Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine drømmeraser


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du har god smak

Har drømmerasene mine jeg. Riesenschnauzer. Regner med min neste hund blir det. Basenji Saluki Har jeg de tre så mangler jeg virkelig ikkeno.

Jeg har det veldig enkelt, det blir en ny greyhound, enkelt og greit. Kunne ikke tenke meg en annen rase.

Skulle jeg kjøpt valp nå hadde det blitt en alaskan malamute til. Passer perfekt for meg og mitt bruk!

Ellers vurderer jeg siberian husky og alaskan husky. Tipper at begge disse kommer i hus før eller siden. Er også svak for pyreneerhund og irsk ulvehund, men de kommer ikke i hus med det første. Blir nok maskottraser i tillegg til en hundegård med polarhunder :D *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min drømmerase i hus nå, collien. Enkel og lykkelig skapning. Kunne nok hatt mange fler av de,men det skjer nok ikke ennå. Eller? Drømmer jo faktisk om å ha valp nå,men fornuften sier nei. To soble og en blå hadde vært en fin trio. Og om ennå noen år så skal det komme en maskot, som nok blir en Terv..*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatiner

Tapatalk eller mobilen min er teit, skrev en hel del mer en det.

Dalmatiner :heart:. Spansk Galgo eller Whippet, hadde jeg drevet med jakt hadde det garantert blitt en ny beagle, eller eventuelt blitt masse mer aktiv og bare ville ha turkamerat. :wub: Elsker vesenet dems, og det snilde gode blikket, samt anatomien og fargene deres osv. Og selvfølgelig fineste gemyttet. Rasen i mitt hjerte :wub:

Skulle jeg safet ift allergien hadde det blitt en krøllsak i hus, Bedlington Terrier, Lagotto Romagnolo, Puddel, Bichon havanais eller vannhund eller noe opp den gaten der. Eventuelt en nappesak, schnauzer eller noe.

Skulle jeg hatt en liten/stor maskotsak hadde det blitt Grand Danoa, Fransk bulldog, Boston Terrier eller Italiensk Mynde ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en liten bedlingtontispe når tiden er inne. Lotta. Da skal jeg ha absolutt alt av stelleutstyr, bord og høvelige bademuligheter. Hun skal rule både eksteriørmessig og - hold dere fast- på LPbanen :lol: Dessuten skal hun få en datter, som er enda litt mindre. Hun skal hete Dorthe. Hunder gjør seg best i flertall, de :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller største drømmen er en malle, eller korthåret hollender :heart: Men ender vel opp med noe litt "mindre" enn disse rasene til bruks, tipper ACD eller en retriever- jaktlab eller curly :heart: skal jeg ha jaktlab, må det bli en Eine kopi :wub:

skal jeg ha en dalmatiner, som skal få være gårdshund og maskot (når jeg har kjøpt meg småbruk, om x antall år..) :D

Å, det varmet godt i en curly eiers hjerte. De er bare fantastiske!

For min del er drømmerasene Shiba, Beddlington Terrier eller mellompuddel tror jeg, som hund nummer to (høyst sannsynlig shiba vil jeg kanskje tro). Den gangen jeg skal ha "stor" hund igjen heller jeg litt mot jaktgolden eller border collie.

EDIT: Glemte at om jeg virkelig i fremtiden skulle bli vill og gæren og hatt tre hunder på likt, så ville jeg hatt en liten hund som tredje hund, og da enten toypuddel eller papillon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om ulike raser i fremtiden, men skulle jeg hatt hund i dag hadde det nok blitt en irsk rød og hvit setter, eventuelt norsk lundehund, irsk ulvehund eller en schäferhund. Ja, jeg vet det er vidt forskjellige raser. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg etter et langt liv har fallt ned på kelpie og basenji. Neste hund blir kelpie ja, antagelig en liten kelpie-frøken.. vet ikke helt når - kan nok bli en stund til (Tomsingen skal få slippe å bli gammel med enda en kelpie-jævel i tillegg til den vi allerede har :lol: )

Og basenji.. jeg vet ikke jeg. Jeg får egentlig litt vondt i hjertet av å se basenjier eller ta på basenjier, blir så veldig minnet på om hun lille basenji-utysket vi hadde som var så uendelig dyrbar. Men det blir kanskje bedre med tiden. Og så er det ikke å komme fra at vi har et langt rikere uteliv nå uten liten basselusk, men hvem vet.. med tiden blir det kanskje en baselusk igjen her i huset.

Men ellers har ens smak forandret seg. Jeg liker best de litt mindre hundene nå jeg, de er så hendige liksom.

Jeg synes JRT-er er noen vanvittige sjarmtroll men er usikker på om jeg kunne handskes med en. Og så kunne jeg ønske det fantes glatthårede pudler.. suverene og skjønne hunder men jeg orker jo ikke ta på dem.. Og sånn liten greis som Rak hadde, med det rare fjeset (rasen hadde et fransk navn som jeg ikke husker), sånn kunne jeg tenkt meg - kanskje. Og så har vi myndene da (azawakh, sloughi, og muligens en liten lekekr italiensk mynde men de brekker beina så lett så da får det heller bli whippet).. og spisshunder (lundehund, shiba, synes buhunder er fine også..) Nei, jeg er ganske håpløs på dette med drømmeraser.. liker de fleste hunderasene så må si at det er 2 som peker seg ut og det er kelpie og basenji og så la det bli med det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten om min egen verdens søteste kooikergutt, så har jeg et par andre raser jeg liker veldig godt.

Ikke overraskende er Australsk Kelpie en av mine fremste drømmeraser, og jeg gleder meg til om bare få uker når min lille frøken kommer hjem til meg :w00t:

Jeg har også alltid vært utrolig svak for Aussien, så det er også en av mine drømmeraser.

:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista mi er kort: Samojed. Neste valp blir (forhåpentligvis) en "hjemmelaga" liten hvit fleeceball (eller to) som blir født til sommeren.

5ukergul1.jpg

Om man skal drømme så blir det en border collie valp, som ikke er valp, men bare VIPS har blitt en voksen veltrent gjeterhund....

Om jeg skulle hatt bare en eller to hunder så hadde beardis stått høyt på lista. De andre polarhundene, grønlandshund, sibbe og malamute står også høyt på lista, men tviler på at det blir en realitet.

Pr nå har vi drømmerasene våre, en BC på opptrening og en pensjonist, samt en liten haug med hvite fleeceballer. Ja, og Fenris hovawart da, men flere hoffer blir det nok ikke på oss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Brukshund så er AK "min" rase, men en labrador av jaktvarianten hadde vært en grei nr.2.

Om ikke jeg skulle vært oppdretter og hatt en hund som evt tjenestehund e.l. så tror jeg nok heller jeg hadde vært åpen for alle raser(individer) med de rette egenskapene.

Hunden jeg alltid har drømt om, men jeg jeg tviler passer meg før jeg evt flytter "på landet" e.l.

Siberian Husky.

Maskot:

Sheltie eller Mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min absolutte drømmerase er lundehund! Har tispe nå, og hadde hannhund før. Verdens aller beste rase!

Og så har jeg videre på listen:

whippet

saluki

irsk ulvehund

aussie

border collie

Neste rase blir muligens whippet altså! For en fantastisk rase rett og slett. Og så blir det nok både aussie og border collie på sikt!

Men aller helst vil jeg bare ha Bamse og Shensi resten av livet... De er drømmehundene mine! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får tid og mulighet til å få meg en hund til, er planen å få enten en storpuddel eller en engelsk springer. Storpuddel var en av rasene som var til vurdering før jeg fikk eurasieren, men (eks-)samboer satte foten ned for puddel, dessverre. Ønsker meg en hund som er litt mer bruks enn eurasieren, kunne tenkt meg å konkurrere. Tror det heller litt mer mot ESS enn puddel.

Da jeg var yngre var jeg dønn sikker på at jeg en gang skulle ha grand danois, men har innsett at jeg eeegentlig ikke vil ha så stor hund. Men kanskje en berner en dag, om jeg vil ha noe større :heart: Og så hadde jeg ikke sagt nei takk til en stødig bc uten alt for mye gjeting om jeg hadde hatt tid. Helst langhåret tricolour :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder utseende liker best raser som Tsjekkoslovakisk ulvehund, Saarloos ulvehund, Siberian Husky og Alaskan Malamute, og raser som Presa Canario, Dogo Canario, Amstaff og Boerboel. :wub:

Også synes jeg Irsk Ulvehund er veldig fascinerende! :w00t:

Men jeg tror ingen av disse passer meg og mitt liv noe særlig godt slik livet mitt er nå og de neste par årene, så om jeg skal ha en ny hund i nærmeste framtid, vurderer jeg en voksen omplasseringshund (f.eks fra gatehunder i Romania, altså en blanding), eller hvis jeg skal ha en rasehund i nærmeste framtid tror jeg det vil bli en fransk (eller kanskje engelsk) bulldog. :wub:

Om jeg flytter på gård en gang i fremtiden (som jeg vil) og skal ha en gårdsvakthund kunne jeg tenkt meg en Pyreneerhund! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket vurderer jeg boxer og collie korthår. Dette er raser som jeg føler passer til meg på alle områder, men om jeg kun skulle valgt etter utseende hadde det vært MANGE raser på listen min :P

Boxer er nok den jeg ønsker meg aller mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg HAR drømmerasen (etter hva jeg ser etter). Det er mange raser som jeg kunne tenke meg, men siden hundekjøring er "min" gren, er valget klart. AH, polare sådanne, kunne gått. Men det er noe spesielt med SH.

liker ellers mynder, noen terriere. Hadde jeg drevet med LP eller bruks, er det mange raser jeg kunne tenkt meg. Det er mange flotte hunderaser der ute, både mht egenskaper og utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok ha en ny hund etterhvert, men ikke akkurat i dag, jeg har jo allerede 2 dalmiser;)

Jeg hadde lyst på før:

-Cocker spaniel (engelsk)

-Irsk Setter

-Dalmatiner

Nå har jeg lyst på:

-Langhåret dachshund (antageligvis dverg)

-Saluki<3

Ps: Er vel ikke noen som vet om noen folk med Saluki i Hordaland vel? Har så lyst til å hilse på en sånn, de er så utrolig fine!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drømmerasen, aner ikke hva mer jeg kunne ønsket meg i en hund enn det man finner i en god aussie. :heart:

Neste hund som kommer i hus blir nok med 95% sikkerthet også en aussie, kanskje en hanhund, men mest sannsynlig en tispe. Tror faktisk jeg må drive heftig overtaling av samboeren hvis jeg skulle fått en annen rase :P

Ellers er det ikke så mange raser som appelerer så veldig mye til meg, men jeg er svak for BC'er, kelpier, groenendael, tervueren, Toller og jaktlabbe/golden om det er "riktige" individer :P Også syns jeg corgier er ekstremt sjarmerende, og er litt avstandsforelsket i polarhunder men kunne aldri hatt en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig nok til å finne drømmerasen på første forsøk, sheltien :heart: rasen passer meg perfekt, så det kommer nok alltid til å være minst en slik liten hårball i hus her.

Av andre raser så er jeg for tiden på utkikk etter en voksen bc tispe(trent gjeterhund), og etter det blir det nok en langhåret colliegutt.

Ellers er jeg veldig svak for pommen, har fryktelig lyst på en slik, men er redd den blir litt for liten til at den er praktisk på et gårdsbruk desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det definitivt fler presaer i fremtiden. Men noen ganger savner jeg å ha en rase som er litt mer sosial. Skulle jeg hatt det, så måtte det blitt amerikansk bulldog (hybrid eller standar type), eller bullterrier . Men skulle jeg hatt bullterrier ville jeg hatt en som minner mer om den gamle typen bullterrier, selv om jeg ikke aner om det finnes noe sted idag.

har også blitt betatt av en type hund som kalles Villano de las Encartaciones. Men tror ikke den er godkjent som egen rase.

283300_241506965882191_100000686680065_781283_7759424_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det definitivt fler presaer i fremtiden. Men noen ganger savner jeg å ha en rase som er litt mer sosial. Skulle jeg hatt det, så måtte det blitt amerikansk bulldog (hybrid eller standar type), eller bullterrier . Men skulle jeg hatt bullterrier ville jeg hatt en som minner mer om den gamle typen bullterrier, selv om jeg ikke aner om det finnes noe sted idag.

har også blitt betatt av en type hund som kalles Villano de las Encartaciones. Men tror ikke den er godkjent som egen rase.

283300_241506965882191_100000686680065_781283_7759424_n.jpg

Ojoj den var fiiin :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...