Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Cookie skrev:

Er helt ny her, så trodde dette var en tråd for å dele alt. Så noen her som søkte etter hundepass så tenkte jeg skulle dele innlegg :) Pris blir vi enige om, ikke særlig dyrt :D

Dette er en skravletråd, og løst og fast. Vi har eget underforum for kjøp og salg av varer og tjenester, der som du allerede har opprettet tråd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Elsker at de har skrevet "hyggelig kjellerstue" :lol: Men fint hus (utenom den, og forsåvidt kan jeg styre begeistring for blåe toalett, men det kan jo også fikses :P )!

Ikke min yndlingsfarge heller gitt :P Men der tror jeg rørleggerjobben blir det dyreste, toalett og servant med skap trenger ikke koste noe særlig og litt maling på veggene fikser vi enkelt selv.

Og bare for moro skyld sjekka jeg otovo.no for å se hvordan det ville være å legge solceller på deler av taket, og jadda! Kan nesten dekke energiforbruket med strøm fra eget tak! Det er dyrt å installere men øker verdien på huset tilsvarende, og sammen med en oppgradering av ventilasjonsanlegget som er installert vil vi kunne ha ganske lave driftskostnader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Annik skrev:

Akkurat nå ligger jeg i senga og tenker på at jeg burde stå opp snart. Vi skal ha møte med presten for å snakke om begravelsen for mamma. Jeg gruer meg :(

Jeg hadde en periode hvor pappa var så dårlig at jeg i drømme planla begravelsen hans - jeg klarer likevel ikke å forestille meg hvordan det faktisk er å måtte gjøre det på ordentlig :hug: 

15 minutter siden, Siri skrev:

Rabarbrapai i ovnen :drool:

Det kunne du jo ha sagt litt før, så hadde jeg svingt innom deg i stedet for å kjøre rett hjem.

Vi er vel hjemme etter en trivelig dag på lagottospesial - veldig kjekk klubb å jobbe for, og så lærerikt å jobbe for en dommer som har vært med på å utvikle rasestandarden til rasen. Snille klubben ga meg treningsbag i ringsekretærgave, og det passer perfekt. Jeg har brukt en ryggsekk jeg kjøpte for type 15 år siden, som er så utslitt at bunnen er i ferd med å løsne. Men nå har jeg ny og solid bag til å samle treningsutstyr når Glam og jeg skal jobbe videre mot RL1-tittelen.

9029896699934_1110665_117058_jpg.jpg

Mye bedre og hyggeligere å få noe jeg kan bruke, enn den tradisjonelle vinflaska som ikke helt passer til en som ikke liker vin, og som har gitt mange dommere bry når de skal fly hjem. For forrige ringsekretæroppdrag fikk jeg gavekort på XXL - perfekt!

Nå spiser jeg polarbrød med kaviar og forsøk på bløtkokt egg, men de ble ett minutt for lite kokt. Jaja det smaker jo godt, selv om det er klin.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det kunne du jo ha sagt litt før, så hadde jeg svingt innom deg i stedet for å kjøre rett hjem.

Skal si fra i god tid neste gang :P Den ble forresten veldig veldig god :drool:

Akkurat nå, SFX skrev:

Vi er vel hjemme etter en trivelig dag på lagottospesial - veldig kjekk klubb å jobbe for, og så lærerikt å jobbe for en dommer som har vært med på å utvikle rasestandarden til rasen. Snille klubben ga meg treningsbag i ringsekretærgave, og det passer perfekt. Jeg har brukt en ryggsekk jeg kjøpte for type 15 år siden, som er så utslitt at bunnen er i ferd med å løsne. Men nå har jeg ny og solid bag til å samle treningsutstyr når Glam og jeg skal jobbe videre mot RL1-tittelen.

9029896699934_1110665_117058_jpg.jpg

Mye bedre og hyggeligere å få noe jeg kan bruke, enn den tradisjonelle vinflaska som ikke helt passer til en som ikke liker vin, og som har gitt mange dommere bry når de skal fly hjem. For forrige ringsekretæroppdrag fikk jeg gavekort på XXL - perfekt!

Nå spiser jeg polarbrød med kaviar og forsøk på bløtkokt egg, men de ble ett minutt for lite kokt. Jaja det smaker jo godt, selv om det er klin.

Oi, det var jo en superfin ringsekretærgave! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilulykke i utkanten av Flekkefjord i 15-tiden idag.  Dermed store fosinkelser og lange køer, så for 10minutter siden fikk jeg satt meg inn på bussen til Stavanger, etter å ha ventet i 1,5 time. Blir nok en sen kveld tenker jeg, for det er visstnok kaos inn mot Stavanger også. Og de dropper å kjøre innom der jeg skulle gå av, så jeg får i tillegg et litt lengre stykke å gå for å komme hjem. Håper trafikken i Stavangerområdet har løst seg opp til vi er der! 

Også håper jeg selvfølgelig at det går bra med alle involverte i bilulykken. Tror den var ganske alvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Wednesday skrev:

"Er det samme rase?" 

Altså. Basenji og saluki? Det finnes ikke likheter! Folk altså. 

Altså, når det finnes folk som oppritktig trodde at whippetene mine var dobermann, så lar jeg meg ikke sjokkere lengre jeg altså :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, 2ne said:

Vi hadde med to cockere og en dalmis en gang, hvor folk trodde dalmisen var mammaen til cockerne :rolleyes: 

Vaps er forøvrig moren til Vips :P Altså,de ligner jo ikke,ørene går motsatt vei, fargene er ikke det samme, men de har fire ben og hale begge to da :P 

18589007_10158770283380464_4807771846235

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gikk strømmen ja! Det har buldra godt utenfor her ei god stund, så jeg venta bare på det. Så lenge tordenværet ikke går rett over hustaket her, så er det jo egentlig bare trivelig - særlig når det styrtregner, men det trenger ikke å komme nærmere liksom :aww: 

Edit: Og der kom strømmen tilbake igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

Innspurt i Tour of Fjords, men det var jo enda mer spennende å se livestream fra NM i lydighet. Mye gode bikkjer, veldig spennende å se på.

 

På tide! Blir fint og få hjem C en gang imorra kveld :D

Fin bursdagsfeiring for niesa mi idag :)

Også kom Joker på besøk istad, til Trym sin store glede! :teehe: Heldigvis holdt han seg på riktig side av gjerdet...

Red: Tror jeg skal se et helt halvår igjen etterpå, leste boka igjen forrige uke (jeg liker boka godt når jeg leser den flere ganger!) Og den er så fin :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Skal si fra i god tid neste gang :P Den ble forresten veldig veldig god :drool:

Ja, ærlig talt, har du ikke hørt om nabovarsel??? :D Og jeg tror på at den ble god - rabarbra er godt, pai er godt, det må jo bli bra :D

1 time siden, Siri skrev:

Oi, det var jo en superfin ringsekretærgave! 

Det er det. Folka kjenner meg litt, så de ville neppe gitt det til hvem som helst, men de vet godt at jeg trener og konkurrerer med hund, og dermed kan bruke en slik bag. 

4 minutter siden, Siri skrev:

Og der gikk strømmen ja! Det har buldra godt utenfor her ei god stund, så jeg venta bare på det. Så lenge tordenværet ikke går rett over hustaket her, så er det jo egentlig bare trivelig - særlig når det styrtregner, men det trenger ikke å komme nærmere liksom :aww: 

Edit: Og der kom strømmen tilbake igjen :ahappy:

Det kan godt tordne litt her også, det er så veldig klamt. Det er foreløpig lyse skyer, så jeg skal driste meg til å sette på en tørketrommel, for det hørtes ut som om vaskemaskina var ferdig nå. Jeg elsker husarbeid som gjør seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Ja, ærlig talt, har du ikke hørt om nabovarsel??? :D Og jeg tror på at den ble god - rabarbra er godt, pai er godt, det må jo bli bra :D

Glømte det sjø... :aww: Skal aldri skje igjen!!! Rabarbra var overraskende godt i rabarbrapai altså :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er det. Folka kjenner meg litt, så de ville neppe gitt det til hvem som helst, men de vet godt at jeg trener og konkurrerer med hund, og dermed kan bruke en slik bag. 

Det er veldig kjekt å gi bort noe som faktisk kan brukes ja :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det kan godt tordne litt her også, det er så veldig klamt. Det er foreløpig lyse skyer, så jeg skal driste meg til å sette på en tørketrommel, for det hørtes ut som om vaskemaskina var ferdig nå. Jeg elsker husarbeid som gjør seg selv.

Det var lummert her også, men nå er det bare vått... veldig vått :aww: Også lurer jeg på om jeg husket på å skru av hovedvannkrana til utevannet etter at jeg fylte vanntanken i bobilen - eller om jeg glemte det etterpå? Det er "litt" lekkasje i utekrana så den kan jeg ikke bruke til å stenge vannet med, så da må jeg gå til kilden... men jeg husker jo ikke hvordan den hovedvannkrana skal stå når den er på eller av... Dvs at jeg må ut for å se om vannet er stengt (er det ikke det, så spruter vannet ut av en sprekk i vannkrana ute, som egentlig er inne i stallen da... og da blir det veldig mye vann på gulvet der). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Det var lummert her også, men nå er det bare vått... veldig vått :aww: Også lurer jeg på om jeg husket på å skru av hovedvannkrana til utevannet etter at jeg fylte vanntanken i bobilen - eller om jeg glemte det etterpå? Det er "litt" lekkasje i utekrana så den kan jeg ikke bruke til å stenge vannet med, så da må jeg gå til kilden... men jeg husker jo ikke hvordan den hovedvannkrana skal stå når den er på eller av... Dvs at jeg må ut for å se om vannet er stengt (er det ikke det, så spruter vannet ut av en sprekk i vannkrana ute, som egentlig er inne i stallen da... og da blir det veldig mye vann på gulvet der). 

Nå er du jaggu blond Siri :lol: Du sjekker i krana om vannet spruter - hvis ja, gå til stoppekrana og skru den veien det går an å skru. Hvis nei, no problem, og du trenger ikke å gjøre noe :P 

Middag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et andepar som kommer innom plattingen vår og jeg har gitt dem noe mykt brød, spesielt hun virker helt ihjelsulten ut. Men er det dumt å gi dem mat? Kan de finne på å legge egg i boligområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Hm! Jeg tror jeg har blitt bitt av rabarbrapaisnakket deres. Jeg har jo de rabarbraene jeg delte i to enda - se bør jo sikkert brukes snart. Men jeg har ikke noe ferdig vaniljekrem, men jeg har vaniljesaus. Er det noe jeg kan tilsette?

Lag smuldrepai med rabarbra, og server med vaniljesaus oppå :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:

Nå er du jaggu blond Siri :lol: Du sjekker i krana om vannet spruter - hvis ja, gå til stoppekrana og skru den veien det går an å skru. Hvis nei, no problem, og du trenger ikke å gjøre noe :P 

Middag!

Hvis Siri har mer lyst til å gå til hovedstoppekrana først, og stå der og klø seg i hodet litt, og gå og sjekke om det spruter fra krana i stallen, så må hun jo få lov til det! :lol:

Jeg må lese sakspapirer. Må. Nå med en gang.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hvis Siri har mer lyst til å gå til hovedstoppekrana først, og stå der og klø seg i hodet litt, og gå og sjekke om det spruter fra krana i stallen, så må hun jo få lov til det! :lol:

Det er sant, men hun må jo uansett ut i stallen for å sjekke om det spruter. Hvis hun skrur først og sjekker etterpå så kan det hende hun må to turer ut i stallen for å sjekke da, men da har hun jo noe å pusle med på en søndagskveld :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er sant, men hun må jo uansett ut i stallen for å sjekke om det spruter. Hvis hun skrur først og sjekker etterpå så kan det hende hun må to turer ut i stallen for å sjekke da, men da har hun jo noe å pusle med på en søndagskveld :D 

:lol:

Hva er grunnen til at jeg aldri er så sulten som en liten stund etter middag? Det handler vel om blodsukkernivå, men hvordan skal man unngå det da? Jeg nekter å hive innpå noe søtt, selv om jeg har veldig lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Line skrev:

Nå er du jaggu blond Siri :lol: Du sjekker i krana om vannet spruter - hvis ja, gå til stoppekrana og skru den veien det går an å skru. Hvis nei, no problem, og du trenger ikke å gjøre noe :P 

Problemet er jo at jeg må UT i regnet for å sjekke om det renner i krana! Det var det jeg egentlig ikke hadde lyst til når det regna så innigranskauen :P 

Akkurat nå, Line skrev:

Det er sant, men hun må jo uansett ut i stallen for å sjekke om det spruter. Hvis hun skrur først og sjekker etterpå så kan det hende hun må to turer ut i stallen for å sjekke da, men da har hun jo noe å pusle med på en søndagskveld :D 

Nå er det du som er blÅnd :P Jeg trenger jo ikke å gå to turer uansett - det er jo bare å sjekke om det spruter eller ikke i krana ute - enten spruter det, og jeg må bare gå inn igjen og ned i kjelleren for å vri krana den andre veien - eller det spruter ikke - og jeg trenger ikke å gjøre mer. 

Men... uansett MÅ jeg ut en gang *sukk*. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha problemet andre vei, jeg. Klarer ikke overbevise folk om at de er samme rase bestandig :lol: Hvis de klarer å selv hekte seg på sporet at Lyn er border collie, så bruker Keo somregel følge med når jeg forteller dem at han er samme rase, ellers er det dødfødt :P 

 

Akkurat nå klarte jeg å gire meg veldig, veldig opp over et simpelt lite løkskall på gulvet ... trodde Lyn hadde fått løpetid :ike:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Perfect Image skrev:


Vi skal ikke på utstilling med denne på en stund emoji14.png Hun mistet all pelsen forrige uke emoji23.png Typisk.

For noen dager vi har her nå. Våronna (som kom sent i år) , itillegg til at det nærmer seg beiteslipp, så gått igjennom gjerder på 2 beiter idag.

Går veldig bra ned vår ene overlevende :) Han er så søt! Må prøve å finne noen i nærheten som har et jevnt gammel kull vi kan besøke.
efb47aeba2ba07e16033946e6d9d58a1.jpg88b9d95d1dc3d4daea8554a3a92256ac.jpg

Typisk. Sesongen til Ariel er så kort i år.  Så her stiller vi samme hvor mye pels

 Heldigvis har vi kragen sin i behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...