Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!


Coco
 Share

Recommended Posts

Jeg tenker også at det bør ha en betydning. Men jeg tenkte mer slik før enn nå egentlig. De fleste jeg planlegger har en form for betydning for meg, men veldig mange ikke mer enn begrunnelsen "fordi jeg liker det/den/de". Funnet en jeg syns er kjempekul som jeg vil ta, men den har ikke noe mer dybde bak seg annet enn det liksom :lol: Det viktigste er du man selv liker det og evt. den betyr noe for deg selv, tenker jeg :) F.eks er "Hakuna Matata" veldig normalt å tatovere. For mange blir det da feil og upersonlig, men for meg så blir det veldig personlig faktisk, og det har jo noe med meg og mitt liv å gjøre. Så jeg velger jo ikke den type tatovering fordi "alle andre" har den og den er "populær". Har en venninne som ikke helt kunne skjønne hvorfor jeg ville ha den type tatovering da, av nevnte grunner, men det er jo fordi hun selv ikke kan tilknytte seg til det, i motsetning til meg (som hun sa hun skjønte selvsagt). Hadde jeg ikke følt en slik tilknytning til den, hadde jeg lite trolig tatovert noe i den forbindelsen.

Forøvrig har jeg bestilt time nå, og det er førstkommende tirsdag. Kjenner jeg gru-gleder meg til det!:frantics:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg ferdig og fysj det var vondt på slutten. Tårene bare rant og heldigvis kom min snille stedatter til unnsetting og fant frem bedøvels spray til meg. Det tok ca 4 timer og nå er jeg sliten git

Herreeeeeeee! Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

Da er jeg offisielt ferdig med sleeven! Her er bilde tatt rett etter hun var ferdig, og som dere ser så tatoverte hun ved underarmen min  Er grisefornøyd!   Edit: allons-y er skrevet i @ingv

Posted Images

Guest Snusmumrikk

Jeg tenker at en tatovering skal ha en betydning, men betydningen trenger jo ikke være å ekstremt dyp? At man er veldig glad i noe eller at noe er viktig for en, er jo en betydning det og? Det trenger jo ikke være en dyp, tåredryppende historie. Jeg har en ting jeg har veldig lyst til å tatovere. Det har på en måte en stor betydning for meg. En overfladisk betydning i valg av motiv (bare fordi jeg liker det) og en litt større betydning fordi det symboliserer noe som er viktig i livet mitt, men ekstremt dypt? Nope. Tvert i mot, jeg vil ikke male noe veldig personlig på meg. Skal jeg måtte gå hele resten av livet og svare på spørsmål om noe veldig personlig? Nei, det er ikke min greie. Sånt kan jeg heller holde inni meg eller fortelle til mine nærmeste. Det er ikke noe alle jeg tilfeldig møter trenger å spørre om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er noe man kan leve med resten av livet, så tenker jeg at det ikke spiller noen rolle hva man tatoverer. Man kan jo selvfølgelig fjerne eller tatovere over, men det er jo en møkkajobb og noe jeg ville ha prøvd å unngå.

Jeg har fryktelig lyst på en tatovering, men som atopiker med alle mine intoleranser, utslett og eksemer, så tror jeg det er en skikkelig dårlig idé. Når håndleddet ser ut som en kjøttkake etter å ha brukt en fitbit, så er nok det slaget tapt. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tuvane skrev:

Så lenge det er noe man kan leve med resten av livet, så tenker jeg at det ikke spiller noen rolle hva man tatoverer. Man kan jo selvfølgelig fjerne eller tatovere over, men det er jo en møkkajobb og noe jeg ville ha prøvd å unngå.

Jeg har fryktelig lyst på en tatovering, men som atopiker med alle mine intoleranser, utslett og eksemer, så tror jeg det er en skikkelig dårlig idé. Når håndleddet ser ut som en kjøttkake etter å ha brukt en fitbit, så er nok det slaget tapt. :(

Jeg er også atopiker og allergiker og så stadig vekk ut som en kjøttkake, men jeg er nesten "normal" nå. :P For meg ble løsningen rett og slett imundempende medisiner. :) Går på 100mg Imurel daglig. Fungerer gull! Bruker også enda kortisonkremer og sånn, men har drastisk redusert forbruket og ikke minst nødvendigheten. Fuktighetskremer er et must enda, eksemen er jo der, den bare reagerer ikke på alt lenger, så huden er tørr enda. 
Har ikke reagert noe særlig på tattoen heller, var litt rød rundt første dagene, men det kan ha vært en reaksjon på sår + dyr. Den har grodd pent. :) 
Hadde aldri i verden tatt tattovering for bare et par år siden pga eksemen min, hadde ikke turt jeg heller. Jeg er enda skeptisk mot rødt blekk enda da, så spørs om jeg tørr det. Den jeg har nå er sort. 


-------------------------------------

Joda, meningen må ikke være superdyp, men jeg er liksom ikke helt der at jeg vil ta noe bare fordi jeg liker det nå. Kan jo hende jeg synes det er dritteit om 10år f.eks. :P Jeg kommer ikke til å ta tekst, det tror jeg er større sjangs for at jeg angrer på. Jeg vil heller ikke ha noe som skriker "DENNE HAR DYP MENING". F.eks hjertet jeg allerede har har en mening bak seg, men for den som ikke har hørt om semicolon prosjektet samt både mine og visse familiemedlemmer og venner sine historier så er det jo "bare" et hjerte liksom. Trenger overhodet ikke å legge ut hele historien om jeg ikke ønsker det selv vist noen spør. :) 

Sånn sett er ikke motiv/mening "viktig" i den forstand, men det må føles rett. Jeg er superduper kresen, og det er jo nesten litt viktig når man legger så mye penger i noe som er rimelig evigvarende. :lol: Og ganske dyrt å fjerne om man ikke liker det etter noen år alikvel. 
Jeg vurderer å reise til utlandet for å ta neste tattoo, rett og slett fordi jeg er så kresen på stilen jeg ønsker. (vannfarge) Er dog en lokal tattovør som stadig vekk blir flinkere på det, så kan hende jeg går til henne om jeg finner det for godt. (Søk på Evie's Tattoos & Art for de som er nysgjerrige) Vist ikke er bl.a Javi Wolf og Ted Bartnik under vurdering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skreiv helt i begynnelsen av tråden: 

På 12/31/2008 at 3:23 AM, 2ne skrev:

Min tattis ser sånn ut:

abCIMG0596.jpg

Og jeg må innrømme at det ikke er noen dypere mening med den i det hele tatt, jeg syns bare at den er kul.. :ahappy:

Den er fortsatt kul, 12 år etter at jeg fikk den, 18 år etter at jeg sa jeg ville ha den som tatovering :ahappy: 

14 timer siden, Tuvane skrev:

Jeg har fryktelig lyst på en tatovering, men som atopiker med alle mine intoleranser, utslett og eksemer, så tror jeg det er en skikkelig dårlig idé. Når håndleddet ser ut som en kjøttkake etter å ha brukt en fitbit, så er nok det slaget tapt. :(

Jeg reagerer også på fitbit (og armbånd, samme hva slags metall det er i det, og forsåvidt også disse gummibånda mot krig og fred og sånn som var så inn for en stund siden), men jeg har ikke hatt noen reaksjoner på tatoveringa mi. Hverken den eller disse prikkene jeg fikk som siktepunkter til strålebehandlinga ( :lol: Ja, jeg har fått nye tatoveringer, liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg tok først på ryggen, og nå da jeg tok sist så ville jeg ha på underarmen nettopp så jeg kunne se den hele tiden :) Kjedelig å ikke kunne se tatoveringen, synes jeg da :)

Jeg har også lyst å kunne se den, for en av tankene bak det jeg har lyst på, er å bli minnet på noe viktig. Men så er det jo en forskjell på å ha den på håndleddet eller f.eks foten hvor man jo også kan se den, men ikke hele tiden, liksom... hmmmm.

4 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg har på foten, og trives veldig godt med den plasseringen. Ser den stort sett bare i dusjen og på yoga da :P

Høres litt safere ut enn å ta på underarmen/håndleddet, så vurderer foten jeg også. Tatoverte du deg her i byen, eller? Jeg vurderer Underdawg og Max.

EDIT: Jeg har også veldig sansen for Skadefryd på Tromsø Classic Tattoo!

Endret av Poter
La til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har på håndleddet og er fornøyd med det. :) Jeg foretrekker å dra opp ermene på genserene mine når jeg er innendørs så jeg ser den jo hele tiden. :) Samtidig klarte jeg å skjule den for min far i over et halvt år. :P Så finfin plassering uansett hva man ønsker. :) Nå er den jo ikke så stor  den jeg har så den kan jo også skjules med en stor klokke (selvom det er feil hånd), smykker eller pulsvarmer f.eks. 

Neste blir nok på ankelen/fotbladet/legg tipper jeg, spørs hvor stor den blir. (Minne/sommerfugl tattoo) 

Eventuell sotvesen har jeg egentlig lyst på denne plasseringen på: 
bb394c601ade8227601739ea7a12c1de.jpg
Men er redd den kanskje falmer fort der? Er jo et område med en del slitasje fra sko og generelt mye hudskifting. Jeg har i tillegg ganske tykk hud på beina, så må diskutere litt med eventuell tattovør om det er lurt eller ei. 

Fønixen aaaaaaaner jeg ikke hvor jeg vil ha, frister på et vis med en stoooooor ryggtattoo, men tror jeg er for pingle til det. :lol: Så kanskje overarm/skulder? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Poter skrev:

Høres litt safere ut enn å ta på underarmen/håndleddet, så vurderer foten jeg også. Tatoverte du deg her i byen, eller? Jeg vurderer Underdawg og Max.

EDIT: Jeg har også veldig sansen for Skadefryd på Tromsø Classic Tattoo!

Jeg var på Underdawg :) Max er utdannet grafisk designer, så han har et veldig godt blikk for hvordan man kan gjøre en idé best mulig og kommer med mange innspill i tegneprosessen :)

Fikk skikkelig lyst på en til nå kjenner jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg var på Underdawg :) Max er utdannet grafisk designer, så han har et veldig godt blikk for hvordan man kan gjøre en idé best mulig og kommer med mange innspill i tegneprosessen :)

Fikk skikkelig lyst på en til nå kjenner jeg :P

Kanskje jeg får ta meg en tur innom der. Ei venninne av meg tatoverte seg der og den ble veldig fin, men jeg synes ikke de som ligger ute på nett er så fine, der synes jeg Skadefryd sine er penere. Også blir jeg litt skremt av hva som skrives på facebooksiden deres om regler for at folk er teite og ikke holder avtaler, han høres så streng ut, selv om jeg jo forstår at det må være himla irriterende når folk ikke dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt mer blekk på kroppen! Denne gangen på en totalt synlig plass, som noen sikkert syns er stygt/teit, men det får bare være fordi jeg liker dem! :D

12722108_10206752787113243_596098341_n.j

Men jeg er også svak for finger-tatoveringer, så blir nok ikke mine siste heller. For meg betyr de mye, så hvor "uorginale" de måtte være, blåser jeg i rett og slett. Skal tilbake å fylle de opp igjen om litt, men må innrømme tatoveringssyken min ikke helt har minsket seg. Planlegger en større en (og evt en til, må tenkes litt på litt til), som jeg forhåpentligvis kan ta neste mnd. Prøvde ut et nytt sted jeg har hørt mye bra om, og liker arbeidet jeg har sett. Må si meg meget fornøyd med både service og alt, og gleder meg til å se hvordan disse blir helt ferdiggrodd!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mirai skrev:

Hva er greia med de sotvesnene? Hvis "mange" tar dem så blir det litt tribaleffekt over det til slutt da.. :P selv om de var veldig søte. 

De er søte :D

Har du sett noe av Hayao Miyazaki? Hvis nei, se snarest :wub: Dukker opp i Chihiro og heksene blant annet.

 

http://www.imdb.com/name/nm0594503/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2016 at 3:38 PM, Poter skrev:

Hva tenker dere angående plassering av tatovering? Jeg greier ikke helt bestemme meg for hvor. På en måte har jeg lyst å ha på underarmen, men er redd jeg vil bli fort lei siden det blir så synlig.

Min andre tatovering er på underarmen og den har jeg hatt noen gode år nå og må si at jeg ikke legger merke til den i hverdagen med mindre jeg vil se på den.

 

 

Ååå nå får jeg bare enda mer lyst til å realisere prosjektene mine, men jeg ammer fremdeles... men det får bli en skikkelig belønning når jeg er ferdig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Har sitti og gått gjennom hele albumet til Electric Linda. Herregud, så vanvittig flink! Skulle ønske jeg ville hatt noe sånt, da hadde det ikke vært tvil om hvem jeg skulle gått til!

Er veldig lysten på å stikke til England og omsider få tatovert meg når jeg er ferdig med master. Samtidig tenker jeg at jeg kanskje aldri kommer til å gjøre det... Men jeg synes jo ikke at hunden min er noe fin heller. Så kanskje jeg like godt burde utsmykke den? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig bestemt meg for tattovør. Ei lokal ei som har blitt rå på vannfarge. :D Evie heter hun, og holder til hos Royal. (Kan sees på gruppen Evie's Tattoos and Art.)

Vist hyttesalget går igjennom nå så tror jeg, jeg bestiller time i slutten av sommeren. (August/september)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...