Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni

Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Deilig sommervær, selv om det ble litt for varmt for topplokket mitt en kort periode. 

Veldig rart å ikke ha pensumlesning hengende over seg, så da har jeg lest litt hobbylektyre (les: hunderelatert). Har fri både i morgen og på tirsdag. 3! dager fri uten noe som helst "må" (bortsett fra at jeg skal HD rtg. 2stk i morgen). Uvante greier. Kan like dette i noen uker fremover. Fridagene er jo faktisk fri :D 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, Tonje skrev:

Jeg fikk endelig sett hoggorm i dag, for første gang! Den lå sammenkveila på stien og både Blaze og Bella til @ElleBelle gikk forbi den før vi så den, så litt flaks der. Så stilig altså, fascinerende skapning!

Ale som ønsker å se hoggorm er herved invitert hjem til meg, så kan vi gå tur sammen en dag det er sol og varmt i været. Jeg kan nesten garantere å se hoggorm. Her har vi kommet hjem med to hull i passelig hoggormavstand i ankelen etter tur, og de befinner seg fort under utekrana inni hundegården, eller bukter seg over veien i det man kommer, eventuelt ser de ut som en uskyldig pinne. Men joda, de har jo stilig mønster på ryggen, da.:P OK, jeg er sikkert litt farget av å være oppvokst med hoggormbol rett bak barndomshjemmet, og her jeg bor nå kryr det også av dem. Man lærer seg å se nøye etter hvor man setter føttene.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady har kommet hjem fra hyttetur og har hatt masse tur og aktivitet, så hun er tydeligvis litt utslitt. Har sovet i sofaen siden hun kom hjem, selv om jeg har spist og sett film. Vanligvis så tigger hun, og ligger og følger med når det er litt bråk på tv-en, men nå har hun ikke leet på et øyelokk en gang. :D Gullungen :wub: 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har vært på packraft tur siden forrige fredag. Hun har vært med å padle stryk, og hun har fått et par ufrivellige undervannsturer når de har kantret i stryk etc. Og hun elsket det...
Samme hunden nekter å gå en meter i regnvær og står gjerne på andre siden av en liten bekk og kjefter fremfor å hoppe over. Det er så vidt hun drikker vann...
Men rafting var visst artig.
Rare hunden.
93e5d6d48fabb57099d7f5cb49d4c648.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

• Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiten... dessverre er ikke Uno like sliten, han har ligget i bur hele dagen mens jeg har stått i kiosken og hjulpet til på rallystevne. Vi diska selvsagt, lille herr ukonsentrert syns det var mye mer spennende å lukte på gressmatta enn å følge med på meg. Lurer på hvor mange år det tar før vi kommer gjennom ei bane uten disk :P

Men for en fin gjeng det er i hundeklubben, og for en fin helg det har vært! Strålende vær, masse folk, supre dommere, blide bikkjer. Nå er jeg solbrent og har vondt i beina:P

Og så har jeg forelska meg helt i en herlig liten Cairn terrier som tilbrakte dagen i en liten hundegård rett ved kiosken. Vennlig liten fyr, logra og smilte til alt av folk, var høflig og fin med hundene, og med herlig avknapp. Han delte bur med flere bc-er, der de satt og maste, sutra, peip og stressa seg gjennom dagen blåste han i alt og la seg til rette i en skyggekrok :wub: Så nå har jeg funnet ut om jeg skal ha hund selv en gang blir det Cairn, den er for liten for gubben :ahappy:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her igjen og venter på pause i styrtregnet så vi får løpt en liten kveldstur i sikksakk mellom bygene. Det begynner å bli nok vann nå synes jeg, jeg har bokstavelig talt meterhøyt ugress noen (mange) steder i hagen!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært å hilst på en liten bichon havanais valp i dag. Snart 10 uker:D hun var veldig sky da... det tok ca en halvtime før hun tørde å komme bort til oss. Tok ut bikkja på slutten så fikk de hilse litt. Hadde henne i bånd mens valpen satt på fanget til eieren. Og hun var såå forsiktig. Virka som hun lurte på hva denne lille saken var. Desverre var valpen veldig redd henne...

Jeg syns hun var litt vel nervøs, så blir spennende å se hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk utnyttet en pause i regnværet og trent litt utendørs. Litt momenttrening og Rally for Lotta, og innkalling og lek (sosial kamp og litt apport av ball) for Nova. I dag har Nova virkelig begynt å bli husvarm. Og hun har mye og mange meninger :D og er ikke spesielt sjenert av seg. Det bor veldig mye bra i henne tror jeg :)

19238046_10154448776901761_7674687944891568228_o.thumb.jpg.979a88b1013a05441024b97d3ba5f5e2.jpg

5946cfe5d6b52_2017-06-1816_26.52-1.thumb.jpg.adf3258fd8157f9d94c489da7f3c4881.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig når man er i familieselskap hos svigers og de ALLTID "glemmer" å kjøpe Pepsi Max selv om de vet jeg har diabetes. Ikke hadde de kjøpt sukkerfri saft heller. Og som vanlig sier hun "oi, vi har glemt å kjøpe inn sukkerfri drikke til deg, men vi har coca cola om du vil ha!" Jeg har aldri drukket det på de 10,5 årene jeg har vært sammen med samboer. :lol: Da blir jeg trassig og hverken spiser eller drikker (jeg vet jeg kan drikke vann altså, men det var ikke særlig fristende). Om vi "glemmer" å kjøpe cola til når hun kommer til oss (ofte ikke planlagt) blir hun skikkelig forbanna, og sier det høyt. Men andre veien er helt greit :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Vi fikk utnyttet en pause i regnværet og trent litt utendørs. Litt momenttrening og Rally for Lotta, og innkalling og lek (sosial kamp og litt apport av ball) for Nova. I dag har Nova virkelig begynt å bli husvarm. Og hun har mye og mange meninger :D og er ikke spesielt sjenert av seg. Det bor veldig mye bra i henne tror jeg :)

19238046_10154448776901761_7674687944891568228_o.thumb.jpg.979a88b1013a05441024b97d3ba5f5e2.jpg

5946cfe5d6b52_2017-06-1816_26.52-1.thumb.jpg.adf3258fd8157f9d94c489da7f3c4881.jpg

Så søt:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Det er så koselig når man er i familieselskap hos svigers og de ALLTID "glemmer" å kjøpe Pepsi Max selv om de vet jeg har diabetes. Ikke hadde de kjøpt sukkerfri saft heller. Og som vanlig sier hun "oi, vi har glemt å kjøpe inn sukkerfri drikke til deg, men vi har coca cola om du vil ha!" Jeg har aldri drukket det på de 10,5 årene jeg har vært sammen med samboer. :lol: Da blir jeg trassig og hverken spiser eller drikker (jeg vet jeg kan drikke vann altså, men det var ikke særlig fristende). Om vi "glemmer" å kjøpe cola til når hun kommer til oss (ofte ikke planlagt) blir hun skikkelig forbanna, og sier det høyt. Men andre veien er helt greit :aww: 

Ta med selv :) De blir sikkert litt litt flaue da :P

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Ta med selv :) De blir sikkert litt litt flaue da :P

Pleier egentlig det altså. :P Er jo ikke noen krise, men det ender med at jeg drar tidligere enn om jeg hadde hatt noe sukkerfri drikke :aww: Synd for dem, fin unnskyldning for meg :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Martine skrev:

Pleier egentlig det altså. :P Er jo ikke noen krise, men det ender med at jeg drar tidligere enn om jeg hadde hatt noe sukkerfri drikke :aww: Synd for dem, fin unnskyldning for meg :lol: 

Det er jo veldig greit når det ordner seg på den måten da :lol: 

Middagen vår luktet visstnok godt i dag, og det gav meg en ide. Gnikke stekt pølse over hele apportbukken og si VÆRSÅGOD! Gutten holdt han, og på ett tidspunkt begynte han å løfte den opp av gulvet også. :D 
Så gjett hva jeg skal bruke stekepanne til i morgen formiddag :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser Smula ut som en dvergschnauzer igjen :lol: Hun andre får jeg klippe i morgen. Ble bråsvimmel etter at jeg badet Smula, så fant ut at det var greiest å la henne lufttørke og heller lage meg mat :P 

Nå ble det brått ganske ok ute, så da tror jeg kanskje vi bare går oss en kveldsrunde jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det er jo veldig greit når det ordner seg på den måten da :lol: 

Middagen vår luktet visstnok godt i dag, og det gav meg en ide. Gnikke stekt pølse over hele apportbukken og si VÆRSÅGOD! Gutten holdt han, og på ett tidspunkt begynte han å løfte den opp av gulvet også. :D 
Så gjett hva jeg skal bruke stekepanne til i morgen formiddag :rolleyes: 

Det er faktisk det! "Nei, G, nå ble jeg tørst. Skal vi dra?" :lol: 

Fint det går fremover med apporten :D 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Martine skrev:

Min mor spurte alltid, når jeg var hjemme på besøk (etter at jeg hadde flytta hjemmefra): "Ja, du skal vel ha TE, du, Siri". Nei, jeg skulle ikke ha te, jeg skulle ALDRI ha te, jeg likte ikke te, og så ingen grunn til at jeg skulle ha te. Hun lærte seg aldri at jeg ikke var spesielt begeistret for te. Det slo henne aldri at jeg foretrakk kaffe :aww: Jeg bruker forresten alltid å ta med meg egen drikke når jeg skal noe sted, uansett liksom (og jeg har ingen sykdommer å ta hensyn til heller), for jeg regner ikke med at folk skal kjøpe inn drikke bare til meg egentlig :)

Vi har hatt en strålende fin helg som startet med at vi var på Tangen og demonstrerte litt gjeting med briard (ikke at det var spesielt vellykket med frøken Høy På Seg Selv - men jeg var dritfornøyd med at ingen av søyene tenkte tanken engang på å stange og være atale - og Yasmine jobbet godt på ganske bra avstand fra meg... men hun syntes det var kjempesmart å SVØMME i den litt mindre innbydende gårdsdammen for å ta en snarvei bort til sauene :aww:). Etterpå humpa vi avgårde i bobilen ned til Jeanette og hadde en litt forsinka innflyttingsfest til langt på natt :D

I kveld, etter at vi kom hjem igjen, fikk jeg mekka grinder som kan stå i døråpningen til bobilen sånn at hundene kan være løse inni bilen selv om døra står åpen. Jeg er riktig fornøyd med meg selv faktisk :aww: 

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Martine skrev:

Hehe, nei men er jo litt frekt da. Såfremt de ikke er helt vimsete så bør de jo greie å diske opp noe til deg. Jeg drikker så og si kun Pepsi max, evt vanlig cola en gang i halvåret, og svigers diska opp med max etter første gangen samboeren nevnte at jeg drakk helst det. Nå har de alltid bokser med det tilfelle vi er innom så jeg får det. Og det er fordi jeg liker Pepsi max, ikke fordi jeg har diabetes. I helga var vi hos tante som jeg ser én gang i året, hu har hørt det av mamma en gang for lenge siden og har alltid to bokser Pepsi max til meg når vi kommer.  

Vondt i vilja de kanskje :lol: Men kjekt med en unnskyldning :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klematis skrev:

Ale som ønsker å se hoggorm er herved invitert hjem til meg, så kan vi gå tur sammen en dag det er sol og varmt i været. Jeg kan nesten garantere å se hoggorm. Her har vi kommet hjem med to hull i passelig hoggormavstand i ankelen etter tur, og de befinner seg fort under utekrana inni hundegården, eller bukter seg over veien i det man kommer, eventuelt ser de ut som en uskyldig pinne. Men joda, de har jo stilig mønster på ryggen, da.:P OK, jeg er sikkert litt farget av å være oppvokst med hoggormbol rett bak barndomshjemmet, og her jeg bor nå kryr det også av dem. Man lærer seg å se nøye etter hvor man setter føttene.:ahappy:

Heldig du! Jeg synes de er så fascinerende og har håpet å se en lenge nå, så jeg ble helt latterlig glad da det plutselig lå en der. Hverdagsgleder osv :lol:.

Akkurat nå ser jeg på campingvogner. Det hadde vært kjekt med en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 21 grader ute, og jeg lufter for livet for å få et lite håp om å sove.

Heldigvis finnes det gode mennesker i mitt liv, jeg er så ****** heldig. Alt ordner seg:9

Vært på stevne i dag, bare som heiagjeng. Det var varmt, veldig varmt og jeg har aldri vært borti en kl 1 med så mye rart. Dommeren ble bitt, bikkjer som slåss, bikkjer som stakk utav ringen, bikkjer som nekta å gjøre noe. Var så mye rart i dag, helt merkelig.

Så har vi hatt Harry Potter kveld:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
23 minutter siden, Martine skrev:

Det er faktisk det! "Nei, G, nå ble jeg tørst. Skal vi dra?" :lol: 

Fint det går fremover med apporten :D 

Haha, nei her var det ikke mye Pepsi Max så nå må vi gå. Jeg er tørst! :P

Apporten er forsøkt innlært på mange rare måter. Pinner, dorull, leker, gni inn kaviar og annet på bukken, men ikke take om at han skulle bry seg med den. Men STEKT PØLSE var løsningen. 

Rare dyret :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri, de gangene vi har tatt med brus selv har flasken blitt tom rimelig fort, nettopp fordi det er noen andre der som også helst drikker det tydeligvis :lol: 

@Ozzy for en luksus! :lol:

@kat84 Ja, kan ikke risikere å tørste ihjel her jeg sitter :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Martine skrev:

@kat84 Ja, kan ikke risikere å tørste ihjel her jeg sitter :aww:

Nei vettu hva! Det er viktig å passe på væskebalansen! :lol:

Denne søndagen hat tydeligvis stått i folkeopplysningens tegn med dokumentar om direktesalg og stygge fremgangsmåter der, og til sist nå en dokumentar som heter What the health som dreier seg om hvordan amerikanere påvirkes til å ha et kosthold som strider mot deres helseutfordringer og dermed blir sykere. 

Fikk et par aha-opplevelser, spesielt i slutten når man ser effekten før og etter. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...