Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

51 minutter siden, Kaisen skrev:

Nei jeg får ikke det, men jeg er skikkelig værsyk og blir i skikkelig dårlig humør av flere dager med stygt vær. Så er jeg redd for lyn og torden og tørr ikke å gå ut. Så det hjelper ikke akkurat på feriefølelsen:sleep: hver vinter får jeg vinterdepresjon, så nei, det er ikke noe jeg gleder meg til.

Ganske rart hvor mye været kan påvirke en. Det er ikke meldt en eneste fin dag på langtidsvarselet. Får håpe på fint vær i sverige!

La meg gjette, du bor på Vestlandet? :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

2 timer siden, LØJ skrev:

Phu! For en uke...hektisk på jobb med overtid nesten hver dag. Bil som virker litt halvveis. Så oppdager jeg en epulis på App, og samme dag bare senere, får Billie livmorbetennelse. Hun ble kastrert i går, App skal under kniven til uka... Tror jeg går ut i skogen en tur og legger meg under den største steinen jeg kan finne, for å få litt sinnsro :gaah:

:hug:

Det var meldt drittvær etter 12, så vi raska oss avgårde før det, men jaggu kom ikke regnværet når vi gikk tur og nå som vi et hjemme skinnet sola :lol: Det går greit å gå i regnvær sålenge det er varmt da, Trym var ikke like enig og hadde på bremsen mesteparten av tiden :teehe:

Så siden det er så vanskelig å spå været om dagen satser jeg på at de har meldt feil vær på hytta til uka, og at det kommer til å være sol og ikke regn :D Uansett skal jeg dit, samme søren om jeg regner inne! Jeg er vanntett og har en varm peis :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mira2.0 skrev:

Jeg har bare smakt sushi en gang, med rå laks. Det smakte pyh. Har du forslag til sushi som ikke er rå fisk? Har ikke gitt opp ennå ;) 

Anbefaler det som introduserte meg for sushi - tempura. Det er fritert sushi, så pass på hva av tempura du bestiller. Jeg elsker kylling/scampi tempura maki, både varianten hvor selve kjøttet er fritert, eller der hele makien friteres før den deles opp. Det finnes også sushi med frukt og bær - sett både mango og jordbær "alene" på maki :) 

2 timer siden, SFX skrev:

Duh! Men jeg må jo finne god mat - jeg mener det var @SandyEyeCandy som sa en gang at en ikke kan kjøpe sushi hvor som helst, fordi ikke alle er flinke til å lage det eller har gode nok råvarer. Så jeg må spise det sammen med noen som kan fortelle meg hvor vi skal gå og kan guide meg gjennom hva alt er :P 

Med hva @Caroline nevnte i bakhodet, vil jeg si at du nesten får tak i god sushi så lenge du unngår kjøledisken på Bunnpris :P Hvis det likevel er skepsisen som har holdt deg unna vet jeg om et sted (finnes garantert flere) det er knallgod sushi i Oslo - husker ikke hva det heter men kan finne ut om du genuint er intr :) 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men er det sushi? Innbakt frityrstekt scampi er knallgodt, men det spiste vi da lenge før sushibølgen feide over landet?

Ja, i en maki er det sushi. Sushi er jo bare ris med noe til... Men etter å ha lest sidene her kan man skjønne at folk har vondt for å tro at sushi ER godt :P:lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm og svimmel idag. Var en hard dag på jobb, måtte sette meg ned flere ganger. Har sovet et par timer nå.. Halv 5 skal jeg på jobb i 2,5time til. Håper formen har bedret seg til da, forbdet er tungt å vaske når man er sånn! Ikke noe feber, da, heldigvis.

Blir hentet etter jobb. Skal opp på hytta til resten av folk og dyr :) Låner ene bilen til foreldrene mine, men den er litt skummel fordi det er noe galt med bremsene. Rister når man bremser, og har litt lengre bremselengde enn normalt. Så tør ikke kjøre den på trafikkerte veier i 80km/t. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sveipa over badet, tømt oppvaskmaskinen, renset filteret, og nå kjører jeg en tom maskin sånn at den blir ren og pen inni. Mens den tusler og går så skal jeg og jentene tusle og gå oss en tur også :) Etterpå skal jeg svinge støvsugeren en runde før jeg drar og handler litt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være på en meters avstand fra han her uten gjerde i mellom var virkelig mer spesielt enn jeg trodde det skulle være. 
20431664_10159227326020311_7425770173863

20525457_10159227216690311_5299947419055

20476066_10159227320280311_4229610797881

 

Fikk være med inn til Gaupene også. Utrolig spesielt å ha de så tett innpå. Vakre skapninger! 
20526101_10159227321165311_1197803672949

20597146_10159227321300311_9134499059874

Fikk både hilst og klappen på elgen Raptus også, som @Mud reddet. 

Langedrag <3 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

SÅ komplisert er det ikke, altså :P Selvsagt finnes det finere sushisteder, det blir litt som pizza på videosjappa, kontra f.eks. Dolly. Jeg eter begge deler, liksom, selv om jeg kanskje noen ganger flotter meg med litt ekstra. Tror vi hadde sushi 3 ganger i løpet av mine knappe to uker i Danmark, en sånn der maten ruller forbi og man bare forsyner seg (og der prøvde jeg litt av alt, tror jeg). Så kjøpte vi to ganger i Roskilde, på senteret. Begge var etandes, men de er veldig mye mer på fritert og crabstick der nede enn her. Jeg foretrekker tunfisk og kveite, om jeg kan velge. Den som var i Larvik før er den beste jeg har spist, men det hjelper lite når de ikke eksisterer lenger. Jeg er riktignok ikke bevandra i Oslojungelen av sushisjapper, så jeg har sikkert gått glipp av noe. Ja, forresten, @TrasselTrollet fikk smake sushi på vei fra Trondheim. Hun var også sushijomfru, og hun overlevde :P 

Jeg må nok bare hive meg uti det, men akkurat nå er det ikke økonomi til å gå ut for å spise. Også er det koseligere å spise ute sammen med noen. Jeg får se om jeg finner en anledning, en bursdag eller noe. 

29 minutter siden, tutle skrev:

Anbefaler det som introduserte meg for sushi - tempura. Det er fritert sushi, så pass på hva av tempura du bestiller. Jeg elsker kylling/scampi tempura maki, både varianten hvor selve kjøttet er fritert, eller der hele makien friteres før den deles opp. Det finnes også sushi med frukt og bær - sett både mango og jordbær "alene" på maki :) 

Med hva @Caroline nevnte i bakhodet, vil jeg si at du nesten får tak i god sushi så lenge du unngår kjøledisken på Bunnpris :P Hvis det likevel er skepsisen som har holdt deg unna vet jeg om et sted (finnes garantert flere) det er knallgod sushi i Oslo - husker ikke hva det heter men kan finne ut om du genuint er intr :) 

Ja, i en maki er det sushi. Sushi er jo bare ris med noe til... Men etter å ha lest sidene her kan man skjønne at folk har vondt for å tro at sushi ER godt :P:lol:  

Jeg synes sushi høres spennende og godt ut, men litt overveldende fordi det er så mye jeg ikke kan om det. Jeg kjører dog ikke ti mil til Oslo for å teste, så nysgjerrig er jeg ikke - kanskje nysgjerrigheten øker med bedre råd! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kaja skrev:

Å være på en meters avstand fra han her uten gjerde i mellom var virkelig mer spesielt enn jeg trodde det skulle være. 
20431664_10159227326020311_7425770173863

20525457_10159227216690311_5299947419055

20476066_10159227320280311_4229610797881

 

Fikk være med inn til Gaupene også. Utrolig spesielt å ha de så tett innpå. Vakre skapninger! 
20526101_10159227321165311_1197803672949

20597146_10159227321300311_9134499059874

Fikk både hilst og klappen på elgen Raptus også, som @Mud reddet. 

Langedrag <3 

Raptus er verdens søteste elgjypling blitt <3 Ser akkurat passe teit ut. 

Langedrag er fantastisk !

 

Gaaaah! En liten sprekk i et rør på badet har utviklet seg til at vi plutselig trenger ny stoppekran og sannsynligvis ny do i tillegg.  Sambo er virkelig ikke en rørlegger.  

Når han begynte å bable om å få en rørlegger til å bytte kjøkkenkran også så jeg stopp. Sånt bytter jeg selv. Lett som en plett. Det får være grenser.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SFX skrev:

Jeg må nok bare hive meg uti det, men akkurat nå er det ikke økonomi til å gå ut for å spise. Også er det koseligere å spise ute sammen med noen. Jeg får se om jeg finner en anledning, en bursdag eller noe. 

Jeg synes sushi høres spennende og godt ut, men litt overveldende fordi det er så mye jeg ikke kan om det. Jeg kjører dog ikke ti mil til Oslo for å teste, så nysgjerrig er jeg ikke - kanskje nysgjerrigheten øker med bedre råd! :D 

Kanskje ikke så mye hjelp i en som kategoriserer alt sør(øst) for dombås som Oslo :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det var så bra vær at jeg ville ikke avslutte turen i dag. Så vi endte opp med å gå en 2 timers tur. Sjef ligger strekk ut, og kneet mitt verker. Men det var verdt det :aww: 

Angående sushi (eller rettere sagt rå fisk i mitt tilfelle) så har jeg testet ut råmarinert laks med lime, mango, og grønn chili. Det var faktisk ganske godt. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

La meg gjette, du bor på Vestlandet? :P 

 

How did you know?:teehe:jeg er i grunnen glad jeg ikke bor i nord da...

Ellers sonen-folket: jeg skal søke en stilling som ekstrahjelp i en hundebarnehage/kennel. Hva er lurt å få med på søknaden mtp hund osv? Der er jo hobbyen min men driver jo ikke med noe konkurranse greier eller noe seriøst. Men vil få frem at det er en hobby og at jeg ikke bare tilfeldigvis har en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Ja, se bilde :)

Skjermbilde 2017-08-04 kl. 15.11.43.png

Ja, vet at det presenteres som sushi, men vi spiste det altså lenge før sushi ble en greie. :)

Jeg har feid over en del av hagen med gresstrimmer og skrubbet hele verandaen. Og så har jeg vært og kjøpt jordbær og litt (ganske mye) helgesnop. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Jeg er så sykt dårlig på å formulere å ordlegge meg. Må tygge på dette i kveld merker jeg:P

Hvis du vil kan du sende tekst til meg så kan jeg ta en titt? Noen ganger trenger man et øye utenfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bestilt 2 stoler og et bord til stua, handlet oppbevaringshyller og tv-benk på ikea, og kjøpt maling til tak/vegger/lister i stua! Så var det bare å finne tid mellom jobb, skole, parringstur og sånn til å få dette på plass da :teehe: 

7 timer siden, LØJ skrev:

Phu! For en uke...hektisk på jobb med overtid nesten hver dag. Bil som virker litt halvveis. Så oppdager jeg en epulis på App, og samme dag bare senere, får Billie livmorbetennelse. Hun ble kastrert i går, App skal under kniven til uka... Tror jeg går ut i skogen en tur og legger meg under den største steinen jeg kan finne, for å få litt sinnsro :gaah:

Æsj! Stor klem til alle 3 :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Artemis skrev:

Nå har jeg hatt ferie i 1 1/2 time! :D Har nesten 24 timer i bil foran meg. Har nemlig lagt ferien min til Nord-Norge. :P  Savner myggen sånn. :lol: Godt Fetter ikke klager bak i bilen mens jeg synger til musikken. :lol: 

Hæ? Jeg trodde du bodde i nord-Norge jeg?

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg må nok bare hive meg uti det, men akkurat nå er det ikke økonomi til å gå ut for å spise. Også er det koseligere å spise ute sammen med noen. Jeg får se om jeg finner en anledning, en bursdag eller noe. 

Jeg synes sushi høres spennende og godt ut, men litt overveldende fordi det er så mye jeg ikke kan om det. Jeg kjører dog ikke ti mil til Oslo for å teste, så nysgjerrig er jeg ikke - kanskje nysgjerrigheten øker med bedre råd! :D 

De har visst veldig god sushi på to av de tre  (tror jeg) sushi-stedene i Hamar ifølge noen av kollegaene mine. Styr unna den lille rett ovenfor xxl :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Hvis du vil kan du sende tekst til meg så kan jeg ta en titt? Noen ganger trenger man et øye utenfra :)

Ja det hadde vært supert! Føler ofte man ser seg litt blind, og jeg er dårlig på å skrive søknader i utgangspunktet. Men jeg har jo fått 3 jobber og blitt kalt inn til 2 intervju utenom likevel:lol:

Skal prøve å skrive en i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg har lest om valpegrinder her inne, ser folk bruker kompostgrind fra Biltema. Men det kan jo ikke holde så veldig stor valp på plass? Skulle lagd en sperre i stua, men ser ikke for meg at de grindene holder 20 kg valp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sur. Huseier har lagt ut naboleiligheta til leie for 1000,- mindre enn det vi betaler. Den er i tillegg i bedre stand enn vår var da vi flyttet inn(Vi har pusset opp begge leilighetene, etter avtale med huseier).

Jeg synes bare det er skikkelig dårlig gjort. Så nå har jeg lyst til å flytte igjen :|

Edit; og ja, jeg har snakket med huseier. Det er ikkje aktuelt å sette ned vår tilsvarende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...