Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Line skrev:

Da gjør du lurt i å ta med brodder. Gikk rundt Ladehammeren i sta, og det var spinnglatt - hålke med litt snø på, favorittføret ditt..

Da skal jeg ikke dit. Klarer meg med det som er igjen av is på veiene her. Det meste er bart nå, men mye gjørme både her og både der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Guest Mira2.0

Nettopp pløyd gjennom siste sesong av Suits, og har abstinenser! Noen gode forslag til hva som er severdig på netflix? 

Ellers har det vært en bra dag, hadde spart penger og fikk kjøpt nye sko på salg, 70% avslag monner! Har mange sko, men de er fra før jeg fikk barn og er derfor små og trange (gikk opp en skostørrelse under svangerskapene). Så deilig å kaste joggesko hvor sålen er løs, sko som er så trange at jeg må velge sokker med omhu osv. :) 

Voffsen er deilig om dagen hun og, som om hun er blitt mer voksen etter løpetid. Fortsatt småspist, men kan være fordi vi er nederst i forsekken og hun er lei. Var ikke et for hun kastet seg over da det var nytt heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Symra&Pippin said:

Da skal jeg ikke dit. Klarer meg med det som er igjen av is på veiene her. Det meste er bart nå, men mye gjørme både her og både der.

Det ante meg ja :lol: 

44 minutes ago, Mira2.0 said:

Nettopp pløyd gjennom siste sesong av Suits, og har abstinenser! Noen gode forslag til hva som er severdig på netflix? 

Om man skal holde seg litt i samme liga: The Good Wife, og White Collar. Ellers så er både Luther, Jack Taylor, Blacklist, og Person of Interest i krim- og spenningssjangeren. Vil man ha enkel moro: Frankie & Grace :) 

 

Smula er nappet, badet og klipt - og litt fornærmet :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Siri said:

Det er påske... det SKAL være litt kniver og drap og blod og sånt da :P 

Det finnes en slik pille. Den heter TA DEG SAMMEN!!! :aww: 

Sorry, den finnes ikke i utvalget her :aww: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Line skrev:

 

Om man skal holde seg litt i samme liga: The Good Wife, og White Collar. Ellers så er både Luther, Jack Taylor, Blacklist, og Person of Interest i krim- og spenningssjangeren. Vil man ha enkel moro: Frankie & Grace :) 

 

Takk for forslag! The good wife er sett, samme med white collar og blacklist. Morsomme serier utgår gjerne, er ikke så glad i det. Takk uansett (Y) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Hva er dette for rase?

Fant den her gående i veien i mørket. Uten bånd. Tok den inn så den ikke skal bli påkjørt.

 

20180326_211800.jpg

Australsk terrier ser det ut som. Bra du tok den inn! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Klematis said:

Hva er dette for rase?

Fant den her gående i veien i mørket. Uten bånd. Tok den inn så den ikke skal bli påkjørt.

 

20180326_211800.jpg

Minner om en australsk terrier synes jeg. Kan sikkert være en blandingshund også.

Endret av Artemis
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg tror du eeeegentlig har veldig sansen for den godeste herr Antonsen jeg, Siri :aww:
:lol: 

 

Det var han som satt på skuldra mi da jeg skrev det :aww: 

1 time siden, Pixie skrev:

OMG... fikk tilsendt bilder av meg selv tidlig i tjueårene, de første årene i studietida. Jeg er så flau at jeg dør litt...

Det krever bevis :D 

31 minutter siden, Raksha skrev:

Sorry, den finnes ikke i utvalget her :aww: 

Kan sikkert bestilles på nett :aww: 

Fytterakker'n for en flott skitur vi hadde i ettermiddag/kveld, hundene og jeg. Strålende føre og bare vakkert liksom. Ikke trengte jeg ekstra lys heller - det var jo lyst til vi var tilbake til bilen igjen kl littoveråtte... Har jeg nevnt at jeg digger sommertid? :D 

Også hadde vi besøk av denne gjengen her i dag :D 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Vi tok på hunden båndet til Bizi og gikk for å ringe på dører. Hunden ble gjerne med på tur og ble svært så målrettet der han kryssa veien og runda hjørnet på to biler i gårdsplassen og satte seg på trappa. Mannen som åpna så ut som om han hadde ramla ned av månen. Han kikka ned og ropte Kevin!

Han hadde nettopp begynt å lure på hvor Kevin var blitt av. Så Kevin hadde tatt seg en tur på egenhånd. Nå er han i hvert fall hjemme.

Bizi var grei som tok i mot han. Hun synes han var litt overivrig, men godtok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det gjør vondt langt inni sjela når man er hjemme i byen for å jobbe et par dager, og alt jeg får på snap fra samboeren er bilder og video av påskefjellet badet i sol med lykkelige hunder løpende omkring:aww: Opp på hytta igjen etter jobb i morgen, heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, TrasselTrollet said:

Hjälpes. Jag borde egentligen bara melde mig ut av allt av social media, jag sitter ju bara och blir förbannad ett par rundor per dag.
Som nu när någon frågar varför enkelte i rasemiljöet vill ha bort brukskravet och får ett svar som är så fullt av BS att jag får ont långt in i själen.
Så då blåser man ut lite frustration här istället och loggar av pc'n för en stund.

You and me both!
Kjemper hardt for å ikke blande meg denne gangen.. Går nesten bra :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO skinn igjen å sy reimer på av de 20. To! Begynner å bli litt lei de der skinna nå :lol: 

Så må jeg lage kake til i morgen. Hadde glemt hele kaka, bare flaks at jeg kom på det. :icon_redface:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en kjempefin helg i Hardanger i 80-årsdag. Vi var vel 20stk fra familien som reiste inn. Lenge siden jeg har hatt det så kjekt, med festing både fredag og lørdag :) Veldig sliten nå da, jeg er ikke vandt med så mye festing og sosiale greier :P

Gubben min var der også, men måtte dessverre reise igjen igår, og kunne ikke være med ned hit til påske. Kjempetungt å reise fra han når det er en måned siden sist jeg så han, så nå føler jeg meg ganske deppa.. Satser på uka går fort, så skal jeg heller nyte å være sammen med familien og hundene imens :)

Veldig deilig å være på hytta. Hundene kan løpe løse, vi kan slappe av og spille spill hver kveld. Er kjempeglad for at ingen ønsker seg TV her, selv etter vi fikk innlagt strøm. Hadde vi hatt TV så hadde vi nok sittet foran den hver kveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
9 minutter siden, Siri skrev:

Jepp :lol: 

Jeg bare nevner det... "fjellet" en sen ettermiddag/tidlig kveld er bare magisk :ahappy:
Siri Guldseth sitt bilde.

Hadde jeg ikke visst hvem som har tatt bildet, så hadde jeg ikke ant hva jeg så på :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Vakkert. Men hva er det for en haugtusse som løper bortover veien?

Det var bare noe som plutselig kom i vegen :lol: 

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Hadde jeg ikke visst hvem som har tatt bildet, så hadde jeg ikke ant hva jeg så på :lol: 

:lol::lol::lol: 

SÅnn da :P 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 at 11:11 PM, Raksha skrev:

Nå har jeg skåret opp og behandlet 40 reimer, festet 40 spenner på disse reimene, med to niter på hver spenne, laget 4 hull til nitene på hver av disse 40 reimene, og 1 hull til selve spenna, og så laget to spennehull på hver av disse reimene. Det er mange reimer, spenner, hull og niter. :aww:  Og har limt alle reimene på skinna,  og sydd fast på 9 av de ferdigekjøpte skinna, skal sy fast reimene på de siste 11 skinna i morgen tenker jeg.  Må ha en liten pause fra spenner, niter og hull :lol: Alt dette siden tirsdag. 

 

Hva lager du egentlig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

Hva lager du egentlig ??

Sitteunderlag av kaninskinn, så fikk jeg den "geniale" ideen om  å sy på reimer så de kan rulles sammen og holdes sammenrulla. La oss bare si det sånn at jeg angrer litt på den :lol: 

41037046351_6077456558_k.jpg

41037041271_ab905dc4c3_k.jpg

Men nå har jeg fått på alle reimene på de ferdigkjøpte skinna, så da er det bare å orden ferdig de jeg har beredet selv :D 

 

Edit: 

Og kaka står til nedkjøling :aww: 

 

Endret av Raksha
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dette med fargepreferanser og "stygge" hunder.. jeg tror at hvis man først får en hund så vil man synes den er nydelig etterhvert uansett hva man syntes i utgangspunktet. Og ens egne hunder preger jo hva man synes er fint. Strider er for meg den vakreste kelpie-hannen ever, selv om han i forhold til standard kanskje ikke er helt der. Men jeg bedømmer alle kelpiehanners skjønnhet i forhold til Strider - de skal være lettbygde med godt oppknepet buk og ikke så kraftige, og fallende kryss og steil front kan være vakkert det og tenk! :yes:

Igår var vi på en aldeles håpløs skitur, alt for dyp snø, råtten snø og tidvis kladding. Tynt skarelag som bikkjene datt gjennom hele tiden og det var et fryktelig strev for dem, selv om de fikk gå bak i skisporene. Idag ville gubben gjerne på ski igjen, det hadde ikke jeg lyst til, så det endte med at han tok med seg bikkjene. Han kom hjem og sa at nå våget han ikke gå på ski altså. Det var blitt steinhard superhard skare og bikkjene hadde dratt han overende 3 ganger i løpet av 200 m og han holdt på å slå seg ihjel hver gang. Det var blitt alt for hardt og glatt nå. Bare slitsomt med den snøen nå.. (det har det vært ganske lenge faktisk).

Nå driver vi med rengjøring til vi får besøk i påsken. Familien min er det ikke så farlig med hygienemessig men så kommer sønn, svigerdatter og barnebarn og overnatter. Og da føler jeg at det må være ultrarent her slik at sønnen ikke blir beskjemmet eller synes det er for slitsomt å være her. Svigerdatter er flink til å holde alt rent og superryddig, mens vi er litt mer.. vel så lenge det ikke er invasjon av sykdomsfremkallende bakterier og man kan se litt her og der antydning til hvilken farge det er på gulvet, så er det ikke så farlig.. og gubben min er det mest rotete menneske på jord tror jeg, men jeg gidder ikke løpe rundt og rydde etter han hele tiden (det hadde vært en fulltidsjobb tror jeg). Men det betyr ganske voldsomme skippertak når vi skal ha besøk (av type vaske kjøleskap, kjøkkenskap, kjøkkenskuffer, skrubbe badet, kjøpe ny oppvaskkost, ny do-kost etc) , kjempeslitsomt (den der husarbeidspillen skulle jeg gjerne kjøpt en økonomipakning av! Husarbeid er så himla kjedelig og tidkrevende!). På den annen side, da blir det veldig rent og fint her en liten stund..

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...