Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2018

Recommended Posts

Under 3 uker til vi henter valp! Tiden flyr :-) Vi har begynt å sjekke ut valpekurs, og ser at Oslo Hundeskole kjører valpekurs i løpet av sommerferien, dette er intensivkurs som går fire kvelder i løpet av en uke. Noen som kan anbefale dette? Eller bør vi heller vente til august, og følge "vanlig" valpekurs over en lengre periode? Dersom vi gjør det i juli vil valpen være 3 mnd, og i august vil den være 4 mnd. I tillegg begynte jeg å lure på om det er noe mer vaksiner eller vetrinærkontroller valpen skal på etter vi har fått den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Sunnivamb skrev:

Under 3 uker til vi henter valp! Tiden flyr :-) Vi har begynt å sjekke ut valpekurs, og ser at Oslo Hundeskole kjører valpekurs i løpet av sommerferien, dette er intensivkurs som går fire kvelder i løpet av en uke. Noen som kan anbefale dette? Eller bør vi heller vente til august, og følge "vanlig" valpekurs over en lengre periode? Dersom vi gjør det i juli vil valpen være 3 mnd, og i august vil den være 4 mnd. I tillegg begynte jeg å lure på om det er noe mer vaksiner eller vetrinærkontroller valpen skal på etter vi har fått den?

Jeg ville ha ventet. Ser ikke poenget med å gå på valpekurs fire kvelder i løpet av en uke med en så liten valp. Begynn med den selv fra dag én og les deg opp om du ikke vet helt hva du skal begynne med, så opparbeider du deg en god kontakt med valpen før dere begynner på kurs. Det er mitt råd iallefall.

Jeg skal ikke gå valpekurs med Maui foreløpig heller. Har begynt å belønne all kontakt i ulike omgivelser, både hjemme og ute, og så drar jeg på klubbtreninger med han i sommer så får vi heller melde oss på et valpekurs når høsten kommer og fokuset er mer på meg enn på alt som svirrer og går :lol: 
Den skal revaksineres ved 12 uker, men all sånn info får du nok av oppdretteren din :) 

Endret av Midas
La til noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, Sunnivamb skrev:

Vent! Finn noe som går over flere uker og helst hvor valpene venter i bilen mellom øktene. Det er ikke noe særlig at valpene skal være ute av bilen 1,5 time når de er såpass små... Jeg startet når valpen var 4 mnd.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 hours ago, Sunnivamb said:

Jeg kommer kanskje til å gå på et av disse sommerkursene, fordi det passer best for valpen hovedsakelig at det blir når jeg har ferie den mnd, ellers blir det for mye på en dag (med på jobb). (Jeg har forøvrig ikke bil, så for min del en stor fordel at det ikke er lagt inn "bilpause".)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går fikk jeg hilse på den utvalgte! Hun heter foreløbig Wirr Wapp's Action, så får vi se om jeg finner på noe lurere på sikt. Søt som sukkert og ramp så det suser etter er hun hvert fall! :wub:

I01A6201

I01A6569

I01A6661

• Like 20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Max kommer hjem på fredag. Aktiv "liten" krabat. 

I går fikk Shero hilse på ungene sine, og ble fort Max sitt store idol.

33806399_10156217449716271_6527140732640165888_n.thumb.jpg.578705ae03505b2b8e680509fc4664b5.jpg34018826_10156217478101271_2895083127468720128_n.thumb.jpg.2f5ad561826c433e95ab308fe98f0135.jpg

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter ved gaten på flyplassen i Stockholm med en veldig sliten liten Poe på fanget 😍

AE91192D-1027-4A06-8ED9-BC294080AE5A.jpeg

• Like 24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Mari skrev:

Jeg sitter ved gaten på flyplassen i Stockholm med en veldig sliten liten Poe på fanget 😍

AE91192D-1027-4A06-8ED9-BC294080AE5A.jpeg

Gratulerer :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Mari skrev:

Altså seriøst? 😍😍

8C38CAA9-9881-4A58-A447-801579CC08CE.jpeg

Næmen helledussen så søt ! Er den like myk som den ser ut ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Mud said:

Næmen helledussen så søt ! Er den like myk som den ser ut ?

Hun er som en sky, Mud. En bitteliten sky! :heart: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Mari skrev:

Hun er som en sky, Mud. En bitteliten sky! :heart: 

Hun ser sånn ut også <3 Jeg vet bare hvor myk en voksenbedliss er , jeg kan knapt forestille meg en valp 😍 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt nydelig! Sukk, blir valpesyk igjen, og det på tross av en 6 mnd valp som sover vedsiden av meg :) Mannen var klar for enda en valp ganske snart, jeg prøver å innbille meg at det er lurt å vente litt. Men årh, valpebedliser, så nydelig som det går ann å få blitt:wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal hente denne lille skjønne jenta i midten av juni :wub:

Jeg GLEDER meg, spennende med ny rase :D

33920301_10157211791878561_1199157931354882048_n.jpg

• Like 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var på besøk hos Dexter igjen for en uke siden, da han var 8uker gammel. Det var bare han og kullbroren igjen der, og broren reiste dagen etter. Dexter skal få være der en uke til, så når han er 10uker gammel henter vi han hjem, og vi kan nesten ikke vente:D

DDDF9C15-88D6-4F08-97C5-361FD942B936.jpeg

F63AD2FB-4396-424A-999D-8721E0CFFA3C.jpeg

30E94C0A-B009-4C1D-89EB-830640687C44.jpeg

60620D23-953D-415D-8DCB-77410249163F.jpeg

B491349A-9C00-4421-AA0D-6C6AA60474DE.jpeg

Endret av ebmille
  • Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder meg på her, veldig, veldig tentativt. Løpetid burde være like rundt hjørnet nå, hvis alt klaffer blir det en fin, liten krøllert til som skal bo hos oss fra og med oktober en gang. Krysser fingrene! :D

Endret av Nimbus
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Nimbus skrev:

Melder meg på her, veldig, veldig tentativt. Løpetid burde være like rundt hjørnet nå, hvis alt klaffer blir det en fin, liten krøllert til som skal bo hos oss fra og med oktober en gang. Krysser fingrene! :D

Så spennende! Hvilken type krøllert? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Sunnivamb said:

Så spennende! Hvilken type krøllert? 

Spansk vannhund! Så ikke så altfor ulik lagottoen :P (Synes fortsatt det kan være vanskelig å se forskjell på dem. Med mindre de er svarte og har stumphale som min, da.)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Nye innlegg

• men du svarte ikke på spørsmålet. Er alle jegere?  Det er et ja/nei- spørsmål egentlig. 
    • husk å kjøp inn champagne så du kan feire  men som Kangerlusaaq sier, de dør ikke ut av seg selv. De er godt hjulpet. Så du kan ta en ekstra skål for det. 
    • Man kan være politisk korrekt, snakke om politikk, demokrati, "anti-korrupsjon", representanter og "forvaltning" så mye man vil --- naturen går sin gang allikevel, og Skandinaviske ulver går mot utryddelse som direkte resultat av mennesklig påvirkning. De blir mer og mer innavla, noe som er vitenskaplig bevist. Som reaksjon har nå gruppen, som "demokratisk og balansert" er valgt ut til å "forvalte" rovdyr, bestemt at enda flere ulver skal skytes. Sogar hele flokker skal utryddes. Sogar inne i ulvesonen hvor det heter seg at ulvene skal få være i fred. Sogar hele ulveflokker som har blitt overvåket 24/7 og som aldri har vært i konflikt med mennesker. For ulvene går dette ekstremt dårlig, og i mellomtiden dilter politikerene rundt med "todelte målsetninger", "nemnda" og "tillit". Det er ekstremt lite tillittsvekkende, og alt annet enn hjelpsomt for uskyldige individer som må lide under menneskers kontrollbehov. Her tar du feil i seiersrusen og jubelen din over lidelse hos uskyldige individer; de dør ikke ut av seg selv, de dør ut pga norsk politikk.
    • Gode nyheter!  Man kan jo håpe at de dør ut av seg selv...
    • Sannsynligvis har disse grusomme og altomfattende jegerne også kuppet disse plassene   Nå er det slik at nemdenes medlemmer oppnevnes av departementet, og tidligere miljøvernminister svarte slik i Stortinget: Tine Sundtoft: "Av forskrift om forvaltning av rovvilt fremgår det at Klima- og miljødepartementet står for oppnevningen av medlemmer til rovviltnemnder i hver av de åtte forvaltningsregionene etter forslag fra fylkestinget. Alle medlemmer og varamedlemmer av rovviltnemnder skal ha fast plass i fylkestinget eller Oslo bystyre. Dersom fylkeskommunen har fylkesutvalg, skal alle medlemmer fra fylkeskommunen også ha fast plass i fylkesutvalget.

Rovviltforvaltning er et krevende felt med sterke synspunkter fra berørte interesser, og jeg mener det er viktig å ha bredest mulig aksept for den rovviltpolitikken som føres. Som ledd i dette er jeg opptatt av at alle partier skal kunne være medlemmer av en rovviltnemnd.

De regionale rovviltnemndene har ansvaret for rovviltforvaltningen i sin region. De skal blant annet ivareta den todelte målsettingen, som innebærer å nå de regionale bestandsmålene for rovvilt og sikre levedyktig næringsvirksomhet i landbruket. Jeg mener det er en styrke om rovviltnemndene har en sammensetning som bidrar til at de kan finne de beste samlede løsningene både for beitedyrene og for rovviltet i sin region. Samtidig skal rovviltnemndene være lokalpolitisk forankret og nemdene bør representere den politiske sammensetningen av fylkestingene i sin region.

På generelt grunnlag vil jeg si at fylkestingene gjør en god jobb når de foreslår kandidater til rovviltnemndene. Jeg er generelt trygg på at fylkestingene legger vekt på at rovviltnemndene får en sammensetning som gjør dem best mulig i stand til å sikre at hensyn til den todelte målsettingen i rovviltforvaltningen ivaretas. Jeg har også tillit til at fylkestingene tar de grep som skal til for å løse eventuelle situasjoner i regionene på en god måte."        
  • Nylig opprettede emner