Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april

maysofie
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Din?

Nei, good god no! Men det gjør ekstra vondt å lese. Tenker på gamla mi - nesten akkurat like gammel og så skal man gi bort hunden. Det er jo nå de er "best", som en gammel vin man har modnet gjennom nesten 10 år sammen med. Også bare... neh. Gir deg bort. :cry:  Of course life can happen, men... Se det blikket på bilde 2. How can you do that   :cry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

13 minutter siden, Poter skrev:

AN tenker jeg at jeg er glad det blir allergiutredning til uka, samtidig som jeg er skrekkelig redd for å få høre at jeg ikke tåler Eine eller Max :icon_cry:

Det kommer til å gå vegen, evig optimist :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedyret Uno har det heelt grusomt... det er vår, og alle brøytekantene har smelta. Hvor skal han tisse hen nå da liksom? Busker og kratt han bruker å rygge inn i på sommeren og høsten har jo ikke begynt å vokse ennå! Når det i tillegg er mørkt ute er det nesten umulig å finne riktig tissested :icon_confused:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Nei, good god no! Men det gjør ekstra vondt å lese. Tenker på gamla mi - nesten akkurat like gammel og så skal man gi bort hunden. Det er jo nå de er "best", som en gammel vin man har modnet gjennom nesten 10 år sammen med. Også bare... neh. Gir deg bort. :cry:  Of course life can happen, men... Se det blikket på bilde 2. How can you do that   :cry: 

Ja akkurat det skjønner ikke jeg at noen har hjerte til å gjøre. Casper på ni år og jeg er så in sync at ett blikk er nok, så forstår vi hverandre (så kvalmt å si), tenk å skulle gitt ham bort nå som vi har smeltet sammen :lol: <3. Men såklart, det kan jo være en veldig god grunn da. Eller ikke. Da jeg var tenåring maste jeg alltid på hund, og til slutt så ga pappa etter og vi dro og hentet en engelsk setter hannhund jeg hadde funnet i avisen. Han ble omplassert fordi de hadde fått ny jakthund. Hvor gammel var denne hunden? 11 år... usselt synes jeg. Etter å ha tjent som jakthund hele livet så blir du sendt bort til vilt fremmede mennesker. Omtrent døv var han og. Vel... vi hadde ham en natt, før han ble levert tilbake, mamma satte ned foten  :lol: var nok ikke så gjennomtenkt fra hverken meg eller pappa sin side. Heldigvis virket eierne glade for å få ham igjen da, og så ham ikke i avisen etter det. Så forhåpentligvis angret de seg og innså hvor utrolig lusent de hadde oppført seg. 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, MarieR skrev:

:lol: skjønner deg godt jeg.

Twist lurer på om Tesla har lyst til å lære han å svømme i løpet av våren/sommeren, forresten :innocent:

Takk! Turfølget skjønte meg også _veldig_ godt :lol: 

Hehe, svømming og bading skal vi få til! Selv om vi startet badesesongen i dag så er jeg litt strikt på det med temperatur av en eller annen grunn. Så fort det blir litt varmere så er det bare å finne et vann så skal hun vise Twist både hvordan man svømmer og dykker :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poter skrev:

AN tenker jeg at jeg er glad det blir allergiutredning til uka, samtidig som jeg er skrekkelig redd for å få høre at jeg ikke tåler Eine eller Max :icon_cry:

:hug: Krysser alt for at det går bra! 

Jeg har vondt i halsen. Det passer absurd dårlig å bli sjuk nå. Når passer det egentlig å bli syk? 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mye søvn i natt:hmm: Pusefrøkna har vært borte i 13 timer, og jeg er livredd hun er blitt påkjørt :( vi har vært ut å leitet, og kommer til å gå ut med gjerne mellomrom i natt å rope etter henne.

I tillegg så klarte Casper å spise 85 gram (veldig) mørk sjokolade i kveld :( har snakket med veterinærvakten flere ganger, så nå er det ikke mye å gjøre annet enn å vente å se om han bli syk...  

Vil virkelig ikke at begge skattene mine skal dø i kveld, de har så innmari mange år igjen hos oss:icon_cry:akkurat nå kjenner jeg alt jeg er hysterisk og livredd, og vil har alt alt skal gå over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Blir ikke mye søvn i natt:hmm: Pusefrøkna har vært borte i 13 timer, og jeg er livredd hun er blitt påkjørt :( vi har vært ut å leitet, og kommer til å gå ut med gjerne mellomrom i natt å rope etter henne.

I tillegg så klarte Casper å spise 85 gram (veldig) mørk sjokolade i kveld :( har snakket med veterinærvakten flere ganger, så nå er det ikke mye å gjøre annet enn å vente å se om han bli syk...  

Vil virkelig ikke at begge skattene mine skal dø i kveld, de har så innmari mange år igjen hos oss:icon_cry:akkurat nå kjenner jeg alt jeg er hysterisk og livredd, og vil har alt alt skal gå over. 

:hug:håper katten dukker opp like hel og at Casper ikke blir syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snoffe skrev:

85 gr mørk sjokolade er ganske mye for en whippet. Hvis det har skjedd nå nylig ville jeg absolutt bedt om å få komme inn på vakta og fått apomorfin (brekkmiddel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vilje skrev:

85 gr mørk sjokolade er ganske mye for en whippet. Hvis det har skjedd nå nylig ville jeg absolutt bedt om å få komme inn på vakta og fått apomorfin (brekkmiddel). 

Vet.. har snakket med han som har vakt og han ba meg følge med utover natten etter å ha fulgt rådene han gav meg. Så velger å høre på han. Er 2 timer siden han spiste sjokoladen, og jeg ringte like etter på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snoffe skrev:

Vet.. har snakket med han som har vakt og han ba meg følge med utover natten etter å ha fulgt rådene han gav meg. Så velger å høre på han. Er 2 timer siden han spiste sjokoladen, og jeg ringte like etter på. 

Det synes jeg virker litt sløvt av han. :/ Hadde definitivt bedt deg komme inn om jeg var på vakt og du hadde ringt. Men du får følge godt med han i hvert fall. Lykke til! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

:yawn: Er jeg litt sur på meg selv. Samboer er på konsert, så jeg er alene med alle tre ungene over lengre tid for første gang, og siden han har drukket så vil det bety at han ikke kan være på rommet vårt inatt, og ikke kan hjelpe med bebis. Som betyr at jeg burde ha sovet siden bebis har sovet i hele ettermiddag/kveld... Jeg hadde mageknip hele formiddag, så følte meg jo sliten etter dette tidligere idag, men gikk litt over utover dagen heldgivis. Istedenfor har jeg tatt igjen altfor mye "burde ha gjort" og i hodet mitt har jeg enda endel "burde ha..." igjen før det er natten for meg. Noe som egentlig er fryktelig teit, for det kan gjøres imorgen... MEN jeg er litt slik at har jeg først fått det for meg, så MÅ jeg gjøre noe. Også har jeg sånne teite rekkefølger i hodet mitt. Feks så tok jeg kjøkkenet først, så badet nede. SÅ burde jeg ha prioritert tidligere badet oppe som nå er valperom, og ordna klar med valpegrind osv til Arya som er drektig på dag 56(57 om 26 min!) fra siste parring( ifølge ul så er nok første 2 parringene for tidlig å regne fra, heldigvis). Men jeg har litt ocd på ting, og jeg MÅ bli ferdig i den etasjen jeg starter på før jeg kan gå over til neste. Og nå er det så sent, og det er endel på det badet som burde ryddes så det vil nok ta en god time å rydde, vaske det, sette opp alt klart. Og jeg klarer ikke å gjøre det bare halveis og ta resten imorgen... :P Jeg er så teit ass. Så hun får jammen meg vente så får jeg ta det der imorgen tidlig isteden :aww: 

Masse jabbing herfra, ikke noe nyttig :P 

Skal du seriøst ha valpekull med nyfødt baby, to små unger og tusen dyr? Du er gæren kjærring :lol:  

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• mushi locked this emne
  • Mirai unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...