang med filmene til den serien, samtidig som jeg vil de skal vente til jeg er en stor og annerkjent filmskaper og kan lage den selv, for de vil ødelegge deeen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest akkurat Anansi Boys, men har lest en del andre bøker av Neil Gaiman og han er en GUUUUD! Om det hjalp? ;)

Er fortsatt ikke ferdig med La Den Rette Komme Inn, den ble litt ekkel for meg, så prøver igjen senere... I mellomtiden leser jeg Darren Shan serien igjen! :D Akk, jeg vil de skal komme igang med filmene til den serien, samtidig som jeg vil de skal vente til jeg er en stor og annerkjent filmskaper og kan lage den selv, for de vil ødelegge deeen :D

Hvilken Darren Shan serie er det du leser? Vampire Blood Trilogy ?

Signeres (og jeg har lest Anansi Boys nylig :P) Kjøp American Gods og Stardust også når du først er i gang :P

Takk til dere begge, da køper jeg antagelig de neste gang :D

Noen andre?

edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Darren Shan serie er det du leser? Vampire Blood Trilogy ?

Tja, er jo ikke akkurat en trilogi da :ahappy: "Sagaen om Darren Shan" er jo 12 bøker, og de tre første bøkene er jo satt sammen til å bli "Vampire Blood Trilogy", så både ja og nei :ahappy: Jeg leser den andre boka nå (altså midten av "Vampire Blood" da...). Jeg hater å kjøpe førsteutgaven av oversettelser, er ofte så mye feil i dem! <_< Er så jeg får lyst til å kjøpe første boka på nytt.

(forresten også den eneste serien jeg elsker som jeg ikke har lest på engelsk ennå, selv om jeg eier den "Vampire Blood Trilogy" boka...)

Hadde lærern min fått gitt tilbake "Lord Loss" boka mi snart nå, så skulle jeg heller lest "The Demonata" serien, liker den mye bedre...

Og jeg er enig med Eliandrea! Jeg elsker Stardust! (:whistle: han går på doooo jo!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er jo ikke akkurat en trilogi da :) "Sagaen om Darren Shan" er jo 12 bøker, og de tre første bøkene er jo satt sammen til å bli "Vampire Blood Trilogy", så både ja og nei :ahappy: Jeg leser den andre boka nå (altså midten av "Vampire Blood" da...). Jeg hater å kjøpe førsteutgaven av oversettelser, er ofte så mye feil i dem! <_< Er så jeg får lyst til å kjøpe første boka på nytt.

(forresten også den eneste serien jeg elsker som jeg ikke har lest på engelsk ennå, selv om jeg eier den "Vampire Blood Trilogy" boka...)

Hadde lærern min fått gitt tilbake "Lord Loss" boka mi snart nå, så skulle jeg heller lest "The Demonata" serien, liker den mye bedre...

Og jeg er enig med Eliandrea! Jeg elsker Stardust! (:ahappy: han går på doooo jo!)

Ok, så du liker Vampire Blood? Den så bra ut :whistle:

*sjekke ut The Demonata serien også*

Skal kjøpe Stardust, har bare sett den på dvd. Og da må jeg lese den også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lese New Moon.. er vel ca. på side 70..

Jeg "lakk" visst noen tårer, da Edward sa at de skulle dra, og de, som da ikke med henne (ja, jeg vet... jeg er veldig, veldig dårlig på å forklare :blush:) men like vel.. Jeg setter meg liksom litt for godt inn i bøkene jeg, merker jeg

;)

(satt spoiler da jeg ikke vil røpe noe som helst, med mindre man vil se det ;))

det er jo så spennende! :huh: Jeg sliter virkelig med å legge boka fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lese New Moon.. er vel ca. på side 70..

Jeg "lakk" visst noen tårer, da Edward sa at de skulle dra, og de, som da ikke med henne (ja, jeg vet... jeg er veldig, veldig dårlig på å forklare :blush:) men like vel.. Jeg setter meg liksom litt for godt inn i bøkene jeg, merker jeg

;)

(satt spoiler da jeg ikke vil røpe noe som helst, med mindre man vil se det ;))

det er jo så spennende! :huh: Jeg sliter virkelig med å legge boka fra meg!

du er ikke alene om å ikke klare å legge bøkene fra deg, jeg sliter med det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And who can blame him? Vel, jeg er ferdig med bok 3 så nå bare venter jeg i spenning og forventning til du er ferdig, så kan vi diskutere slutten etc!

Da er jeg på bok nr.3. Har ikke kommet langt, men føler liksom at stemningen er helt annerledes? Nesten så man skulle tro at en annen person har vært inne å redigert/skrevet boken om du skjønner? :whistle:

Men jeg ble ikke akkurat overrasket over at Logen endte med å få seg en "bette" :rolleyes: Har forresten bare kommet til dit hvor Jezal har fått forfremmelsen og heeeelt sikkert kommer til å svikte Ardee snart ettersom han har ovet å ikke gjøre det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på bok nr.3. Har ikke kommet langt, men føler liksom at stemningen er helt annerledes? Nesten så man skulle tro at en annen person har vært inne å redigert/skrevet boken om du skjønner? :sint_01:

Men jeg ble ikke akkurat overrasket over at Logen endte med å få seg en "bette" :rolleyes: Har forresten bare kommet til dit hvor Jezal har fått forfremmelsen og heeeelt sikkert kommer til å svikte Ardee snart ettersom han har ovet å ikke gjøre det :rolleyes:

Og dette skulle jeg svart på igår men ble avledet av basenji-prat!

Jeg synes det er deilig å få "verifisert" mine inntrykk jeg (for Jeanette er selvfølgelig bok-fasit..!). 3. boken er veldig veldig annerledes og jeg synes karakterene endrer .. uhm .. karakter :sint_01: fra de 2 tidligere bøkene (kanskje forfatteren satte naboen eller noe sånt til å skrive bok 3?).. nåja .. skal ikke legge ut om det før du er ferdig med bok 3 (men den tok sin tid å lese synes jeg, slåssing er såååå himla gørr å lese om, så for min del gikk luften litt ut av seilene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette skulle jeg svart på igår men ble avledet av basenji-prat!

Jeg synes det er deilig å få "verifisert" mine inntrykk jeg (for Jeanette er selvfølgelig bok-fasit..!). 3. boken er veldig veldig annerledes og jeg synes karakterene endrer .. uhm .. karakter :icon_confused: fra de 2 tidligere bøkene (kanskje forfatteren satte naboen eller noe sånt til å skrive bok 3?).. nåja .. skal ikke legge ut om det før du er ferdig med bok 3 (men den tok sin tid å lese synes jeg, slåssing er såååå himla gørr å lese om, så for min del gikk luften litt ut av seilene).

Jeg har liksom ikke tatt helt av med lesingen jeg heller. Det blir liksom ett kapittel på sengen. Vel jeg vil vite hvordan den ender da!!

Men ja, jeg tror broren eller naboen har vært innom og skrivi littegranne. Og det irriterer meg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...