Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Apropos hage:
Hva heter disse, og kan de plantes i en hage?

10407552_10156043583105136_6742750484555

Jeg kjøpte dem til visning for hussalg i fjor, og synes de er rålekre. Men for dyre til at jeg kjøper sånt som visner etter 7-10 dager, som er normalen i dette huset.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, SFX skrev:

Apropos hage:
Hva heter disse, og kan de plantes i en hage?

10407552_10156043583105136_6742750484555

Jeg kjøpte dem til visning for hussalg i fjor, og synes de er rålekre. Men for dyre til at jeg kjøper sånt som visner etter 7-10 dager, som er normalen i dette huset.

Gladioler. Plantes som løk og kommer hvert år.

 

898768-8-1346602549739.jpg

Jeg leste litt om dem nå og fant ut at knollene må graves opp på høsten og oppbevares frostfritt til neste år. Sånt orker jeg ikke å holde på med. Men fine da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Gladioler. Plantes som løk og kommer hvert år.

 

898768-8-1346602549739.jpg

:drool: Er de vanskelig å få til? Kan jeg kjøpe et par pallekarmer (jeg har sånne dyr som graver) og teste? Kan det være mitt hobbyprosjekt utendørs i år? Jeg tror kanskje det må være det. De er jo goddarn lekre! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

:drool: Er de vanskelig å få til? Kan jeg kjøpe et par pallekarmer (jeg har sånne dyr som graver) og teste? Kan det være mitt hobbyprosjekt utendørs i år? Jeg tror kanskje det må være det. De er jo goddarn lekre! 

Prøv du. Jeg ville satt knollene ved en lun vegg, solrikt. Men som sagt over: Knollene må graves opp om høsten og oppbevares frostfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde gladioler i hagen der jeg vokste opp. Veldig dekorative! Siden de blir lange så kan det vel være greit at de står inntil noe, så de ikke brekker i vinden.

Vært på tur med jentene, og nå begynner jeg å grue meg til tannlegetimen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Raksha skrev:

Så spennende med jobb @SFX ! 

Takk! Det er jo bare utplassering i regi av NAV, men det er et for meg stort steg, og et første forsøk på ordentlig jobb etter snart seks år som sykemeldt. Jeg er litt stressa over hva jeg skal ha på meg, ellers er jeg overraskende rolig. 

27 minutter siden, Raksha skrev:

Henta lillemor etter navmøte, hadde fortrengt hvor ufattelig slitsomt sånt er. Så jeg har ligget på sofaen og småslumret og hun har underholdt seg selv. Det har stort sett gått bra, jeg sover lett. Fremdeles stuptrøtt, men ikke kvalm og svimmel. Må ta en shining i stua i dag. Må.

Nei, en må ikke sånt om en ikke er i form. Det går ingen steder.

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Prøv du. Jeg ville satt knollene ved en lun vegg, solrikt. Men som sagt over: Knollene må graves opp om høsten og oppbevares frostfritt.

Det er verdt et forsøk. Jeg er litt usikker på hvilken vegg som har mest sol, men jeg tror det må bli mot hagen, så det passer jo bra. Hvis jeg planter de langs rekkverket ved inngangspartiet vil jeg jo få se de ikke bare når jeg er i hagen. Jeg må bare dobbeltsjekke at sola skinner der, neste gang det er sol. Jeg tror det kanskje egentlig er mye skygge der, når jeg tenker på at det var der det lå snø lengst. Kanskje kortenden av påbygget, det stikker lenger ut mot sola. 

Akkurat nå, Line skrev:

Vi hadde gladioler i hagen der jeg vokste opp. Veldig dekorative! Siden de blir lange så kan det vel være greit at de står inntil noe, så de ikke brekker i vinden.

Vært på tur med jentene, og nå begynner jeg å grue meg til tannlegetimen etterpå...

Det blåser godt her på toppen, så det er et viktig poeng. Tror du de bør knytes opp også, eller hva det heter når de har sånn stativ?

Lykke til hos tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har fått tak i melatonin i dag og jagu s var den uten alle hjelpestoffene som jeg ikke tåler så jeg gleder meg til i kveld hvor jeg skal teste den ut. Tenk å kunne sovne om kvelden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk! Det er jo bare utplassering i regi av NAV, men det er et for meg stort steg, og et første forsøk på ordentlig jobb etter snart seks år som sykemeldt. Jeg er litt stressa over hva jeg skal ha på meg, ellers er jeg overraskende rolig. 

Nei, en må ikke sånt om en ikke er i form. Det går ingen steder.

 

Skal ut i det samme igjen jeg snart, etter å ha truffet veggen for ørtende gang i sist jobbforsøk. :gaah:  Den som gir seg er en dritt. Så det kvalifiserer absolutt til både spennende og lykke til! :D

 

 

Jo, for jeg tror jeg brygger på noe, influensafølelse og  vondt i hele meg og det kribler og stikker i halsen. Så slår det skikkelig ut kan det bli lenge til neste shining. Barnet og dyra går foran husshining om jeg blir syk. i morra skal jeg til fysio og så foreldremøte på kvelden og og og og og...  Klar ferdig opp av sofa. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg og funderer på hvor gal jeg egentlig er imot hvor tålmodig jeg er :P 

for det er vel litt galskap å kjøre til Kristiansund for å vise en bil når man kan gjøre det i Trondheim, men må vente 2-3 uker lengre.. 

Men så var det alle disse om og men da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SFX skrev:

Du kan sikkert få noe av det som vokser her, for jeg tror det er altfor mye :P Det er mest busker og småtrær, men jeg aner jo ikke om jeg bør fjerne sånt eller om jeg vil ha ei stor bjørk der borte om 10 år. 

Hahhahaa, jeg tror kanskje ikke jeg trenger busker og småtrær her :) 

45 minutter siden, SFX skrev:

Egentlig liker jeg blomsterenger, men noe sier meg at gressplen og blomstereng ikke er pent, at det bare blir masse høyt gress og blomster innimellom. Kanskje jeg kan teste på et område? Jeg har en flekk med masse dødt, langt gress, kanskje jeg kan teste ut noe der? Det er godt gjødslet, for Foenix og Glam har drete der flere ganger ser jeg når snøen er helt borte :whistle:

Jeg gjorde jo det - dvs   jeg brukte en gammel sandkasse som jeg fylte med vekstjord, sådde masse sånne humle/bieblomster og vips hadde jeg en veldig frodig spot i hagen som blomstret hele sommeren og godt utover høsten :)

6 minutter siden, SFX skrev:

Takk! Det er jo bare utplassering i regi av NAV, men det er et for meg stort steg, og et første forsøk på ordentlig jobb etter snart seks år som sykemeldt. Jeg er litt stressa over hva jeg skal ha på meg, ellers er jeg overraskende rolig. 

Spennende da :). Hvor skal du forsøke deg? 

6 minutter siden, SFX skrev:

Det er verdt et forsøk. Jeg er litt usikker på hvilken vegg som har mest sol, men jeg tror det må bli mot hagen, så det passer jo bra. Hvis jeg planter de langs rekkverket ved inngangspartiet vil jeg jo få se de ikke bare når jeg er i hagen. Jeg må bare dobbeltsjekke at sola skinner der, neste gang det er sol. Jeg tror det kanskje egentlig er mye skygge der, når jeg tenker på at det var der det lå snø lengst. Kanskje kortenden av påbygget, det stikker lenger ut mot sola. 

Du da *ler*. Du må jo ha kontroll på hvor sola skinner? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SFX skrev:

Det blåser godt her på toppen, så det er et viktig poeng. Tror du de bør knytes opp også, eller hva det heter når de har sånn stativ?

Espalier. Hah, et hagespørsmål jeg kunne svare på :D Kanskje du kan bruke et element fra en kompostgrind om du har.

Takk, gruer meg mer nå... Men har akkurat hatt besøk av Christine, så da trengte jeg ikke å tenke på tannlegen en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen i rasekattmiljøet i Bergen hyler om "overvaksinering" av kattene og at det er skadelig å vaksinere dem årlig og at det bare er produsentene av vaksiner som tjener på dette. Blir helt paff. Bloggposten det ble linket til handler forøvrig om hunder, så det blir spennende å se om det å ikke vaksinere mer enn en gang i livet for kjernevaksiner blir populært i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Eplefe skrev:

Ser noen i rasekattmiljøet i Bergen hyler om "overvaksinering" av kattene og at det er skadelig å vaksinere dem årlig og at det bare er produsentene av vaksiner som tjener på dette. Blir helt paff. Bloggposten det ble linket til handler forøvrig om hunder, så det blir spennende å se om det å ikke vaksinere mer enn en gang i livet for kjernevaksiner blir populært i USA.

Nå er det faktisk sånn at de ikke må ha vaksine hvert år da. Det varierer fra de forskjellige vaksinene og regelhverk hvor ofte de må tas for å være fullverdige

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Raksha skrev:

Skal ut i det samme igjen jeg snart, etter å ha truffet veggen for ørtende gang i sist jobbforsøk. :gaah:  Den som gir seg er en dritt. Så det kvalifiserer absolutt til både spennende og lykke til! :D

Tusen takk!

49 minutter siden, Raksha skrev:

Jo, for jeg tror jeg brygger på noe, influensafølelse og  vondt i hele meg og det kribler og stikker i halsen. Så slår det skikkelig ut kan det bli lenge til neste shining. Barnet og dyra går foran husshining om jeg blir syk. i morra skal jeg til fysio og så foreldremøte på kvelden og og og og og...  Klar ferdig opp av sofa. 

Husk å belønne deg selv, da! Jeg kom meg opp fra sofaen for å få limt gulvbelegget jeg skar til på fredag, så nå skal jeg sofe litt. Hundene, og da særlig Glam, hoppet ivrig rundt da jeg krøp rundt og kjevlet gulvbelegget - mamma mente at det får spredt limet og festet belegget bedre. Jeg tenker at hundre kilo berner som spretter rundt også hjelper til :P Nå ligger Glam og sover på det belegget. Han har god smak, det er et veldig pent belegg.

45 minutter siden, Krutsi skrev:

Sitter jeg og funderer på hvor gal jeg egentlig er imot hvor tålmodig jeg er :P 

for det er vel litt galskap å kjøre til Kristiansund for å vise en bil når man kan gjøre det i Trondheim, men må vente 2-3 uker lengre.. 

Men så var det alle disse om og men da... 

Når har du termin da? 

41 minutter siden, Siri skrev:

Jeg gjorde jo det - dvs   jeg brukte en gammel sandkasse som jeg fylte med vekstjord, sådde masse sånne humle/bieblomster og vips hadde jeg en veldig frodig spot i hagen som blomstret hele sommeren og godt utover høsten :)

Det var lurt, det noterer jeg meg på idéblokka - jeg tviler på at jeg får forsøkt alt i år, men jeg har jo tenkt til å bo her en stund.

41 minutter siden, Siri skrev:

Spennende da :). Hvor skal du forsøke deg? 

Jeg skal jobbe i en interiørforretning i Hamar sentrum. Jeg ser ikke for meg å jobbe i butikk fast senere, men dette virket som et greit sted å starte. Jeg er interessert i interiør, jeg er vant til ulike former for kundebehandling, det framstår som relativt varierte oppgaver, og så ut som et koselig sted. Og utrolig mye mer fristende enn alternativene som var å være utplassert i en skjermet kantine med psykisk utviklingshemmede, eller kopiere møtepapirene i fylkeskommunen på et trykkeri. Skal vi teste arbeidsevnen min, er det greit å gjøre noe som er en litt realistisk jobbsituasjon, tenker jeg.

41 minutter siden, Siri skrev:

Du da *ler*. Du må jo ha kontroll på hvor sola skinner? :lol:

Jeg flyttet hit i november :D Sola går ned på andre siden av Mjøsa, teller det?

10 minutter siden, Line skrev:

Espalier. Hah, et hagespørsmål jeg kunne svare på :D Kanskje du kan bruke et element fra en kompostgrind om du har.

Takk, gruer meg mer nå... Men har akkurat hatt besøk av Christine, så da trengte jeg ikke å tenke på tannlegen en liten stund. 

Ja, jeg lurte uansett på å feste kompostgrinder på to sider av tilbygget, for det er ganske høy klaring fra vegg til bakke (det står på synlig armeringsjern, og det er lagret byggemateriale og trestokker under) - og jeg finner stadig vekk en hund under der... Det må sperres på et eller annet vis før det blir valpekull her, og da er kompostgrinder en grei start fram til jeg har råd til snekker. 

Krysser fingrene for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Ozzy skrev:

For en gangs skyld var jeg behjelpelig på et bilforum! Normalt stiller jeg bare spørsmål, men dette innlegget kunne jeg faktisk svare på! :lol:

 

Screenshot_2016-05-02-18-04-09_20160502180713448.jpg

Så si hva det er for noe, da! :lol: 

 

Hva skal jeg gjøre i kveld'a? Musikeren drar på jobb og skal jobbe natt, jeg er trøtt og har sovet to timer på sofaen, har ødelagt finger så jeg kan ikke klatre, og Kuro haltet i går, så vi holder oss i ro i dag... 

Jeg vil gjøre noe som er litt gøy! Denne dagen føles bare helt rar og fjern, fikk liksom aldri taket på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det var lurt, det noterer jeg meg på idéblokka - jeg tviler på at jeg får forsøkt alt i år, men jeg har jo tenkt til å bo her en stund.

Det er veldig enkelt da, en pallekarm med jord, spre litt frø - og voila :D. Det spirer garantert :D

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg skal jobbe i en interiørforretning i Hamar sentrum. Jeg ser ikke for meg å jobbe i butikk fast senere, men dette virket som et greit sted å starte. Jeg er interessert i interiør, jeg er vant til ulike former for kundebehandling, det framstår som relativt varierte oppgaver, og så ut som et koselig sted. Og utrolig mye mer fristende enn alternativene som var å være utplassert i en skjermet kantine med psykisk utviklingshemmede, eller kopiere møtepapirene i fylkeskommunen på et trykkeri. Skal vi teste arbeidsevnen min, er det greit å gjøre noe som er en litt realistisk jobbsituasjon, tenker jeg.

Å, spennende! Jeg aner ingenting om interiørforretninger i Hamar - mine interesser går jo ikke helt i den retningen, men det høres ut som en god start på jobbkarrieren :)

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg flyttet hit i november :D Sola går ned på andre siden av Mjøsa, teller det?

Men siden vi ikke bor nord for Polarsirkelen så har det nok vært sol framme også på den tiden du har bodd der :P. Sola går ned i vest, står opp i øst - og om vinteren kl 12 står den i sør :D. Enkelt! 

Har jeg stelt Yasminepoter og børstet henne. Litt tynnpelset, både fordi hun har sluppet mye underull i det siste OG fordi jeg har hjulpet til med den siste underulla og fjernet den. På den annen side - hun blir ikke så lett flokete da :D. Nå står Willy for tur. Jeg kom brått på at han kunne trengt en real vask før spesialen i pinsen - det får bli på torsdag når vi har fri, tror jeg :). Ikke at det tar så lang tid å dusje ham, og han er jo snill og grei og står rolig, han, men det er tiltak altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Tinkie skrev:

 

Så si hva det er for noe, da! :lol: 

 

Hva skal jeg gjøre i kveld'a? Musikeren drar på jobb og skal jobbe natt, jeg er trøtt og har sovet to timer på sofaen, har ødelagt finger så jeg kan ikke klatre, og Kuro haltet i går, så vi holder oss i ro i dag... 

Jeg vil gjøre noe som er litt gøy! Denne dagen føles bare helt rar og fjern, fikk liksom aldri taket på den.

Det er en bit som følger med flexiline når du kjøper de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Betty skrev:

:hug:kjenner til den der. Var på intervju til ei kjempespennende stilling i kommunen her, to uker etter intervjuet kom det en telefon om at stillingen ikke ble noe av allikevel fordi at ... Nå fikk jeg vite det ganske kjapt da, må være enda kjipere å vente helt til juni. :hmm:

Akkurat nå ser jeg at klokka fyker fra meg, jeg skal komme meg avgårde til Steinkjer straks. Sportrening i finværet. :D Om det holder seg fint da, syns det skya litt mye til nå.

Takk! Ja, det er litt kjipt, men samtidig kan jeg jo beholde et bittelite håp om at det kan bli noe. Ufornuftig, men jeg greier ikke å la vær :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

 

Så si hva det er for noe, da! :lol: 

 

Hva skal jeg gjøre i kveld'a? Musikeren drar på jobb og skal jobbe natt, jeg er trøtt og har sovet to timer på sofaen, har ødelagt finger så jeg kan ikke klatre, og Kuro haltet i går, så vi holder oss i ro i dag... 

Jeg vil gjøre noe som er litt gøy! Denne dagen føles bare helt rar og fjern, fikk liksom aldri taket på den.

Som @Belgerpia sier, en ubrukelig greie som følger med flexi som ingen skjønner hva er :lol:

small-red-retractable-x-long-leash-safety-collar-3.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Tatt ut i streik, fra og med lørdag kl 8 og siden jeg ikke skal jobbe før tirsdag etter det så er det sikkert fikset innen da :)

Det håper jeg virkelig at det er, for jeg holder på med praktiske ting til ett arrangement med 50-60 personer (at ikke folk kan bestemme seg :gaah: ) som starter på onsdag.... og siste dagen med litt tid til å få ting på plass er i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk!

Husk å belønne deg selv, da! Jeg kom meg opp fra sofaen for å få limt gulvbelegget jeg skar til på fredag, så nå skal jeg sofe litt. Hundene, og da særlig Glam, hoppet ivrig rundt da jeg krøp rundt og kjevlet gulvbelegget - mamma mente at det får spredt limet og festet belegget bedre. Jeg tenker at hundre kilo berner som spretter rundt også hjelper til :P Nå ligger Glam og sover på det belegget. Han har god smak, det er et veldig pent belegg.

Når har du termin da? 

Det var lurt, det noterer jeg meg på idéblokka - jeg tviler på at jeg får forsøkt alt i år, men jeg har jo tenkt til å bo her en stund.

Jeg skal jobbe i en interiørforretning i Hamar sentrum. Jeg ser ikke for meg å jobbe i butikk fast senere, men dette virket som et greit sted å starte. Jeg er interessert i interiør, jeg er vant til ulike former for kundebehandling, det framstår som relativt varierte oppgaver, og så ut som et koselig sted. Og utrolig mye mer fristende enn alternativene som var å være utplassert i en skjermet kantine med psykisk utviklingshemmede, eller kopiere møtepapirene i fylkeskommunen på et trykkeri. Skal vi teste arbeidsevnen min, er det greit å gjøre noe som er en litt realistisk jobbsituasjon, tenker jeg.

Jeg flyttet hit i november :D Sola går ned på andre siden av Mjøsa, teller det?

Ja, jeg lurte uansett på å feste kompostgrinder på to sider av tilbygget, for det er ganske høy klaring fra vegg til bakke (det står på synlig armeringsjern, og det er lagret byggemateriale og trestokker under) - og jeg finner stadig vekk en hund under der... Det må sperres på et eller annet vis før det blir valpekull her, og da er kompostgrinder en grei start fram til jeg har råd til snekker. 

Krysser fingrene for at det går bra!

Har termin i midten av juni :P 

6 minutter siden, Ozzy skrev:

Som @Belgerpia sier, en ubrukelig greie som følger med flexi som ingen skjønner hva er :lol:

small-red-retractable-x-long-leash-safety-collar-3.jpg

 

Det er jo ikke ubrukelig sånn sett.. Det er en sikkersløkke man skal ha rundt halsen på hunden for hvis ringen i halsbåndet ryker, så vil ikke kroken komme som et prosjektil og inn i øyet på den som leier.. Da vil denne løkka holde kroken igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...