Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Mynte


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Tuuuuusen takk alle sammen! :flowers:

Nydelig barn det der! <3 :) Men hvorfor kan du ikke ha de løse sammen for om 6 mnd. ? Er den voksne veldig voldsom og uvøren?

Det er så stor størrelsesforskjell på dem og så store krefter ute å går når de setter i gang at den store kan skade den lille med å løpe den overende rett og slett. 40 kg i 50 km i timen er ikke noe særlig når de løper rett imot og tett inntil (han elsker å gjøre det der, skjønner ikke hvorfor. kanskje fordi han liker at vi hyler :P) , da må man stå i helt i ro, og en hund som står der kan lett finne på å hoppe til siden eller feilberegne. Litt vanskelig å forklare uten å se det i virkeligheten. De tar litt av kan man si :P Dette er også etter råd fra oppdrettere av rasen. Noen som har mistet valper som har løpt med de store og skadet seg/ ble drept av å ha løpt i noe. Noen bryr seg ikke noe om det, men jeg tar ingen sjangser.

Men kan ha de løs i hagen sammen. Der er det ikke så stor plass til at han kommer opp i så stor fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig fikk jeg satt meg ned for å lage en tråd til vårt nyeste tilskudd i flokken. For de som ikke har sett i valpetråden min, så er Mynte en greyhound tispe som kommer fra Gotland. Hun har vært her

Hei alle interesserte. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på vofsen. Hun har passert 3,5 år nå, så hun er vel så god som hun kommer til å bli    Fortsatt aktiv og glad, heldigvis blitt mer voks

Takk for koselige kommentarer!  ?  enig i at det blir lite bilder. Her er ett av begge to. Har tenkt å oppdatere Nitro sin tråd og. Aaalt for lenge siden.  

Posted Images

Tusen takk for gratulasjoner. Det varmer matmorhjertet :wub:

I dag har hun vært skikkelig slitsom! Klar som et lyn fra kl 6 og hyper i et par timer og så sove i 20 minutt før det var påan igjen og være helt mongo til utpå dagen. Det tok aldri slutt :P Jeg ble sliten og Nitro ble sliten. Det har regnet i dag så vi har ikke fått vært nok ute fordi hun bare skalv og ville ikke bevege seg, og da fikk vi det igjen innendørs. Men i morgen skal vi ut i skogen på oppdagelsesferd. Denne energiklumpen må visst ha litt action! :ahappy: Hun er ekstremt søt når hun sover da! fnis.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååh så skjønn!!!! Elsker navnet, Mynte - må si det til meg selv mange ganger for det var så pent. Passet veldig på en greyhoundtispe og, det høres så... yndig ut. Vet ikke heeelt hva yndig betyr, men det høres riktig ut. Mynte. :wub: Storegutten var og lekker!! Jeg har aldri sett en grey i den fargen. Så mange lyse brindle i Australia på greyhoundtreff, men ingen så mørkerøde, nydelig! Bekklager avsporingen. Mynte var kjempesøt. Mynte :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuusen takk alle sammen! :flowers:

Det er så stor størrelsesforskjell på dem og så store krefter ute å går når de setter i gang at den store kan skade den lille med å løpe den overende rett og slett. 40 kg i 50 km i timen er ikke noe særlig når de løper rett imot og tett inntil (han elsker å gjøre det der, skjønner ikke hvorfor. kanskje fordi han liker at vi hyler :P) , da må man stå i helt i ro, og en hund som står der kan lett finne på å hoppe til siden eller feilberegne. Litt vanskelig å forklare uten å se det i virkeligheten. De tar litt av kan man si :P Dette er også etter råd fra oppdrettere av rasen. Noen som har mistet valper som har løpt med de store og skadet seg/ ble drept av å ha løpt i noe. Noen bryr seg ikke noe om det, men jeg tar ingen sjangser.

Men kan ha de løs i hagen sammen. Der er det ikke så stor plass til at han kommer opp i så stor fart.

Dette driver Stilken med også! Hun og Flora er nå like tunge, men Stilken klarer fortsatt å "renne henne ned" - og gjør det svært gjerne. Er svært forsiktig med dette jeg også, men nå som de er like store forsøker jeg, og sier heller fra til Stilken når hun drar den for langt. Så lenge Flo løper er det greit, men når hun stopper skal hun uten unntak løpes ned :(

Så greit å vite det ikke er bare min som holder på sånn..!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Det varmer matmorhjertet :wub:

I dag har hun vært skikkelig slitsom! Klar som et lyn fra kl 6 og hyper i et par timer og så sove i 20 minutt før det var påan igjen og være helt mongo til utpå dagen. Det tok aldri slutt :P Jeg ble sliten og Nitro ble sliten. Det har regnet i dag så vi har ikke fått vært nok ute fordi hun bare skalv og ville ikke bevege seg, og da fikk vi det igjen innendørs. Men i morgen skal vi ut i skogen på oppdagelsesferd. Denne energiklumpen må visst ha litt action! :ahappy: Hun er ekstremt søt når hun sover da! fnis.

Ånei, denne delen av valpetiden har jeg helt glemt! Og jeg som jobber på så mongo tider av døgnet, kommer jo til å bli virkelig irritert av en slike aktiviteter :lol:

Hun er supersøt! :wub: Elsker fargen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...