Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty pleasure - Hunderasen du egentlig har lyst på, som du ikke snakker om.


Rocket
 Share

Recommended Posts

German-Shepherd-on-the-Grass1.jpg

bichon-frise-9.jpg

Hahaha, så vidt forskjellige da :lol:

Alt passer vel inn hos meg som har kelpie og papillon :lol: En god blanding :lol:

Men guilty pleasures må kanskje være en skikkelig søt og rufsete blandingshund :wub:

Hollandse-smoushond.jpg

(nå var dette bilde en renraset, men orket ikke å leite lengre :lol: )

Eller chihuahua er faktisk litt guilty pleasure. Jeg tenker de er så små at man ikke merker at man har en ekstra hund. Jeg gjetter man kunne hatt 10 chihuahuaer og ikke merket at man hadde dem :lol: Også tar de så lite plass! De kan bo i en skoeske! :lol:

jade-christmas-chihuahua.jpg

Eller kupert dobber som har kommet opp her et par ganger! :drool: Lekkersmekker! Vi har ikke vondt av å se Fifi igjen :D (beste navnet på en slik hund også)

Fifi_doberman_pinscher.jpg

Jeg har sikkert flere :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Corgi og pomeranian. Sporadisk tatovert og skallet mann på godt over 1.90 med en pom i rosa bånd. Blir ikke mer wtf enn det altså!

Men hallo, en guilty pleasure er en rase du ikke tør å snakke høyt om, fordi den ikke "passer" til deg eller som du ville fått skråblikk av andre om du skaffa deg. Ikke hva som helst annet enn det du

Schæfer og pomeranian Når jeg blir gammel skal jeg ha en pomeranian, og den skal sitte i kurven på rullatoren min og kjefte på alle som går forbi

Posted Images

Engelsk bulldog er min guilty pleasure.... Alltid vært fasinert av rasen, alltid hatt lyst på, har fortsatt lyst på en, leser ofte om de..men kommer aldri til å eie en eller støtte opp om bulldog avl..men akk, så fasinerende hunder.... Kjenner jeg blir litt flau bare av å skrive om det.... Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guilty pleasure- hund er ingen rase, men en blandingshund. Jeg er skikkelig fascinert av lurcher- blandinger mellom bedlington og whippet, som er to raser jeg liker godt.

(og nei, jeg kommer aldri til å lage en sånn sjøl. ;) )

DSC02322.jpg

Vil ha :shocked::wub: (men nei, planlagt blandingsavl og sånt…)

Ok, @SandyEyeCandy , min guilty pleasure er Ace til @tuppetroll . Jeg syns hun bare kan gi hunden sin til meg, for det var kjærlighet ved første blikk, for tenk :heart:

Ace :heart: Ikke at hun er en guilty pleasure da, hun passer bare så godt i hus når hun er på besøk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forelsket meg i rasen Yorkshire Terrier, noe som er litt flaut siden jeg har alltid sagt at noen bitteliten "jålehund" eller "veskehund" skal jeg aldri ha.

Nå har det tatt meg en stund bare å bestemme meg for å trykke "post"... :-P ... så, ja, dette er min guilty pleasure.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace :heart: Ikke at hun er en guilty pleasure da, hun passer bare så godt i hus når hun er på besøk :ahappy:

Pøh, det er guilty nok for meg å ville stjele en annens hund etter å ha truffet henne èn gang :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Og nå kommer den "ekte" tilståelsen om jeg noen gang får meg en maskot og guts nok til å få det... En Sheltie av Amerikans type, den er jo bare "so wrong" i forhold til den britiske. Og tror noen bekjente rundt meg hadde fått hakeslepp i og med jeg kjenner sheltien forholdsvis godt og div dommere/aktive sin tolkning av den.

Men SE! Bare SE på de flotte hundene!! Men bare SÅ feile sheltier. Men :icon_redface::wub:

mikeydean3.jpg

mikeyadulthead1.jpg

sonynewhead.jpg

juleeadult1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, jeg tar en valp :D

Flott! Jeg skal starte liste. :D Men jeg sier det var et uhell altså, hele parringa, siden jeg ikke skal drive med sånn bevisst blandingsavl. Ikke forde, om jeg faktisk HADDE gått inn for å lage dobbermenn med ståører, og hadde gjort akkurat samme jobben som en skikkelig oppdretter skal, da tror jeg at jeg måtte funnet opp ett nytt ord. Sånn siden jeg ikke kunne skrevet at jeg var bevisst, siden det er et negativt ladet ord. :P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corgi og pomeranian.

Sporadisk tatovert og skallet mann på godt over 1.90 med en pom i rosa bånd. Blir ikke mer wtf enn det altså!

Vi har en diger kar her i området som er bikertype, ser skikkelig badass ut :)

Han går rundt med en bitte liten kritt hvit puddel og den puddelen har skikkelig puddelklipp også.

Når jeg møter de så bare håper jeg at det er drama havne sin hund :)

Da mormor levde så gikk hun mye med Chicka, da hun måtte slutte å gå alene med hun så var hun 80år og kreft syk.

Hun fikk mye kommentarer om at hun var skikkelig tøff osv, da var hun stolt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de dog ikke egne raser, heller versjoner av dem, men er en sucker for:

Dilute border collies, lilac og blå, gjerne tricolour
MichaelVanWaegeveldsHoyden.jpg
222122_200226876683780_7120737_n.jpg

Rik/lang/feilhåret australsk kelpie (stjelt fra tidligere tråd)
tumblr_myjgysrsms1s6zkz8o1_1280.jpg

Australsk/tysk koolie
flat,550x550,075,f.jpg

Og blant alle disse gjeterhundene må man ha en halekupert tigret boxer!
5698824661_995b9d4885_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med meg mine guilty pleasures

Flatmesterskapet2011.jpg

Flatcoated retriever, hører vel egentlig ikke til for det er en rase jeg kunne tenke meg, men allikevel.... :P

1067.jpg

Ei settertispe er virkelig noe jeg skulle ønsket meg, ser ikke noe flottere og dette er nok den eneste rasen hvor jeg kunne hatt hanne også :)

20459d1330859681-haben-australian-kelpie

Sort Kelpie, så utrolig flotte :wub::heart::hug:

259549-9-1260533141906.jpg

Liten langhåret "huahua" :wub: med masse fluffy hår bak ørene :wub::wub::wub:

airedalesf2.jpg

Vakker, vakker :wub::wub:

IrishTerrier5.jpg

Irsk terrier også vakker,vakker :wub::wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er så prinsippfast så er det jo ingen hunder med genetisk feil og skakkkjørt avl som frister, nettopp fordi jeg synes synd på hundene. Det blir litt som sjokket på meg selv når jeg så en engelsk bulldoggvalp og ikke tenkte "å så søt", men heller "stakkars vesen". Helt spontant.

En guilty pleasure blir vel dermed for meg en hund som jeg kun ønsker på bakgrunn av utseende og nothing else, hvilket da må bli... eh. Ganske mange. Mye fine hunder jeg aldri ville hatt i hus allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rød cocker spaniel tispe er kanskje min guilty pleasure. De er så utrolig sjarmerende og søte! :wub:

Men med den pelsen og mitt bruksområde på hund passer nok en sånn en dårlig inn.. Tror endel folk hadde blitt litt overraska om jeg hadde anskaffa meg en sånn rød, liten sak :lol:

lastned_zpsac7f766a.jpg

Ellers har jeg en skikkelig stor forkjærlighet for shar pei og chow chow! Dette er det ikke så mange som veit :P Hadde jeg kun gått etter utseendet hadde jeg hatt en av hver! Rare, søte hundene :wub:

Chinese_Shar-Pei_911652_zps9565760e.jpg

images1_zps9cdf434f.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strihåret dachs er min guilty pleasure-hund tror jeg. Jeg er klar på det at jeg aldri kommer til å ha en hund med et ekstremt utseende, altså lang rygg og korte ben i dette tilfellet. Samtidig skal jeg ikke ha jakthund. søsteren min sin hund er så dritkul og søt at noen ganger får jeg akutt lyst på en, bare fordi jeg digger den hunden.

tur-8-grader-og-sol-m-sniff-1331.jpg

sondagstur-sniff-casper-ender-171.jpg

Sniff-Casper-steinerskolen-frisbee-0401.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...