Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Guest vivere
Syntes makro er kjempeartig! :D(Har forresten aldri brukt stativ når jeg tar slike bilder... Bruker generelt sjeldent stativ.)
Flotte bilder. Stativ eller ikke synes jeg er avhengig av motivet og hvilket objektiv evt tilleggsutstyr man bruker. Selv synes jeg et stødig stativ er uvurderlig både til makro og litt lange teler :)

7349358824_cbae211fb2_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes makro er kjempeartig! :D(Har forresten aldri brukt stativ når jeg tar slike bilder... Bruker generelt sjeldent stativ.)

Flotte bilder. Stativ eller ikke synes jeg er avhengig av motivet og hvilket objektiv evt tilleggsutstyr man bruker. Selv synes jeg et stødig stativ er uvurderlig både til makro og litt lange teler :)

Kjempestilige makrobilder, synes de var utrolig tøffe :) Hadde jeg ikke vært pissredd for insekter ville jeg prøvd med på insekt-makro selv, men fy fader de er skumle! :o:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsektsbildene var kule men jeg klarer ikke se så lenge på de uten å bli litt uvel :aww:

trulte: likte det første, det andre var litt vel mye uskarpt syntes jeg.

Tok dette igår av Issi, synes det ble litt kult med trynet på ballen og issi og alt :lol:

534076_10151772903645464_1937632046_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

]

Ingen?
Jeg er ikke flink med dette, men jeg tror jeg ville forsøkt med litt ekstra farger og skarpet bildet opp litt. Sånn veldig "fort og gæli" og sikkert dratt det ut til det ekstreme:post-5409-0-48728700-1339172656_thumb.jp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTL: jeg likte bildet, men ørnen ser ut som en sort ting midt i bildet, ser ikke ekte ut. Men ellers likte jeg bildet.

Jeg synes ikke vivere sitt forslag var penere, det ble hvertfall uekte i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Å, jeg er så dårlig til å svare her inne, men det er jo himla mange flotte bilder som blir lagt ut da :D.

Jeg likte dette veldig godt jeg, Tatijana, jeg synes kontrasten mellom den sorte fuglen og det flotte, litt duse landskapet var lekkert. Fuglen er plassert fint i bildet også, og jeg synes du har fått fram dybden i bildet veldig bra :). Om man vil ha litt mer sting i bildet, så har jeg også tillatt meg å bare gjøre et forsøk - ikke mye da, men bare gjort enkelte områder i bildet noe mørkere og økt fargemetningen i de samme områdene (på himmelen og på det grønne nederst i bildet....) - men jeg synes i grunnen originalen er helt utmerket som den er :).

post-611-0-73214100-1339179420_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger :-)

Prøvde meg på nytt:

527732_10151023143485586_658908264_n.jpg

Tok kopi av orginalen, kjørte kontrastene i øst å vest, å la over orginalen. Jeg må egentlig si meg enig med deg, Siri. Jeg syns orginalen funker, men jeg er ikke veeeeeeldig glad i store kontraster da, hehe. Skulle ønske jeg fikk tatt de med noe annet enn 35mm bare...

:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Jeg synes det var kjempefint! Absolutt noe jeg ville hatt på veggen. Hadde vært fint med litt mer farger slik Siri gjorde. Jeg ville også klippet bort litt av himmelen for å få mer "panorama" effekt. Også henger jeg meg litt opp i fuglen. Er det en ørn? Synes det ser ut som en ravn el.l. "fingrene" var liksom ikke spredt nok og vingene ser for små ut til være en ørn. Men det kan være vinkelen som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var kjempefint! Absolutt noe jeg ville hatt på veggen. Hadde vært fint med litt mer farger slik Siri gjorde. Jeg ville også klippet bort litt av himmelen for å få mer "panorama" effekt. Også henger jeg meg litt opp i fuglen. Er det en ørn? Synes det ser ut som en ravn el.l. "fingrene" var liksom ikke spredt nok og vingene ser for små ut til være en ørn. Men det kan være vinkelen som gjør det.

Det er en såkaldt "black eagle", de er vist ikke så vanlige, å er litt mindre enn vanlig ørn som vi har i Norge feks. :) Veldig artige fugler :)

Takk for alle kommentarer, selv liker jeg bildet veldig godt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å prøve meg på ørne-bildet jeg og :) Håper det går bra!

Jeg har gjort fjellet mørkere på de mørke områdene (skrudd ned offset'en), lagt på en skygge nederst for å skape litt mer tyngde i bildet, skrudd ned fargeintensiteten på fjellet (mettning), og opp på himmelen, fjernet litt støy fra himmelen, og det er vel det! Om det er bedre? Jeg vet ikke, annerledes. Men morsomt å leke med i alle fall, og stort potensiale for å gjøre mye, mye mer!

Flott bilde du har tatt, all grunn til å være stolt! :D

Om noe skulle vært annerledes annet enn farger, så skulle jeg kanskje ønske at ørnen var litt høyere opp mot høyre hjørne. Ikke mye, men litt. Nå er den litt tett oppi skyene. Men det er veldig pirk asså!

rn.jpg

De to siste bildene der - helt herlig! Fantastisk skarphet, farger og kontraster!

Skulle kanskje ønske snuta på sistemann også var skarp, uten at det skulle gått på bekostning av øynene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Blue tongue :w00t: sa veterinæren.

Stilige makrobilder. Skulle gjerne hatt et makroobjektiv selv. Men har bestemt meg for at ringblitz skal være første prioritering.

Det er lett å bli hekta på makrobilder, bare se på bildene på makrolek-gruppen på Facebook :) Men nå skal jeg slutte å spamme med dårlige makrobilder her :)

7354245816_8af4030c36_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til bildene jeg la inn tidligere?

Synes disse black&white kroppsbildene var utrolig stilige, liker lyset, men finner ikke noe annet spesielt med dem egentlig.. :S Tror det mangler noe, vet bare ikke hva.. Men veldig usikker, vil ikke at sånne bilder skal bli for "tunge" av unødvendige effekter heller, de skal liksom snakke litt for seg selv i sin enkelhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...