Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg har gitt opp og forsvare bildene mine. Jeg takker bare for kritikken og går videre. Det er som sagt smak og behag. :)

Hvorfor skulle du forsvare bildene dine? Det er dine bilder, dine kunst - men når du har lagt dem ut for kritikk i en kritikk-tråd, så må du selvsagt forvente at noen ikke liker alt like godt ved dine bilder. Sånn er det bare, og man skal ikke forsvare seg overfor andres subjektive meninger om et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Ok, siden vi uansett bare babler nå..

Skjønner folk at om jeg legger ut kritikk på bildene, så skriver jeg det jeg ikke liker eller det som kunne vært annerledes for å få et enda bedre bilde? For jeg liker veldig godt bildene, og det er jo derfor jeg gidder å ta meg tid av min fantastisk fullstappede timeplan som Sopp, for å skrive det som er mindre bra, slik at man kan velge om man vil eller ikke vil ta det med seg videre og prøve noe nytt neste gang. Foreløpig så tror jeg vel omtrent bare jeg har sagt noe om Bjerknez sine bilder fordi det virker som om det er nettopp det han gjør med kritikken, han setter pris på tilbakemelding og legger ut flere bilder.

Jeg vil ikke at folk skal tro de er ubrukelige eller at folk hater dem bare fordi man legger ut det man syns er negativt ved bildene! :D Det hadde blitt veldig kjedelig om hele tråden var gjort opp av "Aaaaaaaaaw" og "Sååååååå fiiiiiiiiiiint!"

kos og klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at folk skal tro de er ubrukelige eller at folk hater dem bare fordi man legger ut det man syns er negativt ved bildene! :D

Jeg er overbevist om at folk som kommer med negativ kritikk virkelig hater meg. Det finns ingen annen grunn :twisted: .

Det hadde blitt veldig kjedelig om hele tråden var gjort opp av "Aaaaaaaaaw" og "Sååååååå fiiiiiiiiiiint!"

For min del holder det fint med et Aaaaaaaaw en gang iblant :yes:

kos og klem <3

Hrmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har blitt noen missforståelser her folkens :)

Jeg blir verken sur eller gretten når noen gir meg kritikk på bildene mine i negativ grad. Jeg legger ut bildene slik JEG liker dem og ingen kan forandre på det. Jeg er bare ute etter hva allmennheten synes sånn generelt om bildene mine, og hvis noen synes at ett bilde er for mørkt etc. så er det helt greit.

Kan godt være at jeg har glemt å redigere noe og eller kanskje leger ut et uskarpt bilde ved en feiltagelse etc. og dette synes jeg ikke er greit. Det rent tekniske med tanke på skarphet må sitte. Så for heller motivet tale for seg selv.

Hvis noen her er i tvil om jeg er gretten eller ikke, så kan jeg opplyse dere alle om at jeg IKKE er det, og det beviser jeg med en real GRUPPEKLEM! :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde, jeg likte det siste best. Jeg ville sett på om jeg kunne blurre steinen til høyre mer sånn at den så mer ut som en bakgrunn og mindre som en uskarp stein (hvis det gir mening). Den er akkurat så skarp at jeg tror den skal være skarpere, og dermed stjeler den mye av oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MG_7424.jpg

Jeg elsker dette bildet! :D Jeg liker faktisk det at det er midtstilt, ingen problemer med det! Vakkert og som en drøm for meg :wub: Det jeg syns du kunne gjort annerledes er å rette opp bildet. Det samme gjelder det andre, det var egentlig enda mer skeivt.

28qvkih.jpg

Bildet er tatt i Kypros, en nydelig løskatt :)

Nydelig bilde! Finner ikke noe å pirke på :)

foto-samlet_caroline.jpg

Edit: og dette :)

test.jpg

Jeg elsker slike bilder med lavdybdeskaphet og dusefarger som du har på det øverste! Nydelig :D Ellers likte jeg også det nederste, men undrer på om det er et bilde av et bilde med dråper på rammen, eller tatt gjennom et vindu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilde! Finner ikke noe å pirke på :)

Jeg elsker slike bilder med lavdybdeskaphet og dusefarger som du har på det øverste! Nydelig :D Ellers likte jeg også det nederste, men undrer på om det er et bilde av et bilde med dråper på rammen, eller tatt gjennom et vindu?

åh, tusen takk, nå ble jeg glad :D Det nederste bildet er tatt gjennom et vindu. Vi hadde en fotooppgave hvor vi skulle jobbe med analoge bilder, altså dobbeleksponering, et bilde satt sammen av to bilder :D Jenta er tatt i motlys, rett ved solnedgang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden vi uansett bare babler nå..

Skjønner folk at om jeg legger ut kritikk på bildene, så skriver jeg det jeg ikke liker eller det som kunne vært annerledes for å få et enda bedre bilde? For jeg liker veldig godt bildene, og det er jo derfor jeg gidder å ta meg tid av min fantastisk fullstappede timeplan som Sopp, for å skrive det som er mindre bra, slik at man kan velge om man vil eller ikke vil ta det med seg videre og prøve noe nytt neste gang. Foreløpig så tror jeg vel omtrent bare jeg har sagt noe om Bjerknez sine bilder fordi det virker som om det er nettopp det han gjør med kritikken, han setter pris på tilbakemelding og legger ut flere bilder.

Jeg vil ikke at folk skal tro de er ubrukelige eller at folk hater dem bare fordi man legger ut det man syns er negativt ved bildene! :D Det hadde blitt veldig kjedelig om hele tråden var gjort opp av "Aaaaaaaaaw" og "Sååååååå fiiiiiiiiiiint!"

kos og klem <3

Rent pedagogisk så lærer man jo av litt positiv kritikk også? Jeg synes det er litt tungt å bare lese negative innspill. Dette gjelder ikke i første rekke mine egne bilder, for jeg prøver å lære av kritikk av andres bilder også.

Derfor synes jeg det er fint å lese hva som gjør at et bilde skiller seg positivt ut, eller hva fotografen virkelig har lykkes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent pedagogisk så lærer man jo av litt positiv kritikk også? Jeg synes det er litt tungt å bare lese negative innspill. Dette gjelder ikke i første rekke mine egne bilder, for jeg prøver å lære av kritikk av andres bilder også.

Derfor synes jeg det er fint å lese hva som gjør at et bilde skiller seg positivt ut, eller hva fotografen virkelig har lykkes med.

Ja, fint, men da kan jeg bli flinkere til å gi positiv kritikk også, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kritikk, sjønte ikke helt hva du snakket om, men jeg skal forske litt på lukketid :) Sliter med og få fokuset på hunden, godt mulig manuelfokus hadde vært bedre, men tror ikke jeg hadde fått til det noe særlig på de bildene han er i bevegelse. Også sliter jeg med at han bare blir en svart klatt på bildet da:p

Dette bildet synes jeg ble ganske bra, selv om solen helst skulle vært midt på og ikke i siden.

384733_10150919302935074_871235073_21911872_1113333482_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kritikk, sjønte ikke helt hva du snakket om, men jeg skal forske litt på lukketid :) Sliter med og få fokuset på hunden, godt mulig manuelfokus hadde vært bedre, men tror ikke jeg hadde fått til det noe særlig på de bildene han er i bevegelse. Også sliter jeg med at han bare blir en svart klatt på bildet da:p

Dette bildet synes jeg ble ganske bra, selv om solen helst skulle vært midt på og ikke i siden.

384733_10150919302935074_871235073_21911872_1113333482_n.jpg

Her kan det se ut som om bevegelsesuskarpheten har kommet og ødelagt for deg. Hadde du harr lukkertid nok her, så hadde dette blitt bra. Siden det ser ut til å være dagslys og sol, så er det nok det tekniske det svikter på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde, jeg likte det siste best. Jeg ville sett på om jeg kunne blurre steinen til høyre mer sånn at den så mer ut som en bakgrunn og mindre som en uskarp stein (hvis det gir mening). Den er akkurat så skarp at jeg tror den skal være skarpere, og dermed stjeler den mye av oppmerksomheten min.

Jeg tenkte akkurat det samme! :) Da hadde bildet vært bedre. Og minken så forøvrig dritsur ut! :lol: Det var litt morsomt :P

Ellers liker jeg de fleste av bildene til Bjerknez. Den dramatikken i redigeringen minner meg veldig mye om de bildene man finner i hard journalistikk. Bilder tatt fra andre verdensdeler osv. Slike som vinner priser. Den type skarphet og hardhet. Og det synes jeg er ganske kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får prøve meg jeg og, da.

Kvaliteten er ikke så bra. Vil bare høre hva dere synes om bildet, sånn i sin helhet. Det er noe ved det jeg ikke liker, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det. Gjør det for meg?

strong.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får prøve meg jeg og, da.

Kvaliteten er ikke så bra. Vil bare høre hva dere synes om bildet, sånn i sin helhet. Det er noe ved det jeg ikke liker, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det. Gjør det for meg?

strong.jpg

Siden du selv nevner svakheter ved det tekniske, så skal jeg utelukke det og kun tenke på selve komposisjonen:

1. Jeg synes personen på bildet er alt for langt til høyre i bildet. Siden jeg er usikker på budskapet, så vil jeg at personen skal være mer synlig.

2. De linjene på veggen i bakgrunnen forstyrrer litt og disse er heller ikke rette. (Disse er forøvrig veldig lette og klone bort hvis ønskelig)

3. Jeg liker ikke at personen på bildet viser fingeren til meg.... da blir jeg morragretten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du selv nevner svakheter ved det tekniske, så skal jeg utelukke det og kun tenke på selve komposisjonen:

1. Jeg synes personen på bildet er alt for langt til høyre i bildet. Siden jeg er usikker på budskapet, så vil jeg at personen skal være mer synlig.

2. De linjene på veggen i bakgrunnen forstyrrer litt og disse er heller ikke rette. (Disse er forøvrig veldig lette og klone bort hvis ønskelig)

3. Jeg liker ikke at personen på bildet viser fingeren til meg.... da blir jeg morragretten... :)

Veldig enig med de strekene. Er ikke så flink til å redigere, forstår du :P

Når det gjelder plasseringen, vet jeg ikke helt. Jeg føler liksom at personen "gjemmer seg" litt, hvis du skjønner hva jeg mener? Synes ikke det gjør så mye, men jeg skulle nok ønske jeg fikk med de siste millimeterne av hånden.

Men takk for kritikk, jeg lover å slutte å vise fingeren til deg nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...