Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Blir så trist av å se gjennom hundene på finn.. Den tredje største gruppa er bruks-, hyrde- og gjeterhunder med 141 annonser og der er vel nesten halvparten av annonsene omplassering. Blæh, får heller ta med mine ut å gå tur :dog_running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Akkurat nå, Turb skrev:

Høres rart ut at kortisonet skal gjøre noe med bakteriene? Det demper jo immunforsvaret, men kanskje en sånn type reset av immunforsvaret for å se om det klarer å fikse det etterpå? Regner med at veterinæren vet hva de holder på med, men siden jeg først kom inn i rikssynsingsmodus - har du forsøkt sånne ørerenser som gjør noe med phen i øret? Vet om en del som har klart å ta knekken på antibiotikaresistente bakterier i ørene på den måten. 

Det er mulig jeg har misforstått spesialisten, altså - men Foenix får i hvert fall ikke antibiotika nå, det er ikke vits i når bakteriene ikke reagerer på det, sa hun. 

Jeg har for lengst mistet kontroll over hva vi har prøvd, men har du et navn kan jeg høre med veterinæren/sjekke i papirene hva vi har gjort :P 

Akkurat nå, Turb skrev:

Ellers tror jeg det bare er 1 års garanti på mobiler - men kan hende det avhenger av hvilken feil det er?

Skjermen lever sitt eget liv. Den har i en ukes tid flimret med ujevne mellomrom, eller gått helt i sort uten å reagere inntil den finner ut at ok, jeg kan fungere nå. Nå fikk jeg for eksempel lov til å slå av tastelåsen, men så gikk den i sort igjen da jeg ville trykke meg inn i menyen. Så det må være en kobling eller syv som er på bærtur :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er mulig jeg har misforstått spesialisten, altså - men Foenix får i hvert fall ikke antibiotika nå, det er ikke vits i når bakteriene ikke reagerer på det, sa hun. 

Jeg har for lengst mistet kontroll over hva vi har prøvd, men har du et navn kan jeg høre med veterinæren/sjekke i papirene hva vi har gjort :P 

Skjermen lever sitt eget liv. Den har i en ukes tid flimret med ujevne mellomrom, eller gått helt i sort uten å reagere inntil den finner ut at ok, jeg kan fungere nå. Nå fikk jeg for eksempel lov til å slå av tastelåsen, men så gikk den i sort igjen da jeg ville trykke meg inn i menyen. Så det må være en kobling eller syv som er på bærtur :P 

Jeg fikk virbac epi-otic når Turbo fikk ørebetennelse og gikk på kortison (han hadde da vært gjennom en kraftig antibiotikakur som ikke tok knekken på bakteriene i øret og vi ville ikke sette ham på en ny en for det ble så utrolig tungt for kroppen hans). Jeg vet ikke om den tok knekken på bakteriene i øret hans for han ble avlivet før den tid, men en venninne brukte det på sin bullmastiff også og det tok knekken på bakteriene i øret på hennes hund. De kom dessverre tilbake etter ca 6 mnder, av ukjent grunn... 
Det finnes garantert andre preparater også, men bare det jeg kjenner til selv.

Ang mobilen så hadde jeg hørt med det stedet du kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, marlenbli skrev:

Blir så trist av å se gjennom hundene på finn.. Den tredje største gruppa er bruks-, hyrde- og gjeterhunder med 141 annonser og der er vel nesten halvparten av annonsene omplassering. Blæh, får heller ta med mine ut å gå tur :dog_running:

Jeg ser aldri på de annonsene. Det er så tydelig at folk kun tenker at oi, ja den er jo kjent for å være smart så en sånn vil jeg ha! Enten det eller ja, schäfer har jeg hørt om før, så jeg tar en sånn jeg.. . :pinch:

De gangene jeg har sett på hunder til omplassering på finn.no har det ofte vært de som er i litt krevende alder... 
Trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg fikk virbac epi-otic når Turbo fikk ørebetennelse og gikk på kortison (han hadde da vært gjennom en kraftig antibiotikakur som ikke tok knekken på bakteriene i øret og vi ville ikke sette ham på en ny en for det ble så utrolig tungt for kroppen hans). Jeg vet ikke om den tok knekken på bakteriene i øret hans for han ble avlivet før den tid, men en venninne brukte det på sin bullmastiff også og det tok knekken på bakteriene i øret på hennes hund. De kom dessverre tilbake etter ca 6 mnder, av ukjent grunn... 
Det finnes garantert andre preparater også, men bare det jeg kjenner til selv.

Jeg mener hun har fått en som het eas-otic, eller noe sånt - kan det være noe lignende? Det var ei pumpeflaske, mener jeg å huske.

Akkurat nå, Turb skrev:

Ang mobilen så hadde jeg hørt med det stedet du kjøpte den.

Jeg tror faktisk jeg har kvitteringen liggende, så da kan jeg gjøre det til lørdag, da kjører jeg forbi Jessheim likevel. Eller så kan jeg kanskje gå til annen butikk i samme kjeden i Hamar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg lurer på også, bør jeg si fra noe sted? Jeg har kvittering og resept, så det bør gå an å identifisere hvem det var som (ikke) gjorde jobben. @Snøfrost, vet du noe om det?
Noen som i farta vet hva slags garantier som regnes på mobiler? Det ser ut til at skjermen på min har takket for seg, og den er under to år gammel. Jeg skal google, men når jeg likevel har dere på tråden [emoji14] 
 

Ah, ja men da blir det litt annerledes igjen.

Er vel 5 års reklamasjonsrett regner jeg med på telefonen. Hvis ikke noe er forandret siden jeg sist fikk ny telefon på grunn av en som bare skrudde seg av og på. Den var 3 år gammel så din som er under 2 burde være greit å få gjort noe med :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Djervekvinnen skrev:

Vet noen hvordan folk får på Facebook Reiser til Oslo fra Tromsø (feks) og så en stiplet linje på kartet fra start til slutt? Jeg får kun Reiser til... Og ikke noe mer.

Du må sjekke inn på flyplassen/togstasjonen mener jeg vi gjorde :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte klipper dere ulveklørne? Jeg klipper de vanlige en gang i uken, men har hørt at man ikke trenger å ta ulveklørne så ofte fordi de vokser seinere? Og at det er veldig lett å klippe de for langt så man må bare ta av bitte bitte litt... nå er jeg livredd for å klippe ulveklørne å utsetter det hver gang.:blink: Fikk tatt et par millimeter i dag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Hvor ofte klipper dere ulveklørne? Jeg klipper de vanlige en gang i uken, men har hørt at man ikke trenger å ta ulveklørne så ofte fordi de vokser seinere? Og at det er veldig lett å klippe de for langt så man må bare ta av bitte bitte litt... nå er jeg livredd for å klippe ulveklørne å utsetter det hver gang.:blink: Fikk tatt et par millimeter i dag da...

Jeg klipper dem samtidig med resten, de vokser like fort.

Vi har lekt, løpt og herja i skogen i en god time på tross av sidelengs snøvær, må jo nyte dagene før båndtvang. Nå har han fått ullgenser på og sovna i vinduskarmen, jeg drikker kaffe (har fortsatt ikke kakao) og ser på at det snør store tunge filler ute. Liker ikke :thumbsdown:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Hvor ofte klipper dere ulveklørne? Jeg klipper de vanlige en gang i uken, men har hørt at man ikke trenger å ta ulveklørne så ofte fordi de vokser seinere? Og at det er veldig lett å klippe de for langt så man må bare ta av bitte bitte litt... nå er jeg livredd for å klippe ulveklørne å utsetter det hver gang.:blink: Fikk tatt et par millimeter i dag da...

Jeg har helt motsatt erfaring, ulveklørne vokser raskere fordi de ikke slites naturlig på lik linje med de andre klørne. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko søker asyl hos noen som bor en varmere plass. Han har sluppet alt han har av pels - noe som ikke akkurat er mye i utgangspunktet - så han fryser så grusomt. Den teite eiern hans går på medisiner med varmefølelse som bivirkning, så ingen hjelp å få med fyr i jøtulen før det er hakket før minusgrader inne. Han vil flytte - NÅ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wachita skrev:

Du må sjekke inn på flyplassen/togstasjonen mener jeg vi gjorde :) 

Korrekt, hvis du f.eks er på flyplassen i Tromsø, så sjekker du inn der, da får du opp valgmulighet om å si "reiser til... Oslo". @Djervekvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Kasko søker asyl hos noen som bor en varmere plass. Han har sluppet alt han har av pels - noe som ikke akkurat er mye i utgangspunktet - så han fryser så grusomt. Den teite eiern hans går på medisiner med varmefølelse som bivirkning, så ingen hjelp å få med fyr i jøtulen før det er hakket før minusgrader inne. Han vil flytte - NÅ! 

 

Ta på han et dekken? :P 

Dette har vært en ekstremt lite effektiv dag, men nå skal jeg sparke meg selv ut av sofaen og sette på en maskin med klær. Det er en start, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Ta på han et dekken? :P 

Dette har vært en ekstremt lite effektiv dag, men nå skal jeg sparke meg selv ut av sofaen og sette på en maskin med klær. Det er en start, i alle fall. 

Han kan ikke ha på klær ubevoktet, for da klipper han dem av seg når han kjeder seg :lol:  Men han har tilgang til sofa og tepper, og er ovn på i gangen der de er når de er alene eller om natta, og han får gjerne bli med i senga om jeg er redd han skal bli kald om natta.  Men han vil flytte til noen andre, helst noen som bor på solkysten en eller annen plass :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt lei meg når bestevenninna mi inviterer meg og eksen på bursdags"fest" når hun vet jeg ikke kommer hvis han er der. Vi hadde et stygt brudd hvor han gjorde og sa utrolig mye stygt og jeg har noe behov for å sitte på fest med han. Ja jeg kunne sikkert hevet meg over det men jeg ble behandla så dårlig at jeg ikke greier å sitte å drikke og late som ingenting. Da blir jeg heller hjemme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MarieR skrev:

Jeg har helt motsatt erfaring, ulveklørne vokser raskere fordi de ikke slites naturlig på lik linje med de andre klørne. 

Høres jo logisk ut.. alle klørne hennes vokser fort. De på framlabbene kunne jeg sikkert klippet to ganger i uken også. Bakbeina slites mer så de tar jeg ca hver 2.uke

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og med ulveklo mener dere den greia på bakbeina som ikke alle raser har, sant? Den tommelfingergreia på frampotene heter spore? Har aldri helt lært meg de begrepene der.

Jeg har alltid kalt den på frambeina for ulveklo jeg... aldri hørt om spore?!:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og med ulveklo mener dere den greia på bakbeina som ikke alle raser har, sant? Den tommelfingergreia på frampotene heter spore? Har aldri helt lært meg de begrepene der.

Haha, jeg aner egentlig ikke, men har alltid tenkt omvendt. Den foran er ulveklo, mens enkelte raser/hunder har sporer bak :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Høres jo logisk ut.. alle klørne hennes vokser fort. De på framlabbene kunne jeg sikkert klippet to ganger i uken også. Bakbeina slites mer så de tar jeg ca hver 2.uke

Jeg har alltid kalt den på frambeina for ulveklo jeg... aldri hørt om spore?!:P 

Fra Wikipedia: 

Spore på hund

 
 
220px-DogDewClawJake1_wb.jpg
 
Spore på framfoten til ein hund.
220px-Paw_and_pads.jpg
 
Spore markert med ein D på dette bildet av ein hundefot.

Spore  hund viser til «finger» eller «» på hundar som sit noko høgare på foten og ikkje kjem i kontakt med bakken når dei går. Ofte tilsvarer sporane tommel og stortå hjå menneske, men hundar kan også ha meir enn ein spore. Dei fleste hundar har spore på framføtene, men ikkje alle har spore på bakfoten, det som også blir kalla ulveklo.

Men: Jeg har aldri trodd at alt du finner på Wikipedia er riktig, tvert imot. Men hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og med ulveklo mener dere den greia på bakbeina som ikke alle raser har, sant? Den tommelfingergreia på frampotene heter spore? Har aldri helt lært meg de begrepene der.

De benevnes som sporer i rasebeskrivelser om du for eksempel leser om briard eller pyreneerhund så er deres sporer definert. Leser du rasebeskrivelsen til berner sennenhund, står det at sporer på bakbeina bør fjernes - fordi det er en oversettelse fra et land hvor det ikke er ulovlig å fjerne, Mattilsynets regler går selvfølgelig over en rasebeskrivelse. 

Vi har alltid snakket om fjerning av ulveklør, så jeg tenker det ene er et folkelig uttrykk og det andre er det korrekte rent kynologisk.

Bare så dere vet det, så har @2ne skikkelig fine jenter - Leah oppfører seg som kattene til @Toril, og ligger på toppen av hodestøtten til lenestolen. Alle tre heter Nora, alle tre heter Ali, og alle tre heter Leah. Så da måtte jeg bruke andre knep for å huske hvilken puddel som heter hva :P Ute regner det, så kanskje jeg får vasket av søla fra jeg kjørte meg fast i går - det er søle over hele panserlokket... Ikke har jeg fått ringt naboen om å skrape jevn gårdsplassen heller, siden telefonen ikke vil fungere i dag. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kaisen skrev:

Hvor ofte klipper dere ulveklørne? Jeg klipper de vanlige en gang i uken, men har hørt at man ikke trenger å ta ulveklørne så ofte fordi de vokser seinere? Og at det er veldig lett å klippe de for langt så man må bare ta av bitte bitte litt... nå er jeg livredd for å klippe ulveklørne å utsetter det hver gang.:blink: Fikk tatt et par millimeter i dag da...

2-3 ganger i uken når jeg klipper(filer) resten. Og ja, klørne hennes vokser som et *******..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fra Wikipedia: 

Spore på hund

 
 
220px-DogDewClawJake1_wb.jpg
 
Spore på framfoten til ein hund.
220px-Paw_and_pads.jpg
 
Spore markert med ein D på dette bildet av ein hundefot.

Spore  hund viser til «finger» eller «» på hundar som sit noko høgare på foten og ikkje kjem i kontakt med bakken når dei går. Ofte tilsvarer sporane tommel og stortå hjå menneske, men hundar kan også ha meir enn ein spore. Dei fleste hundar har spore på framføtene, men ikkje alle har spore på bakfoten, det som også blir kalla ulveklo.

Men: Jeg har aldri trodd at alt du finner på Wikipedia er riktig, tvert imot. Men hva mener dere andre?

Jaja, man lærer noe nytt hver dag:P

@WelshenNemi så ofte?! Oh my:blink: kloklipp er det verste jeg vet, og jeg syter over at jeg må klippe en gang i uka liksom..ulveklørne/sporene har blitt litt lange nå ser jeg... bør nok kanskje begynne å klippe de samtidig som jeg tar de andre..må bare overvinne frykten for de først:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...