Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni

Recommended Posts

Valpene har vært på sin andre ekskursjon i dag, biltur og besøk i fremmed hage, hilst på noen kjente folk og et par fremmede. De var så trøtte at de ikke orket kveldsmat :P 
13450866_10157011098450641_4199714291685

• Like 8

Nå er jeg lei av trådløse mus! De to siste jeg har hatt fusker og er bare teite! Når de begynner å fuske så prikker det i hånda og jeg begynner å fantasere om at strålingen går bananas og jeg kommer til å bli stråleskadd og dø før jeg vet ordet av det. Men det var ikke det jeg tenkte å skrive egentlig, jeg skulle spørre: Bruker dere a) trådløs mus, b) mus med ledning eller c) styrepute (touchpad)?

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå er jeg lei av trådløse mus! De to siste jeg har hatt fusker og er bare teite! Når de begynner å fuske så prikker det i hånda og jeg begynner å fantasere om at strålingen går bananas og jeg kommer til å bli stråleskadd og dø før jeg vet ordet av det. Men det var ikke det jeg tenkte å skrive egentlig, jeg skulle spørre: Bruker dere a) trådløs mus, b) mus med ledning eller c) styrepute (touchpad)?

A, en litt dyrere en.

• Like 1

@ Symra@Pippin bruker veldig dyre trådløse. De funker veldig greit (jobben sin maskin og mus)

Nå har jeg i løpet av kvelden lest ei hel bok på over 500 sider. Jeg burde ha rydda hus i stedet. God bok da

• Like 1

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

B. C hvis jeg bruker ungenes bærbare saker.

Forumet fortsetter under annonsen
11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

B på stasjonær pc og C på laptop

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Bruker trådløs mus, har aldri hatt problemer. De holder i snitt tre år før jeg må bytte dem. Kjøper ikke nødvendigvis de billigste, men de som passer best inn i hånda. Så det blir sånne små, nette greier, som oftest fra Microsoft.
Touchpad hæler jeg ikke, og kobler ut med en gang:aww:

8 timer siden, Ganzie skrev:

Ang bønder så synes jeg alle skulle jobbet en obligatorisk måned på gård i løpet av livet, fortrinnsvis i slåtta. For jeg tror de aller færreste vet nøyaktig hvor uendelig mange timer som går med, og hvor hysterisk lav timelønn det blir. 

Havner nesten i knestående av latter når jeg selger en kaninunge eller to og folk presterer å si at "dette må jo være god butikk":aww:
Jotakk du, blir rik av å selge noen kaninunger på sommerhalvåret. Og kaninene eter jo som kjent bare luft og kjærlighet og driter regnbuer, så det er jo hverken arbeidskrevende eller kostbart å ale dem opp til salgsalder:aww: 
Skulle jeg hatt kaniner for å bli rik så tror jeg at jeg hadde blitt skuffet:lol:

Og lærer :aww: Alle burde jobbet litt som lærer før de fikk unger :aww: 

En kollega kom med kommentaren ching-ching når hun fikk vite hva jeg tok for valpene - ja, jeg begynte å le :lol: 

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Dersom det kunne begynt å regne nå så hadde jeg sluppet å gå ut og vanne hagen. Det er så knusktørt at plenene er i ferd med å bli gule, det tror jeg nesten ikke jeg har sett her før!

Det skal regne i hele helgen, så drøy den litt til du :P 

Hjemme fra sommeravslutning på jobb. Skolen har jubileum, så vi ble påspandert middag på To rom og kjøkken :ahappy:

Men jeg har feila i valpesosialiseringen min - Yumi liker ikke folk. Jaja, hun er bare 12 uker, så det er ikke uopprettelig :P 

• Like 1

Karma is a bitch. Og jeg lurer på hva jeg noen gang har gjort for å fortjene all denne dårlige karmaen... :cry:

Akkurat nå, Annik skrev:

Karma is a bitch. Og jeg lurer på hva jeg noen gang har gjort for å fortjene all denne dårlige karmaen... :cry:

:hug::hug::hug:

Akkurat nå, Annik skrev:

:console: Karma finnes ikke, verden er urettferdig... 

Guest Christine

Hater å være husredd når jeg er alene! Heldigvis har jeg tre vakthunder som passer på meg :aww: 

Opp tidlig for stevnehelg i morgen, men med været som er meldt gleder jeg meg ikke. Lagt frem shorts og singlet, men det erstattes vel med ulvang..

Akkurat nå, Annik skrev:

:hug:  

Ang. Barn på vinmonopolet. Min søster og jeg ble pent plassert uten for polet de gangene mamma var inne å kjøpte seg vin (type 2 ganger i året), eller i bilen :P 7Syntes alltid det var kjempe teit at vi ikke fikk være med inn, men hun syntes ikke at barn hadde noe der å gjøre. Også var hun alenemor og ingen muligheter for å få avlastning for å kjøpe en flaske vin :P

Om jeg ser en forelder med en unge på polet så reagerer jeg ikke. Tenker bare at man ikke hadde noe valg :)

Har sydd litt halsbånd i dag. Og prøvd meg på en sele, men bommet litt på målene. Så er passe irritert over det. Litt usikker på om jeg kan fikse det eller ikke, får se på det i morgen med nye øyne. 

Barn vs vinmonopol har jeg aldri tenkt over gitt. Jeg ser ikke forskjell på det og å kjøpe øl på butikken med barna?  Det kan da umulig være et problem,  faktisk tror jeg barn av edruelige foreldre har godt av å se noen flasker vin uten at man gjør det til en forbudt greie.  Nå kan jeg ikke huske sist jeg var på polet,  men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å dra med poden. 

Han vekte meg før 05 i dag ved å le i søvne :P Tipper han drømte noe kult.  Han våknet selv rett etterpå og husket ingenting. 

Fortsatt 2 timer til vi drar *kaffe *

... surfer jeg på hund. Det er rart og litt trist og litt spennende å skulle begynne med "blanke ark" igjen... for ikke å si utrolig vanskelig. Kan ikke noen her inne bare årne for oss? Mellomstor, snill, frisk og fin familiehund. Takk og takk :aww:

1 time siden, Cloudberry skrev:

... surfer jeg på hund. Det er rart og litt trist og litt spennende å skulle begynne med "blanke ark" igjen... for ikke å si utrolig vanskelig. Kan ikke noen her inne bare årne for oss? Mellomstor, snill, frisk og fin familiehund. Takk og takk :aww:

Hadde det vært noen mnd tidligere, så hadde jeg hatt hund til deg.. Men den var det en annen familie som "stjal" :lol: 

men hvilken rase er du ute etter? Mulig jeg vet om ei whippettispe.. 

Lurer litt på hva jeg skal gjøre i dag...gråvær ute, så da passer det jo egentlig bra at jeg har husvask på programmet.

Om dere ikke har store krav til å få en lydighetsschampion og ikke blir avskrekket av en turbospetakkelvalp de første mnd så ville jeg sett på whippet. Evt en voksen en på omplassering. Merkelige men herlige dyr :)

Nå tilbringer jeg særdeles lite tid på polet, men hadde aldri tenkt over det om jeg så noen hadde med unger inn der. Det betyr jo ikke at de har tenkt å drikke alt sammen rett foran ungen :P

Prøver å forberede ungene på at vi skal kjøpe valp. Tror ikke de forstår helt, men de ler og ler når jeg viser dem bilde :lol: Den er den samme latteren som kommer når de får en overraskende is :P Altså tolker jeg det som at de gjerne vil ha valp :lol:

• Like 2

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Bruker trådløs mus på hjemmePC, mus med ledning på jobb-PC - og har koblet ut touchpad på privatpc'n - den var så følsom at det var umulig å skrive noe på PC'n uten at cursoren hoppet heivilt rundt omkring... 

Har jeg pakket det siste som skal med i vogna, hundene er luftet og vi er klare for en liten Sverigesvipp... også har jeg klipt Yasmine litt... det ble akkurat litt for mye :aww:. Jaja, det vokser vel ut igjen. Jeg er ikke god med saks... 

• Like 2

30 minutter siden, Krutsi skrev:

Hadde det vært noen mnd tidligere, så hadde jeg hatt hund til deg.. Men den var det en annen familie som "stjal" :lol: 

men hvilken rase er du ute etter? Mulig jeg vet om ei whippettispe.. 

14 minutter siden, Bjornal skrev:

Om dere ikke har store krav til å få en lydighetsschampion og ikke blir avskrekket av en turbospetakkelvalp de første mnd så ville jeg sett på whippet. Evt en voksen en på omplassering. Merkelige men herlige dyr :)

Vi aner ikke rase :P det er problemo nr 1. Men mindre enn en storpuddel og større enn en mops. Helst korthåra. Vi eeeelsker jo pinscheren, men jeg tør ikke sjanse på å få et litt for reservert individ med unger og ungers venner i hus. H ønsker seg "sånn som Uva".. 

Jeg har tenkt mye på mellompuddel men har aldri møtt en tror jeg. Whippet og, men jeg er redd de fort kan være litt i overkant sære? 

Jeg tror jeg egentlig ønsker meg en labbe i pinscher-format. Fins det? 

1 minutt siden, Cloudberry skrev:

Vi aner ikke rase :P det er problemo nr 1. Men mindre enn en storpuddel og større enn en mops. Helst korthåra. Vi eeeelsker jo pinscheren, men jeg tør ikke sjanse på å få et litt for reservert individ med unger og ungers venner i hus. H ønsker seg "sånn som Uva".. 

Jeg har tenkt mye på mellompuddel men har aldri møtt en tror jeg. Whippet og, men jeg er redd de fort kan være litt i overkant sære? 

Jeg tror jeg egentlig ønsker meg en labbe i pinscher-format. Fins det? 

Hvis du vil, så må du bare komme på besøk og hilse på whippeten :) 

jeg vil ikke si at hun som bor hjemme er noe sær.. Hun er litt mer der at hun tror hun er rottis :P mitt inntrykk er at det er noen individer, som den jeg har boende på for, som tror selv de er noen dronninger, men ellers er de fleste sære et resultat av eierne sine.. 

Hun mi som er sær, er sær i den forstand at hun sliter med å sove hvis hun ikke får ligge i noe mykt osv :P 

• Like 1

Hyttenaboen kom å klagde på at jeg kjørte for fort opp veien. Greit nok. Men han hadde med seg 4 løse bikkjer inn i hagen min.. var han redd jeg skulle bli sint? :lol:

• Like 1

:yawn: Trøtt. Sovnet ikke før i 3-tiden og ble vekt første gang litt over 8. Vært en tur innom butikk, gjort et ærend og tar meg selv i å sitter foran maccen med hodet på snei. Hodet er så tungt å holde oppe, kanskje sove litt videre :yawn: Jeg funker dårlig med lite søvn, og enda dårligere etter slumrealarm hver halvtime :aww: 

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Gatehund fra utlandet vil jeg ihvertfall fraråde. Det er mye svindel rundt disse med tanke på papirer og behandling, og du hjelper egentlig ikke til med å løse noe problem der. Det blir bare plass til "flere" gatehunder. I tillegg er jo korona ganske kompliserende der nå. Her i Norge vet du både litt mer hva du får (lettere å kontakte oppdretter av hunden, møte den på forhånd osv.), og lettere å unngå svindel. Det er nok hunder her som trenger et hjem. Når det gjelder rasevalg (det kan du jo også ta om du skal ha omplasseringshund) så kommer det jo litt an på hva du skal ha hunden til, og hvor mye kapasitet du har. Det er ganske stor forskjell på rasene du nevner. Keeshonden er på mange måter lik eurasieren, så hvis du trives med den så er jo det et greit valg. Når det gjelder belgeren så er det hunder som trenger mer både fysisk og mental aktivisering enn de andre rasene, så jeg tenker at de egner seg best om du tenker å drive med noe hundesport. Skotsk hjortehund tar mye fysisk plass, skal du ha den med i bil? Kan folk rundt deg passe den? Er du sterk nok, og har du mulighet og plass til å la den løpe? Rasevalg tenker jeg avhenger veldig hva slags hundehold du har og hvilke preferanser du har på pelstype, mengde pelsstell, størrelse, lyd, osv. Det er jo også stor forskjell i førbarhet/trenbarhet og behov for fysisk og mental aktivitet.
    • Jeg går med tanker om å skaffe hund nr 3.  Har lyst å utvide flokken. Eldste hunden min er 12 år gammel Tibbe gutt som er frisk, men veldig lat etter å blitt kastrert som følge av svulst i endetarm. Har en Eurasier gutt på 6 år  og tenker at jeg vil  ha en gutt  til i flokken.   Det jeg  da tenker valget står om er ; enten å velge en omplasserings hund fra Norge  eller adoptere gatehund fra utlandet.  Man vet jo ikke het hva man får da, men er en god følelse å hjelpe en hund å få et hjem. Valg nr to er å skaffe en valp.  Og da står valget mellom en Keeshond, Tervuen /Groendaler, Skotsk hjortehund  eller Finsk lapphund. Noen som har tanker om dette valget eller erfaring med disse raser?
    • Og, selvfølgelig, mer etisk og god avl. Åpenbart. Men jeg holder ikke pusten i påvente av det heller.
    • Veldig enig i spesielt det ☝️   Jeg har vel ikke helt trua på at dette fører til noe rettslig, dessverre. Jeg tipper det kanskje også er et "mediastunt", ihvertfall delvis. Men jeg tenker det er fint allikevel, det er viktig å spre, så godt som overhodet mulig, at folk må begynne å bruke nøtta og ikke bare øynene når de skal velge seg ut en hund. Og det sprer seg jo nettopp når man får medieoppmerksomhet rundt saker som det her. I så måte var dyrlegenes underskriftskampanje i 2017 også god. Mer av sånt! 
    • Denne saken skal bli interessant. Dyrebeskyttelsen må vel dokumentere at hunder fra de enkelte oppdrettere er mer syk/mer plaget enn andre hunder/raser.  En del av de som velger å kjøpe "deformerte" valper er jo veldig til å rose nettopp sin hund opp i været. Hunden er så spreke, og puster så bra osv  (det beste hadde vært om ikke noen kjøpte disse valpene. Ingen etterspørsel = ingen oppdrett av plagede valper)
  • Nylig opprettede emner