Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Alkurat nå føles det ut som om jeg kun vil ha en hund etter at de to her rusler. 1 hund liksom!?! Aldri tenkt tanken før... Eller egentlig ingen hund, det er så jævelig når de dør, så hadde vært litt fint og ikke oppleve det mer. Men, man kan jo ikke leve uten hund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Alkurat nå føles det ut som om jeg kun vil ha en hund etter at de to her rusler. 1 hund liksom!?! Aldri tenkt tanken før... Eller egentlig ingen hund, det er så jævelig når de dør, så hadde vært litt fint og ikke oppleve det mer. Men, man kan jo ikke leve uten hund heller.

Må inrømme at jeg har tenkt tanken jeg og, at jeg vet ikke om jeg orker flere hunder. :( Men jeg gjør jo det, for det bidrar til så utrolig mye positivt i livet mitt. Det overgår det vonde med å miste dem. Men når de ikke får bli gamle og grå så er det nesten ikke verdt det. Nesten...  Gutta er 7 og 7,5. Hottie ble 8. Skal gutta og bare dø nå da? Hvor gamle skal de bli? Orker ikke tanken engang på å miste dem og nå. Så de må bare henge med her. Ingenting som tyder på at vi skal miste gutta da, men det var ingenting som tydet på at vi skulle miste Hottie heller nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Alkurat nå føles det ut som om jeg kun vil ha en hund etter at de to her rusler. 1 hund liksom!?! Aldri tenkt tanken før... Eller egentlig ingen hund, det er så jævelig når de dør, så hadde vært litt fint og ikke oppleve det mer. Men, man kan jo ikke leve uten hund heller.

Jeg er også litt der faktisk før tiden.. Jeg vet med meg selv at jeg kommer da virkelig aldri klare å gjennomføre og bare ha en hund, eller ikke hund, men ja :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Må inrømme at jeg har tenkt tanken jeg og, at jeg vet ikke om jeg orker flere hunder. :( Men jeg gjør jo det, for det bidrar til så utrolig mye positivt i livet mitt. Det overgår det vonde med å miste dem. Men når de ikke får bli gamle og grå så er det nesten ikke verdt det. Nesten...  Gutta er 7 og 7,5. Hottie ble 8. Skal gutta og bare dø nå da? Hvor gamle skal de bli? Orker ikke tanken engang på å miste dem og nå. Så de må bare henge med her. Ingenting som tyder på at vi skal miste gutta da, men det var ingenting som tydet på at vi skulle miste Hottie heller nå. 

 

Jeg får helt angst av å tenke på at Trym og Tuva skal dø, og jeg veit liksom ikke om jeg kan erstatte dem? Jeg kommer jo til å gjøre det, for jeg kan jo ikke ikke ha hund liksom. Æsj altså, nå ble alt så trist her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg er også litt der faktisk før tiden.. Jeg vet med meg selv at jeg kommer da virkelig aldri klare å gjennomføre og bare ha en hund, eller ikke hund, men ja :lol:

Samme her. Det hadde vært veldig greit å bare ha en, tenk alle de fine turene vi kunne gått, uten å bekymre seg for passeringer eller at jeg må spare på beina så jeg kan gå med den andre etterpå. Tenk så mye annet jeg kan være med på, én hund går det jo greit å finne pass til. Tenk å kunne ha baksete i bilen igjen, nå er det okkupert av det ene hundeburet.

Men jeg kommer til å få så veldig lyst til å begynne fra scratch igjen med en hund, reise rundt på utstillinger og trene og sånt. Og så tror jeg at to hunder sammen er mindre ensomme mens jeg er på jobb.

Jaja, Pippin skal bli ung igjen og leve i ti år til, så dette trenger jeg jo ikke å bestemme nå. :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg kan heller ikke leve uten hund og gjerne to hunder så nå investeres det i hundegård som er så stor at den kan være to i når jeg er på jobben og andre praktiske ting som gjør det enklere med to.

Dem må gjerne bli mer med i bilen også så en shilver shade er det investert i. 

Men det kan bli flere år til jeg går henn og kjøper nr 2 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg får helt angst av å tenke på at Trym og Tuva skal dø, og jeg veit liksom ikke om jeg kan erstatte dem? Jeg kommer jo til å gjøre det, for jeg kan jo ikke ikke ha hund liksom. Æsj altså, nå ble alt så trist her :lol:

Ikke sant! Nei, du vi får tenke litt på regnbuer, enhjørninger og dansende solsikker her altså :aww:  :lol: 

Tror jeg har landet på at jeg må ha en hund til, bare vet ikke helt når. Så får vi se når "Den perfekte valpen" ankommer hos oppdretter hvor det står "Jeg skal bo hos Raksha, Bonden og Lillemor" i panna på den, sånn at ikke oppdretter sender den til noen andre :aww::lol: 

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder det med en hund....foreløpig. Jeg har ikke økonomi til å ha to, selv om vi er to voksne i husholdningen her :)

Samboer har snakket om å skaffe seg hund da, men det blir nok ikke med det første :)

Nei, Teo har bare å bli gammel altså....:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen en av mine faller i fra tror jeg nok ikke det blir ny hund før den andre også er borte. Jeg vil prøve å ha bare en igjen, en som kan være med på alt og brukes til det meste. Tar mindre plass i bil, lettere å få pass, kun en å konsentrere seg om ift trening, både fysisk og mentalt. 

Men, det er et stort men; det vil antagelig føles så tomt at jeg ikke klarer å gjennomføre det :P. Bare meg og Blaze eller Felix på tur sammen? Så tomt og rart da gitt. De blir vi jo bare to, istedet for en liten flokk som vi er nå vi 3 :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Apropo Postnord, dette ble publisert i en svensk landbruksside :lol:

IMG_4514.thumb.JPG.63b66ba4757f8ddb2941070f27e08b63.JPGIMG_4515.thumb.JPG.ada82a628387d7b46e88241980fba9bf.JPG

:lol::lol: 

Jeg ser også at bare én hund hadde gjort ting veldig mye enklere - det ER mye mer med to hunder altså, spesielt for en som er sånn passe klønete - alternativt sløv - mht oppdragelse og sånt... :aww:.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bananen skrev:

Hmm, er det noe som går i hundeNorge nå? Fikk nettopp høre om to andre hunder som hadde rennaræv og oppkast i uka som var også. Noen flere ...?

Det er vist mye diaré som går i trondsheimsområdet også.. henger hos dyrlegen to ganger i uka nå, så er litt oppdatert.. er dog bare sommervikarer der enda bak skranken, så får ikke full avhandling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra kurskveld 1 av 4. Bikkja har spist, herja, vært ute og gjort smått og stort, løpt fullstendig tulling i to minutter og kollapsa på senga vår. Jeg har landa i sofaen med kakao, skal bare litt så blir dusj, rent laken på senga og sove. I morgen blir det opp tidlig og ture hund før jeg skal avgårde og skrive under praksispapirer, har vært i praksis i samme butikk før så det er ikke det minste spennende. Håper fortsatt jeg skal kunne finne noe annet...

Kurskvelden i dag skulle handle om lek og motivasjon. Uno leker som bare det hjemme men motiveres ikke i det hele tatt av leker på trening eller stevner, så jeg hadde håpet på å få noen tips. Kom ikke noe lenger, han overså alle lekene og delte oppmerksomheten mellom de andre hundene og kyllingen jeg hadde i lomma. Fikk en fin treningsøkt likevel da :) I morgen blir det passering og gå pent i bånd-trening, det trengs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Det er vist mye diaré som går i trondsheimsområdet også.. henger hos dyrlegen to ganger i uka nå, så er litt oppdatert.. er dog bare sommervikarer der enda bak skranken, så får ikke full avhandling :lol:

Så Oslo og Bergen også. Her og i Bergen med oppkast og diaré.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er jeg bare litt treig i pappen... men i kveld kom jeg på at jeg kanskje kunne sjekke om det fantes en omformer som kan stikkes i sigarettutaket på bobilen og gjøre om 230 v til 12 v (eller motsatt... whatever...). Og det fantes jo, det. Da kan jeg jo få spilt både CD'er og kanskje høre på radio i bobilen på turen sørover uten å bruke en formue på batterier :bananas:For nei, jeg har ikke DAB+radio i bobilen, og den radioen som sitter i har heller ikke AUX-uttak (og da jeg trykket på en knapp en gang jeg var på tur, så sa den i tillegg takk for seg), så da kan jeg ikke engang bruke sånn DAB-adapter. Og siden jeg er litt gnien og ikke har tenkt å bruke en formue på ny bilradio heller, så kjøpte jeg jo en litt billigere bærbar CD-spiller/DAB-radio som jeg kan ha i bilen. Nå kan jeg kjøre den på strøm i stedet for batterier, og det er jo veldig praktisk :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Yodel skrev:

Vurderer å fly opp/ned til Orre på dagen, Lørdag 09.09. 
Men hvordan komme seg fra flyplassen til utstillingen? 
Tips? Eller noen som kan hjelpe? 

Æsj, jeg skulle egentlig der, men må jobbe :( men tror det letteste vil være å ta toget til bryne kanskje... og eventuelt ta buss derfra. Jeg reiser så og si aldri kollektivt, så har ikke så mye peiling lenger. Men du kan sjekke feks kolumbus.no og jaerlines.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Noen ganger er jeg bare litt treig i pappen... men i kveld kom jeg på at jeg kanskje kunne sjekke om det fantes en omformer som kan stikkes i sigarettutaket på bobilen og gjøre om 230 v til 12 v (eller motsatt... whatever...). Og det fantes jo, det. Da kan jeg jo få spilt både CD'er og kanskje høre på radio i bobilen på turen sørover uten å bruke en formue på batterier :bananas:For nei, jeg har ikke DAB+radio i bobilen, og den radioen som sitter i har heller ikke AUX-uttak (og da jeg trykket på en knapp en gang jeg var på tur, så sa den i tillegg takk for seg), så da kan jeg ikke engang bruke sånn DAB-adapter. Og siden jeg er litt gnien og ikke har tenkt å bruke en formue på ny bilradio heller, så kjøpte jeg jo en litt billigere bærbar CD-spiller/DAB-radio som jeg kan ha i bilen. Nå kan jeg kjøre den på strøm i stedet for batterier, og det er jo veldig praktisk :D 

Jeg hører dabradio på mobilen i bilen jeg, når jeg gidder å sette den på (det tar 4 sekunder). Alt for gnien til å kjøpe ny bilradio jeg også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

Om jeg vil male en vegg på soverommet, kan jeg sove der samme natt? Om jeg åpner alle vinduer og får på gjennomtrekk osv. har også en AC jeg kan skru på. 

Det finnes visst malinger som ikke avgir skadelige stoffer, uten at jeg egentlig skal påstå at jeg vet så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snoffe skrev:

Litt usikker på hva som skjer, men i går var det høst med masse regn og vind i dag ser det ut til å være noe som ligner på fint vær:icon_confused::lol:

Måtte ta livet av en kylling i går kveld. Den var blitt helt skjev i hode og nakke, og gikk bare i sirkel. Kom seg ikke inn eller opp på vaglen. Tipper den har fått seg en real kall på ettidspunkt i går, for den var helt fin frem til klokken 15 på dagen. Syntes det var fryktelig trist, var ikke det som var planen...

 

Høres ut som hønselammelse kanskje? :( 

 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ser på en dokumentar om minimalisme. Folk som har valgt å ikke ha så mange ting, og det må egentlig være innmari deilig. Jeg prøver og å leve litt mer minimalistisk enn det som faller meg naturlig, men sloss veldig med maksimalisten i meg.
Uansett, de folka da, de har fks en sofa, seng, bord, kjøkkenting og noen få plagg. Så veldig tomme hus med andre ord. Greit det, men de kunne vel hatt noen bilder på veggene? Det ser virkelig helt nitrist ut inne i husene deres... jeg hadde iallefall blitt deppa av å leve sånn men de trives tydeligvis med nakne vegger og tomme rom...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Jeg liker tanken om å ha lite ting! Men er liksom en grense mellom for mye og ingenting :P 

 

1 time siden, Stine skrev:

Jeg får helt angst av å tenke på at Trym og Tuva skal dø, og jeg veit liksom ikke om jeg kan erstatte dem? Jeg kommer jo til å gjøre det, for jeg kan jo ikke ikke ha hund liksom. Æsj altså, nå ble alt så trist her :lol:

Du skal da ikke erstatte noen av dem :P De vil jo alltid være unike! Få seg en ny hund, derimot :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...