Gå til innhold
Hundesonen.no

Mirai og Fant, whippet og ulvehund.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går hentet vi vårt lille knøtt i Älvdalen i Sverige, fra kennel Nemaz Problemaz . Egentlig skulle vi ha whippet neste sommer, men så plutselig var tidspunktet perfekt nå pga. en lengre sykemelding.

Bare fordi de er søte :

Kom til å tenke på at jeg skriver jo ikke så mye om de to raringene, jeg legger nesten bare ut bilder  .  For tiden holder jeg på med "prosjekt klippe klørne til Fant". Han har litt lange klør, men så

Posted Images

Idag var vi i 50-årsbursdag til ene svigerfaren min :) . Vi dro dit litt før alle andre, sånn at Mirai kunne gjøre seg litt kjent og hilse på de to sheltiene som bor der. Den ene sheltien syntes hun var en pest, og den andre vil nok leke etterhvert. De var sammen litt og så stod de ute resten av tiden vi var der. Hun syntes det var stor stas å treffe mange mennesker (var en tolv stk totalt tenker jeg, inkludert ett barn på tre år), og var veldig trygg. Godt å se! Klarte å unngå tissing inne også.

Da hun ble trøtt sovnet hun uten problemer i sofaen, deilig!

Nå ligger hun og er totalt utladet i sofaen her..

10921675_10155447535075413_474536946_n.j

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste Whippeten jeg har sett tror jeg! :) Og så lite nervøs i forhold til flertallet av de jeg har møtt, kjempeskjønn og glad.

Det er fint å høre! :D Hun trodde at hun var dronningen av Krizoo der en liten stund :P .

Hun var HELT utslitt i bilen etterpå, sov i den nye bilsenen sin i godt over en time og brydde seg døyten om at vi gikk litt inn og ut av bilen.

1507739_10155270402710128_89764021994765

11015765_10155270486755128_294980724_n.j

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er drit søt, fikk beskjed om å slenge inn en hilsen fra samboer også, og si hun var peen :wub: Blir koselig å følge med her inne :)

Søteste Whippeten jeg har sett tror jeg! :) Og så lite nervøs i forhold til flertallet av de jeg har møtt, kjempeskjønn og glad.

Hehe, det der er standardkommentaren til folk som møter whippetvalp uten å ha truffet så mange før :D Som voksne kan jo en del virke litt overlegne og "myndete" av seg, som av mange folk lett tolkes som nervøsitet, mens valper gjerne er meget kontantsøkende og sprudlende glade.

Nå har jeg enta tilgode å møte nervøse whippets, heldigvis, selv om det selvsagt også finnes. Men den kommentaren har vært en standard regle vi har hørt med begge whippetvalpene her, så jeg måtte kommentere det :lol::D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er drit søt, fikk beskjed om å slenge inn en hilsen fra samboer også, og si hun var peen :wub: Blir koselig å følge med her inne :)

Hehe, det der er standardkommentaren til folk som møter whippetvalp uten å ha truffet så mange før :D Som voksne kan jo en del virke litt overlegne og "myndete" av seg, som av mange folk lett tolkes som nervøsitet, mens valper gjerne er meget kontantsøkende og sprudlende glade.

Nå har jeg enta tilgode å møte nervøse whippets, heldigvis, selv om det selvsagt også finnes. Men den kommentaren har vært en standard regle vi har hørt med begge whippetvalpene her, så jeg måtte kommentere det :lol::D

Har møtt mange whippet valper :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er drit søt, fikk beskjed om å slenge inn en hilsen fra samboer også, og si hun var peen :wub: Blir koselig å følge med her inne :)

Hehe, det der er standardkommentaren til folk som møter whippetvalp uten å ha truffet så mange før :D Som voksne kan jo en del virke litt overlegne og "myndete" av seg, som av mange folk lett tolkes som nervøsitet, mens valper gjerne er meget kontantsøkende og sprudlende glade.

Nå har jeg enta tilgode å møte nervøse whippets, heldigvis, selv om det selvsagt også finnes. Men den kommentaren har vært en standard regle vi har hørt med begge whippetvalpene her, så jeg måtte kommentere det :lol::D

Hang meg litt opp i det jeg også, har nemlig ALDRI møtt en nervøs whippetvalp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "hørt" at noen whippeter er nervøse/engstelige, så kanskje derfor det eksisterer tanker om at noen av dem skal være sånn? :)

Vi kjøpte mye greier idag, men nå har vi absolutt alt vi trenger i mange måneder fremover. En fleecedress, genser, vann/vindavstøtende dekken, halsbånd, sele, kobbel og flexi :P . Nå får jeg knipe igjen lommeboka en stund tror jeg.. Prøvde oss på en liten tur rundt blokka med fleecedressen på! Det gikk fint, skulle smake på hele verden, blader, asfalt og grus inkludert.

11001530_10155271740135128_6056651094369

11001655_10155271740110128_8643785463232

10007290_10155271740265128_1194592499700

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke noe å henge seg opp i altså :lol: Av alle de whippetvalpene jeg har møtt så er IW sin den tryggeste og mest imøtekommende jeg har vært borti. :)

Det er mye rart innom jobben min og flertallet av whippetvalper jeg har møtt der løper ikke rundt i sjappa for å hilse på alt med fire og to bein og tar heller ikke alltid prøving av dresser med bein og gensere av en fremmed dame på strak labb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: er de virkelig såå små? Blir blind på størrelsen ettersom de vokser ser jeg :lol:

Hehe, ja, jeg er veldig glad for at hun skal bli større :D .

I går var vi på middag hos det andre settet med svigerforeldre, kjempestas :) . Ble også venn med naboens pomeranian Athene! Får ikke lagt inn bilder, tar det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...