jma Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 takk for kritikk på pusebildet mitt jeg har ikke lært meg hvordan jeg lysner kun et området på bildet.. bruker paint.net. går det ann å gjøre der, og noen som eventuelt har en kort forklaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Noen som vil gi meg tilbakemelding på disse bildene? *klipt* Jeg synes det miderste bildet var kjempefint! Veldig stilig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Tusen takk for tilbakemelding på bildet mitt. Legger ved tre bilder til, jeg gjerne vil ha tilbakemelding på. Edit: og dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Får prøve meg jeg også da Har et EOS 400D speilrefleks, som sikkert duger i massevis, men meg er det værre med Får til noen okei bilder innimellom, men det tror jeg er mest flaks, hehe. Liker og ta bilder så satser på og bli flinkere, sakte, men sikkert Starter med 3 bilder fra morgenturen vår i dag, hundebilder og generellt ting i bevegelse er vell det jeg er dårligst på.. Kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Noen som vil gi meg tilbakemelding på disse bildene? Har desverre ikke så mye og komme med, siden jeg ikke er så god på slikt, men likte bildene skikkelig godt Spesielt det siste. Sinsyk dybde i bildet vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg synes det miderste bildet var kjempefint! Veldig stilig. Takk for det Har desverre ikke så mye og komme med, siden jeg ikke er så god på slikt, men likte bildene skikkelig godt Spesielt det siste. Sinsyk dybde i bildet vertfall Takk til deg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Flotte bilder, Bjerknez! Likte spesielt det nederste Jeg forelsket meg akkurat litt i dette bildet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Flotte bilder, Bjerknez! Likte spesielt det nederste Takk for det IA Prøver meg på et bilde til jeg: Bildet er tatt av det gamle vinmonopolet som lå i Gamlebyen i Fredrikstad. Det har nå desverre flyttet i nye og mer moderne lokaler. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 så utroolig flink du er Bjerknez. det der kunne jeg lett hatt på veggen. igjen et kjempefint bilde! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 så utroolig flink du er Bjerknez. det der kunne jeg lett hatt på veggen. igjen et kjempefint bilde! :icon_redface: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 I lykkerusen, så slenger jeg inn et bilde til, og denne gangen et bilde jeg tok av Eiffeltårnet i Paris 2006: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
breton Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 I lykkerusen, så slenger jeg inn et bilde til, og denne gangen et bilde jeg tok av Eiffeltårnet i Paris 2006: Det er det flotteste bildet jeg har sett av Eiffeltårnet til dags dato tror jeg. Veldig bra gjort å klare å lage et nyskapende bilde av et så kjent objekt (og det til tross for at det er gjengrodd i noen partier der det kunne vært detaljer ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Det er det flotteste bildet jeg har sett av Eiffeltårnet til dags dato tror jeg. Veldig bra gjort å klare å lage et nyskapende bilde av et så kjent objekt (og det til tross for at det er gjengrodd i noen partier der det kunne vært detaljer ) Ojoj.... Tusen takk breton! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Herregud, Bjerknez! Kan du ikke bare skrive ut hele bildesamlingen din på fotopapir så jeg får meg noe å henge veggen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Herregud, Bjerknez! Kan du ikke bare skrive ut hele bildesamlingen din på fotopapir så jeg får meg noe å henge veggen? Haha, hvis du tror alle bildene mine er egnet på trykk så tar du kraftig feil...hehe. Er nok noen hundre bilder mellom hvert som egner seg på nett, og spesielt under "bildekritikken" Har i skrivende stund snart 18.000stk. bilder, og jeg sitter her å prøver å luke ut de beste... hehe Men tusne takk for kritikken IA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Her er et bilde fra nyttårsaften 2009/2010: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Var nettopp og gikk tur med Moses, og da gikk vi ned til vannet. Dro med meg 5D'en og tok et bilde. Meningen var at bildet skulle se litt dystert og høstaktig ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Klinker til med ett til jeg før jeg gir meg for i dag: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Var nettopp og gikk tur med Moses, og da gikk vi ned til vannet. Dro med meg 5D'en og tok et bilde. Meningen var at bildet skulle se litt dystert og høstaktig ut: Det er jo ikke din feil, men jeg syns skyene i det bildet her var sinnsykt kjedelige, og ga lite dramatikk. Det gjorde hele bildet litt kjedelig, egentlig. Klinker til med ett til jeg før jeg gir meg for i dag: Dette syns jeg var veldig fint! Som maleri, kanskje. Alt for mye farger for et fotografi, syns jeg, det ser FOR uekte ut. Ellers vet du jo stort sett hva jeg syns om arbeidet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Takker for kritikk Soppen Det øverste bildet du ga kritikk var "kjedelig" ja, og det var også litt av meningen egentlig. Var bare et bilde jeg knipset mens jeg var på tur med Moses i dag Når det gjelder Trollfjorden, så var det meningen og fådet til å se ut som et slags "postkortmotiv" og disse ser jo som kjent ut litt "maleriaktige" ut, samt at dem har mye farger 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Jeg liker stilen din Bjerknez! Mange av bildene dine ser litt uekte ut, for fargene er jo blitt veldig kraftige, men jeg synes det er stilig, og skulle gjerne fått det til på noen av mine bilder, litt morsomt med annerledes naturbilder og. Hvordan går du frem for å få de slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Takker for kritikk Soppen Det øverste bildet du ga kritikk var "kjedelig" ja, og det var også litt av meningen egentlig. Var bare et bilde jeg knipset mens jeg var på tur med Moses i dag Når det gjelder Trollfjorden, så var det meningen og fådet til å se ut som et slags "postkortmotiv" og disse ser jo som kjent ut litt "maleriaktige" ut, samt at dem har mye farger Veldig fine bilder! Kanskje det er greit å skrive under bildene hva du har tenkt om de. Det virker litt som om du "beskytter" deg for all kritikk og forbedringsmuligheter. Da er det kanskje like greit å poste bildene i en vanlig bildetråd, ikke denne kritikk-tråden der man gir tips om hva du kunne gjort bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Jeg bruker Lightroom og plugin som heter HDR Soft. Send meg et bilde du vil jeg skal redigere slik for deg, så skal jeg se om jeg får det til. Det skal sies at bildet bør være egnet til slik redigering, og kvaliteten bør være god til å begynne med. Bildet kan sendes til meg via e-post (som jeg i skrivende stund sender til deg på PM 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Veldig fine bilder! Kanskje det er greit å skrive under bildene hva du har tenkt om de. Det virker litt som om du "beskytter" deg for all kritikk og forbedringsmuligheter. Da er det kanskje like greit å poste bildene i en vanlig bildetråd, ikke denne kritikk-tråden der man gir tips om hva du kunne gjort bedre Er ikke alle bilder som det bør være noen spesielle tanker bak Det er smak og behag hva man liker og ikke, og hvis man ikke finner "svakheter" uten å få "hint" fra fotografen så mener jeg ikke fotografiet er verdig negativ kritikk. Det eneste jeg vil vite er hva dere synes om bildene ut fra deres ståsted. Jeg har gitt opp og forsvare bildene mine. Jeg takker bare for kritikken og går videre. Det er som sagt smak og behag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Får prøve meg jeg også da Har et EOS 400D speilrefleks, som sikkert duger i massevis, men meg er det værre med Får til noen okei bilder innimellom, men det tror jeg er mest flaks, hehe. Liker og ta bilder så satser på og bli flinkere, sakte, men sikkert Starter med 3 bilder fra morgenturen vår i dag, hundebilder og generellt ting i bevegelse er vell det jeg er dårligst på.. Kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding Ingen har sagt noe her, men du er litt ute av fokus på hunden så her må du prøve å følge hunden bedre (du har ikke manuell fokus på eller noe?). Prøv å kom litt nærmere hunden også, da hadde disse bildene blitt meget bra - for hunden er "naturlig" i bevegelsene og søker deg ikke med øynene. Det er et kjempepotensiale. EDIT: I retrospekt ser jeg at hunden er i fokus, men ikke "så mye". Kun deler. Prøv med blendertall på rundt 5-8, også smeller du heller lukkertiden opp. Det er for lang lukkertid som gjør at bildene ser litt uklare ut. Hvillken meny-funksjon har du brukt på disse bildene? Gå for lukker-prioritet, vent til det er bra med sol og lys ute, skru på høy lukkertid (1/1500 , 1/2000 , 1/2500 ). Skru gjerne ISO opp til 400 om lyset er litt dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts