Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Meningen var at bildet skulle ha et litt "dunkelt" lys og fremstå som enkelt. :)

Å leke med farger synes jeg ikke noe om. Jeg liker at motivene skal ha de fargene de faktisk har i virkeligheten :)

Men takker for kritikk. Vi har nok forskjellig smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sjanse for at vi er litt uenige der ja :) Jeg er ikke stor fan av hverken for mye skygger (med mindre det er planlagt) eller dårlig lys, liker litt skikkelige farger og tydelige kontraster jeg! Hovedgleden med gudegaven RAW er jo nettopp at man kan leke seg halvt ihel med farger og lys :bananas:

...men sånt trenger man pent lite av når man reiser til USA, for der har de bare sol, gitt!

349B0404.jpg

...jeg vet ikke helt hva som gjør at jeg falt pladask for dette bildet, men jeg digger det litt. Hva synes dere?

Måkekamp (!) i Chicago (bare gangstere der, til og med fuglene følger trenden!);

349B2295.jpg

Synes dette også ble litt stilig, selv om man sikkert ikke skal elske kranglebilder og sånt :innocent:

...og for bare fordi jeg sliter med å gjøre annet enn sånn når jeg ser dette bildet....;

349B0254.jpg

Han var liksom hot nok når han spratt rundt som en sirkus-loppe, men når han schmakket av seg t-skjorten og talte muskler - ja da var jeg gifteklar jeg gitt :w00t: - oi. Det jeg egentlig skulle spørre om, var om svart/hvitt funket her?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sjanse for at vi er litt uenige der ja :) Jeg er ikke stor fan av hverken for mye skygger (med mindre det er planlagt) eller dårlig lys, liker litt skikkelige farger og tydelige kontraster jeg! Hovedgleden med gudegaven RAW er jo nettopp at man kan leke seg halvt ihel med farger og lys :bananas:

...men sånt trenger man pent lite av når man reiser til USA, for der har de bare sol, gitt!

*måke*

...jeg vet ikke helt hva som gjør at jeg falt pladask for dette bildet, men jeg digger det litt. Hva synes dere?

Måkekamp (!) i Chicago (bare gangstere der, til og med fuglene følger trenden!);

*fuglekamp*

Synes dette også ble litt stilig, selv om man sikkert ikke skal elske kranglebilder og sånt :innocent:

...og for bare fordi jeg sliter med å gjøre annet enn sånn når jeg ser dette bildet....;

*muskelmann*

Han var liksom hot nok når han spratt rundt som en sirkus-loppe, men når han schmakket av seg t-skjorten og talte muskler - ja da var jeg gifteklar jeg gitt :w00t: - oi. Det jeg egentlig skulle spørre om, var om svart/hvitt funket her?

Fuglebildene dine er helt greie dem, men desverre synes jeg bakgrunnen blir for "masete" på begge to. Jeg vet likeom ikke helt om jeg skal se på fuglene eller menneskene/utsiktien i bakgrunnen. En mindre dybdeskarphet hadde nok reddet deg her :) Men spesielt det andre fuglebildet var veldig skarpt og fint :)

Likte i grunn det nederste bildet best. Kunne kanskje tenkt meg bittelitt mer kontrast, men ellers synes jeg dette var fint :)

Endret av IW
Fjernet bildelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket det strandbildet med hunden som løp,og var speilbildet i vannet. Et fint vakkert bilde.

Vil gjerne ha kritikk på dette:

IMG_1324.jpg

Og det er ikke gjort noe med, annet enn å sette på navn.

Bakgrunnen er rotete,og de hvite stripene irriterer meg litt.

IMG_1277-1.jpg

Dette bildet synes jeg bare ble litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kom jeg egentlig inn hit for å legge inn dette bildet:

4715802688_2471a84931_b.jpg

*bump* kremt host :P

Og som plaster på såret legger jeg inn enda ett:

4876392476_12b6131081_b.jpg

Egentlig portrett av ambulanseflyet, men det forsvant litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sjanse for at vi er litt uenige der ja :) Jeg er ikke stor fan av hverken for mye skygger (med mindre det er planlagt) eller dårlig lys, liker litt skikkelige farger og tydelige kontraster jeg! Hovedgleden med gudegaven RAW er jo nettopp at man kan leke seg halvt ihel med farger og lys :bananas:

Han var liksom hot nok når han spratt rundt som en sirkus-loppe, men når han schmakket av seg t-skjorten og talte muskler - ja da var jeg gifteklar jeg gitt :w00t: - oi. Det jeg egentlig skulle spørre om, var om svart/hvitt funket her?

Han bare LOOK AT MY ABS MY ABS ARE AMAZING!

Likte alle tre bildene, synes det var en stilig vinkel på det øverste, at stranden og folkene er så langt nede. Det andre måkebildet var jo sylskarpt, ikke noe å utsette på det egentlig. Det KUNNE kanskje gjort seg med litt mindre dybdeskarphet, men likevel liker jeg at folkene i bakgrunnen viser, det viser liksom situasjonen, at måkene holder på og driter i folkene.

Jeg er helt enig med Pia ang. blomsterbildet, men det er jo smak og behag. Det handler jo egentlig ikke om å trikse og mikse, det handler om å få frem ting slik de egentlig ser ut.

Endret av IW
Fjernet bildelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bilde*

Egentlig portrett av ambulanseflyet, men det forsvant litt :P

Ja som du sier så forsvant flyet litt, så da ble det ikke et flyportrett i mine øyne. (da skulle det vært mye nærmere) Men så utrolig fine farger! :heart: Det gjorde seg med det røde huset. Der kunne jeg ha bodd! Åh jeg kjenner at jeg savner sommer skikkelig nå!

Endret av IW
Fjernet bildelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket det strandbildet med hunden som løp,og var speilbildet i vannet. Et fint vakkert bilde.

Vil gjerne ha kritikk på dette:

*hoppebilde*

Og det er ikke gjort noe med, annet enn å sette på navn.

Bakgrunnen er rotete,og de hvite stripene irriterer meg litt.

*liggebilde*

Dette bildet synes jeg bare ble litt morsomt.

Virkelig flotte bilder Debbie!

Spesielt så likte jeg det nederste hvor gundel ligger i gresset. Perfekt komposisjon og fin skarphet! Bra!

Endret av IW
Fjernet bildelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja de fargan e kun pga den strålanes nord-norske sola! *sukk* ikke mye av den ute i dag... Du kjenn dæ ikke igjen forresten? Det e ikke langt unna Bodø, og enda nærmere Steigen! :P

Nei jeg prøvde å se om jeg kjente det igjen. Jeg som har kjørt hundrevis av ganger Bodø-Steigen burde ha kjent meg igjen hvis det var på den strekningen. Men siden veien er litt smalere må det vel være utenfor hovedvei? Hmm kjenner at jeg ble veldig nysgjerrig nå! :P Si det si det! :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige ulvebilder Vivere..! Lite å utsette på dem..

Jeg bruker bare 50 mm, fordi vi ikke har noe annet. Ønsker meg zoom og macro!

Sjeldent jeg tar bilder av natur. Det går for det meste i hund så her kommer noen landskapsbilder fra turlandskapet vi har rundt oss.

IMG_1898.jpg

IMG_1947.jpg

IMG_1948-1.jpg

Ender... Vanskelig å komme tett innpå.

IMG_2084.jpg

Og et av tuppa

IMG_2098-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

349B0404.jpg

Jeg likte dette bilde kjempegodt! Gir en skikkelig god sommer/ferie følelse. Og jeg liker måker (i motsetning til de fleste andre, haha..) fordi de er et sikkert tegn på at sommern er nær <3

Og et av tuppa

IMG_2098-1.jpg

Dette bilde og synes jeg var veldig fint, men jeg synes kanskje det blir litt for mye som er uskarpt på hodet til hunden. Men ellers var det vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg prøvde å se om jeg kjente det igjen. Jeg som har kjørt hundrevis av ganger Bodø-Steigen burde ha kjent meg igjen hvis det var på den strekningen. Men siden veien er litt smalere må det vel være utenfor hovedvei? Hmm kjenner at jeg ble veldig nysgjerrig nå! :P Si det si det! :jump:

Haha nei det er ikke SÅ nært :P Det er rett ved siden av rullebanen på Skagen, Stokmarknes! :) Synes det er litt artig at vegen til en flyplass er så liten. Jeg hadde litt tid å slå i hjel før jeg skulle fly hjem, så jeg loka rundt flyplassen og tok bilder i finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei det er ikke SÅ nært :P Det er rett ved siden av rullebanen på Skagen, Stokmarknes! :) Synes det er litt artig at vegen til en flyplass er så liten. Jeg hadde litt tid å slå i hjel før jeg skulle fly hjem, så jeg loka rundt flyplassen og tok bilder i finværet.

Åååh da så :P Der har jeg aldri vært. Men det var veldig fint der da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet noen bildesitater. Minner igjen om å ikke quote bilder, men quote innlegget og fjern selve bildelinken i quoten. Det blir vanskelig for de med dårlig linje eller mobilnett å laste tråden om vi har drøssvis av de samme bildene nedover.

Gjelder også moderatorer, host, hark :rofl:

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet noen bildesitater. Minner igjen om å ikke quote bilder, men quote innlegget og fjern selve bildelinken i quoten. Det blir vanskelig for de med dårlig linje eller mobilnett å laste tråden om vi har drøssvis av de samme bildene nedover.

Gjelder også moderatorer, host, hark :rofl:

Moderator IW.

Alt du ser på nett lastest ned i en midlertidig mappe, så om det er 1 eller 2000 kopier av et bilde sitert her så gjør det ingenting da det fortsatt bare er samme filen. Kjedelig å skrolle da, så klager ikke. :P

Trondheim

Skulle til å spørre om du hadde røykt sokkene dine og si at det er bergen, men jøss. :P Ganske likt, da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du ser på nett lastest ned i en midlertidig mappe, så om det er 1 eller 2000 kopier av et bilde sitert her så gjør det ingenting da det fortsatt bare er samme filen. Kjedelig å skrolle da, så klager ikke. :P

Jeg har iallefall store problemer når det fylles opp med quotede bilder. Blir litt lei av å sitte og vente og vente til sidene kommer skikkelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...