Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Nå har jeg sendt inn bilde til fotokonkurransen til raseklubben, med tema Apport. Hva syntes dere om bilde? Evt. forbedringer?

Fint bilde :) Hva om du fjernet det hvite huset og lysnet øynene litt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt utrolig hvor lett man kan fjerne bygninger osv med PS!

Men har du latt øynene være? Eller er jeg bare blind :P

Neida, de er lysnet ørlite grann bare. Og så ville jeg kanskje vurdert å fjerne litt av rommet på høyre side slik at hodet ikke ble så midtstilt i bildet. Jeg har fiklet litt mer:

8128466556_309b23eba3_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fjernet huset, og syntes det ble helt usynlig at det har vært noe der. Og helt enig med deg at det så bedre ut med hodet mindre sentrert.

Skal se om jeg får tatt noen flere bilder imorgen, hvis været er bra. Prøve å unngå å få huset i bakgrunnen da.

Her er ihvertfall resultatet:

apportbilde-redigert.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker fargene på det bildet, Siri Eveline :)

Takk :) Ble veldig fornøyd med området/bakgrunne og slikt. Og fasanen er jo veldig fargerik og flott!

Det digge med hunden er jo at han bare labbet rundt med svære frosne fuglen i munnen, mens jeg ba han bli og komme til meg gang på gang til jeg var fornøyd med bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg gjort følgende endringer på hundebildet:

post-5768-0-74108600-1351366227_thumb.jp

Kan vel legge til at jeg likte det orginale bildet godtogså, og jeg synes ikke huset i bakgrunnen var spesielt sjenerende. Men jeg valgte å beskjøre det bort allikevel :)

Har økt skarphet og de grønne/gule fargetonene, samt lysnet LITT rundt øynene. Har også fjernet den blå fargetonen, da JEG synes det gir litt mer "varme" i bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez, det ble bra det, har ikke lysnet noe rundt øynene selv men ser det hjelper med en ørliten justering. Får lese meg opp litt på hvordan jeg lysner små felter som det.

Men eneste som var synd du mistet var jo den flotte blå himmelen :P

Hehe, smak og behag. Jeg er nok litt for glad i det "varme" i bildene og ofte er blåtonene duset ned hos meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabolagets løsbikkje ble med meg og Moses på grilltur i dag, og tok blandt annet dette bilde av krabaten :)

Å ta hundebilder er ikke lett :) Lurer på om jeg ville fjernet alt fra bakketoppen og opp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta hundebilder er ikke lett :) Lurer på om jeg ville fjernet alt fra bakketoppen og opp?

Tja, kan jo være at DU synes det :)

Personlig tror jeg beskjæringen ville bli for tett. Dessuten synes jeg at bakketoppen og opp gir litt mer dybde i bildet. Men det er nå min mening da vertfall :)

Merker det er mye vanskeligere og komponere med et kompaktkamera enn med 5D'en vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...