Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Mynte


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig fikk jeg satt meg ned for å lage en tråd til vårt nyeste tilskudd i flokken. For de som ikke har sett i valpetråden min, så er Mynte en greyhound tispe som kommer fra Gotland. Hun har vært her

Hei alle interesserte. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på vofsen. Hun har passert 3,5 år nå, så hun er vel så god som hun kommer til å bli    Fortsatt aktiv og glad, heldigvis blitt mer voks

Takk for koselige kommentarer!  ?  enig i at det blir lite bilder. Her er ett av begge to. Har tenkt å oppdatere Nitro sin tråd og. Aaalt for lenge siden.  

Posted Images

Nå har Mynte passert 9 måneder. Tiden går fort :) Hun har vokst mye, også mentalt. Jeg er blitt så utrolig glad i denne lille snuppa, og hun har blitt mye bedre enn hun var som valp. Det er godt å se fremgang og at ting blir bedre. Hun har vært en krevende valp, men takket være min erfarenhet så har jeg vært utrolig tålmodig og "flink" denne omgangen! :) (syns jeg selv)

 

Hun er fortsatt en ganske rastløs type, kan finne pÃ¥ Ã¥ vandre hvileløst omkring i stuen hvis vi ikke tvinger henne pÃ¥ plass. Jeg oppfatter ikke henne som en stresset hund, bare rastløs pÃ¥ en mÃ¥te. Vil liksom gjøre noe hele tiden. SÃ¥ dette er noe som henger igjen etter valpetiden som vi mÃ¥ jobbe med hele tiden. Tvinge henne til Ã¥ roe ned.  Bruker ikke bur, sÃ¥ det gjør det ekstra utfordrende.

 

Hun elsker å være ute, i all slags vær. Og hun løper og løper og løper når hun får sjangsen. Helt utrolig for et energinivå! :D

Vi skal på LC kurs i juni og mest sannsynlig på første utstillingen i mai. Det blir spennende. Hun har nå også vært på sin første sykkeltur og joggetur.

Hun har en tendens å skal grave ofte. Noen ganger tar hun matbiter fra skålen og skal grave ned i stuen, i sengen sin, under pledd. Det er så rart! :P Så vi må følge med henne ved måltider så hun ikke gjemmer unna noen kjøttbiter som ligger å stinker ett eller annet sted.

SÃ¥ alt i alt er jeg veldig fornøyd med lille snuppa mi! En herlig hund! :wub:  :wub:

 

Her er hun 8 mnd

post-41-0-83165000-1395142735_thumb.jpg

 

 Tatt i helgen

post-41-0-60193100-1395142760_thumb.jpg

 

post-41-0-93973900-1395142783_thumb.jpg

 

post-41-0-34175200-1395142798_thumb.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så flott! :D

 

Vi har fått høre av maaaange at vi har en veldig aktiv whippet, og hun roet seg betraktelig etter første løpetid. Ikke i forhold til aktivitetsnivå ute, men hun er roligere inne, får ikke like ofte "hyperfakter", at hun plutselig nærmest over natta kunne la den andre hunden ligge i fred å tygge bein uten å skulle stjele det, osv. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Er veldig spent på om hun vil endre seg noe etter første løpetiden! Håper det skal roe henne litt ned i hvert fall. Men så gruer jeg meg skikkelig også :P

Ja de er litt forskjellige i bygningen. Mynte er noe kraftigere, mer vinkler og lengere. Og så er hun nesten litt "tykk" i forhold til Nitro. Hun har ingen bein som vises, mens Nitro alltid har hatt mer synlige bein, særlig ryggbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Mynte ble 1 år den 6 juni. Hun har blitt en kjempefin hund! Hun har kommet seg veldig siden valpetiden og det er godt å se. Ting er ikke slitsomme som de har vært, ting faller litt på plass. Eksteriør sett er hun bare helt nydelig. Bevegelsene og alt, synd hun har haleknekken, hvis ikke hadde hun gjort det veldig bra utstillingsringen. VI må jo bare prøve en gang for å se, men det blir kanskje ikke før til neste år.

Jaktinnstinktet hennes er meget høyt og hun har bygd seg opp en utrolig kondisjon og beherskelse i marka. Utrolig kjapp og kjapp i vendingene. Fascinerende å se rett og slett! Så Nitro sliter til tider å holde følge! :)

Vi skal på LC kurs i september (ble ikke noe av det første gangen). Tror hun kommer til å passe helt perfekt til det Så det blir artig å se :)

Det var en liten oppdatering på henne.

post-41-0-20062200-1403446726_thumb.jpg

post-41-0-80821600-1403446760_thumb.jpg

post-41-0-83534600-1403446777_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Må vel oppdatere litt kanskje? Mynte har nå blitt 1,5 år. Hun har vokst seg til veldig flott. Blitt en herlig hund, lydig, søt, mindre kranglete og mye roligere enn hun var i oppveksten. Heldigvis! Er så glad for at hun har roet seg ned og blitt mer harmonisk. Har knyttet meg mye til henne og blitt skikkelig glad i ho, på så kort tid. :heart:

Hun elsker å være ute, men fryser fort, så må ha dekken på henne mer enn på Nitro.

Det som trekker ned på henne er at hun konstant leter etter mat. Og tigger og stjeler hvis mulighet. Så det er uvant for oss. Og så er hun ganske vaktsom og bjeffer hvis hun ser noe/ hører noe. Det er også litt uvant. Men vi klarer å få henne til å være stille ganske raskt igjen, så det er ikke noe stort problem.

I år har jeg planlagt å stille henne ut, og kanskje ta en mental test.

Hun har bare hatt 1 løpetid til nå, i oktober. Og hun modnet mye etter den, også i kroppen. Så hun er sen i utviklingen.

Bilder fra i sommer og oppstillings-forsøket er fra i dag :)

post-41-0-77957300-1420140103_thumb.jpg

post-41-0-81067300-1420140116_thumb.jpg

post-41-0-67111900-1420140218_thumb.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :)

@maysofie ja noen av dem er nesten GD i størrelse, alt for stort :P

Fargen er rød. Veldig fin på rasen og veldig vanlig :) Fawn er en blassere utgave. Hun har en bror som er fawn. Disse fargene er trender som forandre seg. Noen år er brindle veldig i vinden og så rød, og så sort, og så hvite. Litt artig å se hva som er populært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...