Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Får prøve meg jeg også da :) Har et EOS 400D speilrefleks, som sikkert duger i massevis, men meg er det værre med :P Får til noen okei bilder innimellom, men det tror jeg er mest flaks, hehe. Liker og ta bilder så satser på og bli flinkere, sakte, men sikkert :)

393766_10150918143230074_871235073_21905618_134214065_n.jpg

389274_10150918143305074_871235073_21905621_1683789510_n.jpg

317770_10150918143165074_871235073_21905617_2112585283_n.jpg

Starter med 3 bilder fra morgenturen vår i dag, hundebilder og generellt ting i bevegelse er vell det jeg er dårligst på.. Kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det miderste bildet var kjempefint! Veldig stilig.

Takk for det :)

Har desverre ikke så mye og komme med, siden jeg ikke er så god på slikt, men likte bildene skikkelig godt :) Spesielt det siste. Sinsyk dybde i bildet vertfall :)

Takk til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lykkerusen, så slenger jeg inn et bilde til, og denne gangen et bilde jeg tok av Eiffeltårnet i Paris 2006:

Det er det flotteste bildet jeg har sett av Eiffeltårnet til dags dato tror jeg. Veldig bra gjort å klare å lage et nyskapende bilde av et så kjent objekt (og det til tross for at det er gjengrodd i noen partier der det kunne vært detaljer ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det flotteste bildet jeg har sett av Eiffeltårnet til dags dato tror jeg. Veldig bra gjort å klare å lage et nyskapende bilde av et så kjent objekt (og det til tross for at det er gjengrodd i noen partier der det kunne vært detaljer ;) )

Ojoj.... Tusen takk breton! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Bjerknez! Kan du ikke bare skrive ut hele bildesamlingen din på fotopapir så jeg får meg noe å henge veggen? :lol:

Haha, hvis du tror alle bildene mine er egnet på trykk så tar du kraftig feil...hehe.

Er nok noen hundre bilder mellom hvert som egner seg på nett, og spesielt under "bildekritikken" :)

Har i skrivende stund snart 18.000stk. bilder, og jeg sitter her å prøver å luke ut de beste... hehe

Men tusne takk for kritikken IA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp og gikk tur med Moses, og da gikk vi ned til vannet. Dro med meg 5D'en og tok et bilde.

Meningen var at bildet skulle se litt dystert og høstaktig ut:

vika-1.jpg

Det er jo ikke din feil, men jeg syns skyene i det bildet her var sinnsykt kjedelige, og ga lite dramatikk. Det gjorde hele bildet litt kjedelig, egentlig.

Klinker til med ett til jeg før jeg gir meg for i dag:

trollfjorden.jpg

Dette syns jeg var veldig fint! Som maleri, kanskje. :P Alt for mye farger for et fotografi, syns jeg, det ser FOR uekte ut.

Ellers vet du jo stort sett hva jeg syns om arbeidet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kritikk Soppen :)

Det øverste bildet du ga kritikk var "kjedelig" ja, og det var også litt av meningen egentlig. Var bare et bilde jeg knipset mens jeg var på tur med Moses i dag :)

Når det gjelder Trollfjorden, så var det meningen og fådet til å se ut som et slags "postkortmotiv" og disse ser jo som kjent ut litt "maleriaktige" ut, samt at dem har mye farger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker stilen din Bjerknez! Mange av bildene dine ser litt uekte ut, for fargene er jo blitt veldig kraftige, men jeg synes det er stilig, og skulle gjerne fått det til på noen av mine bilder, litt morsomt med annerledes naturbilder og. Hvordan går du frem for å få de slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kritikk Soppen :)

Det øverste bildet du ga kritikk var "kjedelig" ja, og det var også litt av meningen egentlig. Var bare et bilde jeg knipset mens jeg var på tur med Moses i dag :)

Når det gjelder Trollfjorden, så var det meningen og fådet til å se ut som et slags "postkortmotiv" og disse ser jo som kjent ut litt "maleriaktige" ut, samt at dem har mye farger :)

Veldig fine bilder! Kanskje det er greit å skrive under bildene hva du har tenkt om de. Det virker litt som om du "beskytter" deg for all kritikk og forbedringsmuligheter. Da er det kanskje like greit å poste bildene i en vanlig bildetråd, ikke denne kritikk-tråden der man gir tips om hva du kunne gjort bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Lightroom og plugin som heter HDR Soft. :)

Send meg et bilde du vil jeg skal redigere slik for deg, så skal jeg se om jeg får det til. Det skal sies at bildet bør være egnet til slik redigering, og kvaliteten bør være god til å begynne med.

Bildet kan sendes til meg via e-post (som jeg i skrivende stund sender til deg på PM :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder! Kanskje det er greit å skrive under bildene hva du har tenkt om de. Det virker litt som om du "beskytter" deg for all kritikk og forbedringsmuligheter. Da er det kanskje like greit å poste bildene i en vanlig bildetråd, ikke denne kritikk-tråden der man gir tips om hva du kunne gjort bedre :)

Er ikke alle bilder som det bør være noen spesielle tanker bak :)

Det er smak og behag hva man liker og ikke, og hvis man ikke finner "svakheter" uten å få "hint" fra fotografen så mener jeg ikke fotografiet er verdig negativ kritikk.

Det eneste jeg vil vite er hva dere synes om bildene ut fra deres ståsted.

Jeg har gitt opp og forsvare bildene mine. Jeg takker bare for kritikken og går videre. Det er som sagt smak og behag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve meg jeg også da :) Har et EOS 400D speilrefleks, som sikkert duger i massevis, men meg er det værre med :P Får til noen okei bilder innimellom, men det tror jeg er mest flaks, hehe. Liker og ta bilder så satser på og bli flinkere, sakte, men sikkert :)

393766_10150918143230074_871235073_21905618_134214065_n.jpg

389274_10150918143305074_871235073_21905621_1683789510_n.jpg

317770_10150918143165074_871235073_21905617_2112585283_n.jpg

Starter med 3 bilder fra morgenturen vår i dag, hundebilder og generellt ting i bevegelse er vell det jeg er dårligst på.. Kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding :)

Ingen har sagt noe her, men du er litt ute av fokus på hunden så her må du prøve å følge hunden bedre (du har ikke manuell fokus på eller noe?). Prøv å kom litt nærmere hunden også, da hadde disse bildene blitt meget bra - for hunden er "naturlig" i bevegelsene og søker deg ikke med øynene. Det er et kjempepotensiale.

EDIT: I retrospekt ser jeg at hunden er i fokus, men ikke "så mye". Kun deler. Prøv med blendertall på rundt 5-8, også smeller du heller lukkertiden opp. Det er for lang lukkertid som gjør at bildene ser litt uklare ut. Hvillken meny-funksjon har du brukt på disse bildene? Gå for lukker-prioritet, vent til det er bra med sol og lys ute, skru på høy lukkertid (1/1500 , 1/2000 , 1/2500 ). Skru gjerne ISO opp til 400 om lyset er litt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...