Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Spist ball og pavlova hos mamma og pappa :D Nå er bikkjene slitne, tenk å måtte oppføre seg borte med barn og babyer som har mat i henda :teehe: Og Tuva blir alltid litt lei seg for at grinalusa til søstern ikke vil leke med henne, så da tok hu likesågodt og lekte med seg selv på plenen med stupe kråke og rulling i nedoverbakke... Jeg skal ærlig innrømme at det er ganske alright å kunne ha med seg bikkjene på besøk til folk og kunne slappe av siden de er så snille og oppfører seg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Syntes også det bare er koselig at folk holder på i hagen :ahappy:  
Men det kan gjerne vente med bråk til etter kl 10 - helg eller ikke :lol: 

Har forelska meg helt i en amerikansk akita. Fyttirakkern for en fantastisk hund :wub: Så snill, herlig og omgjengelig. Skulle hatt en sånn, altså. Selv om det kanskje er greit å møte mer enn ett eksemplar av rasen før man bestemmer seg. Er lov å drømme, da :wub:  

Og audien har flyttet. Vi har tapt helt absurd mye penger, spesielt siden den ble solgt for 15.000 mindre denne gangen. Men nå er vi kvitt den, iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LØJ skrev:

Om du fikser et rom til meg og App på låven så kommer vi opp og tar vaskejobben. App har jo lenge ønsket seg en tur opp, bare for å "lukte" litt på kaninene...

I dag er det årsmøte og dugnad i vei-vel'et, og jeg har i de, nesten, 3 siste åra vært kasserer og nå er perioden min over :banana: Herregud, det er så godt å bli ferdig med det!!!! (Tror værgudene må skru av sola litt, jeg blir så positiv av den og det er ubehagelig for både meg og de rundt meg :icon_redface::P)

:lol: Plutselig så har jeg laget plass til dere så får du komme og vaske hus :D  

Digg med slike verv som man kan si fra seg :D Og nei, positivitet trengs! 

 

Noen som er flinke på demens som har lyst til å lære meg litt om hvordan best håndtere det? Jeg kan så lite og syns det er litt vanskelig å håndtere. 

 

Og Kasko avslørte seg nettopp med at den tunghørtheten hans som jeg har begynt å lure på om virkelig bare er selektiv hørsel eller ikke, vel det ER selektivhørsel :lol:  Jeg sa Kasko i stede for Hottie da jeg skulle ha henne ut av kjøkkenet, kasko var på vei innover stua, og duverden som han bråsnudde. Nope, ikke noe gæernt med hørselen der i gården. :aww:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Var oppe i natt og, men bare en gang... (og kl 6 som strengt tatt er natt det og). Har ikke sett noe blod i avføringen i dag, men fortsatt er det diaré. Men, bank i bordet, så har han ikke bæsjet siden 10-tiden, så vidt jeg har fått med meg, så jeg krysser fingrene for en fast liten emoji90.png senere i dag. Og er det ikke fastere til tirsdag blir det veterinær igjen, for da er ikke skånekost og zoolac nok. Vanlig matlyst fortsatt heldigvis og drikker normalt. Ville dere begynt på ny medisin når hunden er dårlig i magen? Jeg mener, bivirkningene kan jo være diaré og slapphet, så OM han skulle reagere på det så vet jeg jo ikke om det er medisinene eller fortsatt dårlig mage? Jeg har ikke turt å begynne iallefall, mulig det er feil tenkt av meg? Men tenker at når ny medisin skal testes bør jo han være være frisk fra dette først så jeg kan se eventuelle bivirkninger.

Jeg ville venta til tirsdag med å starte ny medisin og evt hørt med dyrlegen hva de tenker om å starte hvis han fortsatt har diare (for en lang og dårlig formulert setning :lol: ). Det er jo ikke sikkert opptaket av medisiner er spesielt godt heller nå som han har diare :) 

Så bra han har matlyst og at han drikker! Flink Casper :ahappy: 

-- 

AN er jeg kobla opp på vannet mitt igjen, jeg har spist "middag", og bortsett fra kveldsforing og lufting av de firbeinte, så trenger jeg strengt tatt ikke å bevege meg ut av sofaen igjen - det er godt! 
Vært på kursdag nr 2 med Ali-baluba, hun er så morsom å trene med at jeg blir bitterglad av det - bitter fordi jeg har vært syk hele hennes liv, men glad fordi hun er en hund jeg blir glad av (det gjelder forsåvidt de to andre også, men det er Ali og jeg som har kurset i helgen). NÅ må formen min holde seg, sånn at vi faktisk kan fortsette å trene, syns jeg :aww: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Plutselig så har jeg laget plass til dere så får du komme og vaske hus :D  

Digg med slike verv som man kan si fra seg :D Og nei, positivitet trengs! 

 

Noen som er flinke på demens som har lyst til å lære meg litt om hvordan best håndtere det? Jeg kan så lite og syns det er litt vanskelig å håndtere.

 

Og Kasko avslørte seg nettopp med at den tunghørtheten hans som jeg har begynt å lure på om virkelig bare er selektiv hørsel eller ikke, vel det ER selektivhørsel :lol:  Jeg sa Kasko i stede for Hottie da jeg skulle ha henne ut av kjøkkenet, kasko var på vei innover stua, og duverden som han bråsnudde. Nope, ikke noe gæernt med hørselen der i gården. :aww:  

Demente går på en måte tilbake til barndommen, sånn litt etter litt. Det greieste er å jatte med så langt det går, og så lirke og lure hvis det er noe de ikke vil/skjønner. Som med barn, egentlig :) Men en som fortsatt bor hjemme, er nok så oppegående at h*n nok blir sur om h*n blir behandlet for barnslig, så en balansegang der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Demente går på en måte tilbake til barndommen, sånn litt etter litt. Det greieste er å jatte med så langt det går, og så lirke og lure hvis det er noe de ikke vil/skjønner. Som med barn, egentlig :) Men en som fortsatt bor hjemme, er nok så oppegående at h*n nok blir sur om h*n blir behandlet for barnslig, så en balansegang der. 

Er en litt spesiell type demens, mener det er noe med frontallappen, for vedkommende mister språket/flyten i språket, så det går liksom ikke an å snakke med personen. H*n blir helt ensporet på det ene som den har bestemt seg for å si, og er ikke mottakelig for noe annet og får heller ikke sagt noe om noe annet. Det er kjempetrist, og jeg blir så himla usikker på hvordan jeg skal håndtere det når vedkommende står på døra her og spør om helt merkelige ting, og ikke lar seg "avvise" så lett. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive uten å legge ut for mye. Det er en flott person som har blitt rammet av en fæl fæl sykdom. :( 

Bor hjemme enda, men har familie som passer godt på, men selv de klarer ikke gjete vedkommende 24/7 så blir noen litt... rare situasjoner innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Er en litt spesiell type demens, mener det er noe med frontallappen, for vedkommende mister språket/flyten i språket, så det går liksom ikke an å snakke med personen. H*n blir helt ensporet på det ene som den har bestemt seg for å si, og er ikke mottakelig for noe annet og får heller ikke sagt noe om noe annet. Det er kjempetrist, og jeg blir så himla usikker på hvordan jeg skal håndtere det når vedkommende står på døra her og spør om helt merkelige ting, og ikke lar seg "avvise" så lett. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive uten å legge ut for mye. Det er en flott person som har blitt rammet av en fæl fæl sykdom. :( 

Bor hjemme enda, men har familie som passer godt på, men selv de klarer ikke gjete vedkommende 24/7 så blir noen litt... rare situasjoner innimellom. 

Tenker du kommer langt med en posjon medmenneskelighet :) Kanskje det går ann å jatte med litt, og spørre om du skal følge ham hjem/ta en kopp kaffe (eller hva som passer) og så "skal du ordne med det han spør om senere" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Tenker du kommer langt med en posjon medmenneskelighet :) Kanskje det går ann å jatte med litt, og spørre om du skal følge ham hjem/ta en kopp kaffe (eller hva som passer) og så "skal du ordne med det han spør om senere" ?

Ja, i dag henta jeg Bonden, og han tok h*n med og viste at det h*n spurte etter var ikke mulig, da var det greit. Så er sånn vi og tenker. Blir bare så satt ut, og får så vondt av at JEG syns det er vanskelig, tenk hvor vanskelig dette er for h*n og nærmeste familie.  Kommer h*n og ber om kaffe - så får h*n jo det :) 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

NÅ må formen min holde seg, sånn at vi faktisk kan fortsette å trene, syns jeg :aww: :D

Synes jeg også :ahappy: 

Har jeg støvsugd huset (vel - 1. etg i hvert fall...) og mer har jeg ikke tenkt å gjøre i dag. Eller jo - jeg sitter jo her og "drenerer" denne kulfaenskapen på øyelokket da... sitter med klut og varmt vann, men det varme vannet er jo ikke varmt så veldig lenge da, så jeg må jo stadig varme på liksom... Men ellers har vi det bra altså... eller - hundene er ikke enige - de er sultne. Veldig sultne faktisk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Stine skrev:

Vurderte å dra på butikken og kjøpe pottis og dipp, endte opp med 2 brødskiver, en med kokt egg og en med leverpostei og sur agurk :lol:

Nå fikk jeg lyst på pottis og dipp! Men jeg har pizza i ovnen, satser på at det stagger lysten :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SofieAurora skrev:

Ukene bør gå fort framover! Jeg gleder meg så mye til sommerferie i Hellas, kjøretur til Bergen og flytte ut i leilighet med @Th3a i september :wub:

Synes vi kan spole til sommeren 2018 jeg... :sleep: Eventuelt gå rolig gjennom denne sommeren, og så fort det blir august så hopper vi fram 8-10 mnd. 

Og hallo - Hellas, Bergen og ny leilighet er bra det, MEN HADELAND? :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fordel med at bikkja rullet seg i menneskebæsj: hun har aldri vært så ren som nå, og alt av seler, bånd og halsbånd henger på klessnora etter en heftig vask og skrubb :aww: Bakdelen med det er at jeg ikke hæler å være borti hodet hennes enda. Hun er ren, men hvordan hun så ut tidligere i dag har brent seg fast i hjernen min :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Fordel med at bikkja rullet seg i menneskebæsj: hun har aldri vært så ren som nå, og alt av seler, bånd og halsbånd henger på klessnora etter en heftig vask og skrubb :aww: Bakdelen med det er at jeg ikke hæler å være borti hodet hennes enda. Hun er ren, men hvordan hun så ut tidligere i dag har brent seg fast i hjernen min :fear:

:lol: skjønner deg godt jeg.

Twist lurer på om Tesla har lyst til å lære han å svømme i løpet av våren/sommeren, forresten :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Th3a skrev:

Synes vi kan spole til sommeren 2018 jeg... :sleep: Eventuelt gå rolig gjennom denne sommeren, og så fort det blir august så hopper vi fram 8-10 mnd. 

Og hallo - Hellas, Bergen og ny leilighet er bra det, MEN HADELAND? :drool:

Må ikke glemme Hadeland!!! Åhhh! :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har vondt i hodet nå. 
Mannen har samlet sammen alle gaver vi har fått fra både faren min og broren min (kverulanten) og lagt i Fretex-eska. Jeg kan ikke akkurat si meg uenig i det. 

Jeg trodde jeg kom til å få kjeft og at mobilen ikke kom til å stå stille. Men jeg har vært heldig og fått masse gode meldinger og fine tilbakemeldinger og støtte. 
Og det å bare hoppe i det og få det ut føles egentlig ganske godt :) 

Vi har til og med fått finansieringsbevis på ny bil. Den jeg har skal leveres tilbake til tufsen, og da er vi virkelig ferdige med hele greia. 

Nå koser vi oss med komiserier. Neste sommer og Helt perfekt står på programmet. Vi har spart dem til en tid hvor vi trenger å le litt. Og det trengte vi i dag. Og joda, vinen er åpnet. Jeg fortjener faktisk det i dag! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yawn: Er jeg litt sur på meg selv. Samboer er på konsert, så jeg er alene med alle tre ungene over lengre tid for første gang, og siden han har drukket så vil det bety at han ikke kan være på rommet vårt inatt, og ikke kan hjelpe med bebis. Som betyr at jeg burde ha sovet siden bebis har sovet i hele ettermiddag/kveld... Jeg hadde mageknip hele formiddag, så følte meg jo sliten etter dette tidligere idag, men gikk litt over utover dagen heldgivis. Istedenfor har jeg tatt igjen altfor mye "burde ha gjort" og i hodet mitt har jeg enda endel "burde ha..." igjen før det er natten for meg. Noe som egentlig er fryktelig teit, for det kan gjøres imorgen... MEN jeg er litt slik at har jeg først fått det for meg, så MÅ jeg gjøre noe. Også har jeg sånne teite rekkefølger i hodet mitt. Feks så tok jeg kjøkkenet først, så badet nede. SÅ burde jeg ha prioritert tidligere badet oppe som nå er valperom, og ordna klar med valpegrind osv til Arya som er drektig på dag 56(57 om 26 min!) fra siste parring( ifølge ul så er nok første 2 parringene for tidlig å regne fra, heldigvis). Men jeg har litt ocd på ting, og jeg MÅ bli ferdig i den etasjen jeg starter på før jeg kan gå over til neste. Og nå er det så sent, og det er endel på det badet som burde ryddes så det vil nok ta en god time å rydde, vaske det, sette opp alt klart. Og jeg klarer ikke å gjøre det bare halveis og ta resten imorgen... :P Jeg er så teit ass. Så hun får jammen meg vente så får jeg ta det der imorgen tidlig isteden :aww: 

Masse jabbing herfra, ikke noe nyttig :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...