Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


tillien
 Share

Recommended Posts

På 1/28/2020 at 10:31 PM, tillien skrev:

I dag ble vi (jeg og hunden) angrepet av en elg i mørket! Gikk langs en tursti, hørte et brak da grener og kvister knakk på siden, snudde meg og så bare et digert elghode komme mot meg under en meter fra meg. Sprang, og elgen kom etter, men den ble sinket av trær buskas og snø, så fikk noen meter forsprang. Snudde meg, gikk mot den og brølte alt jeg kunne. Elgen snudde. Puh.

Jeg var lett skjelven, men hunden så ut til å ikke kunne bry seg mindre. Måtte sjekke at hun ikke hadde blitt sparket eller noe slikt, hun var mellom meg og elgen da det smalt og jeg så ikke hva som skjedde. Men det gikk bra ser det ut til. Merkelig at hun ikke reagerte på elgen tidligere - eller så var jeg kanskje ikke oppmerksom på henne.

Jaja, nok et bevis på at livet med hund er mye mer spennende enn uten!

Oi, så skummelt! Godt det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På veterinærkontroll på lørdag fant de en liten kul til i tarmen på Eine? Den er såpass liten at den kan fjernes, så det skal gjøres denne uka. Deretter sendes den inn for analyse. Han viste også ubeh

Da har jeg gjort noe jeg aldri trodde jeg måtte, men sendt en sak til mekling. Jeg måtte avlive hunden min for snart to måneder siden, og i kontrakten sto det at jeg skulle få tilbake kjøpesummen med

Flinke hunder det  Noe lignende skjedde meg for mange år siden. Qui vekket meg tidlig en søndag morgen og han var VELDIG bestemt på at jeg måtte stå opp. Det viste seg at Indiana var alvorlig syk, hun

Posted Images

On 1/29/2020 at 12:54 AM, Mardina said:

Hadde min hund våknet så tidlig, hadde jeg bedt han gi f... og gå å legge seg igjen ?? Heldigvis sover han til jeg står opp ? Så jeg slipper den problemstillingen ?

 

18 hours ago, Piglet said:

Min hadde også planer om å bli sånn, men fikk så fort hun var gammel nok beskjed om at det kunne hun bare drite i :lol: Hadde ikke fiksa å ikke få sove det jeg trenger, så nå sover hun til jeg står opp. 

Den kampen tapte jeg for lenge siden :lol: Problemet er egentlig at hun er så sulten når hun våkner, så hvis jeg ikke står opp og mater henne spyr hun magesyre :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

 

Den kampen tapte jeg for lenge siden :lol: Problemet er egentlig at hun er så sulten når hun våkner, så hvis jeg ikke står opp og mater henne spyr hun magesyre :icon_confused:

Ja, de er ganske flinke til å få det som de vil :lol: Skjønner veldig godt at dere gjør det sånn da, og så lenge det funker for dere så er det jo bra :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramatikk i dag. Kåre (katten) klarte å krype under kjøkkenøya,og satt seg fast der. En stor hannkatt, og rammen på øya er vel ca 9cm høy. Hørte at han ble litt panisk under der, og til slutt så ga han opp og bare lå der. Heldigvis såpass nærme åpningen at jeg fikk tak i bakenden på han, og fikk dratt han ut. Men så virket han helt slapp etterpå, ville ikke gå, og bare lå der. Og det surklet skikkelig når han pusta. Så da ble det en tur til dyrlegen. Hun tenkte blødning pga surklingen. Han fikk en sprøyte, også skulle jeg bare følge med de neste dagene,og håpe at han ikke får feber og blir dårlig. 

Jeg skal på jobb ikveld og natt, så nå har jeg kjørt han hjem til foreldrene mine så de kan holde et øye med han. Men jeg synes allerede han virker mye piggere. Surkler ikke så mye når han puster, han beveger seg fint og vil kose, og han spiser mat. Så krysser fingrene for at det går bra ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid planlagt treninger ol. med Milo og sånn før, men mer i hodet. «Idag blir det utgangsstilling eller vendinger» feks. Men nå som jeg har to stk er det for mye å holde styr på? Kjøpte meg almanakk idag der jeg kan skrive ned ukens treningsfokus samt putte stevner og den slags i kalenderen. Håper jeg fortsetter med det og ikke blir lei av almanakken etter en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatakk til godt voksne, erfarne dyrleger!

Minien har slitt med forstoppelse. De siste ukene har han hatt en episode eller to i uken der han har slitt med å få ut avføring, og det har til slutt kommet som en  rund, hard kule, som har sett for stor ut. Nå klarte han ikke få noe ut i går, bare små dråper, og heller ikke i dag. Kunne kjenne en hard klump ved siden av endetarmen som jeg antok var avføring, men våget jo ikke klemme på den. Så da bar det til dyrlege, jeg sa at jeg antar  at det er utposning på tarmen. Og dyrlegen var enig, han ville begynne med røntgen, så fikk vi se. Da blandet den godt voksne dyrlegen seg inn: gi bedøvelse og smertestillende og manipuler avføringen ut. Blir litt gris, men fort gjort. og sånn ble det. Fiks ferdig på et par minutter, og gud vet hvor mye penger jeg sparte. Nå kostet det "bare" 1650

Jeg blir så sykt bekymret hver gang noe er i veien med minien, tror jo alltid at nå er alt over. Så til tross for pengene, så var jeg overlykkelig da jeg gikk derfra, Nå  er alt bra (frem til neste gang noe skjer;))

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/29/2020 at 9:03 PM, Ingvild SF skrev:

Så godt det gikk bra! Reagerte du instinktivt eller rakk du å tenke?

 

Hva skjedde den dagen? Og resten av høsten forsåvidt?

1.juli 2019 var jeg på telttur i Norge med samboer. Ukene etter det var veldig bra. Gode minner. Men etter 8.august ble det bare negativt. Startet på et studiet og brukte masse penger på det, så fikk lån på det (avsluttet skolegangen etter fire uker). Kjøpte hund (verdens beste gutt), som jeg dessverre måtte avlive og har meklingsak mot oppdretter. Samt jeg gikk på vekterkurs som jeg idag angrer litt på da jeg bare har tapt penger på det. 
Så skulle ønske jeg kunne spolt tilbake og fått orden på økonomi og hatt litt bedre minner. Eneste positive nå er at det kommer ny valp i hus. 
 

Tusen takk som spør. Veldig hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miloficent skrev:

Ikke glem at den voksne og erfarne dyrlegen en gang var ung og nyutdannet? De unge skal også lære og mange av de eldre burde oppdatere seg på ting!

har ingen problemer med å være enig med dette, derimot syns jeg ikke det er ok at det skal koste meg mer penger mens den nyutdannede lærer seg ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/28/2020 at 8:31 PM, Miloficent skrev:

Det er hardt for et B-menneske med en valp som våkner tidligere og tidligere? Hadde en periode der han vekket meg 09-09:30 og dette var supert! Men idag vekket han meg plutselig klokken 08. Nytter ikke å bare snu seg og sove igjen fordi når han er våken er tissebehovet aktivert? 

Skjønner problemet, men må nesten le litt og. Minien er en omplasseringshund, godt voksen med inngrodde vaner. De forrige eierne fortalte meg ikke at han må ut mellom 04.00 og 05.00 hver eneste morgen. Morgentur er det beste han vet, og absolutt helt nødvendig....

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, simira skrev:

Fikk du ikke nettopp en annen? Dvs tredje?

Nei. Var på intervju på mandag, men hørte aldri noe mer. Fikk dårlige vibber når jeg gikk ut fra bygget, så veldig forståelig. De trengte folk fort, og jeg hadde allerede takke ja til en del vakter på jobb nummer én og jeg jobber helga på jobb nummer to. Så det kan ha mye med saken å gjøre.
 

Er veldig forvirrende når jeg nevner jobbene mine, er ikke alltid samboer klarer å holde følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Kåre vært ute for første gang siden vi flyttet. Nervepirrende for mor. Men fikk testet gpsen da, og den funket veldig fint! Så da kunne jeg følge med på hvor han var hele tiden. Syntes han gikk litt langt unna, men når jeg så på gpsen at han var innen "ropeavstand" så gikk jeg ut og puste på han. Da kom han løpende mens han mjauet, så jeg lurer på om han gikk seg litt vill. Inne igjen nå da, så får han vente til imorgen med neste tur ut. 

Fluffy, den andre katten, har vært ute jevnlig en stund allerede. Han blir skikkelig gretten av å være innestengt for lenge, og han takler nye miljøer veldig bra. Han holder seg bare rett i nærheten. Føler meg mye tryggere der. Kåre er generelt et nervevrak, så det er veldig skummelt i starten. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/30/2020 at 10:25 PM, Mrs.Fisken skrev:

1.juli 2019 var jeg på telttur i Norge med samboer. Ukene etter det var veldig bra. Gode minner. Men etter 8.august ble det bare negativt. Startet på et studiet og brukte masse penger på det, så fikk lån på det (avsluttet skolegangen etter fire uker). Kjøpte hund (verdens beste gutt), som jeg dessverre måtte avlive og har meklingsak mot oppdretter. Samt jeg gikk på vekterkurs som jeg idag angrer litt på da jeg bare har tapt penger på det. 
Så skulle ønske jeg kunne spolt tilbake og fått orden på økonomi og hatt litt bedre minner. Eneste positive nå er at det kommer ny valp i hus. 
 

Tusen takk som spør. Veldig hyggelig?

Jeg har fått med meg valpen du måtte avlivet, men visste ikke om resten. Kjedelig å høre at ting ikke har gått som smurt i høst (tvert imot). Håper meklingen går bra! Om noe så regner jeg med du har fått noen nye erfaringer som er godt å ta med seg videre.

 

På 2/1/2020 at 2:21 PM, laikamor skrev:

Da har Kåre vært ute for første gang siden vi flyttet. Nervepirrende for mor. Men fikk testet gpsen da, og den funket veldig fint! Så da kunne jeg følge med på hvor han var hele tiden. Syntes han gikk litt langt unna, men når jeg så på gpsen at han var innen "ropeavstand" så gikk jeg ut og puste på han. Da kom han løpende mens han mjauet, så jeg lurer på om han gikk seg litt vill. Inne igjen nå da, så får han vente til imorgen med neste tur ut. 

Fluffy, den andre katten, har vært ute jevnlig en stund allerede. Han blir skikkelig gretten av å være innestengt for lenge, og han takler nye miljøer veldig bra. Han holder seg bare rett i nærheten. Føler meg mye tryggere der. Kåre er generelt et nervevrak, så det er veldig skummelt i starten. 

Spennende med tilvenning på nytt sted. Kåre venner seg nok til plassen etter hvert :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miloficent skrev:

Altså hvor og hva bestiller dere av godbiter? Jeg tør ikke regne på hvor mye penger jeg bruker på det i måneden og føler jeg kan handle inn en hel skuff - vipps så er det borte igjen! 

Jeg har kjøpt fra godbit1.no, de var raske og billige. Ellers kjøper jeg mat i billigdisken på butikken (det som snart går ut på dato), ting holder seg lenge i fryseren liksom, så tar jeg bare opp det jeg trenger. Ellers får hun rester, jeg lagde vafler på lørdag så det har vært godbiter i helgen, og jeg blander ofte med tørrfôr for å ikke gi for mye mat. Min hund blir fort lei mat, så jeg kan ikke gi rent tørrfôr, men kan godt blande ut med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Miloficent said:

Altså hvor og hva bestiller dere av godbiter? Jeg tør ikke regne på hvor mye penger jeg bruker på det i måneden og føler jeg kan handle inn en hel skuff - vipps så er det borte igjen! 

Jeg kjøper tørket filét fra Dr.Clauders som jeg klipper i småbiter. Min legger så lett på seg så her styrer vi unna alt av karbohydrater, pluss at jeg foretrekker å gi rene produkter. Når det krever ekstra gode godbiter (konkurranse etc.) synder jeg litt mot egne prinsipper og bruker for eksempel leverpostei, eller denne: https://fourfriends.se/produkt/training-treats-deer/  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Tørrfôr! :lol: 

Det funker fint å bruke inne og blir jo billig i lengden, så det gjør vi? Men funker ikke så bra når treningen er mer avansert eller i et forstyrrende miljø..

2 timer siden, Quack skrev:

Jeg har kjøpt fra godbit1.no, de var raske og billige. Ellers kjøper jeg mat i billigdisken på butikken (det som snart går ut på dato), ting holder seg lenge i fryseren liksom, så tar jeg bare opp det jeg trenger. Ellers får hun rester, jeg lagde vafler på lørdag så det har vært godbiter i helgen, og jeg blander ofte med tørrfôr for å ikke gi for mye mat. Min hund blir fort lei mat, så jeg kan ikke gi rent tørrfôr, men kan godt blande ut med det. 

Ja var også selv å kikket på godbit1 sin side! Mye gode greier der til rimelig pris. Jeg bruker jo en viss sum penger på godbiter i måneden uansett, men må bli bedre til å planlegge innkjøp. Mye spontankjøp? 

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg kjøper tørket filét fra Dr.Clauders som jeg klipper i småbiter. Min legger så lett på seg så her styrer vi unna alt av karbohydrater, pluss at jeg foretrekker å gi rene produkter. Når det krever ekstra gode godbiter (konkurranse etc.) synder jeg litt mot egne prinsipper og bruker for eksempel leverpostei, eller denne: https://fourfriends.se/produkt/training-treats-deer/  

Takk for tips! Merker at det går helt sinnsyke mengder med godbiter med to hunder som trenes. Kan fint bruke en hel pose med f.eks. frysetørket Provit på en liten treningsøkt? For å ikke glemme godbitene en skal ha med på de vanlige turene og tilgjengelig tilfelle passeringer, innkallinger og den slags. Vi bruker karbonade+pølse+fiskekaker til innkallinger og når vi er på kurs, så blir litt mye å gi til «enkle» øvelser her hjemme eller på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager gikk det før gpsen til katten var mistet ute ? Og i teorien lett å finne igjen, men han har da mistet den helt inntil togskinnen omtrent. Var borte og så isted, kunne ikke se den, men så er det jo gjerdet inn et stykke fra jernbanen, så jeg kan ikke gå og lete der.. Typisk! Frustrerende å være så nærme, men å ikke kunne få tak i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Miloficent skrev:

Altså hvor og hva bestiller dere av godbiter? Jeg tør ikke regne på hvor mye penger jeg bruker på det i måneden og føler jeg kan handle inn en hel skuff - vipps så er det borte igjen! 

Kan veldig anbefale å lage kjøttpudding selv, og fryse ned ferdig kuttet, evt i porsjonsbiter for oppkutting ved bruk. Basisoppskrift som følger, nok til 1 brødform: 2 pk kjøttdeig av ett eller annet slag, 2 egg, 1 ss potetmel. Jeg blander gjerne i litt av noe ekstra godt, som leverpostei/baconpostei, eller annen menneskemat med litt mer smak. Bland sammen i foodprosessor, putt i brødform og i langpanne halvfylt med vann i ovn på 175 grader. Steke i 1,5 timer. La det avkjøle seg i formen, og del opp i passe deler/biter når avkjølt. Frys ned og ta opp ved behov. Greit å doble oppskriften og lage to former når man først er i gang. Dette anser jeg å være godbiter av høy kvalitet til bruk i litt mer krevende situasjoner ? 

Endret av Vestlandsjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...