Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Okei, så jeg får tydeligvis ikke lov til å redigere innlegget mitt, så dette blir dobbeltpost :S Men, her er iallefall et bilde fra Afrikaturen jeg var på i September :) Maange gatebikjer der, fikk helt vondt av alle sammen, var jo så snille! Denne karen var en av de mange som loka rundt.

Africanis2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Guest vivere

Søøøt! :o:wub: Hund eller ulv? :) Skulle ønske du hadde gått litt lenger med kontrastene, men det blir jo også litt smak og behag :P Kunne også skarpa det opp litt, evt bare på ulven :)

Ulv. Er ikke spesielt glad i altfor mye kontrast i slike bilder, men jeg skal prøve bare for å sammenligne :)

Red: Og da ble resultatet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så jeg får tydeligvis ikke lov til å redigere innlegget mitt, så dette blir dobbeltpost :S Men, her er iallefall et bilde fra Afrikaturen jeg var på i September :) Maange gatebikjer der, fikk helt vondt av alle sammen, var jo så snille! Denne karen var en av de mange som loka rundt.

*bilde av gatehund*

Stilig bilde synes jeg! Kunne vært litt mer luft over det ene øret, men det er det sikkert ikke noe å gjøre med nå, og spiller ikke så stor rolle. Liker stemningen i det, spesielt lys :-) For noen flate forpoter den hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me gusta la kontrast! :D Men igjen: smak og behag :) Uansett et kjempesøtt bilde!

Stilig bilde synes jeg! Kunne vært litt mer luft over det ene øret, men det er det sikkert ikke noe å gjøre med nå, og spiller ikke så stor rolle. Liker stemningen i det, spesielt lys :-) For noen flate forpoter den hadde!

Tusen takk, nei tok bildet sånn men skal huske det til senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

208892_10151045367383072_1872544429_n.jpg

Har kjøpt meg en Canon EOS 1100d og er helt grønn :D Har alltid elsket å fotografere, men "kan" ingenting. Har gitt meg f**n på at jeg skal lære meg nå. Dette er en av de første bildene jeg tok med kameraet

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde jeg tok på vei til jobben i dag.

EXIF

Kamera: Canon 5D MK III

Optikk: Canon EF 70-200 f/2.8L USM IS II

Lukkertid: 1/60

Brennvidde: 168mm

Blender: f/16

ISO: 400

Hmm, et bra bilde men jeg skjønner ikke helt hva som er greia, altså hva skal dette bilde si? Tåke og natur er jo en god kombinasjon, men skiltet og lyktestolpa er lite flatterende. Ser ikke ut som du har behandla bilde noe, men skulle gjerne sett det ferdig redigert og fiksa. Foreslår at du beskjærer det, så det får portrettform og ikke landskap, demp lys og farger, muligens øk kontrastene, lysne skyggene. Men et fint utgangspunkt :)

Er ikke så greit for meg som ikke er så teknisk å forstå meg på speilrefleks. :P

Dette bildet er også er flott utgangspunkt :) Du har fått fin fokus på ansikt, nese, øyne, og har en nøytral, uklar og passende bakgrunn som ikke drar oppmerksomhet, eller har "farlige" elementer som kan ødelegge dersom du øker kontrasten. Foreslår at du redigerer det, lysne hunden og gi litt mer kontraster (kun på hunden), se an øynene, mulig det hadde vært kult om du lysna disse litt ekstra for seg selv? :) Skarpe opp bildet litt, spesielt langs kantene på pelsen som "rører bakgrunnen", og ved ørene hvor det er dybdeforskjell :)

Dette er jo bare det jeg tror, men vil uansett gjerne se begge bildene ferdig behandla! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigering kan jeg INGENTING på. :P Starter med å klare å bruke kameraet greit før jeg så kan prøve meg ut i photoshop og lignende :P Men takk så mye uansett :)

Oja, hehe da så :rofl: Lykke til med kameraet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, et bra bilde men jeg skjønner ikke helt hva som er greia, altså hva skal dette bilde si? Tåke og natur er jo en god kombinasjon, men skiltet og lyktestolpa er lite flatterende. Ser ikke ut som du har behandla bilde noe, men skulle gjerne sett det ferdig redigert og fiksa. Foreslår at du beskjærer det, så det får portrettform og ikke landskap, demp lys og farger, muligens øk kontrastene, lysne skyggene. Men et fint utgangspunkt :)

Hei, og takk for kritikk :)

Kan jeg få spørre hva slags skjerm du brukte når du så på bildet?

For jeg kan ikke helt forstå hva som gjør at dette bildet ser uredigert ut. Jeg har faktisk dratt ganske så hardt i spakene her. At du ikke likte selve motivet skal jeg ikke si noe på, det er smak og behag :)

Har nemmelig fått ganske god kritikk på dette bildet av to profesjonelle fotografer hvor den ene synes jeg ksnakje hadde dratt LITT hardt i spakene ;)

Erbare derfor jeg lurer på hvorfor du betrakter bildet stikk motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for kritikk :)

Kan jeg få spørre hva slags skjerm du brukte når du så på bildet?

For jeg kan ikke helt forstå hva som gjør at dette bildet ser uredigert ut. Jeg har faktisk dratt ganske så hardt i spakene her. At du ikke likte selve motivet skal jeg ikke si noe på, det er smak og behag :)

Har nemmelig fått ganske god kritikk på dette bildet av to profesjonelle fotografer hvor den ene synes jeg ksnakje hadde dratt LITT hardt i spakene ;)

Erbare derfor jeg lurer på hvorfor du betrakter bildet stikk motsatt :)

Har brukt vanlig pc-skjerm? Eller tror jeg da, har bærbar pc, står på nettet om skjermen:

Skjerm

Type: 15.6" Oppløsning: 1366 x 768 ( HD ) Bredskjerm: Ja Bildets sideforhold: 16:9 Egenskaper: BrightView

Har ikke hatt noe problemer med å se med den tidligere, ikke på sonen heller :S Nei, jeg aner ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! :w00t: Har egentlig ikke noe som helst annet konstruktivt å komme med!

Åååh, jeg både savner og elsker Afrika! Får grave fram noen bilder derifra jeg og.

Tusen takk :D Ja, Afrika er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...