Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Pippin, det øverste hadde fine fager, men det "sa" meg liksom ingen ting. Det burde nok ha vært bittelitt mer dybdeskarphet i det så øynene hadde noe konkret å fokusere på, mener jeg.

Det nederste syns jeg var innmari kult, jeg syns det blir en kul effekt når det er sånn gjenskinn i linsa, og spesielt når det ikke er så ekstremt at man får "vondt i øynene"! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Pippin, det øverste hadde fine fager, men det "sa" meg liksom ingen ting. Det burde nok ha vært bittelitt mer dybdeskarphet i det så øynene hadde noe konkret å fokusere på, mener jeg.

Det nederste syns jeg var innmari kult, jeg syns det blir en kul effekt når det er sånn gjenskinn i linsa, og spesielt når det ikke er så ekstremt at man får "vondt i øynene"! :)

Egentlig veldig enig med deg der, og det første bildet hadde jeg nok heller delt på midten og beholdt nederste del evt.

Men digger effekten Pippin prøver å få til, men det var litt lite i fokus.

Tok noen bilder på turen Oslo-Stavanger, hva syntes dere om dette under?

DSC_2545.JPG

Målet var å skape litt mystikk rundt det, men det er som sagt tatt på en kjøretur, så jeg beveger meg vel 60km/t mens jeg prøver å klikke bildet. Skulle vel helst tatt bildet slik at man så mer av skybruddet i venstre hjørne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kritikk alle sammen :)

Idag har jeg "prøvd" meg på å ta bilder med lang lukkertid. Så klart er dette langt fra optimalt da jeg hadde hverken stativ eller noe filter osv. Men det var gøy å teste. Steiner ble brukt som stativ :P Og det ble LITT bevegelse da jeg ikke har utløser til kameraet, men skal prøve meg på noe mer seriøst seinere. Ikke er det det skarpeste bildet heller, men effekten ser man jo.

IMG_1858_zpseee79949.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbar med ei skuleoppgåve, "nattreportasje" i ein by. Fikk tatt dette bilde i sta, og det er (desverre) mykje redigert med fjerning av lysrefleksjon frå lyskrysset, som eg forresten vurderar å sage ned i natt!

Men hadde vert fint med tilbakemelding på bilde, for kva som kunne vert gjort betre.

Er tatt med 50mm, så litt vanskeleg når eg føler eg må rygge evig langt for og få med det meste av bygningen x)

post-10277-0-40785100-1348951514_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbar med ei skuleoppgåve, "nattreportasje" i ein by. Fikk tatt dette bilde i sta, og det er (desverre) mykje redigert med fjerning av lysrefleksjon frå lyskrysset, som eg forresten vurderar å sage ned i natt!

Men hadde vert fint med tilbakemelding på bilde, for kva som kunne vert gjort betre.

Er tatt med 50mm, så litt vanskeleg når eg føler eg må rygge evig langt for og få med det meste av bygningen x)

1. Minst 1/4-del av bildet til venstre inneholder ingenting.

2. Trærne er bare i veien oig gjør at hele bildet "tipper" mot høyre.

Bildet gir meg liksom ikke noe å feste øynene på eller noe interresant å se på. Øynene mine bli automatisk dratt mot det høyre treet og der står jeg liksom fast.

Jeg har vert i Førde en del ganger og jeg mener det finnes mange andre motiv der som kan egne seg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert i Førde en del ganger og jeg mener det finnes mange andre motiv der som kan egne seg bedre :)

Godt mulig det. Bur i Førde, så sjølv synst eg ikkje det er så mange andre motiv her :P Men får ta meg ein runde i kveld også, kanksje eg finn eit eller anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være bygning, eller kan det være f. eks "uteliv" og sånne ting? Hvis du skal ta bilde av en bygning så pass på at du ikke kutter av hjørner eller deler av bygningen. Eksponeringen er ok for en skoleoppgave.

Vet du om f. eks gamle kulturbygninger, parker, populære utesteder (for å vise kontrast mellom gammelt/nytt) etc?

Stativ er veldig nyttig om du tar bilder når det er mørkt, bare foreslår det men det kan jo allerede hende at du har et :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe om bildets kvalitet, for jeg kan IKKE noe om sånt. Men er det tatt på hakadal sledehundklubb sitt barmarksløp?
Beklager sent svar, men ja det er fra Hakadal sledehundklubb sitt barmarksløp på Sessvoll :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være bygning, eller kan det være f. eks "uteliv" og sånne ting? Hvis du skal ta bilde av en bygning så pass på at du ikke kutter av hjørner eller deler av bygningen. Eksponeringen er ok for en skoleoppgave.

Vet du om f. eks gamle kulturbygninger, parker, populære utesteder (for å vise kontrast mellom gammelt/nytt) etc?

Stativ er veldig nyttig om du tar bilder når det er mørkt, bare foreslår det men det kan jo allerede hende at du har et :) .

Treng ikkje kun vere bygningar nei. Skal på ein måte vere ein "nattreportasje" med temaet By, syns det verka som den mest spennande oppgåva, men mulig det er av den meir vansklege sorten...? Den bygningen er ny, så tenkte den kunne vere kul med dei lysrøra som lyser opp, men tenker eg skal prøve å ta bilde om igjen, og samtidig må eg finne ein haug med andre ting (og mennesker) eg kan knipse.

Stativet er i bruk når eg tar desse mørke bildene ja. Trur ikkje eg hadde fått det til utan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...