Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars

Siljus
 Share

Recommended Posts

Fuglene her liker tydeligvis bæsjen til Iraia. Bæsjen fra i sta er nå fullstendig hakket i hjel, den er bare mos, og det er masse fuglespor rundt. I følge samboeren hadde de gjort det en annen gang også. Aldri vært borti det før, det må være noe fryktelig kult i den bæsjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Rekk opp hånda alle som må google litt før de vet hva en treeing walker er. :aww:

*rekker opp hånda og er ikke flau engang :aww:*

Har jeg spist kyllingvinger til middag og After Eight til dessert... 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Är härmed en fast anställd! Wohooo! :bananas:

Gratulerer!!! Endelig! 

. ... ligger jeg i badekaret i nye huset. Karet var stort nok ja :lol:  sa til de at de kan bare prøve sette inn ett lite kar. Tror dette er 170 og noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er tjeg sliten, hundene fornøyde og tacoen spist. Blir tidlig kveld her tror jeg. :yawn:  Sliten kropp og hode nå. 

Og har fått svar fra hannhundeier, og hannhunden har parret en tispe og skal parre to til nå på våren, så da utgår han (de ville ikke slippe han til på flere, og jeg vil ikke bruke en som skal ha tre tette kull). Kjedelig, men sånn er det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern har kjøpt gavekort hos Nikita frisør til meg han, sånn helt uten videre :wub: Han er god han der. Til gjengjeld fikk han en potteplante av meg som han har gått å snakka om ei stund :lol: 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å legge meg nå, men vaskemaskin og tørketrommel jobber, og jeg har en runde til før jeg kan legge meg. I morgen skal jeg på på Christine Hope show med damene i klubben, ettterfulgt av middag og overnatting på hotell. Blir sikkert kos, men akkurat nå føler jeg mest for å bare slappe av hele helgen.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Rekk opp hånda alle som må google litt før de vet hva en treeing walker er. :aww:

slapp og google nå, gjorde det for et par år siden :P

Kroppen har tatt helg, hodet sier jeg burde gjøre litt mer fornuftig. Men dobbeldag på torsdag og lite søvn hele uka sier kroppen holder. Får ta det i morgen sier den. Høre på kroppen eller tvinge seg ut av sofaen? Evt lese pensum i sofaen?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretta klær og støvsugd huset, rydda litt, tatt oppvasken og skal nå lage eplekake :o 
Hundene får ikke tur i skogen i dag - jeg glemte å lade hodelykta etter gårsdagens tur :aww:. Vi får ta det igjen i morgen kanskje... og på søndag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, JeanetteH skrev:

Gratulerer!!! Endelig! 

. ... ligger jeg i badekaret i nye huset. Karet var stort nok ja :lol:  sa til de at de kan bare prøve sette inn ett lite kar. Tror dette er 170 og noe :P 

Man setter vel ikke inn mindre kar når man har plass til stort? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
4 minutter siden, Line skrev:

Man setter vel ikke inn mindre kar når man har plass til stort? :blink: 

Aner ikke. :lol: men har sett folk med mini badekar for å ja gulvplass. Hva skal man med det liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Snøfrost skrev:

slapp og google nå, gjorde det for et par år siden :P

Kroppen har tatt helg, hodet sier jeg burde gjøre litt mer fornuftig. Men dobbeldag på torsdag og lite søvn hele uka sier kroppen holder. Får ta det i morgen sier den. Høre på kroppen eller tvinge seg ut av sofaen? Evt lese pensum i sofaen?

Høre på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Høre på kroppen.

Så langt er det det som har skjedd :)

snop og TV kan neppe betraktes som å gjøre noe fornuftig :aww: 

----------------

Jeg har avtalt "bilde date" med en fremtidig pappa til noen valper her. Skal ta bilder søndag om 3 uker. Gleder meg :)
og før den tid skal den potensielle mor få sjekket øya sine. Vi håper å finne null feil 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Nei, jeg mente mest at det er blitt mer tenkt over og snakket om. Og man bruker ikke hanhunder med hundeagresjon "tidlig" i avl. Ikke at det hjelper så mye når de blir sinnavepser et år eller tre etterpå... Doh.   Jeg vet hva jeg vil se etter nestegang jeg skal ha basenji, som på mange andre raser så ønsker jeg foreldredyr som er opp i alder. 

Om ikke noe annet, så kan du jo høre om besteforeldre har blitt avlivet pga sterk hundeaggresjon :)  

6 timer siden, Klematis skrev:

@2ne Ja det er som regel det, og jeg er frøken skeptisk og lar meg ikke overbevise så lett. Men, jeg kan åpne ørene og høre etter, så kan jeg etterpå vurdere hva jeg tenker om det jeg hører:-)

Det kan man gjøre :) 

---

AN har jeg sett denne videoen, og jeg syns det er hjerteskjærende, jeg :( 

Det burde vært litt mer Stark i politikk. He who passes the sentence should swing the sword. Det er ikke så lett å fyre oppunder sin egen fremmedfrykt om man må se menneskene bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...