Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 timer siden, enna skrev:

Jeg føler jeg har gjort NOE riktig når yngste pode (17 år gammel) spiser bordet rent for grønnsaker når vi har vegetar-taco (med MASSE grønt av ymse slag, bønner, krydret ris mm, og all krydder fra scratch - jeg HATER ferdig-taco-krydderet... ). Og i tillegg kommer etter middagen og klemmer på meg fordi han syns maten var god :) Samme gutt NEKTET plent å putte noe grønt i sin munn til han var 8 år, og etter den tid frem til for et par år siden, kun gulrøtter, mais og agurk. (Dog fikk han i seg mye grøntfor fordi jeg smulglet det inn i all annen mat, inkludert kaker...) 

20604162_10154591658886761_7958100231957553330_n.thumb.jpg.8497f3f4f63133f57c2ffc6a221d23bb.jpg

Det der så utrolig godt ut! :drool:

• Like 1
  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Skrevet

Må kjøpe meg ny fløyte, dyrisk lyst på en slik: IMG_4462.JPG.543b9397aead5c3966499d5f009dccaf.JPG

Men dyr å rote bort, også er det samme utforming som den ene jeg har. Skulle gjerne prøvd noe nytt, men på samme tid så vet jeg at jeg får lyd i disse. Trumtrum! Hjelp :lol: 

Skrevet

Har hatt en veldig fin date night :ahappy:

Middagen ble fantastisk god! Carpaccio til forrett, lam med rødvinsaus, honnigbakte rotgrønnsaker og pastinakk- og potetstappe til hovedrett:drool: sjokoladefondant med is og bær til dessert! 

Var så fint å lage mat sammen, snakke og bare ha det generelt veldig hyggelig :ahappy:

etter middagen skulle vi begynne å se film mens maten fikk synke litt. Jeg endte med å sovne på sofaen, sov i over en time :lol: huff :lol: ble da dessert til slutt :aww:og filmen var veldig bra!

Nei, bare veldig fornøyd med kvelden :) ble mye bedre enn jeg hadde trodd, utrolig nok :ahappy:

Og, jeg fikk godt en veldig fin tur med Casper i skogen (sikkert derfor jeg sovnet etter middagen :P ) så deilig å ha skogen for seg selv, og bare kunne rusle og kose oss :ahappy: har også funnet en sti som gjør at turen blir kortere, så da føles det litt mer overkommelig å gå der selv når formen er litt så som så :) det kan jeg like! Også kan vi spare de lengre turene i skogen når formen er bedre. Casper får kost seg max uansett!

• Like 10
Skrevet

:gaah: ! Mangler SISTE episode i sesong 12 av criminal minds. Og eneste plassen jeg finner at jeg kan se den er på tv2 sumo. Men må betale for en hel mnd abonement for å se den ene episoden, det er surt det. Har faktisk ikke nok penger på konto til det nå engang.  Jeg vil se siste episoden! :cry:  

Skrevet

Hjemme fra date med kjæresten her også :wub: hadde 3 årsdag 18.juli, men kunne ikke feire da. Spilt biljard og spist sushi/vegetarsushi og sjokoladefondant og sorbet til dessert. Til og med funnet alkoholfri vin som var drikkende :blink: beste kvelden på flere mnd :heart: selv om sushi ikke var så mye å rope hurra for for min del :lol:

• Like 8
Skrevet

Nå har jeg sittet i sofaen veldig lenge og tenkt at jeg må gå og legge meg. Men før jeg går opp trappa må jeg lufte hunder. Det er veldig mørkt ute, og overhengende fare for å møte på grevling! Så en utafor her på denne tiden av døgnet for noen dager siden. :o

Skrevet
49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg sittet i sofaen veldig lenge og tenkt at jeg må gå og legge meg. Men før jeg går opp trappa må jeg lufte hunder. Det er veldig mørkt ute, og overhengende fare for å møte på grevling! Så en utafor her på denne tiden av døgnet for noen dager siden. :o

Hva er det med grevlinger? Er de farlige?

Hilsen hu som bor midt i byen:sleep:

• Like 1
Skrevet

Klokka er over 2, og jeg ligger nå og irriterer meg over at folk blander sammen hvit, albimisme og leukisme.. til og med på "fagsider" så roter de.. 

Hjernen min og Google ass.. alt dette startet med at jeg begynte å henge meg opp i albino grevling og så oppdaget jeg at folk roter jo med termene.. 

Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Hva er det med grevlinger? Er de farlige?

Hilsen hu som bor midt i byen:sleep:

Grevlingen kan være gretten , sur og territoriell.. så ja, de kan være mindre koselig. Men de fleste stikker unna :)

• Like 2
Skrevet

I morgen er det tilbake til jobb og hverdag. Vært tre fine ferieuker som gikk altfor fort. 

Husker ikke om @SFX fikk svar men det er lov med hund på Vandrehjemmet. Overnattet der med hund flere ganger. 

Skrevet

Ble en så fin dag i går :heart:
Vi fikk oss en god tur i skogen, fikk servert sjokoladekake hos min venninne (hun hadde ikke kanel :D) og jeg måtte jo kjøpe sushi til middag...namnam!!

AN regner det jevnt og jeg tror det blir sofadag, selv om vi skal ut på tur altså. Er jo så deilig at jeg kan gå mer normal nå :thumbs:

• Like 5
Skrevet
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Noen som har vært i MR nylig? Er det fortsatt sånn at man må ta av seg alt av metall? 

Det vil jeg absolutt tro ja ;)

Skrevet
Eller du tar med en slik arbeidslykt som kan lades opp før du drar. De lyser i mange timer [emoji3] 
Har jeg børstet gjennom prinsessepelsen igjen etter ei uke på kurs i søle og saueskitt - og hun hadde ikke en floke... Pelsen var elastisk og lett å børste [emoji33] Kanskje jeg rett og slett bare skal slutte å bade henne? 
Om natten trenger jeg bare en liten lyyskilde egentlig, det er når jeg "våkner" (halsover vel) og ikke ser hånda mi engang jeg kan freake ut. Så da holder det med noen glowsticks som avgir bittelitt lys. Sånne fra tgr, ikke sånne proffe sticks altså. Er vel mer pary-sticks [emoji16]
Men må uansett skaffe ordentlig lys til kvelden så jeg kan lese og sånn.
Det må du gjøre! Jeg har også tenkt at jeg skal gjøre det, men aldri turt. Tidligere i sommer bestemte jeg meg bare for å pakke telt og sovepose å dra på fjellet alene, og det var helt fantastisk! Sitte å se på solnedgang fra fjellet, og våkne til fuglene som flyr rundt teltet. 
Det kommer jeg til å gjøre flere ganger. Så er det en deilig følelse å gjøre noe man har hatt lyst til lenge, men ikke turt. [emoji1]
Så bra du gjorde det [emoji3] Gleder meg egentlig, tror det blir deilig. Og så blir det enklere med spontanturer i fremtiden og, kan jo bare ha telt og utstyr liggende i bilen sommer og høst.
Det finnes teltlykter i mange varianter. Jeg har en sånn en https://www.gsport.no/produkt/192111/black-diamond-moji-xp-teltlys Den gir godt lys og et mer behagelig lys enn å ha på hodelykta hele kvelden. Kan dimmes så det bare blir et svakt lys også. Jeg innbilte meg at min bare kosta et par hundre, men tror det er den der. Det finnes mange varianter da [emoji4] Så er ihvertfall det problemet løst. Jeg koser meg på telttur alene med bikkjene [emoji4]
Trenger en lykt av noe slag ja, det må jeg skaffe før jeg drar! Har uansett bare en dårlig hodelykt, så greit å ha noe annet ja.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Om natten trenger jeg bare en liten lyyskilde egentlig, det er når jeg "våkner" (halsover vel) og ikke ser hånda mi engang jeg kan freake ut. Så da holder det med noen glowsticks som avgir bittelitt lys. Sånne fra tgr, ikke sånne proffe sticks altså. Er vel mer pary-sticks emoji16.png

Åååå, omtrent som da man var liten og måtte sove med døra på gløtt ja :lol: Du må sørge for å dra på telttur midt på sommeren slik at det IKKE blir mørkt vet du :D 

Jeg er skikkelig fornøyd med at jeg ikke tok ned teltet som stod til tørk før jeg spiste middag i går... Nå er det søkk vått... og jeg kommer på at jeg må få tørka markisen på bobilen også - alt ble jo søkk vått siste dagen da vi var i Vågå. 

Skrevet

Ferien ble ikke helt som tenkt gitt. Moren min ble veldig syk og har de siste tre ukene vært på sykehus, hun ble heldigvis utskrevet på torsdag og nå håper vi hun får rehabiliteringsplass snart. Søsterne og jeg har delt uka nå mellom oss så vi er sammen med henne så godt som hele tiden... alt morsomt jeg hadde planlagt i sommer lå i de tre ukene hun lå på sykehus, så da ble alt avplanlagt ganske kjappt gitt. Jobbstart igjen neste uke, men er utrolig takknemlig for at moren min overlevde og at jeg har hatt mulighet til å være her så mye som mulig... 

Skrevet
13 timer siden, Klematis skrev:

I dag dukket det opp en chihuahua på jobb. Det gjør fortsatt litt vondt i hjertet av å se en,så jeg pleier å se en annen vei når det dukker opp noen. Men denne her sto og kikka på meg så selv om jeg prøvde å overse den en stund så måtte jeg sette meg ned og si hei. Det gikk greit,den svinsa bare videre.

Jeg starter nesten å grine hvis jeg ser en nakenhund. Kjenner jeg blir helt rar i kroppen, spesielt hvis de er sinna sånn som min var. Hadde de ikke vært så upraktiske fordi de ikke har pels ville jeg ha kjøpt meg en ny. Ett år siden jeg avlivet min nå. 

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Noen som har vært i MR nylig? Er det fortsatt sånn at man må ta av seg alt av metall? 

Jeg spurte sist. Jeg trengte ikke å ta ut piercinger i ansiktet når jeg tok MR av beinet. Flott at jeg hadde brukt halve dagen, blod svette og tårer for å få løsna et par av de... 

Skrevet

@Turb :console: Man får perspektiv på ting når slikt skjer.

Da har helgebesøket mitt reist, og jeg tenker jeg skal trekke i bikini og sette meg ut med den nye boka mi :ahappy: Her er det bare å nyte mens det varer!

Skrevet
9 minutter siden, Turb skrev:

Ferien ble ikke helt som tenkt gitt. Moren min ble veldig syk og har de siste tre ukene vært på sykehus, hun ble heldigvis utskrevet på torsdag og nå håper vi hun får rehabiliteringsplass snart. Søsterne og jeg har delt uka nå mellom oss så vi er sammen med henne så godt som hele tiden... alt morsomt jeg hadde planlagt i sommer lå i de tre ukene hun lå på sykehus, så da ble alt avplanlagt ganske kjappt gitt. Jobbstart igjen neste uke, men er utrolig takknemlig for at moren min overlevde og at jeg har hatt mulighet til å være her så mye som mulig... 

Uff... men godt det går bedre med mamma'n din nå! :console:

Skrevet
14 minutter siden, Turb skrev:

:hug:

Guest Mira2.0
Skrevet

Valpen på tur ut og det pøsregnet :P en ekte livsnyter tror jeg. 

IMG_2785.JPG

Guest Klematis
Skrevet
1 time siden, mushi skrev:

Jeg starter nesten å grine hvis jeg ser en nakenhund. Kjenner jeg blir helt rar i kroppen, spesielt hvis de er sinna sånn som min var. Hadde de ikke vært så upraktiske fordi de ikke har pels ville jeg ha kjøpt meg en ny. Ett år siden jeg avlivet min nå. 

Ett år siden her også. Det går veldig fint bortsett fra når jeg ser en chihuahua. Da er det mest komfortabelt å se en annen vei.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hos meg så så morgenrutinene ganske like ut da jeg hadde valp i huset. Valpen våknet som regel tidlig, ofte rundt samme tidspunkt som dere opplever nå. Jeg gikk rett ut med en gang, bare en kort tur for å få gjort det viktigste. Etterpå ble det litt rolig lek eller enkel kontakttrening inne, mest for å få hun i gang uten å gjøre hun helt gira. Så fikk hun frokosten sin, og etter det gikk vi ut igjen for en ny do‑runde. Jeg merket fort at det var bedre å holde morgenen ganske forutsigbar, så hun visste hva som kom og ikke ble stresset. Litt hjernetrim eller en enkel oppgave før jeg dro på jobb fungerte veldig fint det gjorde hun mentalt sliten uten at hun ble overstimulert. Når jeg dro, fikk hun være i valpegrind/et trygt område med noe å tygge på og litt rolig aktivitet. Jeg prøvde å gjøre avskjeden så nøytral som mulig, så det ikke ble noe styr rundt det. Så kort sagt: ut – inn – litt trening – mat – ut igjen – rolig aktivitet - hvile. Det funket veldig bra hos oss.
    • Det høres ut som en utrolig vanskelig situasjon, og jeg skjønner godt at du sitter igjen med mange spørsmål. Du gjorde i hvert fall det som er riktig: du hadde begge hundene dine i bånd, og du hadde kontroll på dem da situasjonen oppsto. Det er mer enn man kan si om den andre parten. Når det gjelder spørsmål 1: Det var veldig generøst av deg å tilby å betale veterinærutgiftene, men du hadde egentlig ikke noe ansvar for det. Når det er båndtvang, og den andre hunden går løs uten kontroll, ligger ansvaret hos eieren av den løse hunden. Det er hans plikt å sørge for at hunden ikke skader andre. At du tilbød deg å betale var en fin gest, men det var ikke noe du var juridisk forpliktet til. Når det gjelder spørsmål 2: Siden din hund også ble skadet, og skaden nå har utviklet seg til noe alvorlig, er det helt rimelig å ta opp dette med eieren av den løse hunden. Du hadde hunden din i bånd, du fulgte reglene, og du gjorde det du kunne for å unngå situasjonen. Det er ikke du som har skapt risikoen her. Det er eieren av den løse hunden som har ansvaret for at hans hund gikk bort til dine og startet en slåsskamp. Det er derfor helt naturlig at han bør dekke kostnader som går utover forsikringen din, spesielt når det nå er snakk om omfattende behandling eller i verste fall avliving. Dette er ikke noe du skal stå alene med. Kort oppsummert: – Du hadde kontroll på dine hunder. – Han hadde ikke kontroll på sin. – Det var båndtvang. – Det var hans hund som oppsøkte og startet konflikten. – Dermed ligger ansvaret hos ham, ikke deg. Jeg ville tatt en rolig, saklig prat med eieren og forklart situasjonen slik den faktisk er. Hvis han nekter ansvar, kan du vurdere å ta det videre gjennom forsikring eller juridisk rådgivning. Du står sterkt i denne saken.
    • Det du beskriver her er en veldig vanskelig situasjon, og jeg skjønner godt at du føler deg usikker på hva som er riktig å gjøre. Selv om du ikke har sett hendelsene selv, så er det helt naturlig å reagere når du får høre om ting som kan være skadelig både fysisk og psykisk for en unghund. Når det gjelder person 1, så høres det ut som hun gjør så godt hun kan, men at hun kanskje mangler kunnskap og struktur. Det er ikke uvanlig at unge hunder blir litt «for mye» for eiere som ikke er forberedt på hvor krevende den perioden kan være. Det er ting som kan løses med veiledning, kurs og bedre rutiner. Det som bekymrer mest er det du beskriver om person 2. Slag, spark, strup som straff, og å kaste en valp i veggen er alvorlige ting. Det er ikke snakk om «streng oppdragelse», men om handlinger som kan skade hunden både fysisk og mentalt. At han i tillegg er bevisst på å ikke bli sett, gjør situasjonen enda mer ubehagelig. Selv om du ikke har sett det selv, så betyr det ikke at du må ignorere det. Du har fått informasjon fra en person som faktisk er til stede, og det er lov å reagere på det. Oppdrettere ønsker som regel å vite om slike ting, nettopp fordi de har ansvar for avkommet sitt og vil at hundene skal ha det bra. Du kan gi beskjed på en forsiktig måte, uten å komme med bastante påstander bare si at du har fått høre ting som gjør deg bekymret, og at du synes oppdretter bør være klar over det. Hvis du føler at situasjonen er alvorlig nok, kan du også vurdere å melde en bekymring anonymt til Mattilsynet. De krever ikke bevis for å vurdere en sak  de gjør egne undersøkelser. Det viktigste er at noen sier ifra når en hund kan være i fare. Jeg synes ikke du skal sitte med dette alene. Når det gjelder dyrevelferd, er det alltid bedre å si ifra én gang for mye enn én gang for lite. jeg vil ha ringt politiet om nr 2. om du ikke melde det inn så er du på en måte å hjelper den eieren med å skade valpen. mattilsynet kan du også ringe
    • Det høres ut som en veldig ubehagelig opplevelse, både for deg og hunden din. Du gjorde helt riktige ting i situasjonen: du holdt din egen hund i bånd, du tok ham mellom beina for å beskytte ham, og du forsøkte å få kontakt med eier før hunden kom bort. Det er akkurat slik man skal håndtere et møte med en løs hund som ikke virker under kontroll. Når det gjelder båndtvang, så har du helt rett i at selv om det ikke er generell båndtvang i området, så har eier likevel et ansvar. Hunder som ikke kommer på innkalling, eller som viser aggressiv atferd, skal ikke gå løse. Det står tydelig i hundeloven at hunder skal holdes under kontroll til enhver tid, og at eier har ansvar for å hindre skade på andre hunder og mennesker. Her sviktet han på flere punkter. At han slo og sparket hunden sin er også svært bekymringsfullt. Det er ikke en akseptabel måte å håndtere en hund på, uansett situasjon. Det kan være grunnlag for å melde fra til Mattilsynet hvis du føler deg trygg på det både fordi hunden din ble angrepet, og fordi hans egen hund ble utsatt for vold. Hvis du ønsker å gå videre med saken, kan du: •     dokumentere skadene på hunden din (bilder, veterinær hvis nødvendig) •     skrive ned hva som skjedde mens det fortsatt er ferskt •     vurdere å melde fra til Mattilsynet om volden mot hunden •     eventuelt kontakte kommunen eller politiet hvis du mener hunden utgjør en fare Du har all grunn til å reagere på dette. Det er ikke normalt at en hund går løs uten kontroll, og det er ikke normalt at en eier tyr til vold. Du gjorde alt riktig, og det er bra at du sier ifra det kan forhindre at noe lignende skjer med andre.
    • Hei! Jeg trenger litt råd fra dere som har mer erfaring enn meg. Vi vurderer å kjøpe en Bichon Havanais, og jeg vil gjerne være helt åpen og ryddig i prosessen. Vi har allerede en hund fra før, Diva, og jeg vil gjerne forklare litt om henne når jeg snakker med oppdrettere eller valpekjøpere senere. Diva er en liten blandingshund, rottwailer dobermann, og hun er utrolig snill, rolig og stabil. Hun er ikke dominant, hun lager ikke bråk, og hun fungerer veldig fint sammen med andre hunder. Hun er typen som holder seg til seg selv, men som er sosial og vennlig når hun møter nye dyr og mennesker. Jeg opplever henne som en trygg voksenhund som ikke skaper stress rundt seg. Det jeg kjenner litt på, er at rottwailer dessverre er en rase mange har sterke meninger om. Noen dømmer rasen uten å kjenne den, og jeg er litt redd for at en oppdretter kan misforstå situasjonen eller tenke at Diva kan være et “problem” bare fordi vi allerede har en hund. Jeg vil jo ikke at de skal tro at vi har et utrygt miljø eller at Diva er vanskelig, for det stemmer virkelig ikke. Jeg er også litt redd for at oppdretteren kan angre seg eller ikke vil selge hvis de tror at Diva kan påvirke valpen negativt, selv om hun egentlig er en veldig positiv faktor. Jeg vil derfor gjerne høre hvordan dere ville presentert dette på en god måte. Hvordan forklarer man at man har en snill, stabil hund fra før uten at det blir tolket feil? Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå frem når jeg snakker med oppdrettere? Er det noe jeg bør nevne spesielt, eller noe jeg bør unngå å si? Og er det vanlig at folk dømmer situasjonen bare fordi man har en hund fra før? Tar gjerne imot erfaringer og råd fra dere som har vært gjennom lignende. Jeg vil også bare legge til at jeg ikke ønsker at noen skal misforstå meg eller bli irritert over at jeg spør. Jeg mener ikke noe galt med dette, jeg prøver bare å gjøre ting riktig fra starten av. Jeg jobber med hunder til vanlig, men akkurat dette med å ta det opp med en oppdretter er litt nytt for meg, og jeg vil være sikker på at jeg formulerer meg på en god måte. Det er viktig for meg at oppdretteren ser at vi ønsker det beste både for valpen og for Diva. Diva er en hund som er vant til små hunder helt siden hun var valp selv, og hun har alltid vært trygg, rolig og stabil rundt dem. Jeg vil bare vise at vi har tenkt gjennom dette, at vi tar det seriøst, og at vi ønsker å gi valpen et godt og trygt hjem uten at noen skal tro noe annet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...