Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Pippin:

Skikkelig flotte bilder dette! :)

Kan ikke finne så veldig mye å trekke her egentlig, med tanke på det tekniske.

Bildene har et veldig blåskjær, men det er kanskje meningen?

Takk! :)

Ja har overdrevet blåfargen for å få et litt dramatisk uttrykk. For å få skikkelig kontrast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Takk! :)

Ja har overdrevet blåfargen for å få et litt dramatisk uttrykk. For å få skikkelig kontrast.

Her ser jeg du har beskjært bildene (så sant du ikke har vert flink jente og komponert riktig) skikkelig for å få frem motivet, og da blir bildene langt mer spennende. Det er heller ingen must og beholde proposjonene på bildet når man beskjærer synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg du har beskjært bildene (så sant du ikke har vert flink jente og komponert riktig) skikkelig for å få frem motivet, og da blir bildene langt mer spennende. Det er heller ingen must og beholde proposjonene på bildet når man beskjærer synes jeg.

Husker ikke om jeg har beskjært alle, men jeg regner med det. Jeg bruker som regel å gjøre det for å få en finere komposisjon. Og så er det jo gøy å eksperimentere med ulike utsnitt. Enig i at det er fint å prøve ut forskjellige proposjoner også, for å få mest mulig ut av bilde og motiv.

EDIT:

Legger ut to til:

IMG_1750.jpg

IMG_1795.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har litt problemer med å være fornøyd med bildene mine, så hobbyen har falt litt det siste året.

Noen bilder jeg jeg synes er fine, men vil gjerne ha noen tilbakemelding:

(dårlig kvalitet på bildet her, er skarpt egentlig :P )

Foto_1910_042.jpg

Kjenner at hunden her burde vært ørlite høyere opp i bildet, så det ble mer luft under.

Tur0108037.jpg

Foto_1510_011.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirayaen er løs :|

DSC_0056copy.jpg

DSC_0053copy.jpgDSC_0042copy.jpg

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke her heller har vært så heldig med ISO, bikkja har fått for mye utbrent pels. Men jeg synes likevel at hun er ganske herlig der hun koser seg i vannet en hustrig dag i mars.

Red: Og det er vel ikke ofte at en border collie er så kjempeglad i å bade at den hopper uti om og om igjen når temperaturen er nær frysepunktet?

Endret av Tricolor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har litt problemer med å være fornøyd med bildene mine, så hobbyen har falt litt det siste året.

Noen bilder jeg jeg synes er fine, men vil gjerne ha noen tilbakemelding:

(dårlig kvalitet på bildet her, er skarpt egentlig :P )

Foto_1910_042.jpg

veldig kult motiv :) likte det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok dratt litt i hardt i "spakene" her AnetteH.

Husk at det ikke bare er å dra i noen spaker og vips få et fint bilde. Skal fortelle veldig enkelt hvordan jeg gjør dette:

1. Jeg beskjærer bildet og justerer det lett i Lightroom.

2. Jeg exporterer det til HDR Efex og finjusterer der.

3. Exporterer "HDR-filen" til Photoshop for siste finjustering før jeg lagrer resultatet.

Mendet kan tyde på at du har dratt litt i for hardt i spakene.

Send meg evt. bildet så skal jeg se om jeg kan finne ut hva som er "galt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok dratt litt i hardt i "spakene" her AnetteH.

Husk at det ikke bare er å dra i noen spaker og vips få et fint bilde. Skal fortelle veldig enkelt hvordan jeg gjør dette:

1. Jeg beskjærer bildet og justerer det lett i Lightroom.

2. Jeg exporterer det til HDR Efex og finjusterer der.

3. Exporterer "HDR-filen" til Photoshop for siste finjustering før jeg lagrer resultatet.

Mendet kan tyde på at du har dratt litt i for hardt i spakene.

Send meg evt. bildet så skal jeg se om jeg kan finne ut hva som er "galt".

Jeg dro og lekte meg vilt jeg for å se hva som gjorde hva :P Kan sende deg bildet. Men syntes samme hva jeg dro i så ble det hvite rart på blisset. Er jo bare en måte å finne ut hvordan det funka, prøve :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, prøver meg igjen. De følgende bildene ble tatt i høstferien, men kom seg ikke inn på PC'en før nå. Bildene er ikke redigert, med unntak av litt beskjæring.

IMG_1392.jpg

IMG_1201.jpg

IMG_1270.jpg

EDIT: La inn feil bilde.

Endret av Ia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt du tenkte på AnetteH?

DSC_0679_HDR.jpg

Tror det synes litt enda, men det er nok solen som lyser gjennom pelsen som lager dette noe rare fenomenet. Skarpt lys og harde skygger/solskinn er ikke alltid det beste været og ta bilder i. Kan også være feil på optikk. Litt vanskelig å si hva dette kan være egentlig...

Ellers så synes jeg bildet ditt var fint, men alt for mye farger etter min smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt du tenkte på AnetteH?

DSC_0679_HDR.jpg

Tror det synes litt enda, men det er nok solen som lyser gjennom pelsen som lager dette noe rare fenomenet. Skarpt lys og harde skygger/solskinn er ikke alltid det beste været og ta bilder i. Kan også være feil på optikk. Litt vanskelig å si hva dette kan være egentlig...

Ellers så synes jeg bildet ditt var fint, men alt for mye farger etter min smak. :)

ja,ser dte samme skjedde hos deg ja :P Men synes Amiga sin pels blir kul i hdr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...