Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

11 timer siden, Perfect Image skrev:

Akkurat nå er jeg helt knust. Det gjør skikkelig vondt inni meg. Som oppdretter forventer man å miste valper fra eller til de første dagene, og nyfødt perioden men ikke 5 uker gamle... På disse to kullene prøvde jeg for første gangen dokasse med pellets, etter råd fra andre oppdrettere som fungerte så bra, og sant som det var gjorde det... Til idag. En av valpene spiste pellets, det svellet i magen og innen vetn kom var det allerede for sent. Den fine lille skapningen, utrolig morsomme valpen full av personlighet som senest i formiddag satt på fanget mitt og sov mens jeg spiste lunsj er nå borte og det gjør skikkelig vondt. Det var vært så utrolig mye "uheldig" med dette kullet at jeg har aldri lyst til å drive oppdrett igjen for det er utrolig vondt når sånt som dette skjer og jeg føler meg så jævelig inkompetent oppdretter.

Uff, så forferdelig trist å høre :icon_cry::hug: 

AN er jeg hjemme med semisykt barn som løper rundt i supergirl tskjorte og høye heler :P Noe sier meg at hun kanskje kunne vært i bhg i dag :huh:. Det snør kjempemye, og det er jeg glad for. Dette har vært en fantastisk fin vinter! Så mye snø gjennom en så lang periode har vi ikke hatt på mange år. Måtte det holde seg sånn til det virkelig skal bli vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpa og varmvannet har takket for seg i løpet av natta så det var kjølig da jeg sto opp. Jeg håper reparatøren rekker å sjekke det ut i dag og at vi slipper så veldig mange dager uten varmvann. Jeg hadde store planer om hårvask i dag for eksempel, men jeg hæler ikke å vaske det i iskaldt vann så da får jeg stikke bort hit til jobb for en dusj i ettermiddag. Kjekt med den muligheten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QUEST skrev:

Er det mange her inne som er litt over gjennomsnittet interessert i potteplanter? ( merk; potteplanter..:sleep:)  Tok en rask gejnnomtelling om kom til ca 150 +- :ahappy: 

Måtte klippe av denne blomsten på amaryllisen, den ble så tung at stengelen knakk .

image.jpg

Litt raskt telling her gav meg et resultat på 3 planter, og de blir dårlig vannet.. 

jeg kan ikke kalle de blomster engang, for det er bare noe grønne greier :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Litt raskt telling her gav meg et resultat på 3 planter, og de blir dårlig vannet.. 

jeg kan ikke kalle de blomster engang, for det er bare noe grønne greier :lol: 

Så du blir ikke fornærmet om jeg sier at jeg betviler at du har utpregede grønne fingre..? :ahappy: Har faktisk hatt adskillif flere enn rundt 150 tidligere, det var sånn typ så ikke vinduene..Veldig praktisk da, vinduspussing var helt unødvendig og uaktuellt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Så du blir ikke fornærmet om jeg sier at jeg betviler at du har utpregede grønne fingre..? :ahappy: Har faktisk hatt adskillif flere enn rundt 150 tidligere, det var sånn typ så ikke vinduene..Veldig praktisk da, vinduspussing var helt unødvendig og uaktuellt :P

Teller plastpotteplanter? I så fall har jeg to :aww::lol:   Jeg har konkludert med at jeg kan holde meg til buketter, de står ca like lenge hos meg :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Litt raskt telling her gav meg et resultat på 3 planter, og de blir dårlig vannet.. 

jeg kan ikke kalle de blomster engang, for det er bare noe grønne greier :lol: 

Vi har to grønne greier og to orkideer. Gubben har forbudt meg å røre dem annet enn i nødstilfeller. 

Han kidnappet dem jo til og med fordi jeg ikke var snill med dem. :aww:

Har det ikke puls så tar jeg tydeligvis knekken på det :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Så du blir ikke fornærmet om jeg sier at jeg betviler at du har utpregede grønne fingre..? :ahappy: Har faktisk hatt adskillif flere enn rundt 150 tidligere, det var sånn typ så ikke vinduene..Veldig praktisk da, vinduspussing var helt unødvendig og uaktuellt :P

Nope :lol: eller, det er vel faktisk ikke evnene det nødvendigvis stopper i. For jeg vet hva man bør gjøre osv. Jeg bare gidder ikke :lol: men igjen; det er mye sært stell også på plantene da :P 

jeg har ironisk nok jobbet flere år på Felleskjøpet, og hadde faktisk litt opplæring av slikt av en gartner. Jeg pleide dog å spøke om at jeg hadde steinen jeg :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Perfect Image. jeg forstår himla godt følelsen av å være dårlig oppdretter. Den hadde jeg også når jeg mistet en 5 uker gammel valp til en ulykke ?

Kjenner også en annen som mistet en valp da den kveltes av å ha slukt tørrfôr. 

Utrolig tungt, men man må fokusere på de andre, og det positive. 

 

@Paranomia. Så dumt ang skolen, sånn skal det jo virkelig ikke være. ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, QUEST skrev:

Er det mange her inne som er litt over gjennomsnittet interessert i potteplanter? ( merk; potteplanter..:sleep:)  Tok en rask gejnnomtelling om kom til ca 150 +- :ahappy: 

Måtte klippe av denne blomsten på amaryllisen, den ble så tung at stengelen knakk .

Nja... vel... Litt over gjennomsnittlig interesse er vel å ta i ja.. .Men jeg har 5 orkideer hvorav tre av dem for tida står i full blomst og i tillegg ser ut til å sette flere, jeg har to sånne novemberkaktuser og en julekaktus - og en av disse står akkurat nå i full blomst igjen, selv om den også blomstret i november... Jeg har en passse avblomstret julestjerne stående... den takker nok for seg snart, jeg har en sånn flamingoblomst som jeg har hatt i mange år og som stadig kommer i blomst, en vindusblad som vokser seg stadig større, en svigermors tunge som lever litt usikkert siden bikkjene stadig velter den overende - og en slags sukkulent som burde fått ny potte. Jahhh... Det er trivelig med blomster, men det er en del av dem som får litt korte liv :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, QUEST skrev:

Er det mange her inne som er litt over gjennomsnittet interessert i potteplanter? ( merk; potteplanter..:sleep:)  Tok en rask gejnnomtelling om kom til ca 150 +- :ahappy: 

Måtte klippe av denne blomsten på amaryllisen, den ble så tung at stengelen knakk .

image.jpg

 

Har tre orkidéer og en grønn. Orkidéene har jeg god tone med, de blomstrer på nytt og på nytt og er ganske fine. Det er stort sett det jeg klarer å holde i live (sett bort fra de med bein da) så jeg holder meg til det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o 150 potteplanter! ?

Jeg har faktisk hele fire stk. :D Fire novemberkaktuser. Dvs. jeg har faktisk egentlig seks, men de to siste flyttet til mine foreldre for snart åtte år siden(fordi jeg flyttet utenlands) og har ikke flyttet tilbake igjen. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant oppskrift på sånne seige sjokoladecookies i går, og nå er jeg straks klar for å lage tredobbel porsjon!
Trenger sikkert ikke lage middag da, hvis jeg har over 100 sånne cookies? :P 
Har elelrs en ymse plan om å sende ene guttungen ut med huskyen (og når jeg sier guttunge, så er det mer fordi han er ungen min enn at han er en unge :P Han blir 20 i år :D hehe)
Den andre (yngste, med noen minutters margin bare) skal få æren av å rydde litt :) 
Finfin fordeling! 
Så tar jeg kveldsturen (trenger det! Ørefred og sånn ;) )

Jeg har også potteplanter (grønnplanter altså, for alt annet dør jo før jeg rekker å huske å vanne :P )!!!
Ikke noe imponerende antall, men jeg har da noen.
Eneste jeg får til er orkidèer... De blomstrer om igjen og omigjen.
Og så har jeg dilla på tulipaner og sånne rare krysantemumgreier (kjøper en stilk i slengen på blomsterbutikk, og de lever i flere uker :o )


 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Malinka skrev:

Teller plastpotteplanter? I så fall har jeg to :aww::lol:   Jeg har konkludert med at jeg kan holde meg til buketter, de står ca like lenge hos meg :aww: 

Beklager altså men her må jeg være streng.. Det er kun levende planter med røtter som teller.,:sleep: Hehe..jeg liker ikke buketter engang, jeg vil ikke ha døende planter. :P

53 minutter siden, *Kat84* skrev:

Vi har to grønne greier og to orkideer. Gubben har forbudt meg å røre dem annet enn i nødstilfeller. 

Han kidnappet dem jo til og med fordi jeg ikke var snill med dem. :aww:

Har det ikke puls så tar jeg tydeligvis knekken på det :lol:

 

Hmpf..planteplager altså..:sleep:

50 minutter siden, Krutsi skrev:

Nope :lol: eller, det er vel faktisk ikke evnene det nødvendigvis stopper i. For jeg vet hva man bør gjøre osv. Jeg bare gidder ikke :lol: men igjen; det er mye sært stell også på plantene da :P 

jeg har ironisk nok jobbet flere år på Felleskjøpet, og hadde faktisk litt opplæring av slikt av en gartner. Jeg pleide dog å spøke om at jeg hadde steinen jeg :aww: 

 

Hehe..tror det er mange som kunne trengt en sånn stein..:lol:

37 minutter siden, Midas skrev:

 

Har tre orkidéer og en grønn. Orkidéene har jeg god tone med, de blomstrer på nytt og på nytt og er ganske fine. Det er stort sett det jeg klarer å holde i live (sett bort fra de med bein da) så jeg holder meg til det :P 

Har masse orkideer , ikke så omplasseringsorkideer heller faktisk. Mange hiver jo plantene..*grøsse..kaste levende planter altså* etter at de er ferdig blomstret første gang. Mnge av disse omplasseringsorkideene har blomstret overdådig hos meg :) 

Akkurat nå, Artemis skrev:

:o 150 potteplanter! ?

Jeg har faktisk hele fire stk. :D Fire novemberkaktuser. Dvs. jeg har faktisk egentlig seks, men de to siste flyttet til mine foreldre for snart åtte år siden(fordi jeg flyttet utenlands) og har ikke flyttet tilbake igjen. :P 

Hehe..jeg syns jo ikke det er så mange nå i forhold til tidligere :ahappy: Da så man knappest vinduene.. Syns bestandig det er rart å se bilder fra  hjem der de ikke har planter og bøker. Det er vel sikkert minst et par tusen igjen, selv etter at jeg var plent nødt til å kvitte med meg med flere sekker. * grøss og gru..kvitte seg med bøker er helligbrøde..* Det er ennå bøker omtrent over alt, i alle rom, bare ikke på gulvet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille pappa som lånte meg penger til nye, varme tursko sånn at jeg slipper å miste tærne på jobb i morgen:wub: hadde igrunnen sett meg ut noen fra salomon på XXLs hjemmeside, men alt fra salomon var utplukka når jeg kom i butikk...endte opp med Merrell moab Fst Ice Thermo. Håper de er gode og varme. De er uansett varmere en  de jeg har fra før:P de er foret med ull og fleece, så med ullsokker oppi så bør de gjøre susen.

Ang planter så har jeg en... aner ikke hva den heter, men den er grønn:innocent: så har jeg 3 falske eukalyptus-stilker.. jeg har ikke grønne fingre...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, QUEST skrev:

 

Hmpf..planteplager altså..:sleep:

Yes, og stolt av det faktisk! 
Det er jo en bragd å klare å drepe kaktuser. Så jeg føler jeg har fått til noe helt unikt :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 grønne potteplanter, også har vi et lite drivhus med tomatplante, basilikum og koriander, og så har vi en chiliplante som driver å blomstrer.

Samt en bukett tulipaner :P

I noen av vinduene så verken orker eller kan vi ha planter i. Blir drivhus her når solen står på, så da dør alt på kort tid. Med mindre jeg flytter alle plantene hver dag, det gidder jeg ikke. Og så har vi det faktumet at kattene river ned ting fra den vinduskarmen som vi kan ha planter i, og hunden bruker den andre vinduskarmen som seng :P

Har bøker da :D men må få ræva i gir å hente resten av bøkene mine som står ute hos mamma. 

Har dessverre måtte gi bort endel bøker når jeg har drevet å flytte for mange ganger..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem potteplanter her. 

Overrasket over at de lever men de holder koken til tross for ustabilt stell. Og lite kunnskap om blomster hos eier. 

På toget på vei hjem og noe krøll så toget må kjøre rundt Romeriksporten. Det betyr forsinket henting i bhg. Sukk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Yes, og stolt av det faktisk! 
Det er jo en bragd å klare å drepe kaktuser. Så jeg føler jeg har fått til noe helt unikt :P 

 

Nei da. Det er noe av det enkleste å drepe. Bare å gi dem for mye vann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Nei da. Det er noe av det enkleste å drepe. Bare å gi dem for mye vann :lol:

:lol: 
Det er vel også en måte å gjøre det på. Jeg bedrev seigpining og gav dem ikke vann i det hele tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre planter hjemme, den ene en stakkars fikus som vi ikke helt får til. Den ryr og ryr, men jeg nekter å hive den ut for de bladene som er der er jo helt fine og stammen er så stilig :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...