Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

59 minutter siden, Line skrev:

Da nærmer det seg at jeg skal få stilt utstillingsabstinensene mine litt - meldt på årets tre første utstillinger :banana: Oppdal, Oppdal og Leangen! Satser på at jeg møter mange trivelige soniser der også :D 

 

52 minutter siden, Stine skrev:

Heldig! Jeg hadde bestilt campinghytte til Oppdal og alt, men neida :icon_cry:

Jeg har sånn utstillingsabstinenser at jeg tror jeg snart kommer til å dra på en utstilling med telt og stellebord og stellekoffert og Symra, slå opp telt og stellebord ved beardisringen, børste Symra, skravle, drikke kaffe og spise vaffel. Og så dra hjem igjen. :lol:

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å se en ny spennende serie på tv, som jeg kan bli helt oppslukt av. Men jeg finner jo ingenting som virker spennende. Har jeg runda netflix? Er det noe bra på hbo da? Det kommer alt for få episoder av game of thrones om gangen, synes jeg. Noen som har tips?

Jeg har sett og likt mye scifi, homeland, the walking dead, orange is the new black, house of cards, the Americans, black sails, prison break, broen, the office, modern family, true blood, orphan black, hemlock grove, sett noen sesonger av Grey's anatomy også. Jeg tror jeg liker det best når det er eventyr eller litt mørkt. Eller evt litt krevende. Liker ikke at det blir "teensy", sånn tenåringsdrama og for enkelt, liksom. Jeg vil kjøpe historien, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva du vet! 

Hahaha vel... Spør meg om noe som burde vært allmennvitende, så er jeg nok blank :lol: statsråder, politikk osv er jeg blant annet veldig blank på :P 

men jeg mener jeg har hørt at et McDonalds sugerør rommer ca 23,5 ml væske eller noe :lol: 

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Jeg har lyst til å se en ny spennende serie på tv, som jeg kan bli helt oppslukt av. Men jeg finner jo ingenting som virker spennende. Har jeg runda netflix? Er det noe bra på hbo da? Det kommer alt for få episoder av game of thrones om gangen, synes jeg. Noen som har tips?

Jeg har sett og likt mye scifi, homeland, the walking dead, orange is the new black, house of cards, the Americans, black sails, prison break, broen, the office, modern family, true blood, orphan black, hemlock grove, sett noen sesonger av Grey's anatomy også. Jeg tror jeg liker det best når det er eventyr eller litt mørkt. Eller evt litt krevende. Liker ikke at det blir "teensy", sånn tenåringsdrama og for enkelt, liksom. Jeg vil kjøpe historien, liksom. 

Har du sett Hannibal? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha vel... Spør meg om noe som burde vært allmennvitende, så er jeg nok blank :lol: statsråder, politikk osv er jeg blant annet veldig blank på :P 

men jeg mener jeg har hørt at et McDonalds sugerør rommer ca 23,5 ml væske eller noe :lol: 

Har du sett Hannibal? 

Nei, ikke sett! Bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, det vet jeg :)
Den junioren som slo ut championene ble både Norsk/Nordisk juniorvinner og Norsk/Nordisk vinner på samme utstilling. 
Og det er liksom det jeg er blitt minnet på som gjør at jeg er så fristet til å gå for noen flere NKK utstillinger i år likevel :P 

Hadde tenkt meg til Lillestrøm i November uansett. Regner med å bli over hos en venninne med samme rase i Oslo da :) Som om det var en selvfølge liksom :lol:

Det er jo lenge til november, ingen vet hvordan en junior ser ut om et halvt år, så det som er slampete og hengslete nå kan ha modnet og strammet seg til da. Selv om det er langt mellom juniorene som kan hamle opp med kremen på vinnerutstillingene ;) 

Min junior går over i unghund før alle vinnerutstillingene, det synes jeg er dårlig planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg har lyst til å se en ny spennende serie på tv, som jeg kan bli helt oppslukt av. Men jeg finner jo ingenting som virker spennende. Har jeg runda netflix? Er det noe bra på hbo da? Det kommer alt for få episoder av game of thrones om gangen, synes jeg. Noen som har tips?

Jeg har sett og likt mye scifi, homeland, the walking dead, orange is the new black, house of cards, the Americans, black sails, prison break, broen, the office, modern family, true blood, orphan black, hemlock grove, sett noen sesonger av Grey's anatomy også. Jeg tror jeg liker det best når det er eventyr eller litt mørkt. Eller evt litt krevende. Liker ikke at det blir "teensy", sånn tenåringsdrama og for enkelt, liksom. Jeg vil kjøpe historien, liksom. 

HBO: Penny Dreadful (sesongpremiere ny sesong i dag), Vinyl, Billions, Banshee, Togetherness, Bosch (anbefales!!!), The Affair

Viaplay: Outsiders

Netflix: Better Call Saul, Bloodline (anbefales!), Love (på tross av tittel), Jessica Jones, Shameless

Edit: Hannibal er bra!!

Bosch og Bloodline spesielt tror jeg kan fenge deg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dere, skal jeg melde på til NKK Drammen eller ikke? Hverken jeg eller bikkja er utstillingstrente, er én måned nok til å klare å bli sånn greit presentable?? Ja eller nei?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dere, skal jeg melde på til NKK Drammen eller ikke? Hverken jeg eller bikkja er utstillingstrente, er én måned nok til å klare å bli sånn greit presentable?? Ja eller nei?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg har lyst til å se en ny spennende serie på tv, som jeg kan bli helt oppslukt av. Men jeg finner jo ingenting som virker spennende. Har jeg runda netflix? Er det noe bra på hbo da? Det kommer alt for få episoder av game of thrones om gangen, synes jeg. Noen som har tips?

Jeg har sett og likt mye scifi, homeland, the walking dead, orange is the new black, house of cards, the Americans, black sails, prison break, broen, the office, modern family, true blood, orphan black, hemlock grove, sett noen sesonger av Grey's anatomy også. Jeg tror jeg liker det best når det er eventyr eller litt mørkt. Eller evt litt krevende. Liker ikke at det blir "teensy", sånn tenåringsdrama og for enkelt, liksom. Jeg vil kjøpe historien, liksom. 

The 100 likte vi veldig godt! Ligger vel på Netflix tror jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, SFX skrev:

Det er jo lenge til november, ingen vet hvordan en junior ser ut om et halvt år, så det som er slampete og hengslete nå kan ha modnet og strammet seg til da. Selv om det er langt mellom juniorene som kan hamle opp med kremen på vinnerutstillingene ;) 

Min junior går over i unghund før alle vinnerutstillingene, det synes jeg er dårlig planlagt...

Jeg rekker vel akkurat å konkurrere om både juniortittel og "vanlig" tittel. 
Men ja, mye skjer frem til da. Men jeg hadde et mål om å være med på mestvinnerlista til NKK jeg av diverse årsaker :P Men jeg ser nå at flere av de jeg hadde tenkt å melde på til kræsjer med tom konto rundt påmeldingsfristen. Så da ble jo det valget lett :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

 Jeg syntes det var utrolig rart selv å sitte å skrive søknader når det kom en fyr og skulle montere parabol, så alle kjenner på den der når det kommer folk og skal gjøre ting i huset :P 

Å, det der er så kleint altså! Jeg er en sånn som henger etter dem, jeg da, og skravler høl i hu'e deres :lol:. Jeg må være den store skrekken å komme på besøk til - samtidig vil jeg jo helst gjemme meg og være anonym, evt overhodet ikke tilstede, men det greier jeg jo ikke :lol:. Stakkars folk :aww: 

34 minutter siden, SFX skrev:

Det er jo en prioriteringssak - og på denne utbetalingen valgte jeg å melde på til et par utstillinger. Vi får se hvor mange påmeldingsfrister det er når neste trygd kommer :P 

Ja, det er jo sant :). Jeg er ikke flink til slike prioriteringer, jeg, men jeg har en gidd som er fin å ha - for den prioriterer ofte veldig greit :lol: 

34 minutter siden, SFX skrev:

Jeg synes ikke alt i interiørforretninger er pent, jeg heller - jeg holder på min stil framfor å følge trendene, med mindre min stil sammenfaller med trendene. Men det er interessant å følge med, og jeg kan få inspirasjon. Yeah, jeg tror det kan bli bra å jobbe der!

Jeg tror faktisk dette kan bli knallbra :). Kanskje jeg må komme på besøk en dag, da :D 

34 minutter siden, SFX skrev:

Hva er det motsatte av ørkenpalmer? :D 

Humle eller villvin... eller noe sånt? Sånn som vokser opp etter veggene og omtrent er umulig å drepe :aww:

34 minutter siden, SFX skrev:

CO er gull. Jeg har ikke vanlig kran på badet (selvfølgelig), siden det er en kobling som gjør at jeg kan ta inn vann til vaskemaskina derfra. Men det må jo gå an å finne tilsvarende kobling som er på vannslangen til vaskemaskina. Det er en sånn dings som jeg løfter på enden av krana, også dytter jeg en tut opp hølet, og slepper ned den jeg løftet så den forsegler, også vasker vi klær. Det skal jeg stå og si på CO i morgen.

Kan jeg få bli med deg på CO og høre på :lol: 

34 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har tatt bilder...

Puhhhh *fnis*

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har sånn utstillingsabstinenser at jeg tror jeg snart kommer til å dra på en utstilling med telt og stellebord og stellekoffert og Symra, slå opp telt og stellebord ved beardisringen, børste Symra, skravle, drikke kaffe og spise vaffel. Og så dra hjem igjen. :lol:

Ååå, det synes jeg du skal gjøre :lol: 

6 minutter siden, SFX skrev:

Det er jo lenge til november, ingen vet hvordan en junior ser ut om et halvt år, så det som er slampete og hengslete nå kan ha modnet og strammet seg til da.

Eventuelt motsatt.... det som har vært en lovende og vakker junior har vokst seg helt ut av seg selv :) 

Nå er begge hundene børstet og flokefrie. Det feiret Yasmine med å forsyne seg helt på egen hånd av posen med grisehaler... da jeg sjekket posen etterpå, oppdaget jeg at de antakelig har hatt hjemme alenefest her i dag mens jeg var på jobb også - for den posen som var full i morges da jeg dro på jobb, hadde bare 3 grisehaler igjen nå i kveld :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mackenzie skrev:

Okei dere, skal jeg melde på til NKK Drammen eller ikke? Hverken jeg eller bikkja er utstillingstrente, er én måned nok til å klare å bli sånn greit presentable?? Ja eller nei?

Mye kan skje på en måned, det er ikke sååå mye trening som trengs for en utstilling med mindre det er sosiale svakheter det må trenes på.

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg rekker vel akkurat å konkurrere om både juniortittel og "vanlig" tittel. 
Men ja, mye skjer frem til da. Men jeg hadde et mål om å være med på mestvinnerlista til NKK jeg av diverse årsaker :P Men jeg ser nå at flere av de jeg hadde tenkt å melde på til kræsjer med tom konto rundt påmeldingsfristen. Så da ble jo det valget lett :(

Du vet du kan melde på FØR påmeldingsfristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Du vet du kan melde på FØR påmeldingsfristen?

Ja, men jeg har ikke hatt mulighet til å unne meg slikt før påmeldingsfrister heller :lol:

Ingenting går sånn som jeg vil så langt i år :P Eller jo. Mye. Men likevel irriterende det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaja skrev:

Nå er det faktisk sånn at de ikke må ha vaksine hvert år da. Det varierer fra de forskjellige vaksinene og regelhverk hvor ofte de må tas for å være fullverdige

Lang vei fra "trenger ikke hvert år" til "bør ikke ha mer enn en gang i livet og dessuten er de egentlig skadelige".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mackenzie skrev: Okei dere, skal jeg melde på til NKK Drammen eller ikke? Hverken jeg eller bikkja er utstillingstrente, er én måned nok til å klare å bli sånn greit presentable?? Ja eller nei?

Mye kan skje på en måned, det er ikke sååå mye trening som trengs for en utstilling med mindre det er sosiale svakheter det må trenes på.

Vel, litt sosiale svakheter er det kanskje :P hun er jo supersosial og vil helst hilse på alt som kan hilses på. Men vi har jo jobbet mye med det, og hun har forbedret seg kraftig. Hun ser også ut som hun klarer å skille mellom når vi er "på jobb" og ikke, det gikk f.eks helt OK på valpeshow, og senest i dag på agilitykurs gikk det overraskende bra med andre hunder i nærheten mens vi trente (og hun gikk løs). Så jeg tror og håper det vil gå fint med mye hunder rundt. Men spørs vel mer hvor glad dommeren blir om hun overfaller han for å få oppmerksomhet da, er vel det som er faren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, det er jo sant :). Jeg er ikke flink til slike prioriteringer, jeg, men jeg har en gidd som er fin å ha - for den prioriterer ofte veldig greit :lol: 

Gidden er en fin kalender :D

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg tror faktisk dette kan bli knallbra :). Kanskje jeg må komme på besøk en dag, da :D 

Vælkømmin skal du væra!

Akkurat nå, Siri skrev:

Humle eller villvin... eller noe sånt? Sånn som vokser opp etter veggene og omtrent er umulig å drepe :aww:

Det høres ut som noe som er teit å plante på nordveggen, når jeg muligens må etterisolere påbygget, og det er umalt.

Akkurat nå, Siri skrev:

Kan jeg få bli med deg på CO og høre på :lol: 

Ja jøss, passer det i firetiden? :D 

Akkurat nå, Siri skrev:

Eventuelt motsatt.... det som har vært en lovende og vakker junior har vokst seg helt ut av seg selv :) 

So true! I noen aldersgrupper kan de jo vokse seg helt annerledes bare fra påmelding til du får startnummeret :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Gidden er en fin kalender :D

Veldig fin :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Vælkømmin skal du væra!

Takk :D. Kanskje vi må lunche en dag :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det høres ut som noe som er teit å plante på nordveggen, når jeg muligens må etterisolere påbygget, og det er umalt.

Det er muligens veldig teit faktisk *ler*. Kanskje du skal vente litt med den nordveggen ang beplantning :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Ja jøss, passer det i firetiden? :D 

Glimrende :lol: ... eller... da er jeg vel hjemme for å spise før jeg haster til Elverum for panikktrening... kan du ta det opp med sånn GoPro-kamera kanskje? :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

So true! I noen aldersgrupper kan de jo vokse seg helt annerledes bare fra påmelding til du får startnummeret :blink:

:yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Sitter jeg og funderer på hvor gal jeg egentlig er imot hvor tålmodig jeg er :P 

for det er vel litt galskap å kjøre til Kristiansund for å vise en bil når man kan gjøre det i Trondheim, men må vente 2-3 uker lengre.. 

Men så var det alle disse om og men da... 

Det er ikke noe du får vist på drop-in da?

3 timer siden, Tonje skrev:

Takk! Ja, det er litt kjipt, men samtidig kan jeg jo beholde et bittelite håp om at det kan bli noe. Ufornuftig, men jeg greier ikke å la vær :aww:

 

Ja, du kan jo det. Ikke vits å miste håpet helt. :)

40 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg har lyst til å se en ny spennende serie på tv, som jeg kan bli helt oppslukt av. Men jeg finner jo ingenting som virker spennende. Har jeg runda netflix? Er det noe bra på hbo da? Det kommer alt for få episoder av game of thrones om gangen, synes jeg. Noen som har tips?

Jeg har sett og likt mye scifi, homeland, the walking dead, orange is the new black, house of cards, the Americans, black sails, prison break, broen, the office, modern family, true blood, orphan black, hemlock grove, sett noen sesonger av Grey's anatomy også. Jeg tror jeg liker det best når det er eventyr eller litt mørkt. Eller evt litt krevende. Liker ikke at det blir "teensy", sånn tenåringsdrama og for enkelt, liksom. Jeg vil kjøpe historien, liksom. 

Supernatural. :wub:  Men, det er kanskje ikke netflix eller HBO når jeg tenker meg om. Er vel viaplay jeg ser det på. Ellers har jeg sansen for the 100, starter litt sånn meh men tar seg veldig opp.

Akkurat nå er jeg irritert over at jeg ikke leste hentemeldingen fra postnord mer nøye. Trodde selvsagt de leverte på samme sted jeg har fått pakker fra dem før - nærmeste butikk. Men neida, de har sendt den til butikken som ligger lengst unna i kommunen her. Djiis. Det som irriterer meg mest er at jeg kjørte jo forbi den butikken på vei hjem fra trening. Ble ikke noe pakke med garn på meg i dag da. *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo fant visst helt plutselig ut at han skulle gå av bussen et hakk for tidlig i dag... Fikk straff for å bruke smale bånd på dem, han dro nemlig avgårde med Lyns bånd også, som hadde kveilet seg rundt hånda mi, hei brannsår over tommelen og håndbaken :ermm:

Jaja, sliten hunder etter en ettermiddag i klubbhallen, det er godt når matmor er enda mer sliten etter en dag med masse frem og tilbake til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mackenzie skrev:

Vel, litt sosiale svakheter er det kanskje :P hun er jo supersosial og vil helst hilse på alt som kan hilses på. Men vi har jo jobbet mye med det, og hun har forbedret seg kraftig. Hun ser også ut som hun klarer å skille mellom når vi er "på jobb" og ikke, det gikk f.eks helt OK på valpeshow, og senest i dag på agilitykurs gikk det overraskende bra med andre hunder i nærheten mens vi trente (og hun gikk løs). Så jeg tror og håper det vil gå fint med mye hunder rundt. Men spørs vel mer hvor glad dommeren blir om hun overfaller han for å få oppmerksomhet da, er vel det som er faren...

Det er ikke en sosial svakhet :P Jeg tenkte mer på hunder som er sjenerte og synes dommerens håndtering er ubehagelig. Men livlig, leken og lykkelig fikser de fleste dommere finfint. Med mindre de er dumme nok til å stille opp i kritthvit drakt og det er så sølete som det bare kan være i Drammen, og dommeren må gå med poteavtrykk på bryst og rumpe resten av dagen. Men det skjer ikke ofte.

Akkurat nå, Siri skrev:

Takk :D. Kanskje vi må lunche en dag :) 

Ja! Jeg skal begynne med halve dager, så da er det neppe lunsj involvert - men jeg kan jo legge det inn før eller etter, om du er litt fleksibel. Jeg vet mer om arbeidstider etter i morgen.

Guriland, nå føler jeg meg voksen - skal på jobb OG har lunsjavtaler. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er muligens veldig teit faktisk *ler*. Kanskje du skal vente litt med den nordveggen ang beplantning :D 

Det hender jeg er praktisk anlagt :D

Akkurat nå, Siri skrev:

Glimrende :lol: ... eller... da er jeg vel hjemme for å spise før jeg haster til Elverum for panikktrening... kan du ta det opp med sånn GoPro-kamera kanskje? :lol: 

Bøtt åf kårs!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

God søvn unner jeg alle, det burde være en menneskerettighet. Kanskje det er det? Sa ikke Tøfflus noe om det en gang?

Det er helt sant, god søvn er veldig viktig :ahappy:

5 timer siden, SFX skrev:

:drool: Er de vanskelig å få til? Kan jeg kjøpe et par pallekarmer (jeg har sånne dyr som graver) og teste? Kan det være mitt hobbyprosjekt utendørs i år? Jeg tror kanskje det må være det. De er jo goddarn lekre! 

Aner ikke om de er vanskelig, men planting i pallekarmer er veldig greit altså. Jeg eier ikke grønne fingrer men prøvde meg på en liten grønnsakshage i fjor. Det gav absolutt mersmak så i år er pallekarmen utvidet også har jeg sådd noen blomster i tillegg. 

Om du kjenner noen som jobber på lager av noe slag kan du sikkert få billige eller gratis pallekarmer. Ene naboen jobber på bygg-ettellerannet og vi fikk tilbud om gratis pallekarmer derfra. Om du har en stall/fjøs i nærheten kan du spørre pent om å få hente litt møkk som gjødsel i bunnen, istedenfor å betale i dyre dommer for kukompost på hagesenteret. Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Betty skrev:

Det er ikke noe du får vist på drop-in da?

Ja, du kan jo det. Ikke vits å miste håpet helt. :)

Supernatural. :wub:  Men, det er kanskje ikke netflix eller HBO når jeg tenker meg om. Er vel viaplay jeg ser det på. Ellers har jeg sansen for the 100, starter litt sånn meh men tar seg veldig opp.

Akkurat nå er jeg irritert over at jeg ikke leste hentemeldingen fra postnord mer nøye. Trodde selvsagt de leverte på samme sted jeg har fått pakker fra dem før - nærmeste butikk. Men neida, de har sendt den til butikken som ligger lengst unna i kommunen her. Djiis. Det som irriterer meg mest er at jeg kjørte jo forbi den butikken på vei hjem fra trening. Ble ikke noe pakke med garn på meg i dag da. *sukk*

Nord- og sør-Trøndelag har ikke drop-in, og nærmeste som har drop-in i disse tider er vist Gjøvik :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Det er ikke en sosial svakhet :P Jeg tenkte mer på hunder som er sjenerte og synes dommerens håndtering er ubehagelig. Men livlig, leken og lykkelig fikser de fleste dommere finfint. Med mindre de er dumme nok til å stille opp i kritthvit drakt og det er så sølete som det bare kan være i Drammen, og dommeren må gå med poteavtrykk på bryst og rumpe resten av dagen. Men det skjer ikke ofte.

Hehe, sant det, men flaut er det! :P Krisemaksimerer litt og ser for meg lille dotten gå helt av hektene fordi hun vil hilse på hunden foran, eller hoppe opp i trynet på en kjempesinna dommer. Men shit au, vi melder på! Så får vi i verste fall bare komme å se på om vi(jeg) feiger ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...