Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Akkurat nå er jeg helt knust. Det gjør skikkelig vondt inni meg. Som oppdretter forventer man å miste valper fra eller til de første dagene, og nyfødt perioden men ikke 5 uker gamle... På disse to kullene prøvde jeg for første gangen dokasse med pellets, etter råd fra andre oppdrettere som fungerte så bra, og sant som det var gjorde det... Til idag. En av valpene spiste pellets, det svellet i magen og innen vetn kom var det allerede for sent. Den fine lille skapningen, utrolig morsomme valpen full av personlighet som senest i formiddag satt på fanget mitt og sov mens jeg spiste lunsj er nå borte og det gjør skikkelig vondt. Det var vært så utrolig mye "uheldig" med dette kullet at jeg har aldri lyst til å drive oppdrett igjen for det er utrolig vondt når sånt som dette skjer og jeg føler meg så jævelig inkompetent oppdretter.

Å nei! For et mareritt :(

@Paranomia Håper dere finner en løsning for søsteren din! Høres ut som hun har nok, uten at skolen skal gjøre ting værre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Paranomia skrev:

 

 

 

Tusen takk for tips og råd alle sammen :heart: 

  Vis skjult innhold

Det er en vond og vanskelig situasjon - ikke bare går det utover oss, men det går i så vanvittig stor grad ut over henne og. 
Det er en linje nettopp for folk med funksjonshemminger - både psykiske og fysiske - så at de ikke har kompetanse stiller jeg er stort spørsmålstegn ved. De bryr seg vel bare ikke :(  Jeg tror aldri jeg kunne jobbet som lærer og latt èn elev sitte gråtende igjen i klasserommet mens de andre reiser for å bade, men det er visst fullt mulig. Ikke at læreren har skylda her, det er vel ikke akkurat læreren som har bestemt det - men da hadde jeg virkelig gjort noe med det og ikke bare sagt at pfff det er bare sånn det er. 

Jeg har vondt i magen av å tenke på hvor mange tårer lillesøsteren min har brukt på denne skolen. Ingen skal måtte grue seg på skolen noen sinne! 

Alle linker skal nileses, klage til fylkesmann blir vurdert men foreldre vurderer det dithen at det må jo være greit bare de tar tak i det nå. Jeg mener det er for sent å ta tak i det NÅ. Det skulle vært tatt tak i den første uka på skolen. 

 

Her kan hun nok få erstatning for manglende utdanning (noe hun har krav på) og pengene kan brukes til etterutdanning og privatlærer så hun faktisk lærer det hun skal! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Perfect Image skrev:

Det har bare vært så innmari mye og tøft med dette kullet. De var 9, og nå er de 4. Da begynner man å betvile evnene til å i det hele tatt drive oppdrett...

:console: Huff..hjelper jo fryktelig lite å si at slikt kan skje den beste men..Mye verre å miste en 'gammel' valp enn en nyfødt. 

 For de som har katter og kattedo kan det være vært å tenke på at hunder gjerne spiser katteavføring og kattesand er ikke ufarlig i magen. 

@Paranomia; dette er uhørt i 2018! Her må jo nødvendigvis opptil flere lover brytes, håper dere finner en ordning som fungerer for søsteren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg billett til Eminem i Oslo i juni! Fy søren, nå er jeg lykkelig! Hørt på han latterlig mye siden jeg var drittunge, og han er den artisten jeg har hatt mest lyst til å se på konsert og det har vært en av mine største drømmer. Fy **** som jeg gleder meg! :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Perfect Image :hug: Noe så trist! 

@Paranomia :hug: Håper dere får en løsning for henne, bra hun har dere som kan kjempe for henne. Sånt gjør meg sint! Og som du sier, sånn skal det ikke være i 2018.

Litt bedre humør på meg nå, men jeg håper vi snart får en slutt på dette husmarerittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perfect Image skrev:

Det har bare vært så innmari mye og tøft med dette kullet. De var 9, og nå er de 4. Da begynner man å betvile evnene til å i det hele tatt drive oppdrett...

Det er helt sikkert både trist og ufattelig vondt når sånt skjer, men å betvile din evne til å drive oppdrett, syns jeg ikke du skal. Tenk på alle de flotte hundene fra ditt oppdrett, som gleder en masse lykkelige mennesker, nettopp fordi du har det engasjementet du her. *klem*

Og så lurer jeg på hva som skjer her inne, siden folk melder seg ut og det til stadighet blir skjult innlegg? Jeg går vist glipp av mye når jeg ikke rekker å være her så mye. Men det gjør kanskje ikke så mye å gå glipp av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Båten er snart fremme, og det ser ut som det snør her også.

Godt det er få butikker, uten lange avstand mellom dem i dag. Så kommer jeg meg kanskje hjem i tide til å gå tur før snøen har regnet bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perfect Image skrev:

Det har bare vært så innmari mye og tøft med dette kullet. De var 9, og nå er de 4. Da begynner man å betvile evnene til å i det hele tatt drive oppdrett...

Så utrolig trist. Men du har jo bevist hundre ganger at du er en kjempedyktig oppdretter. Fokuser på alle de flotte hundene som er resultat av ditt oppdrett, og alle de valpene som hadde det godt hos deg, enten de vokste opp eller ikke. :hug:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, mushi skrev:

Da har jeg skjult en del poster pga. krangling. Skjerpings!

Moderator mushi

Bare av nysgjerrighet ; Hva er forskjellen i praksis når en moderator skjuler innlegg i en tråd og når tråden 'ryddes' ( hvilket jeg oppfattet som at innlegg fjernes?) Hvis et 'vanlig' medlem her inne skjuler innhold ien tråd, så kan man jo gå inn og se det men jeg ser ikke noe skjult innhold når moderatorer gjør det? :) 

2 minutter siden, Ozzy skrev:

Da har jeg kjøpt meg billett til Eminem i Oslo i juni! Fy søren, nå er jeg lykkelig! Hørt på han latterlig mye siden jeg var drittunge, og han er den artisten jeg har hatt mest lyst til å se på konsert og det har vært en av mine største drømmer. Fy **** som jeg gleder meg! :D

Oj, så han er aktiv fremdeles da? MYE bra fra den kanten ja! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Bare av nysgjerrighet ; Hva er forskjellen i praksis når en moderator skjuler innlegg i en tråd og når tråden 'ryddes' ( hvilket jeg oppfattet som at innlegg fjernes?) Hvis et 'vanlig' medlem her inne skjuler innhold ien tråd, så kan man jo gå inn og se det men jeg ser ikke noe skjult innhold når moderatorer gjør det? :) 

Oj, så han er aktiv fremdeles da? MYE bra fra den kanten ja! :) 

Vært borte en liten stund men slapp nytt album for en mnd siden, så nå er det Europaturne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, QUEST skrev:

 

 

Bare av nysgjerrighet ; Hva er forskjellen i praksis når en moderator skjuler innlegg i en tråd og når tråden 'ryddes' ( hvilket jeg oppfattet som at innlegg fjernes?) Hvis et 'vanlig' medlem her inne skjuler innhold ien tråd, så kan man jo gå inn og se det men jeg ser ikke noe skjult innhold når moderatorer gjør det? :) 

 

 

 

 

 

 

 

Vi sletter skjeldent innlegg, de bare skjules for alle andre enn moderatorene. Dette er for at vi skal kunne se hva som har skjedd senere. Skriver vi "ryddet", "slettet" eller "skjult" har vi så og si alltid skjult de for alle andre enn mods. Begrepsforvirringen er på topp!

 

 

 

Moderator mushi

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Vi sletter skjeldent innlegg, de bare skjules for alle andre enn moderatorene. Dette er for at vi skal kunne de hva som har skjedd senere. Skriver vi "ryddet", "slettet" eller "skjult" har vi så og si alltid skjult de for alle andre enn mods. Begrepsforvirringen er på topp!

Moderator mushi

Aha, takk for oppklaringen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå burde jeg komme meg ut døra snart, før hele dagen har gått. Men, igjen har jeg sovet kriminelt dårlig så alt går i sirupstempo. Tro om ikke jeg kan få litt energi fra valpen? Hun har i alle fall nok. :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...