Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty pleasure - Hunderasen du egentlig har lyst på, som du ikke snakker om.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Ja er det noen flere en meg som egentlig kunne tenkt seg en rase, men som man ikke snakker om fordi man kanskje er litt flau, det er litt tabu å ville ha den rasen (Pga avl/utseende, steriotyper el), man har tidligere uttalt at man aldri i liiiiivet skulle ha en sånn en osv.



For min del er Chihuahua'en min guilty pleasure hund, jeg syns en god chihuahua virker driiiiit kule, men så har jeg ved flere anledninger uttalt at jeg aldri skal ha miniatyr, kan like så godt ha en ekstra katt da osv. De gneldrer bare og det er kun blonde bimboer som har sånne som veskehund (Midt i Paris Hilton perioden) eller gamle damer som har dem osv. Vel når jeg blir gammel dame skal jeg ha Chi og Italiensk mynde :D (Kanskje til og med før den tid om jeg får gubben til å svelge noen kameler først :P )

Men jeg er veldig kresen på utseende da, måtte nok hatt hannhund for å få et kraftig nok utseende. (Som jeg foretrekker, liker ikke for snipete utrykk/dvergpreg)
(Tilfeldig google bilde, som faktisk stammer fra hundesonen ser jeg :P)
Denne var ikke så værst :)
DSC_0129.JPG

Mye av grunnen er nok på grunn av lille rare Mosse (Mochino) som har sjarmert meg i senk, på tross av tønneform og dvergpreg i kroppen.
521463_10152566336040447_87972208_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Corgi og pomeranian. Sporadisk tatovert og skallet mann på godt over 1.90 med en pom i rosa bånd. Blir ikke mer wtf enn det altså!

Men hallo, en guilty pleasure er en rase du ikke tør å snakke høyt om, fordi den ikke "passer" til deg eller som du ville fått skråblikk av andre om du skaffa deg. Ikke hva som helst annet enn det du

Schæfer og pomeranian Når jeg blir gammel skal jeg ha en pomeranian, og den skal sitte i kurven på rullatoren min og kjefte på alle som går forbi

Posted Images

For meg må det være pomeranian. De er sånne typiske bimbo-hunder - veskehunder som ser mer ut som teddybjørner enn hunder. Gneldrebikkjer som eies av gamle koner. Men de må være de søteste av alle miniatyrhunder, og de KAN faktisk brukes til noe også. Har SÅ lyst på en slik!

... også en show-husky... :icon_redface:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guilty pleasure er også drømmerasen min, Airedale terrier :)

220px-Airedale_Terrier_zpsdfabb9f0.jpg

I tillegg er jeg svak for:

Briard_zps9bd04d87.jpg

Briard

26186897821556_zps1157c3d3.jpg

Beagle

Alaskamalamute_zpsde97dde3.jpg

Alaskan Malamute

Irskterrier_zpsb8de3146.jpg

Irsk terrier

Kerry-Blue-Terrier-Dog-Breed_zps42483f21

Kerry blue terrier

oes_zpsdd8ab48f.jpg

OES

pembroke-welsh-corgi-8_zps88f40dc2.jpg

Welsh corgi pembroke (det må være den med stubbhale, liker den best) :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guilty pleasure- hund er ingen rase, men en blandingshund. Jeg er skikkelig fascinert av lurcher- blandinger mellom bedlington og whippet, som er to raser jeg liker godt.

(og nei, jeg kommer aldri til å lage en sånn sjøl. ;) )

DSC02322.jpg

post-3686-1184616466_thumb.jpg

a2f89c9b2d25bc8a8c2f61d0b278013a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupert dobermann. Elsker utseendet, men forkaster hele konseptet og liker det overhodet ikke. Så derfor fronter jeg heller naturligheten i rasen i slike debatter, men er nok som mange, tiltrukket av en flott kupert dobbis og skulle ønske de hadde slik ører naturlig.

Du er nok ikke alene om det. En pen og kupert dober er dritlekker! Skulle som du også gjør, ønske at de kom slik naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stå inne for å like de fleste raser jeg liker, men skye terrieren er vel et stykke over grensen for hva jeg synes er forsvarlig ekstremavl. Likevel er det vanskelig å beskrive den som annet enn überkul og en halv. Spesielt med ståører.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aghansk mynde. Skal aldri ha det, men en flott en med fotsid pels er bare en estetisk nytelse :wub:

Schæfer. Orker bare ikke :teehe:

Noe bittelite. Vil så gjerne ha en hund som kan varme seg i jakka mi på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...