Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Gått en forfriskende tur på stranden i blåsten. Foreløpig har vi klart oss uten raptus etter de 3 siste turene:thumbs:

Og @Mira2.0 jeg har sendt deg pm med den søknadsteksten. Sendte den på fredag, men du har kanskje ikle fått den opp? Håper på å få sendt den avgårde i kveld :)

• Like 1
  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Guest Mira2.0
Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Gått en forfriskende tur på stranden i blåsten. Foreløpig har vi klart oss uten raptus etter de 3 siste turene:thumbs:

Og @Mira2.0 jeg har sendt deg pm med den søknadsteksten. Sendte den på fredag, men du har kanskje ikle fått den opp? Håper på å få sendt den avgårde i kveld :)

Svaret er sendt :)  Håper det er til hjelp, og at du får jobben! 

Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, Mira2.0 skrev:

Valpen på tur ut og det pøsregnet :P en ekte livsnyter tror jeg. 

IMG_2785.JPG

:lol: 
Av og til skulle jeg ønske at jeg hadde en som streiket totalt i dårlig vær. Spesielt i dag når jeg endte opp med å feilberegne hvor lang tid det ville ta før neste kraftige regnbyge kom og både jeg og Sjef var søkkvåte på ca 5 sekund :aww: 

Vi møtte på et pinnsvin også når vi gikk turen nettopp. Eller rettere sagt så gikk Sjef rett på et når han snuste, tok tidenes rareste byks både fremover og til siden på en gang! :lol: 
Jeg skjønte jo ingenting, så jeg begynte jo å lete etter ting han kunne ha tråkket på, skjært seg på, eller noe slik. Men nei, der lå det altså et sammenkrøllet pinnsvin langs veikanten. 

Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Åååå, omtrent som da man var liten og måtte sove med døra på gløtt ja :lol: Du må sørge for å dra på telttur midt på sommeren slik at det IKKE blir mørkt vet du :D 

Jeg er skikkelig fornøyd med at jeg ikke tok ned teltet som stod til tørk før jeg spiste middag i går... Nå er det søkk vått... og jeg kommer på at jeg må få tørka markisen på bobilen også - alt ble jo søkk vått siste dagen da vi var i Vågå. 

hahaha ja akkurat sånn er det! Har ikke vokst fra verken det eller bilsyke ?

• Like 2
Skrevet

Nok en dag med regn. Det kjennes på kroppen. Jeg fant ut at det er helt greit å ikke stå opp i dag :aww: 

Og det har vært mer enn nok regn, før noen prøver å si at det ikke har vært så mye av det. Vannkoppen på verandaen er fylt til randen, til tross for at den ikke har vært fylt på siden juni en gang. Denne sommeren er dritt! Denne kroppen er dritt! Akkurat i dag så hater jeg begge deler, intenst og voldsomt! *sukk* 

@Turb :hug: 

Skrevet

Fikk overtalt barnet til å leke med tanten og gikk en god tur med hundene - herlig! Tok med regnjakke fordi det er noget ustabilt vær - så da var det selvsagt strålende sol hele turen :ahappy: Krajset innom loppemarkede på skola og fikk kjøpt en boks til å oppbevare tørrvarer i og en hestebørste til den nette totale summen av 10,- :aww:  Digger gutta da, kom noen med en setter i bile, de satte opp bakdøra og den bjeffa på gutta. Lupin begynte å pipe og hisse seg litt opp "Ikke bry deg" og han roa seg ned :aww: Sånt blir folk imponert over. Vi trenger jo ikke nevne at om avstanden hadde vært betraktelig kortere så hadde ikke det hjulpet  :icon_redface: Det trenger ikke de vite. 

• Like 4
Skrevet
14 timer siden, Raksha skrev:

:gaah: ! Mangler SISTE episode i sesong 12 av criminal minds. Og eneste plassen jeg finner at jeg kan se den er på tv2 sumo. Men må betale for en hel mnd abonement for å se den ene episoden, det er surt det. Har faktisk ikke nok penger på konto til det nå engang.  Jeg vil se siste episoden! :cry:  

Bare si ifra hvis du vil låne sumo'n min :ahappy:

Skrevet
2 timer siden, Lola Pagola skrev:

hahaha ja akkurat sånn er det! Har ikke vokst fra verken det eller bilsyke ?

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Nok en dag med regn. Det kjennes på kroppen. Jeg fant ut at det er helt greit å ikke stå opp i dag :aww: 

Og det har vært mer enn nok regn, før noen prøver å si at det ikke har vært så mye av det. Vannkoppen på verandaen er fylt til randen, til tross for at den ikke har vært fylt på siden juni en gang. Denne sommeren er dritt! Denne kroppen er dritt! Akkurat i dag så hater jeg begge deler, intenst og voldsomt! *sukk* 

Det var veldig tørt her fram til nå den siste uka... nå er det IKKE tørt lenger, for å si det sånn :aww: Og teltet som står til tørk rakk selvsagt ikke å tørke før neste regnskyll kom. 

Skrevet
5 timer siden, Turb skrev:

Ferien ble ikke helt som tenkt gitt. Moren min ble veldig syk og har de siste tre ukene vært på sykehus, hun ble heldigvis utskrevet på torsdag og nå håper vi hun får rehabiliteringsplass snart. Søsterne og jeg har delt uka nå mellom oss så vi er sammen med henne så godt som hele tiden... alt morsomt jeg hadde planlagt i sommer lå i de tre ukene hun lå på sykehus, så da ble alt avplanlagt ganske kjappt gitt. Jobbstart igjen neste uke, men er utrolig takknemlig for at moren min overlevde og at jeg har hatt mulighet til å være her så mye som mulig... 

:hug:

Skrevet

Satt opp hyller i begge bodene mine, stuet inn alle flytteeskene, ryddet inn sengetøy og håndklær i et skap som jeg også har satt dører på, og støvsugd hele huset! Nå blir det tur med jentene før mamma kommer på besøk :)

• Like 3
Skrevet
På 5.8.2017 at 2:22 PM, Lola Pagola skrev:

Har jo skrevet at vi har to (var tre) pinnsvinbabyer i hagen. NÅ KOM DET PLUTSELIG FREM FIRE FRA TERRASEN! Også raslet det i buskene og der var det enda en!! De er så søte at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :wub: tror muligens det er to kull, siden to av dem er mye mindre enn de andre. Nå må jeg kjøpe mer kattemat til slafsedyrene :wub: 

Tror det kommer en pinnsvinspam-tråd gitt!

Så bra! Jeg har en nesten tåpelig crush på pinnsvin :wub: 

5 timer siden, Turb skrev:

Ferien ble ikke helt som tenkt gitt. Moren min ble veldig syk og har de siste tre ukene vært på sykehus, hun ble heldigvis utskrevet på torsdag og nå håper vi hun får rehabiliteringsplass snart. Søsterne og jeg har delt uka nå mellom oss så vi er sammen med henne så godt som hele tiden... alt morsomt jeg hadde planlagt i sommer lå i de tre ukene hun lå på sykehus, så da ble alt avplanlagt ganske kjappt gitt. Jobbstart igjen neste uke, men er utrolig takknemlig for at moren min overlevde og at jeg har hatt mulighet til å være her så mye som mulig... 

:hug: 

• Like 1
Skrevet

JEg var i bryllup i går. Ble invitert til kaffen, og det var halvannen time unna, og jeg måtte kjøre, så det eneste jeg kom for, var å vise mitt åsyn. Men da jeg kom, var det  tydelig at bruden satte skikkelig pris på det, at det ikke bare var en høflighetsinvitasjon, at da ble alt verdt det med en gang. Jeg dro ikke før 00:30, det var minst halvannen time etter at jeg var sikker på at jeg kom til å ha dratt :P Heldigvis kunne jeg sove hos en kamerat av Musikeren som bare bodde 25 minutter unna. Så da fikk Musikeren guttekveld i samme slengen :D

I dag har jeg to ting jeg skal: Bære pulten ned på kontoret, og bære to kommoder inn i stua. Da må vi rydde litt i stua, men ikke umenneskelig mye. Det bør være overkommelig, selv om jeg er trøtt og Musikeren er smått fyllesyk. 

Minion kjenner visst igjen lyden av bilen, for da vi kom hjem i dag formiddag, kom han løpende for å hilse på både oss og Kuro :wub: 

• Like 5
Skrevet

Skyet over her når jeg skulle forflytte meg fra en veranda til den andre. Sjekket yr som sa det skulle begynne å regne, så da gikk vi tur da i håp om å rekke det før det bøtta ned. Det ble varmt, for det klarnet fort opp igjen! Da kan jeg ta med meg bok og saft og sette meg ut i sola igjen da :ahappy: 

Skrevet

Tenkte å ikle lage egen tråd, tar en kjapp runde her istedet :innocent:

sikling uten pesing- typisk stressreaksjon? Når noe er ubehagelig? Det regelrett rant fra munnen, og nesa var veldig våt. Gikk over innenfor rimelig tid, og var normalt etterpå, og i dag :)

Skrevet
Akkurat nå, LinL skrev:

sikling uten pesing- typisk stressreaksjon? Når noe er ubehagelig? Det regelrett rant fra munnen, og nesa var veldig våt. Gikk over innenfor rimelig tid, og var normalt etterpå, og i dag :)

Typisk tegn på kvalme med sikling i strie strømmer uten pesing

Skrevet
8 minutter siden, LinL skrev:

Min var kvalm! Siklet rant og det dannet seg dammer på gulvet av whippeten - noe som gjorde meg klar for å reise til vet. Plutselig sa det blæææh, hun kasta opp og alt var fint :P 

Skrevet

Med fare for å høres veldig ekkel ut, så er jeg ikke det altså; Når jeg kjeder meg så pleier jeg å "spionere" litt på folk på facebook og instagram. Folk jeg vet hvem er osv. Samboeren min sier det er creepy, men dere skulle sett ansiktet hans når jeg kunne hele livshistorien til naboen:lol:

Jeg er for nysgjerrig til mitt eget beste

• Like 1
Skrevet

Ja det synes jeg både hørtes ekkelt og frekt ut... men det er jo vi som legger ut som burde være mer obs på hva vi legger ut....sånn sett.

• Like 1
Skrevet

Hjemme igjen etter stresshelg, har såvidt skumma gjennom tråden. :hug:til alle som trenger det!

Tre lange dager, et bryllup, mye kjøring og et par flyturer, nå er vi slitne. Uno har vært på kennel og er sliten han også. Han måtte bades da vi kom hjem. Han har visst delt avlukke med ei beagletispe hele helga, hun har herja med senga hans som var møkkete og full i hull og hvite hår, og de har visst sovet sammen i hennes bur. Og nonstop-selen hans har de tydeligvis fått dratt inn i buret og tygd på, begge spennene er ødelagt. Nå er da hund, halsbånd, dekken og sekk vasket, selen, senga og noen leker er kastet. Bikkja har fått mat og slukna, vi ligger på sofaen og prøver å ikke sovne selv. Mannen har endelig fotball å se på og er fornøyd.

Bryllupet var flott, bruden var nydelig og har tydeligvis planlagt dette lenge. Kjempegod mat og fine lokaler ved vannet på Hitra, fin kveld! Vi var dessverre så slitne og trøtte at vi måtte gi oss tidlig, måtte dra tidlig morgenen etter også. Rart at lillebrorsan er en gift mann!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...