Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

 

8 timer siden, enna skrev:

Kremt, Siri...:D:D:D

Ser ikke helt inkonsekvensen.... dette er for helgekurs dersom det skulle være mye snø på arealene som ellers brukes :P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Jada, jeg får nok komme hjem til jul, jeg er bare litt oppgitt for øyeblikket :lol::hug: 

Og vi er litt oppgitt sammen med deg :ahappy: :hug:

46 minutter siden, JeanetteH skrev:

....holder jeg på å få siste finishen på huset før fotograf kl.1030. Jeg er IKKE klar for det, Også sitter jeg leser i forslagene til hva jeg skulle gjort før bilder er å bake og sette fram bakevarer, frokost på bordet, farge og tema burde gå igjen i husets møbler og puter. Altså... skal det koste like mye å dekorere huset som å møblere det i utganspunktet?

Det der har jeg også reagert litt på... det skal jo ikke koste en formue å selge huset sitt liksom :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

12 minutter siden, Tinkie skrev:

Det høres kjempeålreit ut. Det jeg får høre, er folk som sier "Nordmenn på barne- og ungdomsskolen på Fjell blir mobbet fordi de er lyse i huden," og jeg får helt mark bare av å høre det, både som lærer og som potensiell beboer. Det skal ikke være et vi-og-dem-miljø i et nabolag, tenker jeg, og i hvert fall ikke på skolene! Jeg vil gjerne være en del av lokalmiljøet der vi flytter til, så spørsmålet er vel hvor åpent og velkommende miljøet er. Din erfaring tilsier at vi vil stortrives. :D 

Nå er det veldig mange år siden vi bodde der ,  så jeg kan liksom ikke gå god for miljøet nå. På den tiden var utfordringen at det bodde mange nordmenn med rusproblemer og tvilsom moral der ,  nordmenn vs utlendinger var liksom ikke tema. Vi løp inn og ut av leilighetene til hverandre og hadde det så gøy som bare unger i en drabantby kan ha det. 

Mitt inntrykk er faktisk at miljøet er bedre nå. Jeg vet det er gjort en kjempejobb med miljøene på skolen der oppe. Fjell er ikke så skambelagt lengre heller , så det har blitt dyrere å bo der. Det er liksom Drammens Tøyen / Grønland .  Det er sikkert ikke alle som ville trives der selvfølgelig ,  men igjen : det blir litt som Tøyen / Grønland .  Vi  som bor/har bodd der ser blide mennesker som prater høylytt,  andre ser potensielt drap på åpen gate. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

....holder jeg på å få siste finishen på huset før fotograf kl.1030. Jeg er IKKE klar for det, Også sitter jeg leser i forslagene til hva jeg skulle gjort før bilder er å bake og sette fram bakevarer, frokost på bordet, farge og tema burde gå igjen i husets møbler og puter. Altså... skal det koste like mye å dekorere huset som å møblere det i utganspunktet?

Tror det der er verre rundt de større byene enn i andre deler av landet. En bekjent av familien var megler tidligere et mindre sted og fikk nærmest hikke av hva som var forventa når vi skulle selge sist.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vilje skrev:

Liten valp ønsker god natt! Fra et sjeldent øyeblikket hvor han faktisk lå i senga vår i noen minutter. Jeg tror jeg har fått verdens mest selvstendige valp. Kroppskontakt er helt ut, her skal det ikke koses. Han foretrekker å ligge på et annet rom enn oss, nekter å ligge i sofaen, og å sove i senga vår om natta er i hvert fall uaktuelt. Da er det bedre å ligge på gulvet for seg selv. Måtte til slutt gå til innkjøp av en hundeseng så han i hvert fall kan ha noe mykt å ligge på. I en alder av 13 uker er han alene hjemme i underkant av en time, ikke en lyd når vi filmer han. Veldig rart for en som er vant til borrelås-hunder, og har hatt hund med separasjonsangst. 

15271191_10153977112421937_1274920864_o.jpg

Heisann det der hørtes kjent ut. Mi lille var akkurat sånn hun også. I nåtid kan hun gjerne ligge oppi en å kose masse:)

Tre ting irriterer meg idag:

At jeg fremdeles får reklame for russiske damer i alle aldere

At jeg ikke rekker å se den siste GOT episoden før jeg skal på jobb

Og at jeg ikke finner et viktig påmeldingskjema...

Ellers er dagen ok. Jeg har drømt om drager, dverger og død i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en dum bevegelse på kjøkkenet i går, snudde meg rart eller noe, og kjente at det skjedde noe med kneet, og det gikk ikke over :/ så nå er det like vondt og jeg kan ikke gå ordentlig.

Men det er vel sikkert greit å se det an noen dager, ut i fra panikk-googling i går er det ikke noe annet å gjøre enn ro og evnt støttebandasje? Og jeg kan da ikke ha skadet meg så voldsomt, stekte veggisburger, spilte ikke rugby...

Passer megadårlig! Skulle liksom ta toget tidlig til Oslo på fredag så jeg kunne gå i byen og møte folk før styremøte, men det kan jeg vel bare drite i. Håper bare jeg kan kjøre bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

*gjesp* lite søvn i natt, så nå syns jeg paraceten kan virke slik at jeg får meg en dupp om ikke annet. Jeg vil være mann i mitt neste liv, så slipper jeg det her ... 

Høres ikke noe gøy ut. God bedring :hug: 

Jeg har visst vært sovedyr i dag. Stod opp når klokka var nesten halv 10 :icon_redface:  Men det skjer hver gang jeg får SMS fra visse folk, så det var ikke annet enn å forvente. 

Men nå skal jeg ha i meg kaffe, våkne litt, og så skal jeg besøke de siste butikkene som faktisk er her hvor jeg bor. Hele 4 stykker faktisk :lol: 
Etter det skal jeg ut i et turområde jeg ikke har vært med Sjef enda. Har ikke gått så mye der selv på lenge faktisk, så jeg husker jo ikke hvor stort området er egentlig. De siste 10 årene har jeg jo bodd et helt annet sted med andre turområder. 

Og ellers har jeg to julekalenderøvelser å filme i dag. Men rull krevde ungene at jeg skulle lære ham når han var ganske liten  ung, så den sitter godt :lol: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Har pakka inn alle julegavene, det er ikke min favoritthobby. Men, nuh er det gjort.

Bizi elsker klementiner, men hun gikk visst lei på et tidspunkt, for nå ligger det små båter rundt omkring i stua. Kanskje hun heller vil ha lammerull, da. 

Og nå skal jeg gå en tur i disse 11 minusene som kom litt brått på før jeg skal til legen og få sykemelding. For nå går ikke dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tinkie skrev:

 

Eneste gangene Kuro hadde ventet så lenge og så begynt å pipe, er hvis det han ville ha, lå under sofaen eller noe så han ikke fikk tak i det på egenhånd. :aww::lol: Hvor var det du la inn bestilling på en så veloppdragen hund?

 

@Kaja Hvor lenge siden? Hvordan var det der da? For alle rundt meg sier nå "Ja, Fjell ja, det er sikkert bedre der nå, men..." Nå er det huset solgt før visning, så det blir ikke aktuelt, men det er jo greit å vite noe om området i fall det dukker opp andre perler. Jeg har trua på at det er helt fint å bo der nå, jeg, men jeg har jo faktisk ikke vært der. :P 

 

Shit, i dag var det tungt å stå opp... :yawn: Gleder meg desperat til juleferie nå! Kidsa har tentamen i morgen, jeg har laget nesten ferdig fasit, tentamenen ble klar i går. Det er som hun på Kunnskapssenteret sier: Det er ingen frøkensport å være lærer. Ganske heftig nå for tiden, altså. Jeg er helt svimmel, jeg.

Jeg personlig trivdes ikke der i heltatt (7-8 klasse). Fordi skolen var så dårlig. Det var enormt fokus på språk (som i at det tok mye tid i undervisningen), da vi var 4 norske i en klasse på 30. Mange av de snakket veldig dårlig norsk, så hele undervisningen ble veldig forenklet. Flere av lærerene snakket også dårlig norsk. Miljøet på skolen bar preg av land mot land, det er mulig det er bedre nå. Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bo der nå, men jeg tror ikke jeg hadde bodd der med barn, med mindre kvaliteten på lærerene har endret seg. 

38 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Er jeg sur på yr som meldte finfin skitur temperatur også serverer de minus 13-14 :icon_cry:

2.PNG

Minus 13-14 er da super ski temp!

Vi har ingen snø å gå på ski i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Synes det er så teit at Facebook automatisk oversetter innlegg på engelsk. Ser jo helt teit ut. 

God bedring @2_ne og  @Bananen

Jeg har også irritert meg over det der, hvis du går inn på språkinstillingene kan du si hvilke språk de skal la være å oversette, dessverr finnes ingen alle knapp... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

:hug: Begynner liksom bli litt klisje å si at "nå er det nok og det ordner seg". Men jeg sier det på en annen måte: vi krysser alt vi kan både ører (de kan krysses her i huset hos en), fingrer, poter, bein ja alt som krysses kan.

....holder jeg på å få siste finishen på huset før fotograf kl.1030. Jeg er IKKE klar for det, Også sitter jeg leser i forslagene til hva jeg skulle gjort før bilder er å bake og sette fram bakevarer, frokost på bordet, farge og tema burde gå igjen i husets møbler og puter. Altså... skal det koste like mye å dekorere huset som å møblere det i utganspunktet?

Egentlig er jeg irritert på at du selger nå, om et år eller så hadde passet meg bedre for da hadde det definitvit passet bra for meg å flytte for tenk :P Men nå er det ikke aktuelt dessverre... jaja, lykke til med megler og salg og alt :) 

Jeg retter heldagsprøver i matte og har ikke insett at ord som å skjøte ikke er et vanlig begrep. Og mange av dem har en tragisk mangel på praktisk sans... jaja, mye bra også da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Egentlig er jeg irritert på at du selger nå, om et år eller så hadde passet meg bedre for da hadde det definitvit passet bra for meg å flytte for tenk :P Men nå er det ikke aktuelt dessverre... jaja, lykke til med megler og salg og alt :) 

 

Men det kommer jo stadig noe til salgs her, men mulig at ikke noen andre har 140 cm gjerde rundt tomten tilpasset kelpie :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Men det kommer jo stadig noe til salgs her, men mulig at ikke noen andre har 140 cm gjerde rundt tomten tilpasset kelpie :lol: 

Hahahaha sant :D Pigg er heldigvis teit, han har blitt sterkt oppmuntret til å tro at han umulig kommer over en kompostgrind, så han hopper ikke over de heller - gå gjennom derimot sliter jeg med å få ham til å forstå at han ikke får til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Men det kommer jo stadig noe til salgs her, men mulig at ikke noen andre har 140 cm gjerde rundt tomten tilpasset kelpie :lol: 

Vi skal muligens selge huset neste år, og hadde verdivurdering her en liten stund tilbake.. da sa jeg at gjerdet behøvde de ikke å tenke på, for det plukket vi ned.. vi er de eneste med gjerde rundt Hagen og det er i tillegg 120cm høyt.. 

men Neida, det kunne være et pluss det, for hundefolk var veldig interessert i enebolig, nært marka og i tillegg ferdig gjerde rundt Hagen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne @Bananen ønsker god bedring til begge!!

------------------------------

Var på opplæring til ny jobb i går :banana: Har fått jobb i samme bedrift men i en administrativ stilling, som betyr dagtidjobbing. Og etter mange år i produksjon som stort sett er kveld og helger så gikk det som det måtte gå i går...jeg forsov meg big time! Rakk det med god margin men ikke optimal start synes jeg. Bra jeg har kjent min nye sjef i mange år og at vi kan spøke om sånt :whistle: Også er jeg glad for at gode ting kommer min vei innimellom :thumbs:

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...