Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi diskuterte akkurat det der i går kveld. Og jeg og mine mener at å jobbe i hagen på søndager er innafor. Syntes det er hyggelig å se og høre naboene suller i hagen sin.

Vi har samme planer for dagen, og tenker at vi heller får gi oss hvis noen naboer kommer bort å sier i fra.

Normalt sett så prøver jeg å unngå søndager, men vi har container i borettslaget akkurat nå, som nok forsvinner over helgen. Så om jeg ikke klipper og hiver i containeren før det, så må jeg kjøre bort avfallet selv, og det er jo dust.

Men først skal jeg gå tur med jentene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

14 minutter siden, Line skrev:

Normalt sett så prøver jeg å unngå søndager, men vi har container i borettslaget akkurat nå, som nok forsvinner over helgen. Så om jeg ikke klipper og hiver i containeren før det, så må jeg kjøre bort avfallet selv, og det er jo dust.

Men først skal jeg gå tur med jentene!

Om du klipper med håndsaks, så burde det vel ikke være noe problem, men fyrer du opp noe med motor, så skal man vel helst vente til etter kirketid i hvert fall :ahappy: 

I dag skal vi på ekspedisjon langs Mjøstråkk som går langs Mjøsa mellom motorveg og jernbane. I går da jeg kjørte sørover, så jeg faktisk en syklist med bagasje som sykla der, og flere mennesker til og med, som gikk på tur, men det er jo ikke akkurat som å gå på Karl Johan :teehe:Får ta med en termos med kaffe, litt sjokolade, vann og et fotoapparat :ahappy:

Edit: Nå måtte jeg bare le!!! Jeg ga hundene frosne biter av fårikålkjøtt til frokost - og Yasmine gumla i seg sine biter ganske fort. Willy, derimot, er litt mer omstendelig, han, så han hadde tatt med seg en bit og lagt seg i sofaen på stua. Da så Yasmine sitt snitt til å stjele den biten som lå igjen i skåla hans. Det hun IKKE forutså var at biten hadde frosset fast i bunnen av skåla, så skåla fulgte med da hun beit tak i kjøttbiten :lol: Så der kom hun gående inn på stua med ei matskål midt  i trynet :lol: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, når er jeg en smule oppgitt, men egentlig så ler jeg mest av det. De som hadde broren til vår hund, som ble avlivet for 6 dager siden har bestilt seg bichon havanais..jeg snakket med de i går og de gleda seg kjempemasse. Og deiligst av alt va at man ikke trengte å gå på valpekurs med en havanais. Den trengte egentlig ikke oppdragelse i det hele tatt . Og ikke trengte de å trene på å passere andre hunder heller, for havanaisen gikk bare der i sin egen verden og brydde seg ikke om andre hunder den...havanaisen er født perfekt og ferdig oppdratt, må vite.

JAVELL:blink: gudd løkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

Om du klipper med håndsaks, så burde det vel ikke være noe problem, men fyrer du opp noe med motor, så skal man vel helst vente til etter kirketid i hvert fall :ahappy: 

Håndsaks? Gud forby :lol: Er en sånn elektrisk en, så de bråker jo litt, men ikke akkurat traktor heller. Tenkte å vente til 12 - da er vel kirketiden over? Så mye vet jeg liksom :lol: 

Men vi har gått tur, og det er så fantastisk vårvær :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Line skrev:

Håndsaks? Gud forby :lol: Er en sånn elektrisk en, så de bråker jo litt, men ikke akkurat traktor heller. Tenkte å vente til 12 - da er vel kirketiden over? Så mye vet jeg liksom :lol: 

Men vi har gått tur, og det er så fantastisk vårvær :ahappy: 

Jeg tror ikke det er så populært med motoriserte hageredskaper så lenge av gangen i alle fall, nå som det endelig går an å være ute. Fuglesangen forsvinner liksom litt. Men det er nå min mening. :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror ikke det er så populært med motoriserte hageredskaper så lenge av gangen i alle fall, nå som det endelig går an å være ute. Fuglesangen forsvinner liksom litt. Men det er nå min mening. :P

 

Den forsvinner jo like mye om jeg venter til i morra :P Men det er ca 15 meter hekk, så det bør jo ikke ta alt for lang tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Line skrev:

Den forsvinner jo like mye om jeg venter til i morra :P Men det er ca 15 meter hekk, så det bør jo ikke ta alt for lang tid.

http://www.aftenposten.no/bolig/Har-du-egentlig-lov-til-a-klippe-gresset-sondager-og-andre-helligdager-10102b.html

Regner med at plen og hekk blir det samme her, det er motorstøyen som er poenget. (Men jeg har av og til juksa litt jeg også altså, da gjerne samtidig som det likevel var mye lyd fra naboene).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

http://www.aftenposten.no/bolig/Har-du-egentlig-lov-til-a-klippe-gresset-sondager-og-andre-helligdager-10102b.html

Regner med at plen og hekk blir det samme her, det er motorstøyen som er poenget. (Men jeg har av og til juksa litt jeg også altså, da gjerne samtidig som det likevel var mye lyd fra naboene).

Nå er i alle fall hekken klipt, og ingen klager :P  Nå en dusj, så skal jeg ned på Ladekaia og lunsje med venninne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat stått opp, russen lager travle nattevakter :P 

Mamma ville gjerne ha besøk av favoritt "barnebarnet" sitt, så her sitter jeg med kun èn hund... Det passer egentlig litt fint, for da kan vi dra på lang sykkeltur uten gamlemor :) 

15 minutter siden, Line skrev:

Nå er i alle fall hekken klipt, og ingen klager :P  Nå en dusj, så skal jeg ned på Ladekaia og lunsje med venninne.

Jeg leste først at du skulle til Ladekaia og dusje med en venninne :teehe:Syns jo det hørtes litt spesielt ut :sleep:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

En humoristisk uttalelse om at jeg skulle vært bipolart impulsiv når jeg ventet på mannen når han skulle bestille tid for service på bilen og jeg kikket inni V90 endte opp med at broren min i dag begynte å lage ufred på vegne av faren min som for et år siden nærmest tvang meg til å ta i mot bil. Han hadde kjøpt enten jeg ville eller ikke. 

Nå er jeg lei av å hele tiden bli gjort til den store stygge ulven fordi at jeg har brutt kontakt. Faren min har til og med gått rundt og sagt til folk og sendt meldinger til mine bekjente som han selv ikke har noe kontakt med og sagt at når jeg skulle flytte så tenkte jeg over hodet ikke på ungene. Stakkars de visstnok med en så fæl mor er hva han går rundt og sier... 

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg sliter med angst, depresjoner, og PTSD. Nå er jeg lei av at han som faktisk er årsaken til det hele skal få sympati fordi at hele 3 av 5 av oss søsken ikke vil ha noe med ham å gjøre. 
For min egen del skal jeg nå fortelle hvorfor. Det er ikke jeg som har noe å skjule, jeg har bare alle problemene som er kommet fra han som faktisk har skjult ting i alle år. 

Sånn... nå skal dere slippe å være psykologer for meg mer i dag. Det var bare så godt å få det skrevet ned før jeg blir mer åpen om hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Jeg leste først at du skulle til Ladekaia og dusje med en venninne :teehe:Syns jo det hørtes litt spesielt ut :sleep:

Det er jo faktisk dusjer der :lol: 

Nå er jeg hjemme, og burde vel gått ut og raket sammen kvist og kvas. Men containeren er full (nabo lenger borti gata har lekt med motorsag), så jeg får ikke kastet det nå uansett. Kanskje jeg bare skal håpe at det blåser bort, det som er på utsiden av gjerdet? :P Spist lunsj, men føler meg egentlig litt uvel. Ta en liten dupp kanskje, og håpe at formen er bedre etterpå? Skifte på seg litt mykere klær først da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gikk fin tur i dag, men det hele fikk en stor demper da tervfrøkna rullet seg i menneskebæsj :barfy:Er det så himla vanskelig å gå et godt stykke unna der det går folk, samt å grave over dritten sin hvis en må på do?! 

Fant en dyp bekk på tur mot bilen, og heldigvis har jeg en hund som elsker å bade og dykke! Vel hjemme ga jeg henne den grundigste dusjen en hund i mitt eie noen gang har fått :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe i natt og, men bare en gang... (og kl 6 som strengt tatt er natt det og). Har ikke sett noe blod i avføringen i dag, men fortsatt er det diaré. Men, bank i bordet, så har han ikke bæsjet siden 10-tiden, så vidt jeg har fått med meg, så jeg krysser fingrene for en fast liten [emoji90] senere i dag. Og er det ikke fastere til tirsdag blir det veterinær igjen, for da er ikke skånekost og zoolac nok. Vanlig matlyst fortsatt heldigvis og drikker normalt. Ville dere begynt på ny medisin når hunden er dårlig i magen? Jeg mener, bivirkningene kan jo være diaré og slapphet, så OM han skulle reagere på det så vet jeg jo ikke om det er medisinene eller fortsatt dårlig mage? Jeg har ikke turt å begynne iallefall, mulig det er feil tenkt av meg? Men tenker at når ny medisin skal testes bør jo han være være frisk fra dette først så jeg kan se eventuelle bivirkninger.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ glad jeg er for at det er fridag i morgen, blir veldig sliten av to dager på utstilling. Det skulle alltid vært fri på mandager etter utstillingshelger!

Nå skal jeg se om jeg orker å reise meg fra sofaen og finne noe mat, den smoothien jeg drakk klokka 8 i morges har magen min glemt for lengst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så populært med motoriserte hageredskaper så lenge av gangen i alle fall, nå som det endelig går an å være ute. Fuglesangen forsvinner liksom litt. Men det er nå min mening. [emoji14]
 

Enig, synes at en dag i uka skal være fri for gressklipping osv. Her i nabolaget har det og en smitteeffekt, først begynner en å klippe plena, så begynner den neste etc etc. Utrolig irriterende, og en evig diskusjon på nabolagsia på fb og. Det og hundebæsj.
Det er deilig å sitte i sola uten at det durer på alle kanter.
Hilsen Lola, 80 år.
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lola Pagola said:


Enig, synes at en dag i uka skal være fri for gressklipping osv. Her i nabolaget har det og en smitteeffekt, først begynner en å klippe plena, så begynner den neste etc etc. Utrolig irriterende, og en evig diskusjon på nabolagsia på fb og. Det og hundebæsj.
Det er deilig å sitte i sola uten at det durer på alle kanter.
Hilsen Lola, 80 år.

:lol: Husker da jeg bodde på Raufoss, så klippet naboene gresset sitt i tur og orden hver eneste dag da det var den første muligheten til å gjøre det. Virket det som, i alle fall. :nesevis:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

En humoristisk uttalelse om at jeg skulle vært bipolart impulsiv når jeg ventet på mannen når han skulle bestille tid for service på bilen og jeg kikket inni V90 endte opp med at broren min i dag begynte å lage ufred på vegne av faren min som for et år siden nærmest tvang meg til å ta i mot bil. Han hadde kjøpt enten jeg ville eller ikke. 

Nå er jeg lei av å hele tiden bli gjort til den store stygge ulven fordi at jeg har brutt kontakt. Faren min har til og med gått rundt og sagt til folk og sendt meldinger til mine bekjente som han selv ikke har noe kontakt med og sagt at når jeg skulle flytte så tenkte jeg over hodet ikke på ungene. Stakkars de visstnok med en så fæl mor er hva han går rundt og sier... 

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg sliter med angst, depresjoner, og PTSD. Nå er jeg lei av at han som faktisk er årsaken til det hele skal få sympati fordi at hele 3 av 5 av oss søsken ikke vil ha noe med ham å gjøre. 
For min egen del skal jeg nå fortelle hvorfor. Det er ikke jeg som har noe å skjule, jeg har bare alle problemene som er kommet fra han som faktisk har skjult ting i alle år. 

Sånn... nå skal dere slippe å være psykologer for meg mer i dag. Det var bare så godt å få det skrevet ned før jeg blir mer åpen om hvorfor. 

:hug::heart:

Vi har hatt besøk i hagen av nabobikkja, ganske uanmeldt. Engelsk bulldog på ca 25 kg, på tur med to småjenter og gammel flexiline som hadde røket tre ganger og var knytta fast til halsbåndet. Han så Uno leke med pipeleke i hagen og jentene hadde ikke sjans å holde ham igjen, hun som holdt ham bare slapp båndet. Så jeg bare hekta løs Uno og lot dem hoppe litt rundt oss, så ikke de skulle snøre seg inn i hverandre. Gikk greit en liten stund før Burger ble for intens, Uno satte halen mellom bena og bare løp unna. Fikk tak i bulldogen og knytta båndet fast igjen, gubben henta inn Uno. og jentene prøvde å få med seg Burger bort. Han hadde ikke tenkt å gå fra pipeleka, så de kom ingen vei. Jeg gikk ut med et kobbel jentene fikk litt bedre grep på, og tok med meg pipeleke og hund og leda dem til døra deres. Møtte mora i huset, hun er ryggoperert og kan ikke gå med hunden selv og flexilina var det eneste båndet de hadde... så nå bruker de kobbelet vårt og pipeleka er dau. Men Uno var flink hele veien da, oppførte seg bra og var lett å kalle inn selv om han syns det var SÅÅ frustrerende at ikke Burger ville være med å løpe, bare leke bryteleker :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

:lol: Husker da jeg bodde på Raufoss, så klippet naboene gresset sitt i tur og orden hver eneste dag da det var den første muligheten til å gjøre det. Virket det som, i alle fall. :nesevis:

Unnskyld dobbelpost, men det gjør de fortsatt her på Tollerud-sida ihvertfall :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

En humoristisk uttalelse om at jeg skulle vært bipolart impulsiv når jeg ventet på mannen når han skulle bestille tid for service på bilen og jeg kikket inni V90 endte opp med at broren min i dag begynte å lage ufred på vegne av faren min som for et år siden nærmest tvang meg til å ta i mot bil. Han hadde kjøpt enten jeg ville eller ikke. 

Nå er jeg lei av å hele tiden bli gjort til den store stygge ulven fordi at jeg har brutt kontakt. Faren min har til og med gått rundt og sagt til folk og sendt meldinger til mine bekjente som han selv ikke har noe kontakt med og sagt at når jeg skulle flytte så tenkte jeg over hodet ikke på ungene. Stakkars de visstnok med en så fæl mor er hva han går rundt og sier... 

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg sliter med angst, depresjoner, og PTSD. Nå er jeg lei av at han som faktisk er årsaken til det hele skal få sympati fordi at hele 3 av 5 av oss søsken ikke vil ha noe med ham å gjøre. 
For min egen del skal jeg nå fortelle hvorfor. Det er ikke jeg som har noe å skjule, jeg har bare alle problemene som er kommet fra han som faktisk har skjult ting i alle år. 

Sånn... nå skal dere slippe å være psykologer for meg mer i dag. Det var bare så godt å få det skrevet ned før jeg blir mer åpen om hvorfor. 

Har en veldig vanskelig mor (skal ikke fordype meg så mye her) som er indirekte og direkte grunnen til mange eller alle de problemene jeg har i dag. Det er kjempehardt å høre på når hun i sinne sitter å forteller meg og andre rundt hvor syk i huet jeg er, sjalu og at jeg visstnok er helt hysterisk. For så å skulle ringe meg noen dager senere for å lempe av hele søppellasset med problemer hun har over på meg. Hadde jeg bare kunne flyttet fra hjembyen. 

 

Så nå har jeg sutret litt også skal jeg bare si at jeg skjønner hvor vanskelig det er å få kuttet kontakt med familien helt og at de som sitter å skuer inn og synes du er forferdelig kan ta seg en bolle. Det er ikke alle familier som fortjener ens tid og kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
30 minutter siden, Pixie skrev:

:hug::heart:

 

Akkurat nå, JeaOlea skrev:

Har en veldig vanskelig mor (skal ikke fordype meg så mye her) som er indirekte og direkte grunnen til mange eller alle de problemene jeg har i dag. Det er kjempehardt å høre på når hun i sinne sitter å forteller meg og andre rundt hvor syk i huet jeg er, sjalu og at jeg visstnok er helt hysterisk. For så å skulle ringe meg noen dager senere for å lempe av hele søppellasset med problemer hun har over på meg. Hadde jeg bare kunne flyttet fra hjembyen. 

 

Så nå har jeg sutret litt også skal jeg bare si at jeg skjønner hvor vanskelig det er å få kuttet kontakt med familien helt og at de som sitter å skuer inn og synes du er forferdelig kan ta seg en bolle. Det er ikke alle familier som fortjener ens tid og kjærlighet.

Takk dere to :heart: 

Jeg har kuttet ut kontakt med faren min. Jeg har ikke snakket mer enn kanskje 4-5 fulle setninger med ham i løpet av det siste året. 
Men broren min har jeg holdt kontakt med. Men det stopper nå. Det er lenge siden jeg var ferdig med å bruke tid og energi på de som ikke gir meg noe positivt. For mange som ikke har vært innviet i detaljer om ting så er det sikkert rart å se at den ene etter den andre forsvinner, men jeg bryr meg mer om hvordan jeg har det selv og hva som er rett for meg. 

Nå styrer vi med å sjekke muligheter for finansiering av ny bil, og den jeg har skal leveres på døra til faren min av en annen bror som heller ikke har kontakt med ham og mannen. Jeg skal ikke i nærheten av det stedet noen gang igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Burger emoji23.png

Beste navnet på en bulldog evvver :lol: 

Vi har testa Mjøstråkk - og bortsett fra at det omtrent ikke vokser et tre eller en busk langs vegen, så var det deilig å traske langs Mjøsa i strålende sol og nesten vindstille vær :ahappy: Hundene fikk seg en dukkert også - og jeg gumlet i meg to striper sjokolade før vi snudde og gikk tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått i Ravinelandskapet ved Gardermoen med bla @TrasselTrollet:D Veldig fin tur i strålende sol. Nå er Pigg og jeg begge to sløve og mette i sofaen. Lagde taco med elgkjøttdeig og Pigg fikk litt elgkjøttdeig til middag han også. Det var snaskens sa han og slafset det i seg i to jafs :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...