Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Her er bildet beskåret, men da synes jeg det mister både dypde og referanse til hundekjøring :)

Hm, ja du har rett, ble ikke så kult som jeg trodde, var iallefall mye bedre uten tettere beskjæring. Nåja, det var iallefall kult at du la ut det beskjærte bildet da, så fikk jeg se :) Digger fortsatt originalen :D

Edit: Fant ut at jeg ville legge ut noen bilder :P Så her er noen morrobilder fra sommerferien 2011:

Bilde nr. 1:

B3c.jpg

Bilde nr. 2:

B2c.jpg

Bilde nr. 3:

B1c.jpg

Endret av L.M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vivere: Synes også det var best uskalert. Plager meg litt at labbene mangler nederst i bildet, men eller er det jo så godt som perfekt! Digger det!

L.M.: Liker bildene, men det er et eller annet som plager meg litt.. Klarer ikke helt å finne ut hva.. Hadde væt gøy å sett glassene stå på en stubbe istedet for et glassbord, eller noe liknende. Tror jeg liker det nederste best. Synes glasset er kuttet litt for lang oppe ved basen, hvis du skjønner, på det øvesret bildet. Og synd blomstene er overeksponert.

Fant ut at vi hadde zoomlinse jeg! Haha... 300mm, men jeg liker den ikke så veldig.. Den må ha MASSE lys og ting blir fort uskarpt (bevegelse osv).. Og bildene blir ikke crispy klare.. Men fikk tatt noen bilder idag med den. De ligger på bloggen, men tanker om dette bildet?

IMG_3152.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint andebilde! Jeg ville gått for litt annerledes utsnitt, og så kan du bruke dodge i Photoshop (eller lignende i andre programmer, sikkert) til å lysne rundt øyet og litt på fjærene på rumpa.

Forslag; satt ned fargemetningen pittelitt siden det grønne var litt hardt mot øynene, og la på en knøttliten vignettt for å få fokus mer mot midten av bildet.

and1g.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.M.: Liker bildene, men det er et eller annet som plager meg litt.. Klarer ikke helt å finne ut hva.. Hadde væt gøy å sett glassene stå på en stubbe istedet for et glassbord, eller noe liknende. Tror jeg liker det nederste best. Synes glasset er kuttet litt for lang oppe ved basen, hvis du skjønner, på det øvesret bildet. Og synd blomstene er overeksponert.

Ja, det øverste bildet er mer av et "fantasi"-bilde, ville gjerne få fram en urealistisk effekt, men har nok ikke gjort det tydelig/"edgey" nok. Glassbordet var helt random, men neste gang kan jeg jo prøve trestubbe eller noe annet spennende, å få en litt mer gjennomført shoot :) Har vært veldig usikker på beskjæringa på alle sammen egentlig, så kjekt å få litt tilbakemelding på dette også :) Spesielt det midterste, vil egentlig kutte det mer, men er litt usikker på nøyaktig hvordan.. Kom gjerne med flere tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7275210196_0cb0eb4d11_b.jpg

Vanvittig kult bilde, føler man er der og hører pesinga gjennom linsa! Det eneste som "irriterer" meg, og som du overhodet ikke kunne gjort noe med, er at tunga til den første hunden stopper akkurat på samme linje som den i bakgrunnen, så det ser nesten ut som om bildet er croppa rett foran den første hunden. Holdt på å kicke på det ved første øyekast. :P

Bilde nr. 2:

B2c.jpg

Dette likte jeg utrolig godt! Liker fargene og selvom jeg ikke er så fan av ovenfra-og-ned-bilder, så funker det veldig bra på dette.

IMG_3152.jpg

Elsker fargene i dette bildet! At vannet ikke blir kjedelig og mørkt, og at anda speiler seg i vannet selvom vannet er i bevegelse. Skikkelig godfølelse-bilde! :)

the_view_by_earudienundomiel-d51k46l.jpg

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

*klipp*

Jeg skulle ønske jeg kunne ha vridd deg litt mer til venstre. Jeg vil ha litt mer av mennesket bak (akkurat nå er h*n jo bare en sort masse) og kanskje også litt mer luft under bena på hundene. Men ellers er det steinkult! Elsker uttrykket på bikkja til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg skulle ønske jeg kunne ha vridd deg litt mer til venstre. Jeg vil ha litt mer av mennesket bak (akkurat nå er h*n jo bare en sort masse) og kanskje også litt mer luft under bena på hundene. Men ellers er det steinkult! Elsker uttrykket på bikkja til høyre!

Du kan jo prøve å vri deg når du ligger flatt ut med snøen pakka rundt deg på alle kanter. Det måtte bli som det ble :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Du kan jo prøve å vri deg når du ligger flatt ut med snøen pakka rundt deg på alle kanter. Det måtte bli som det ble :)

Selvfølgelig, jeg forstår det! :ahappy: Er ikke alltid man har styringa over forholdene. Du har ikke flere bilder av hundekjøringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Selvfølgelig, jeg forstår det! :ahappy: Er ikke alltid man har styringa over forholdene. Du har ikke flere bilder av hundekjøringa?

Joda, jeg skal se om ikke jeg får laget et lite album på flickr :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivere: det hundeløpbilde var fantastisk-herlig!

Her er mitt forsøk på et naturlig dråpebilde:

*klipp*

Hva kunnne vært gjort bedre?

Ingenting er gjort med bildet uten å legge på signatur.

Synes det var utrolig kult, stemningen var fin og skjønner hva du prøver å få fram, men skulle gjerne hatt litt mer detaljer i vannet, lys altså, og heller de høykontrast-svartflekkene i bakgrunnen/horisonten :) Tror også bildet hadde fanget flere øyne dersom du hadde kommet nærmere vannflaten (nå aner ikke jeg om du var på båt eller hva du var da, men hvis mulig) og evt. heller ha en liten dråpe i fokus, med den samme fine bakgrunnen. Digger tanken på at du trolig har pælma en stein i vannet for å få til det bildet der, synes det er utrolig kult, men skulle gjerne sett litt mer kreativ vinkel :)

Edit: Om du hadde hatt bevegelsesplass kunne det også (kanskje, litt usikker) blitt bedre om du hadde fått sola mellom de to trærne store, istedet for bak det ene :)

Endret av L.M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bedre?

*klipp*

Er et svært slitt Canon 400D med sport innstilling.

Dette synes jeg blir for mørkt og for få detaljer i mørket, liker hvordan du har fanget dråpa, men skulle igjen ønske du senka vinkelen litt, og heller vippa den opp, så mer av himmelen og mindre av vannet synes. Føler litt at dette blir 2 bildet i ett (en dråpe, en horisont), men nå vet jeg ikke hvordan forholdene var når du tok det heller. På den annen side elsker jeg hvordan vannflata i forgrunnen er glatt og fin, får lyst til å stupe uti! :D Sommer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som er interessert i å se en fugl som sliter med en brødsmule :)

F1b.jpg

Og se hva jeg fant! Tidligere bilde jeg har lagt ut, bare med annerledes cut og litt annen redigering (huska ikke nøyaktig hva jeg hadde gjort med det gamle ;S )

4-1.jpg

Edit nr. 2:

Ekstra bilde :)

2-1.jpg

Endret av L.M.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivere: det hundeløpbilde var fantastisk-herlig!

Her er mitt forsøk på et naturlig dråpebilde:

IMG_5325.jpg

Hva kunnne vært gjort bedre?

Ingenting er gjort med bildet uten å legge på signatur.

Det første du bør gjøre er å få renset sensoren din :)

Det er et hav av små sorte irriterende prikker i bildet ditt.

Ellers, så synes jeg vel kanskje ikke dråpebildene var veldig spennende. Synes jeg får med meg for mye på bildene og i det hele tatt så ønsker jeg at "plasket" skal væøre en større del av bildet.

Løsnig: Hiv uti en større stein, eller bruk mere zoom/tele. Det var vertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...