Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!


Coco
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg ferdig og fysj det var vondt på slutten. Tårene bare rant og heldigvis kom min snille stedatter til unnsetting og fant frem bedøvels spray til meg. Det tok ca 4 timer og nå er jeg sliten git

Herreeeeeeee! Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

Da er jeg offisielt ferdig med sleeven! Her er bilde tatt rett etter hun var ferdig, og som dere ser så tatoverte hun ved underarmen min  Er grisefornøyd!   Edit: allons-y er skrevet i @ingv

Posted Images

Meget hyggelig besøk hos Kenn på Attitude i Oslo i dag :D Etterfylte svartfarge i teksten på høyrearmen, der har det skjedd noe så det som skulle være solid black var lys grått. Outline var fin, da. Så nå håper vi det sitter. Burde begynne å spare til resten jeg skal ha på den armen, sånn at jeg kan få halv sleeven min :D

Mens vi var i gang etterfylte han litt i det røde hjertet jeg tok samtidig som teksten, der var det litt dårlig farge men ikke noe prekært. Men siden vi nå var i gang :lol:

Sååå ble det en ny en, på innsiden av høyrebeinet, rett over ankelen. I pappa sin håndskrift ❤️ Synes den er så fin. Her var det ganske vondt å ta i forhold til på armene, tynn hud. På armene koser jeg meg, da vi tok beinet satt Kenn og lo av mine "åååå fihihihihiiiiitte" etc :lol: :lol:

Neste prosjekt blir på finger - sannsynligvis høyre pekefinger - i juli :)

post-12379-1435265360,3112_thumb.jpg

Nå ser jeg ut som et lappeteppe, da... Pads på venstrearm, høyrearm og høyrebein :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så og si bestemt meg for min første tattoo... Har lenge tenkt og vurdert hva jeg skal ta, men har liksom ikke klart å finne et motiv som passer seg, men så en dag kom jeg på telefondoodlsene til mamma. Hun pleide å sitte å tegne mens hun snakket i telefonen, og noen av tegningene ble tilslutt rimelig gjennomførte og pene.

Motivet jeg vil ha er sommerfuglen i dette bildet, blir nok noe endret ifht symmetri og sånn, men det blir jeg å diskutere med eventuell tattovør. Det skal jo også være et slags kunstverk fra tattovørens side også, ikke bare en kliss lik minnetattoo av mamma sitt kunstverk. :P

11206086_10155446807140361_2563437532660

Ellers skal stilen være ala vannfarge, litt usikker på om jeg vil ha slike linjer som dette:

(Første det er bilde av) http://www.skullspiration.com/watercolor-skull-tattoos-britta-christiansen/

Jeg syns hele tegningen kunne vært kul som tattovering jeg! Sleeve :D Kjempe fint med vannfarger! Men jeg klarte ikke å si hvilken som var finest av den med svart kant eller den uten. Fine begge to!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var sommerens tatoverings-spree ferdig, og finger-planen ble kastet på båten :lol: Bildet er tatt etter første vask + smøring, derfor "stripete" (pga kremen). Er på innsiden av venstre ankel. Tatt av Sandor på Fine Heart Custom Ink i Budapest. Dødsfint studio, meget trivelig personell (med god engelsk), kjempegod hjelp, profesjonelt og chill på samme tid. Var vondt som **** å ta (sleit da det skulle skyggelegges og nåla toucha ankelkula......) men sååå verdt det. Jeg elsker den

post-12379-1436480317,9589_thumb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailet bildene av en ferdig grodd tatovering til tatovøren i dag, og da fortalte hun meg at stilen heter polka trash/trash polka, og jeg synes det var et veldig kult navn :D Den kjennetegnes av en kontrasten mellom tykke og fine linjer, mange ulike elementer uten tilsynelatende sammenheng, geometriske mønster, skrifttype liknende skriften fra en gammel skrivemaskin og tekst som ser litt usystematisk ut, rødt mot svart, hodeskalle og ofte et element av realisme. Jeg synes det ble en fin blanding av polka trash, meg og tatovøren i tatoveringen :)

https://flic.kr/p/vheAZZ

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt spontant så ble min første tatovering tatt igår, var innom tattooconvention i stavanger og klarte ikke dy meg. Motivet har jeg grublet på en stund, men inspirasjonen til det endelige resultatet fant jeg nylig. Tattovøren fikk også litt frihet ift linjer og form. Artisten er fra studioet Arte Sacra i Brasil.

Kun en liten minimalistisk en, men med mye betydning. Noen av dere har kanskje hørt om The Semicolon (tattoo) project? Det er mye det den er basert på + en hel del andre personlige ting.

Elsker den.

Siden forumet nekter meg å legge ut bilde via tapatalk så får det bli en link til Instagram isteden.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt spontant så ble min første tatovering tatt igår, var innom tattooconvention i stavanger og klarte ikke dy meg. Motivet har jeg grublet på en stund, men inspirasjonen til det endelige resultatet fant jeg nylig. Tattovøren fikk også litt frihet ift linjer og form. Artisten er fra studioet Arte Sacra i Brasil.

Kun en liten minimalistisk en, men med mye betydning. Noen av dere har kanskje hørt om The Semicolon (tattoo) project? Det er mye det den er basert på + en hel del andre personlige ting.

Elsker den. �

Siden forumet nekter meg å legge ut bilde via tapatalk så får det bli en link til Instagram isteden.

https://instagram.com/p/5kdUJPNnxH/

Den var veldig søt ihvertfall, gratulerer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig søt ihvertfall, gratulerer :)

Tusen takk :) Må ha en liten touch up på den, men ellers super fornøyd. ^^ Ser ut til at jeg tåler blekk helt fint, så da blir det nok minnetattoo på foten/ankelen etterhvert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med Ted Bartnik? Eventuelt surf ink tattoo? Liker stilen hans og er en av de jeg vurderer til min neste tattoo. :) Eventuelt tips til flinke vannfarge tattovører? (Følger bl.a Asin på facebook)

tenkte på deg når jeg så på Lianne Moule's portfolio (mye mer fint på instagrammen hennes)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så utrolig lyst men vet ikke om jeg tør. Jeg er allergisk mot parfyme og er så usikker på om jeg tåler blekket! Har lyst å prøve meg på en liten sort og grå en, har for lengst funnet noen favorittartister og har minst 10 motiver jeg har lyst på. Mye sort og grått(de safeste fargene) men også noe rødt, det er visst den fargen flest reagerer på. Kunne tenkt meg en full sleeve i old school stil med mye farger, men er så pinglete! Det er ikke akkurat noe man bare kan vaske bort om man ikke tåler...

Så misunnelig på gubbens 22 stk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som minner deg om Christoffer? Kanskje litt lettere når han er eldre. Skjedde det noe spesielt før/under/etter fødselen? Slike ting kanskje?

Jeg vil også ha meeeer. Usikker på om jeg skal fortsette på samme armen eller begynne på neste. Har lyst på old school sleeve, og da må jeg bytte arm, for det passer ikke på samme arm som polka trash. Heldigvis noe jeg ikke må ta stilling til ennå siden jeg ikke har penger til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som minner deg om Christoffer? Kanskje litt lettere når han er eldre. Skjedde det noe spesielt før/under/etter fødselen? Slike ting kanskje?

 

Jeg vil også ha meeeer. Usikker på om jeg skal fortsette på samme armen eller begynne på neste. Har lyst på old school sleeve, og da må jeg bytte arm, for det passer ikke på samme arm som polka trash. Heldigvis noe jeg ikke må ta stilling til ennå siden jeg ikke har penger til det :P

Ja kanskje vente litt, skal ta fotavtrykk og håndavtrykk av han imorgen i tilfelle jeg vil ha det, men føler det blir litt vanlig/kjedelig, samme med navn.

Men godt forslag med å se på litt hendelser og slikt :)

Jeg har også litt lyst å jobbe med armen min, har bare Tinka i tegneseriefigur der, men vet ikke hvordan jeg skulle bygget noe videre der, kunne egentlig tenke meg halfsleeve.. får høre litt med tatovør når jeg tar røya ;) Men har skjønt det sånn at man bør vente til man ikke ammer lenger, så her stopper det seg veldig naturlig, men kan spare penger i mellomtiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så utrolig lyst men vet ikke om jeg tør. Jeg er allergisk mot parfyme og er så usikker på om jeg tåler blekket! Har lyst å prøve meg på en liten sort og grå en, har for lengst funnet noen favorittartister og har minst 10 motiver jeg har lyst på. Mye sort og grått(de safeste fargene) men også noe rødt, det er visst den fargen flest reagerer på. Kunne tenkt meg en full sleeve i old school stil med mye farger, men er så pinglete! Det er ikke akkurat noe man bare kan vaske bort om man ikke tåler...

Så misunnelig på gubbens 22 stk!

Min hudlege anbefalte også å ikke bruke rødt blekk, mens andre farger var så sjeldet å reagere på at det så han ingen grunn til å ikke kunne bruke (jeg er allergisk for mye forskjellig og har atopisk hud). Så og si alle tilfellene han hadde vært borti gjaldt røde tatoveringer, eller at personene reagerte kun på det røde på tatoveringen. Fikk se flere bilder også som han hadde, så virkelig ikke bra ut...

Han nevnte det til meg fordi jeg har en bitte liten rød del på sleeven min. Så fikk streng beskjed om "ikke mer rødt", men ellers kunne jeg ta så mange tatoveringer jeg ville :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Endelig har jeg fått tatt min første tatovering! :frantics: Eller, den ble tatt i midten av Juli, men jeg har ikke vært her inne på lenge, hehe.

Det ble litt sånn delvis spontant. Jeg fant ut at jeg bare måtte bestille time og oppe i det, men jeg hadde forsåvidt ingenting klart. En lang liste med ønsker hadde jeg, men hvem skulle jeg ta først. Så ble det bestemt når jeg begynte dialogen med tatovøren, for da måtte jeg jo bare bestemme meg :P Ikke helt den jeg så for meg som første, men ble også valgt litt ut i fra mtp. på sommer og sol (plasseringsmessig).

Og her var det ikke snakk om noen liten en :lol: Go big or go home, som tatovøren sa. Jeg satt i ca 3 1/2 time, og trengte ikke pause. Ble en liten en siden tatovøren trengte en. For de som virkelig kjenner meg, vet at jeg er hardbanka Pokémon-fan. Så da ble det min nr. 1 favoritt fra de aller første Pokémonene, nemlig ilddragen Charizard! Veldig fornøyd med den (spesielt detaljene på flammen på halen), men pirkete som jeg er finner jeg småting som jeg "ikke er fornøyd med" :lol: Men det får jeg bare se bort i fra, overall er jeg dritfornøyd. Blir ikke min siste Pokémon på kroppen heller.

11745773_976112082421546_241886545259774
Tatt med en gang han var ferdig.

Tatovøren er opprinnelig fra California, men var på besøk i Norge, og når jeg fikk tilbud om å ta den hos han takket jeg ikke nei!

Litt risky var det dog, for jeg visste ikke om jeg ville reagere på den. Tror jeg har fått en liten reaksjon, men har også lest at det er normalt og vil gi seg etterhvert. Og den har roet seg nå syns jeg så :) Nå prøver jeg desperat å spare til flere :lol: Vondt var det også noen steder, spesielt linearten, men føler det ikke var så ille som enkelte folk skulle ha det til heller. Absolutt verdt både penger og smerte!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...