Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Noen som har en frisk fot som de vil bytte med en fot hvor tæra ikke går i bakke, og en storetå som værker hele tia ? Noen som har ?

Sitte i hundesleden i går i 15-20 minus var heller ikke så lurt :( Pluss at det bare er to uker til jeg skal hjem, om ikke noe skjer hos legen eller noe på hjemmefronten. Og da er det utstiling som står på planen :( Uff fot bli frisk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

Ikke før til høsten da, sa til Bonden at jeg rekker å kjøpe meg en brukanes hund til det. "ja" svarte han. Det må da være gyldig svar? :lol: 

Helt klart et samtykke! Blir ikke mer klar tale enn det :aww: 

Paraceten har sluttet å virke. Så nåmå jeg gidde å gå ut på kjøkkenet for påfyll... 
Så kansjke Sjef får gå en liten tur til i dag. Godt han elsker å bruke hodet og er fornøyd med litt tur og masse hjernetrim. 

Tror Sjef er litt forvirret nå. Jeg nyser så kraftig at både armer og ben flyr i alle retninger, og jeg er sikker på at husverten som bor over meg kvekker sånn til at han søler ut kaffen. 
Og Sjef stakkars står og logrer forsikrig mens han slikker forsiktig på haka. Jaja, sikkert skummelt å se mennesket sitt så rar for første gang uten å forstå hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Glad jeg har forsikring, og glad veterinæren mente dette ble dekket! Bikkja ligger inne hos veterinæren nå og kommer til å komme ut minst 6 tenner fattigere :( Veterinær mente h*n fant diagnosen også, så vi må inn på kontroll senere, samt at det nå tas blodprøver for å se om noe annet i kroppen er slitent. 

Krysser fingrene for at alt annet fungerer som det skal, han skal tross alt leve i minst 5 år til :heart: 

Hva ble diagnosen? 

Jeg lurer på hvor grensen går imellom fare for jinx og forberedelser til kull jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK.. var visst satt opp til å ha miljøtrening på hundeklubben, men hadde sett feil på datoer og trodde det var neste uke. Nå er det mange mennesker der og jeg har rundstykker i ovnen og kan ikke gå fra... *banke hodet i veggen* Heldigvis en annen som kunne ta det, men herregud da... er det mulig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Helt klart et samtykke! Blir ikke mer klar tale enn det :aww: 

:lol:  Jeg sa det til han, han var ikke heeeeeeeeelt enig, gitt. 

Ugh god bedring! 

Jeg har ikke spydd i dag, men får veldige smerter øverst i magen etter mat og drikke, så går ikke så mye ned, gitt. Regner med det er luftsmerter siden jeg knapt har spist og drukket på et par dager. Vondt og teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg så en bloddråpe på gulvet for et par dager siden og regnet med at Symra endelig fikk løpetid. Hun har stadig lengre intervaller og nå tror jeg det må være over et år siden siste omgang. Men jeg har tatt dopapirtesten ti ganger nå, ikke noe løpetid. Men hvem var det da som blødde? Og fra hvor? :shocked:

Jeg opplevde en gang at X'en la igjen blod på gulvet, løpetidsblod, i en dag eller to - og så sluttet det helt opp, og begynte på igjen to uker senere eller så. Den første gangen jeg oppdaget det var 1. april. Den bikkja hadde alltid sleip humor.

Jeg rakk til og med å informere hannhundeier om at nå kommer vi snart, før jeg måtte gi kontrabeskjed, og deretter ny beskjed om at kanskje vi kommer likevel. Det var eneste gangen hun ble drektig :D 

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg er så imponert over rytmen og synkroniteten deres, jeg :D  

Jeg fikk epost her om dagen om at Riverdance kommer til Oslo - de kunne vært med der, faktisk.

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg lurer på hvor grensen går imellom fare for jinx og forberedelser til kull jeg :aww: 

Med tanke på kullet jeg opplevde i fjor, så tror jeg at jeg denne gangen ikke sier noe før de er registrert i NKK eller noe sånt :P 

Jeg endte altså med å dra hjem etter jobb, og er særdeles fornøyd med den avgjørelsen. Fytterakker'n jeg var trøtt og sliten, jeg tror faktisk hundene ikke får tur i dag. Jeg var på vei til almenningen da jeg innså at hodelykt og refleksvester lå i gangen fra sist vi gikk tur i mørket. Og nå vet jeg ikke om jeg kommer meg opp av sofaen igjen. Jeg har spist litt juksemat nå, så jeg har noe å gå på før jeg begynner på ordentlig middag.

Men jeg tror bilen snikleser på sonen, og ble skremt av at jeg har snakket om salg - eller vraking, om jeg ikke får noe for den. Gjett hvem som kjørte opp hele bakken i dag på første forsøk, uten kjettinger og uten å spenne en millimeter? Den tålte til og med at jeg stoppet ved postkassa for å hente post, før vi kjørte helt hjem. 

Nå skal jeg sette poteter til koking, vaske opp det jeg ellers trenger for å repetere søndagens middag med waldorfsalat, grønnsaker, bretagnesaus og røkt skinke, og se hva jeg finner av banankasser til @JeanetteH i kjelleren. Jeg skal bare sitte i koma i et kvarter i sofaen først. Jeg bar inn en blå IKEA-pose full med ved, og det var det jeg hadde igjen av krutt i dag, gitt.

Det fine er at jeg lader fortere nå enn da jeg begynte å jobbe - da var jeg ødelagt dagen etter, nå trenger jeg antagelig en time eller to, så kan jeg få gjort noe fornuftig senere i kveld. Men ikke LP-treningen som begynner om syv minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg opplevde en gang at X'en la igjen blod på gulvet, løpetidsblod, i en dag eller to - og så sluttet det helt opp, og begynte på igjen to uker senere eller så. Den første gangen jeg oppdaget det var 1. april. Den bikkja hadde alltid sleip humor.

Jeg rakk til og med å informere hannhundeier om at nå kommer vi snart, før jeg måtte gi kontrabeskjed, og deretter ny beskjed om at kanskje vi kommer likevel. Det var eneste gangen hun ble drektig :D 

Jeg fikk epost her om dagen om at Riverdance kommer til Oslo - de kunne vært med der, faktisk.

Med tanke på kullet jeg opplevde i fjor, så tror jeg at jeg denne gangen ikke sier noe før de er registrert i NKK eller noe sånt :P 

Jeg endte altså med å dra hjem etter jobb, og er særdeles fornøyd med den avgjørelsen. Fytterakker'n jeg var trøtt og sliten, jeg tror faktisk hundene ikke får tur i dag. Jeg var på vei til almenningen da jeg innså at hodelykt og refleksvester lå i gangen fra sist vi gikk tur i mørket. Og nå vet jeg ikke om jeg kommer meg opp av sofaen igjen. Jeg har spist litt juksemat nå, så jeg har noe å gå på før jeg begynner på ordentlig middag.

Men jeg tror bilen snikleser på sonen, og ble skremt av at jeg har snakket om salg - eller vraking, om jeg ikke får noe for den. Gjett hvem som kjørte opp hele bakken i dag på første forsøk, uten kjettinger og uten å spenne en millimeter? Den tålte til og med at jeg stoppet ved postkassa for å hente post, før vi kjørte helt hjem. 

Nå skal jeg sette poteter til koking, vaske opp det jeg ellers trenger for å repetere søndagens middag med waldorfsalat, grønnsaker, bretagnesaus og røkt skinke, og se hva jeg finner av banankasser til @JeanetteH i kjelleren. Jeg skal bare sitte i koma i et kvarter i sofaen først. Jeg bar inn en blå IKEA-pose full med ved, og det var det jeg hadde igjen av krutt i dag, gitt.

Det fine er at jeg lader fortere nå enn da jeg begynte å jobbe - da var jeg ødelagt dagen etter, nå trenger jeg antagelig en time eller to, så kan jeg få gjort noe fornuftig senere i kveld. Men ikke LP-treningen som begynner om syv minutter.

Kan bli vanskelig å få solgt de da.. for whippetfolk er ikke bestandig de raskeste i avtrekkeren :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Raksha skrev:

Ugh god bedring! 

Jeg har ikke spydd i dag, men får veldige smerter øverst i magen etter mat og drikke, så går ikke så mye ned, gitt. Regner med det er luftsmerter siden jeg knapt har spist og drukket på et par dager. Vondt og teit.

Nå synes jeg han bare er vanskelig. Og han som har vært så snill og veloppdratt ellers :lol: 

Takk for det! Håper det er bedre til i morgen, for dette er ikke gøy for noen av oss på verken 2 eller 4 bein. 

God bedring til deg også! Håper det er overstått for din del nå altså! Det er jo enda verre enn noe annet. For min del tar det mye lengre tid å komme seg. Nå klarer jeg i hvert fall å få i meg noe mat, selv om det ikke akkurat er sunt, sukkerfritt, eller kalorifritt. Men det er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
11 minutter siden, Krutsi skrev:

Hva ble diagnosen? 

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Christine skrev:

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

Uff, stakkars :( god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Christine skrev:

God bedring til bisken! Hvilken veterinær dro du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SFX skrev:

:lol: 

Utrolig hva trusselen om besøk gjør med iveren etter å vaske huset... men det går litt sakte - det er jo så mye jeg bare "må gjøre" før jeg kommer i gang. Jeg har støvsugd da, det er en begynnelse... og lagt alle vinflaskene fra de siste 3 årene i en pose (og det sier meg at det kanskje ikke går veldig mye vin her i heimen når alle flaskene fint rommes i en knapp bærepose :aww:). Også har jeg sett hvor jeg må få satt opp flere hyller - og tatt mål... funnet et pipedyr under sofaen som Yasmine ble veldig glad for å få - og nå går rundt og piper med... også fikk jeg lagt ut gift i loftsbodene... sendt noen PMer... sjekket medlemslista til klubben... begynt å lage briardbladet vårt - igjen.... Og hadde jeg ikke gjort alt dette andre, så hadde jeg sikkert vært ferdig med å vaske huset nå :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Raksha skrev:

Ugh god bedring! 

Jeg kjøpet Minifom på apoteket etter matforgiftningen, det tok unna luftsmertene i dagene etter at jeg slutta å være skikkelig  dårlig. Bryter opp luftboblene så presset dempes, det ga rask virkning hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SFX skrev:

Ja, det kan være noe sånt som skjer her også. Jeg synes hun vasker seg mer der bak enn hun pleier, hvis det da ikke bare er at jeg plutselig legger bedre merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg kjøpet Minifom på apoteket etter matforgiftningen, det tok unna luftsmertene i dagene etter at jeg slutta å være skikkelig  dårlig. Bryter opp luftboblene så presset dempes, det ga rask virkning hos meg ihvertfall.

Tabeletter eller dråper? Får ikke tak i før nesteuke, antakeligvis, men kunne vært kjekt å ha i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Krutsi skrev:

Kan bli vanskelig å få solgt de da.. for whippetfolk er ikke bestandig de raskeste i avtrekkeren :whistle: 

Men er ikke whippeter så enkle å ha i hus at du kan ha kullet på ubestemt tid, da? :D

46 minutter siden, Mari skrev:

I dag er en god dag! :) 

30416886814_bdb210c510_z.jpg

Busted!

Så skal ikke jeg være spoilsport og nevne det åpenbare :P 

35 minutter siden, Kaja skrev:

@SFX jeg fikk akkurat innvilget lån på bil fra 2006, såeh. Kontakt noen andre du. 

Det er ikke første gangen jeg tar banken i lyve eller holde tilbake informasjon overfor meg, så jeg tror jeg tar hintet og tar ut skilsmisse :P 

10 minutter siden, Siri skrev:

Utrolig hva trusselen om besøk gjør med iveren etter å vaske huset... men det går litt sakte - det er jo så mye jeg bare "må gjøre" før jeg kommer i gang. Jeg har støvsugd da, det er en begynnelse... og lagt alle vinflaskene fra de siste 3 årene i en pose (og det sier meg at det kanskje ikke går veldig mye vin her i heimen når alle flaskene fint rommes i en knapp bærepose :aww:). Også har jeg sett hvor jeg må få satt opp flere hyller - og tatt mål... funnet et pipedyr under sofaen som Yasmine ble veldig glad for å få - og nå går rundt og piper med... også fikk jeg lagt ut gift i loftsbodene... sendt noen PMer... sjekket medlemslista til klubben... begynt å lage briardbladet vårt - igjen.... Og hadde jeg ikke gjort alt dette andre, så hadde jeg sikkert vært ferdig med å vaske huset nå :aww: 

Men som godseier drikker du vel heller likør? 

Eller som trønder bosatt i Hedmark drikker du vel ratt heimert :innocent:

Det ble treretters i dag - det var igjen litt av gårsdagens tomatsuppe, da har vi forrett. Så blir det middag som skissert tidligere til hovedrett, og resten av helgas sjokoladekake til dessert. Jeg kjenner energien strømme på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, Krutsi skrev:

Uff, stakkars :( god bedring! 

Ja, har så vondt av han nå :hmm: Takk!

16 minutter siden, Line skrev:

God bedring til bisken! Hvilken veterinær dro du til?

Takk! Dro til Stjørdal til veterinæren med spesialkompetanse innen tannbehandling :) Veldig fornøyd, og tror nok jeg kommer til å bruke de litt fremover tross avstand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Men er ikke whippeter så enkle å ha i hus at du kan ha kullet på ubestemt tid, da? :D

Busted!

Så skal ikke jeg være spoilsport og nevne det åpenbare :P 

Det er ikke første gangen jeg tar banken i lyve eller holde tilbake informasjon overfor meg, så jeg tror jeg tar hintet og tar ut skilsmisse :P 

Men som godseier drikker du vel heller likør? 

Eller som trønder bosatt i Hedmark drikker du vel ratt heimert :innocent:

Det ble treretters i dag - det var igjen litt av gårsdagens tomatsuppe, da har vi forrett. Så blir det middag som skissert tidligere til hovedrett, og resten av helgas sjokoladekake til dessert. Jeg kjenner energien strømme på!

Hahaha merker jo nesten ikke et whippetkull nei :aww: tror det er mange raser jeg heller kunne hatt et helt kull lengre enn whippet :P 

det er evigvarende duraceller de :P derfor de er så rolige som voksne. Brenner av alt kruttet det første året.. heldigvis har jo @JeanetteH vist interesse for kullet, så da regner jeg nesten med at hun tar et par ekstra i værste fall :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

God bedring til voffsen. 

Snart klart for den rare middagen :P

Spoiler

Har vanvittig dårlig samvittighet nå, de siste dagene har Casper bare fått en tur om dagen. Han blir tuppet ut i hagen flere ganger om dagen altså, men det er det. Formen min blir bare dårligere og dårligere :hmm: i tillegg til at jeg merker endringer på Casper etter den kjemiske kastreringen. Han sutrer mere om kveldene (for å få dynen over seg) og på tur så dilter han i helene på meg halve turen. I dag så gikk mamma tur med han i morges, og da hun kom tilbake så kom en kommentar på alt Casper var i så dårlig form fordi han hadde diktet i helene på henne hele veien hjem fra turen. Men jeg vet med sikkerhet at han har ikke problemer med å gå den turen i det tempoet. Så da er det den kjemiske kastreringen som lager litt krøll da, i hvertfall når det begynte etter alt han begynte på de medisinene.

Men tilbake til den dårlige samvittigheten. Til vanlig så kan jeg spørre om hjelp med Casper, men pga av av vi har et familiemedlem som ligger for døden så er det vanskelig å få hjelp nå. Jaja.. går vel over dette også på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...