Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Mud skrev:

Jepp!

At den ene blandingen jeg tok over fra dem hadde kraftig HD stiller de seg uforstående til... 

Valpefaren HAR patella.  Det kan jeg vedde mye på. Men neida,  han har bare "småhundgange " :huh:

Noe dyrlegen visstnok også har sagt,  men det tror jeg ikke et sekund på. 

Jeg har en søster som hevdet at dyrlegen hadde sagt at chihuahuaen hun hadde tidligere kunne vokse av seg patellaen og trengte bare litt trening.. mhm.. Særlig liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg har en søster som hevdet at dyrlegen hadde sagt at chihuahuaen hun hadde tidligere kunne vokse av seg patellaen og trengte bare litt trening.. mhm.. Særlig liksom :P 

Man er ikke alltid stolt av slekta,  er man vel ? :lol:

 

Jeg kjenner jeg blir grunnleggende oppgitt.. Jeg VET jo at de bare har bikkjene for å tjene penger liksom.  Men neida... Det er bare litt hyppige "uhell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Man er ikke alltid stolt av slekta,  er man vel ? :lol:

 

Jeg kjenner jeg blir grunnleggende oppgitt.. Jeg VET jo at de bare har bikkjene for å tjene penger liksom.  Men neida... Det er bare litt hyppige "uhell".

Ikke akkurat.. Hund er et tema vi ikke snakker om hjemme. For mitt hundehold og mine synspunkter er helt på andre siden av jordet enn resten av familien :aww: 

min familie er god på menneskeliggjøring da.. Men å få til feks en kloklipp er de håpløse på. Så jeg klipper i det skjulte litt innimellom.. Når de er borte.. Fordi jeg er så slem og hard mot hundene som feks ikke sitter med de i fanget og krever de skal oppføre seg :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mud skrev:

Jepp!

At den ene blandingen jeg tok over fra dem hadde kraftig HD stiller de seg uforstående til... 

Valpefaren HAR patella.  Det kan jeg vedde mye på. Men neida,  han har bare "småhundgange " :huh:

Noe dyrlegen visstnok også har sagt,  men det tror jeg ikke et sekund på. 

Hvordan kan dyrlegen ha sagt det når de aldri har vært hos dyrlegen kan du spørre om :teehe: Men ja, blir bra oppgitt av sånt :( 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ikke akkurat.. Hund er et tema vi ikke snakker om hjemme. For mitt hundehold og mine synspunkter er helt på andre siden av jordet enn resten av familien :aww: 

 

Jeg snakker ikke hund når broren min er i nærheten. Han er tilhenger av harde metoder, og jeg blir bare deppa/sint over hvordan han behandlet hundene sine (han har heldigvis ikke hund nå) og hvordan han mener at jeg skal "plukke unoter" av mine. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen etter tur i regnet med innlagt kloklipp hos dyreklinikken. Selv vet slet med å få dusteUno til å stå stille, men bikkja ga opp til slutt. Dro innom dyrebutikken og kjøpte oksemuskel etterpå, der var han jo selvsagt snillest i verden. Fikk tilogmed sette ham igjen der et par minutter mens jeg sprang inn og kjøpte kaffe :P Så nå er han sliten og jeg har kaffe å kose meg med, regnet pisker mot ruta og om ikke så lenge kommer gubben hjem fra jobb.

Så lurer jeg på hva slags blodstopp dere bruker? Vi har denne, men jeg syns ikke den funker like bra som den de la på på klinikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
42 minutter siden, Mud skrev:

Jepp!

At den ene blandingen jeg tok over fra dem hadde kraftig HD stiller de seg uforstående til... 

Valpefaren HAR patella.  Det kan jeg vedde mye på. Men neida,  han har bare "småhundgange " :huh:

Noe dyrlegen visstnok også har sagt,  men det tror jeg ikke et sekund på. 

Småhundgange? Er det e greie også nå altså? 
Da tror jeg min Aragon ikke er normal småhund. For han er fri for Pat... eeeh... småhundgange. 
Herregud altså... 

25 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har en søster som hevdet at dyrlegen hadde sagt at chihuahuaen hun hadde tidligere kunne vokse av seg patellaen og trengte bare litt trening.. mhm.. Særlig liksom :P 

Siden leddene er løsere når de er valp så vil det jo antakelig forandre seg, i hvert fall graden, om de sjekkes før de er ferdig utviklet, og en gang til når alt er ferdig. 
Men regner med at dette var etter 12 mnd? :P 

22 minutter siden, Mud skrev:

Man er ikke alltid stolt av slekta,  er man vel ? :lol:

 

Jeg har en bror som liker å tro at han kan alt om hund. Eller rettere sagt så har jeg to. 
Han ene slipper ut Golden'ene sine slik at de får luftet seg selv. Og så stikker de av. Sjekker ikke for HD eller noen ting, og gir dem alt for mye godbiter, og de har hele tiden noe å tygge på. Lære seg å slappe av? Næh, de maser, tigger, og vimser. 
Så når jeg setter grenser for mine og ikke lar dem være rundt bordet når jeg spiser, bruker tid på å gi mental trening, og ellers passer på å holde dem under kontroll (i motsetning til ham som bare åpner døra og et par timer etterpå får oppringinger fra politi eller naboer) så er jeg for streng, og stakkars dyr som bare er til pynt i et hjørne :P 
Mine er i rett hold også, men det er jo ikke noe fint, for da ser jo hunder så tynne ut! Jaja, heller littegrann for tynn enn at de har 4-5 kg ekstra :getlost:

Og i følge en annen bror så er jeg for mild. Spesielt med Sjef. I følge ham skal man nemlig ta tak i hunden, trykke den ned i gulvet og underkue dem såpass at de adlyder av frykt. Det er hva han kaller respekt vel og merke... 
Han har begynt å snakke om at han vil ha Scäfer nå. Den vil ikke jeg være i nærheten av for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Krutsi skrev:

Ikke akkurat.. Hund er et tema vi ikke snakker om hjemme. For mitt hundehold og mine synspunkter er helt på andre siden av jordet enn resten av familien :aww: 

min familie er god på menneskeliggjøring da.. Men å få til feks en kloklipp er de håpløse på. Så jeg klipper i det skjulte litt innimellom.. Når de er borte.. Fordi jeg er så slem og hard mot hundene som feks ikke sitter med de i fanget og krever de skal oppføre seg :whistle: 

Vi unngår tema dyr generelt.  Jeg har ikke tall på hvor mye hunder,  katter,  hamster,  hester etc de har tatt *sukk*

17 minutter siden, Aslan skrev:

Hvordan kan dyrlegen ha sagt det når de aldri har vært hos dyrlegen kan du spørre om :teehe: Men ja, blir bra oppgitt av sånt :( 

Nei, si det du.  Samme dyrlege har visst også sagt at blandinger alltid er friskere.  Jeg ba om nummeret til dyrlegen , men det ble bare dårlig stemning.  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr... Har vært ute og drevet med landmåling i hele dag. Det var kaaaaaldt!

Nå har jeg gått på skolen i ett år, og fortsatt ser jeg innimellom folk i klassen som jeg virkelig aldri kan huske å ha sett før :| Var på gruppe med en i dag. Gått i samme klasse i ett år, aldri sett før :aww:

Akkurat nå, Mud skrev:

Nei, si det du.  Samme dyrlege har visst også sagt at blandinger alltid er friskere.  Jeg ba om nummeret til dyrlegen , men det ble bare dårlig stemning.  

:teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

:console:

Takk :ahappy: 

Sitat

Ja, seriøst :lol:. De er jo bare teite!!! Også er jeg litt sånn lei de klisjeene med halvsjuskete detektiv, med et lite, mørkt og ukoselig kontor, som bor på i et like mørkt og ukoselig husvære :lol:. Nei, takke meg til litt sånne psykologiske thrillere altså :D.  

Nå har du lest bok nr 2 i en seire på minst 3 da, veit ikke om det har noe å si :P Men jeg sliter med å komme meg gjennom 1 boka sjøl jeg, og det er til tross for at jeg syns JK Rowling er genial. Veit ikke om det er fordi at jeg egentlig ikke har spesielt sansen for krim? 

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er lei på dine vegne, jeg, det er din tur til noe bra nå.

Vi får ta det, vi som tåler det ;) 

--

Brodern og jeg kan ikke diskutere (egentlig utropstegn der) hund, for han har bodd med en hund i 12 år, så han kan alt han. Det var derfor det ble slutt å husfreden på sydentur :P Pappa er også litt gammeldags i teoriene sine, men han er så mjuk i hjertet sitt at det heldigvis er forskjell på teori og praksis :lol: Begge to var forøvrig svært overrasket over at @Belgerpia sin Noah  ikke var sjefen i vår flokk på 6 stk, han er jo for det første hannhund, for det andre eldst og for det tredje størst. At han er en liten dott (Noah altså :P ) slo de ikke engang, for han er jo hannhund, eldst og størst :lol: 

Sånn utover det, så har jeg hørt veterinærer kalle PL for "småhundgange", syns ikke det er så rart, det er mye småhunder med PL. Jeg har også hørt veterinærer si at blandingshunder er sunnere enn rasehunder, og i teorien så har de rett - første generasjon mixer er sunnere enn forholdsvis innavla rasedyr pga utavlsprosent og sånt dill. At verden ikke er så sort/hvitt som det, er ikke veterinærers feil :P 

Jeg tror forøvrig jeg skal slutte med avl, for hver gang jeg planlegger puddelkull havner jeg på sykehus. Det er vel begrensa hvor mye kroppsdeler som kan fjernes, liksom. Jeg tar sjansen på å planlegge et kull på Leah til neste år (til tross for katarakt - dam dam daaaa!), jeg har jo f.eks flere meter tarm igjen de kan ta, og man kan leve med bare en nyre, ikke sant? :lol: Men blir jeg dårlig da og, da går jeg tilbake til belger. Da er det i det minste bikkja som blir sjuk, ikke meg :aww::P 

Endret av 2ne
La til et ord :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Poeng. 

Takk for tips - begge to :D

Akkurat nå er jeg imponert over @MonicaT - jeg var ringsekretær for hennes klubb på lørdag, og honoraret er allerede på konto! Det passer bra, det er to utstillinger med påmeldingsfrist i dag. Jeg må bare pønske ut hvem som skal stilles. 

Så koselig å høre. Greit å være samboer med kasserer i klubben :P da blir det fortgang. 

Bilen har vært strandet i sverige på verksted hvor ting bare har ballet på seg. Kan hentes i morgen og regningen kommer på 35.000kr. Regner med kredittkortet mitt blir glad for det. Sukk. Kommer til å ta en evighet og litt til før jeg er ajour. 

Den nevnte utstillingen gikk i pluss så det er alltid hyggelig. Nå får en starte å planlegge neste års utstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg snakker ikke hund når broren min er i nærheten. Han er tilhenger av harde metoder, og jeg blir bare deppa/sint over hvordan han behandlet hundene sine (han har heldigvis ikke hund nå) og hvordan han mener at jeg skal "plukke unoter" av mine. 

Min far hadde litt av de samme tendensene, men han er for konfliktsky til å ta opp den diskusjonen med meg.. Så etter et par utbrudd fra meg på treningene hans, har det roet seg faktisk.. 

20 minutter siden, *Kat84* skrev:

Småhundgange? Er det e greie også nå altså? 
Da tror jeg min Aragon ikke er normal småhund. For han er fri for Pat... eeeh... småhundgange. 
Herregud altså... 

Siden leddene er løsere når de er valp så vil det jo antakelig forandre seg, i hvert fall graden, om de sjekkes før de er ferdig utviklet, og en gang til når alt er ferdig. 
Men regner med at dette var etter 12 mnd? :P 

Jeg har en bror som liker å tro at han kan alt om hund. Eller rettere sagt så har jeg to. 
Han ene slipper ut Golden'ene sine slik at de får luftet seg selv. Og så stikker de av. Sjekker ikke for HD eller noen ting, og gir dem alt for mye godbiter, og de har hele tiden noe å tygge på. Lære seg å slappe av? Næh, de maser, tigger, og vimser. 
Så når jeg setter grenser for mine og ikke lar dem være rundt bordet når jeg spiser, bruker tid på å gi mental trening, og ellers passer på å holde dem under kontroll (i motsetning til ham som bare åpner døra og et par timer etterpå får oppringinger fra politi eller naboer) så er jeg for streng, og stakkars dyr som bare er til pynt i et hjørne :P 
Mine er i rett hold også, men det er jo ikke noe fint, for da ser jo hunder så tynne ut! Jaja, heller littegrann for tynn enn at de har 4-5 kg ekstra :getlost:

Og i følge en annen bror så er jeg for mild. Spesielt med Sjef. I følge ham skal man nemlig ta tak i hunden, trykke den ned i gulvet og underkue dem såpass at de adlyder av frykt. Det er hva han kaller respekt vel og merke... 
Han har begynt å snakke om at han vil ha Scäfer nå. Den vil ikke jeg være i nærheten av for å si det sånn! 

Bikkja var over 2, så jeg antar det var ikke bare vanlig slarke i leddene nei :lol: 

20 minutter siden, Mud skrev:

Vi unngår tema dyr generelt.  Jeg har ikke tall på hvor mye hunder,  katter,  hamster,  hester etc de har tatt *sukk*

Nei, si det du.  Samme dyrlege har visst også sagt at blandinger alltid er friskere.  Jeg ba om nummeret til dyrlegen , men det ble bare dårlig stemning.  

Ja, dyr generelt.. Hest er også et virkelig ømt tema hjemme.. Vi har 2 som burde vært slaktet.. Nå har det kommet (endelig) litt småsnakk at det kanskje skjer til høsten, for de må jo få oppleve en siste sommer :P men jah.. Jeg vet godt hvem som må ordne slaktingen osv (les meg), men jeg har allikevel ingenting å si om når nok er nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: 

Nå har du lest bok nr 2 i en seire på minst 3 da, veit ikke om det har noe å si :P Men jeg sliter med å komme meg gjennom 1 boka sjøl jeg, og det er til tross for at jeg syns JK Rowling er genial. Veit ikke om det er fordi at jeg egentlig ikke har spesielt sansen for krim? 

Det kan jo være et poeng at jeg begynner midt i en serie, men det gjorde jeg med den boka jeg leser nå også, men der greide jeg å lese nesten hele boka i løpet av helgen, og det har vært spennende fra start av :lol:. Jeg leser jo bare krim, da, til og med dårlig krim, men den der tok liksom kaka i dårlig og rar "skrivekunst" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Fikk akkurat svar på en mail jeg sendte til saksbehandler på NAV. 
Får visst bare vedtak for 1 mnd av gangen siden jeg er registrert som arbeidssøker. Og det er nå greit. 
Men slik hun åpnet svaret sitt gjør at jeg tenker det er like greit at hun her ikke er lege: 

Sitat

Jeg skal svare på denne mailen men for framtiden må du ringe eller komme innom NAV. 

Noen som sa bedside manners? :blink: 
Ringe koster jo en formue, så jeg får vel heller kjøre 2,5 mil hver vei hver gang jeg har et spørsmål da. 
Gudhjelpes for et tullete system. Trodde nå at mail var enklere å bruke, og mer effektivt, men det er tydeligvis ikke del av arbeidsinstruksen deres å være effektive, brukervennlige, og ikke minst hyggelige :aww:

 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Bikkja var over 2, så jeg antar det var ikke bare vanlig slarke i leddene nei :lol: 

Ehm... Nei, da var det garantert ikke det! :lol: 
Jaggu skal det være stort og mye som skal gå seg til for at det skal være mulig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenzo skrev:

Her tråkker valpen i det med én gang. Så hvis vi ikke merker at han gjør fra seg så har vi plutselig tissepoter over hele 1etg... Veldig delikat :blink:

Hadde det bare vært tiss, så... :lol:

2 timer siden, Kaja skrev:

Jeg har ikke fått fulgt med, men er han frisk igjen? Og fant dere ut hva det var? :D

Han er klinisk frisk enda! Vi nærmer oss, vet mener det kan være feil på en flapp i strupehodet :P skal inn igjen om ei lita uke å fortsette akkurat den utredningen!  Men alt i alt så er det mer positivt nå enn for 2 mnd siden :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som dere skravler :lol: Sånn passe våken, stakkars Tuva har nesten ikke gjort noe annet enn å sove i senga med enten C eller meg i helga/idag. Sånn går det når vi har vidt forskjellige arbeidstider om dagen :lol: Men imorra er det 4 uker siden operasjonen og vi slipper å være nazi på å være i ro! :DEtterpå er det vanntredemølletrening, og jeg er glad for at vi har fått "egen" rehabilitør som er sertifisert, det føles litt tryggere liksom :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. familie og hund... jeg kjenner jeg begynner å bli litt oppgitt over svigers. De har jo en 10 år gammel Chow Chow som siste åra har blitt merkbart mer stivbeint. Vi har snakka litt om det og de virker til å ikke bry seg så mye... han går ikke trapper lenger, er skikkelig stiv når han reiser seg og går kortere turer. Jeg tror han har vondt rett og slett, han er mer var enn før på om folk kommer nær og er veldig forsiktig med andre hunder. Jeg kjøpte lakseolje og sånn seniortilskudd med glucosamin selv faktisk for at han i det minste skulle få det, men de bruker det ikke... Han fores med Frolic og ligger på gulvet eller rett på bakken ute. De går til vet hvert andre år for sjekk, å gå noe mer fordi han har vondt eller prøve laser/massasje, fysio eller svømmetrening gidder de ikke. For det er bare sånn det er liksom, han er gammel og da er det helt normalt at han har vondt og er stivbeint...

Jeg er helt sikker på at han kunne fått det bedre. Men jeg har ingenting å stille opp med for de har jo hatt hund i alle år og jeg er på min første nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Noen steder har de dropinn timer, hvis en bare gidder å vente "en smule". Evt kanskje en av nabokommunene har mindre kø, en må ikke nødvendigvis bruke egen kommunes politi

I følge nettsidene var der ikke noe annet valg enn å bestille time i Stokke for Vestfold, noe jeg syntes var merkelig, men fant ikke noe annet. Ingen drop-in heller :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine småkrangler anngående burbruk med min søster. Nå orker jeg ikke å "bry" meg lengre, bikkja er overvektig med patella og lavt stoffskifte, det er tydelig at hun får for lav dose med stoffskiftepiller, men ved høyere dose så blir hun så aktiv.... Og det at hun halter mer og mer er jo fordi hun er så gammel (9 år) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det feil å smugirritere seg over at folk sier patella... alle hunder har patella - ellers hadde de ikke kunnet gå... patellaluksasjon! :icon_redface:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Er det feil å smugirritere seg over at folk sier patella... alle hunder har patella - ellers hadde de ikke kunnet gå... patellaluksasjon! :icon_redface:

Patella patella patella patella patella patella :aww: 

neida, jeg tenker over det hver gang jeg sier patella faktisk.. Men latskapen er faktisk litt større enn min trang for å være presis akkurat her :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Siljus skrev:

Hadde det bare vært tiss, så... :lol:

Han er klinisk frisk enda! Vi nærmer oss, vet mener det kan være feil på en flapp i strupehodet :P skal inn igjen om ei lita uke å fortsette akkurat den utredningen!  Men alt i alt så er det mer positivt nå enn for 2 mnd siden :D

Så fantastisk! Lille fine dotten :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...